Duyuru

Collapse
No announcement yet.

Motor arıza ışıgı

Collapse
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
new posts

  • Motor arıza ışıgı

    Mrb.opel insignia lpg li aracım motor arıza ısıgı yandı ve motor calısır vaziyet rölantide silkeleyerek ve dizel gibi sesli calısiyor ve cekisten düştü.neden olabilir acaba

  • #2
    Ynt: Motor arıza ışıgı

    Ateşleme hatasıdır, stop edip 10 dakika bekleyip yine çalıştırın.Bobindendir muhtemelen.
    2009 1.6 T 180 hp Edition Elegance,Sprintbooster,BMC kutuiçi spor filtre,KitMTM Keihin Enjektör,1.8 MB Genius Max regülatör...

    Yorum


    • #3
      Ynt: Motor arıza ışıgı

      LPG'dendir, sökün araba rahatlasın. Insignia'da LPG olmaz...
      2009 - Cosmo - 2.0 CDTI 160 HP - Flexride - Sunroof - Piyano Lake - Infinity Ses - Spor Deri Koltuklar - BlackVue Cams - DVD 800 - Lite Body Kit - OPC Pedallar ve Sinyal Çerçeveleri - Ayna Altı Işıklandırması - 245-40-19 Lastikler Yazlık: Michelin PSS ve PS3 + Kışlık: Kumho KW27 ve Pirelli Sottozero

      Yorum


      • #4
        Ynt: Motor arıza ışıgı

        Öncelikle hoşgeldiniz

        Arkadaşların dediği gibi ateşleme bobini de olabilir yada subaplarla ilgili sorunda olabilir basit olarak akünün kutup başını söküp tekrar takın ve sorunun devam edip etmediğine bakın eğer devam ediyor ise Ateşleme bobini değiştirip tekrar kontrol edin sıkıntı devam ediyor ise subapları kontrol ettirin ve ihtiyacınız yok ise LPG yi araçtan çıkartın.

        Tekrar geçmiş olsun



        2009 INSIGNIA 4DR COS 16LET180HP M6 NAV CD500+FLEX+SR+19'' JANT+DERİ

        Yorum


        • #5
          Ynt: Motor arıza ışıgı

          Orjinal yazı sahibi: Flesius
          LPG'dendir, sökün araba rahatlasın. Insignia'da LPG olmaz...
          67.000 km'dir lpg'li ve çok memnunum...
          2009 1.6 T 180 hp Edition Elegance,Sprintbooster,BMC kutuiçi spor filtre,KitMTM Keihin Enjektör,1.8 MB Genius Max regülatör...

          Yorum


          • #6
            Ynt: Motor arıza ışıgı

            Orjinal yazı sahibi: tornado
            Orjinal yazı sahibi: Flesius
            LPG'dendir, sökün araba rahatlasın. Insignia'da LPG olmaz...
            67.000 km'dir lpg'li ve çok memnunum...
            Sen istisnasın ağabey Ersin ağabey haklı sokun lpgleri
            Bir zamanlar 34 KTN 03 (Biz kırmızı başlıklı kızın hikayesinde bile kurttan yanayız)


            Kasabadaki en iyi silahşör olunca,herkes sizinle boy ölçüşmek ister cool cool

            F10 Msport

            Yorum


            • #7
              Ynt: Motor arıza ışıgı

              Motor arıza lambası katalizörle alakalı birşey. Her lpg takılan araçta yanar. Benim aracımda da aynı problemler var. Sorun subaplardan dediler ama benim araçta rolantide tekleme yok. Benzinde çekiş düşüklüğü ve lpg de 2500-3000 devirden sonra tekleme var. Ayrıca bobin ve buji değişirse daha iyi olur dediler. Subapların orjinalse eninde sonunda çelik subapla değişecek.
              İNSİGNİA 1.6 TURBO

              Yorum


              • #8
                Ynt: Motor arıza ışıgı

                Orjinal yazı sahibi: kdristnbl
                Orjinal yazı sahibi: tornado
                Orjinal yazı sahibi: Flesius
                LPG'dendir, sökün araba rahatlasın. Insignia'da LPG olmaz...
                67.000 km'dir lpg'li ve çok memnunum...
                Sen istisnasın ağabey Ersin ağabey haklı sokun lpgleri
                Gizliden benzin kullanıyor Fatih. LPG liyim diye yutturuyor bize

                CARRARO 806 ELITE HD - SHIMANO ALTUS M310 - SHIMANO TOURNEY TX51 - SHIMANO M355 HİDROLİK DİSK -
                SHIMANO ALTUS M310 3X8 - ALÜMİNYUM 1.1/8″ YARI ENTEGRE

                Yorum


                • #9
                  Ynt: Motor arıza ışıgı

                  LPG'li araçlarda, özellikle aşırı beslemeli turbo motorlarda kit takmak ile ve herhangibir harici müdahale yapılmaksızın LPG kalibrasyonu motor için ölümdür!
                  İSterse LPG mucidi gelsin olmaz.

                  Ne dir bu harici müdahale?

                  Şöyle ki;
                  Aracın ateşlemesi doğru mu?, Tani sağlıklı işleyişi varmı ? Buna ne giriyor; Buji, bobin,...

                  Peki bu ateşleme ve yakıt miktarı için doğru bilgileri ECU alabiliyor mu ? Nedir bu bilgilerin kaynağı ? ; Lambda ( o2 sensöri - bank 2 yani katalizör öncesi sensör ),
                  Debimetre ( maf sensörü ), Mutlak basınç sensörü ( MAP )

                  Hava filtresi temiz mi ?
                  Boğaz kelebeği temiz mi ?


                  Bunlar topladığınızda şu sonuç çıkıyor. HEr araç için % 100 geçerli olmamakla birlikte, çoğu sorun yaşayan aracın bu parçaları %100 doğru bilgi göndermiyor.
                  Doğal olarak zamana bağlı ömürlerini tamamlıyor. Saydığım sensörler doğru bilgileri ecu'ya bildirmiyor. VE istediğiniz kadar kalibre yapın LPG'yi istediğiniz ayarı yapın, kısa zamanda subap erimesi ve benzeri diğer sorunlar açığa çıkıyor.

                  Bazı araçlar 20, bazı araçlar 60 bin km de subap eriyor. Çoğu bu nedenden ötürü yanlış kalibre sonucudur. Bu fikrimin %100 denenmiş bir sonucu olmamakla birlikte,
                  Sistemin işleyişini anladıkça bu sonuç kaçınılmaz.
                  Forum üyelerimizden tornado' nun aracı 68 bin km dir LPG li ve hala yeni gibi motor iç aksamına sahip. Kendisi ince bakımını yapar, sensörlerini temiz tutar vs vs...


                  Bu sorunlar benzinde pek probleme yol açmaz. Araç daha esnektir. Isı daha düşüktür. Çok ileri durumlarda kendisini gösterir. Sensör değişir ve olay biter.
                  LPG' de durum vahim; Biraz olsun hatalı veya eksik bilgi gönderen debimetre, egzos gazındaki yanmamış O2 miktarını hatalı veya eksik ölçen O sensörü,
                  %20-30 hatalı bilgi sonucu, LPG için yakıt hava karışımının doğru ayarlanamaması demektir. Buda, kalibrasyon sırasında avansı yükseltmek, motorun doğru çalışması için, '' yalandan '' kabaca ayarını yükseltmek anlamına gelir. Hava miktarını ecu ayarlar, LPG miktarını LPG ecu' su ayalar. Veriler hatalı oldukça her zaman hatalı yakıt hava karışımı motora iletilecektir. Ve sonucu kaçılılmazdır.

                  Tekrar ediyorum. Fikrim, teoriktir. Pratikte %100 denenip sonucu yoktur. Fakat, sistemin işleyişi bunu söylemekte.
                  HEr aracın değerleri farklı olduğundan kiminin sistemi kirlenmemiş, herşey normal iken kiminin dur kaklk ile fazla kurumdan ötürü o2 sensörü sapıtıyor.
                  O nedenle LPG kiminde iyi kiminde kötü, kiminde farklı, kiminde sorunsuz oluyor.


                  Toparlarsam, Kit montajı yapılırken, 130 TL' ye 4 buji, 200-300 TL arası orjinal areşleme bobini, 250 TL ye, O2 lambda sensörünü yenileyip, MAF ve MAP sensörlerini de temizletmeniz
                  Büyük önem taşıyor. Boğaz kelebeğinide söktürerek, tiner ile yumuşa fırçayla temizletirseniz üzerine de orjinal hava filtreside ekledinizmi aracınızı tanıyamazsınız.
                  Ekstra, 750 TL masraf 4000 TL ye kit, ve bilmem kaç TL ye sigorta için uğraşılıyor. Bu rakam bence verilebilir sınırlarda. Size, performans ve doğru yakıt karışımı olarak geri dönecektir.
                  Aynı zamanda yakıtınızda benzinde de düşecektir.

                  Tüm bunları yaptığım aracım şu an istanbulda geziniyor. 7,8 litre benzinde şehir içi ortalaması ile. İnanmayan; mazelife üyemizle görüşebilir. LPG kiti yoktu bende.






                  CARRARO 806 ELITE HD - SHIMANO ALTUS M310 - SHIMANO TOURNEY TX51 - SHIMANO M355 HİDROLİK DİSK -
                  SHIMANO ALTUS M310 3X8 - ALÜMİNYUM 1.1/8″ YARI ENTEGRE

                  Yorum


                  • #10
                    Ynt: Motor arıza ışıgı

                    Orjinal yazı sahibi: aton1981
                    LPG'li araçlarda, özellikle aşırı beslemeli turbo motorlarda kit takmak ile ve herhangibir harici müdahale yapılmaksızın LPG kalibrasyonu motor için ölümdür!
                    İSterse LPG mucidi gelsin olmaz.

                    Ne dir bu harici müdahale?

                    Şöyle ki;
                    Aracın ateşlemesi doğru mu?, Tani sağlıklı işleyişi varmı ? Buna ne giriyor; Buji, bobin,...

                    Peki bu ateşleme ve yakıt miktarı için doğru bilgileri ECU alabiliyor mu ? Nedir bu bilgilerin kaynağı ? ; Lambda ( o2 sensöri - bank 2 yani katalizör öncesi sensör ),
                    Debimetre ( maf sensörü ), Mutlak basınç sensörü ( MAP )

                    Hava filtresi temiz mi ?
                    Boğaz kelebeği temiz mi ?


                    Bunlar topladığınızda şu sonuç çıkıyor. HEr araç için % 100 geçerli olmamakla birlikte, çoğu sorun yaşayan aracın bu parçaları %100 doğru bilgi göndermiyor.
                    Doğal olarak zamana bağlı ömürlerini tamamlıyor. Saydığım sensörler doğru bilgileri ecu'ya bildirmiyor. VE istediğiniz kadar kalibre yapın LPG'yi istediğiniz ayarı yapın, kısa zamanda subap erimesi ve benzeri diğer sorunlar açığa çıkıyor.

                    Bazı araçlar 20, bazı araçlar 60 bin km de subap eriyor. Çoğu bu nedenden ötürü yanlış kalibre sonucudur. Bu fikrimin %100 denenmiş bir sonucu olmamakla birlikte,
                    Sistemin işleyişini anladıkça bu sonuç kaçınılmaz.
                    Forum üyelerimizden tornado' nun aracı 68 bin km dir LPG li ve hala yeni gibi motor iç aksamına sahip. Kendisi ince bakımını yapar, sensörlerini temiz tutar vs vs...


                    Bu sorunlar benzinde pek probleme yol açmaz. Araç daha esnektir. Isı daha düşüktür. Çok ileri durumlarda kendisini gösterir. Sensör değişir ve olay biter.
                    LPG' de durum vahim; Biraz olsun hatalı veya eksik bilgi gönderen debimetre, egzos gazındaki yanmamış O2 miktarını hatalı veya eksik ölçen O sensörü,
                    %20-30 hatalı bilgi sonucu, LPG için yakıt hava karışımının doğru ayarlanamaması demektir. Buda, kalibrasyon sırasında avansı yükseltmek, motorun doğru çalışması için, '' yalandan '' kabaca ayarını yükseltmek anlamına gelir. Hava miktarını ecu ayarlar, LPG miktarını LPG ecu' su ayalar. Veriler hatalı oldukça her zaman hatalı yakıt hava karışımı motora iletilecektir. Ve sonucu kaçılılmazdır.

                    Tekrar ediyorum. Fikrim, teoriktir. Pratikte %100 denenip sonucu yoktur. Fakat, sistemin işleyişi bunu söylemekte.
                    HEr aracın değerleri farklı olduğundan kiminin sistemi kirlenmemiş, herşey normal iken kiminin dur kaklk ile fazla kurumdan ötürü o2 sensörü sapıtıyor.
                    O nedenle LPG kiminde iyi kiminde kötü, kiminde farklı, kiminde sorunsuz oluyor.


                    Toparlarsam, Kit montajı yapılırken, 130 TL' ye 4 buji, 200-300 TL arası orjinal areşleme bobini, 250 TL ye, O2 lambda sensörünü yenileyip, MAF ve MAP sensörlerini de temizletmeniz
                    Büyük önem taşıyor. Boğaz kelebeğinide söktürerek, tiner ile yumuşa fırçayla temizletirseniz üzerine de orjinal hava filtreside ekledinizmi aracınızı tanıyamazsınız.
                    Ekstra, 750 TL masraf 4000 TL ye kit, ve bilmem kaç TL ye sigorta için uğraşılıyor. Bu rakam bence verilebilir sınırlarda. Size, performans ve doğru yakıt karışımı olarak geri dönecektir.
                    Aynı zamanda yakıtınızda benzinde de düşecektir.

                    Tüm bunları yaptığım aracım şu an istanbulda geziniyor. 7,8 litre benzinde şehir içi ortalaması ile. İnanmayan; mazelife üyemizle görüşebilir. LPG kiti yoktu bende.






                    kesinlikle haklısınız ama bu olumsuz etkileri en aza indirmek için lpg yi çok iyi bir ustaya taktırmak lazım. Dediğiniz gibi ekstra 750-1000 tl lik bir bakımla hem benzinde hemde lpgde sorunsuz bir şekilde daha fazla yol katedebiliriz.
                    İNSİGNİA 1.6 TURBO

                    Yorum


                    • #11
                      Ynt: Motor arıza ışıgı

                      Orjinal yazı sahibi: aton1981
                      Orjinal yazı sahibi: kdristnbl
                      Orjinal yazı sahibi: tornado
                      Orjinal yazı sahibi: Flesius
                      LPG'dendir, sökün araba rahatlasın. Insignia'da LPG olmaz...
                      67.000 km'dir lpg'li ve çok memnunum...
                      Sen istisnasın ağabey Ersin ağabey haklı sokun lpgleri
                      Gizliden benzin kullanıyor Fatih. LPG liyim diye yutturuyor bize

                      haha haha

                      2009 1.6 T 180 hp Edition Elegance,Sprintbooster,BMC kutuiçi spor filtre,KitMTM Keihin Enjektör,1.8 MB Genius Max regülatör...

                      Yorum


                      • #12
                        Ynt: Motor arıza ışıgı

                        Aslında haklısın,ilk çalışmalar hep benzinle oluyor.
                        2009 1.6 T 180 hp Edition Elegance,Sprintbooster,BMC kutuiçi spor filtre,KitMTM Keihin Enjektör,1.8 MB Genius Max regülatör...

                        Yorum


                        • #13
                          Ynt: Motor arıza ışıgı

                          Orjinal yazı sahibi: kdristnbl
                          Orjinal yazı sahibi: tornado
                          Orjinal yazı sahibi: Flesius
                          LPG'dendir, sökün araba rahatlasın. Insignia'da LPG olmaz...
                          67.000 km'dir lpg'li ve çok memnunum...
                          Sen istisnasın ağabey Ersin ağabey haklı sokun lpgleri
                          Kadir,lpg candır abim,benzinli turbo ve lpg daima...
                          2009 1.6 T 180 hp Edition Elegance,Sprintbooster,BMC kutuiçi spor filtre,KitMTM Keihin Enjektör,1.8 MB Genius Max regülatör...

                          Yorum


                          • #14
                            Ynt: Motor arıza ışıgı

                            Abi petrolün varil fiyatı 105 dolarken bizde litre fiyatı 4,90-5,00 tl civarındaydı. Şu an 36 dolar civarında ve bizde benzinin litre fiyatı 4,35 civarında. Bu varil fiyatları yakın zamanda yine 100 dolar üstünü görür. O zaman benzin fiyatları ne olacak çok merak ediyorum 6 liranın üstüne çıkarırlarsa lpg daha bir can olur o zaman
                            İNSİGNİA 1.6 TURBO

                            Yorum


                            • #15
                              Ynt: Motor arıza ışıgı

                              Orjinal yazı sahibi: tornado
                              Orjinal yazı sahibi: Flesius
                              LPG'dendir, sökün araba rahatlasın. Insignia'da LPG olmaz...
                              67.000 km'dir lpg'li ve çok memnunum...
                              Hiç LPG kaynaklı sorun yaşamadınız mı? Yaşamadıysanız bence hakikaten istisnasınız, sırrını paylaşırsanız çokça LPG mağdurunun yüzünü güldürür bolca sevaba girersiniz.

                              Amacımın LPG'yi kötülemek olmadığını ifade etme gereği hissediyorum. LPG bildiğim kadarıyla daha çevreci bir yakıt ve bir doğa aşığı olarak buna karşı çıkmam düşünülemez. LPG'nin imaj bozucu bir yanı olduğunu da düşünmüyorum artık, yani konunun bununla da alakası yok.

                              Benim tek derdim Insignia'nın LPG'de çok sorun çıkardığını düşündüğüm için insanların eğer mümkünse başka alternatiflere yönelmelerini sağlamak. Insignia'nın zaten bozuk olan imajının biraz daha hasara uğradığını düşünüyorum çünkü LPG arızaları nedeniyle.
                              2009 - Cosmo - 2.0 CDTI 160 HP - Flexride - Sunroof - Piyano Lake - Infinity Ses - Spor Deri Koltuklar - BlackVue Cams - DVD 800 - Lite Body Kit - OPC Pedallar ve Sinyal Çerçeveleri - Ayna Altı Işıklandırması - 245-40-19 Lastikler Yazlık: Michelin PSS ve PS3 + Kışlık: Kumho KW27 ve Pirelli Sottozero

                              Yorum

                              İşleniyor...
                              X