HERKEZE hayırlı aksamlar arabamın 112bnde almıştım suan 128bnde yag kaçağı vardı aracımda .. şimdide debriyaja basınca dizel motor sesi gibi tar tar gibi yapıyor.. boştayken yapmıyor.. araba vitesteyken gıderken yapmıyor... sadece debrıjya basınca yapıyor.. usta şanzıman inicek dedi indirdiler bana volant baskı balata rulman degısecek dıyor birde krank milini tutan gezi ayı denen bır parça bozulmuş olabılıcegı krank mılının oynarak krank kecesını patlattığını bu yüzden motor komple sökülüp ters çevirip sökük gezı ayının degıscegını soyledı yağ kacagınında krank kecesınden geldıgını bu arızanın sebeb olarak baskı yaparak krank kecesnıı patlattığını ve yag kaçırdığını soyluyor ıkı günde 1 lıtre yag eksıltiyor bana biraz saçma geldi ama başına böyle olay gelen arkadasmız varmıdır
Duyuru
Collapse
No announcement yet.
İNSİGNİA 1.6 TURBO DEBRİYAJA BASINCA GELEN TAR TAR (DİZEL MOTOR SESİ)
Collapse
X
-
Ynt: İNSİGNİA 1.6 TURBO DEBRİYAJA BASINCA GELEN TAR TAR (DİZEL MOTOR SESİ)
Başka bir ustaya acilen gösterin. Duruma benzer bir cevap alırsanız Acilen de müdahale ediniz. Yağ kaçağı ve akabinde yağsız çalışan motor çok önemlidir.
Yağ kaçağını bir çok basit sebebide olabilir. Trubo yağ tahliye borusu. Yağ tıpa sı. Yağ haznesi kaçağı. Üst kapak kaçakları. ÜSt den göz atın. Bir de aracı asansöre kaldırarak altına baktırın. Çok basit bir nedeni olupta belki ama belki sizin de konuya müdaim olmadığınızı anlayan usta 10 kere de motor değiştirebilir. Aman dikkat. Ben de de yağ yakması korkusu vardı. Baktık. Turbo alt yağ tahliye borusu sızdırıyormuş. 110 TL ye değiştirdik. İşlem tamamlandı. Bu bir örnek. Zannetiğiniz her yakma aslında araç yağ yakıyor demek değildir.
Bu arada, iki günde 1 litre aşırı yüksek bir rakam. Her halükarda dışarıya fiziksel sızdırma yoksa, arac yağ yakıyor deniyorsa 1 günde 2 litre gibi bir miktar, egzosdan mas mavi duman atması alzım.
Alta bakıp sızdırma olup olmadığını gördünüz mü ?CARRARO 806 ELITE HD - SHIMANO ALTUS M310 - SHIMANO TOURNEY TX51 - SHIMANO M355 HİDROLİK DİSK -
SHIMANO ALTUS M310 3X8 - ALÜMİNYUM 1.1/8″ YARI ENTEGRE
-
Ynt: İNSİGNİA 1.6 TURBO DEBRİYAJA BASINCA GELEN TAR TAR (DİZEL MOTOR SESİ)
Zaten bu tür sorunlarda bahsedilen parçalar banko değişiyor ama krank milindeki parçayı anlamadım alala
2009 INSIGNIA 4DR COS 16LET180HP M6 NAV CD500+FLEX+SR+19'' JANT+DERİ
Yorum
-
Ynt: İNSİGNİA 1.6 TURBO DEBRİYAJA BASINCA GELEN TAR TAR (DİZEL MOTOR SESİ)
aracım dün söküldü baskı balata volant rulman krank mili yatak kol burcu falan değişiyor krankı ostimden çıkma aldım 1000tl daha önce turbo tahlıye borusunu patlatmıştı o zamanda yağsız kaldığı ıcın krank mılının ayağını bozmuş o sebeble krank saga sola hareketlı oynar halae gelerek volantı baskıyı falan bozmuş krank kecesını patlatmıs
Yorum
-
Yorum
-
Ynt: İNSİGNİA 1.6 TURBO DEBRİYAJA BASINCA GELEN TAR TAR (DİZEL MOTOR SESİ)
Krank Milinin Ayağının Bozulup Sağa Sola Hareket Etmesi Demek Yatakları Tamamen Bozmuş Olması Demektir. 4 Silindirli Motorda 10 Adet (2x5) Yatak Vardır Krankı Sabit Eksende Tutan. Turbo Tahliye Borusunun Patlamasından Ötürü Krank Milinin Yağsız Kalması Nasıl Oluyor O Hiç Anlaşılır Değil. Krank Mili Motorun İçindeki Yağın Çalkalanması İle Yağlanır. Motor Krankı Yağlayamayacak Kadar Yağsız Kalsa, İkaz Vermesi Gerekir. Öte Yandan Yağsız Kalan Krank Sağa Sola Sallanmaz, Yatakları Yakar Ve Aniden Durur. Yatak Sarması Diye Bilinir.
Çok Enteresan.....
Ya Söylenenlerin Burada Bize Yanlış Aktarılması Söz Konusu, Ya da Ustası Yanıltıcı veya Baştan Savma Bilgiler Veriyor Diye Düşünüyorum.
Yorum
-
Ynt: İNSİGNİA 1.6 TURBO DEBRİYAJA BASINCA GELEN TAR TAR (DİZEL MOTOR SESİ)
Aynı parça benim aracımda da değişmiş bir nedenden dolayı. Tesadüfen egzosa bakarken gördük. Yan sanayii dandirik bir boru takılmış. Biraz da sızdırmış. Vakit kaybetmeden değiştirmiştim. Bu konudaki şikayetleri yaşamadım. Belirtilen boru, motorun altında, yağ haznesinden cıkıp ikiye ayrılıyor. Biri yağ çubuğu. Diğeri ise bir konnektör ile turboya bağlanıyor. Arada el karışı kadar olan bu boru çatlamaya kırılmaya müsait. Fiyatı 130 - 160 TL arası.
Bende öyle arkadaşınki gibi şikayetler olmadı. Krank'ı tutan koskoca silindirler var dediğiniz gibi. Sallanması ve sağa sola çarpması hakikatten garip.CARRARO 806 ELITE HD - SHIMANO ALTUS M310 - SHIMANO TOURNEY TX51 - SHIMANO M355 HİDROLİK DİSK -
SHIMANO ALTUS M310 3X8 - ALÜMİNYUM 1.1/8″ YARI ENTEGRE
Yorum
-
Ynt: İNSİGNİA 1.6 TURBO DEBRİYAJA BASINCA GELEN TAR TAR (DİZEL MOTOR SESİ)
Dizel gibi ses, tamamen volan kaynaklı olmasın ? Bak benimde içime kuşku düştü şimdi. Krank' a kadar etkileyecek derecede yağ eksilen aracı kullanmak mantık dışı olsa gerek.CARRARO 806 ELITE HD - SHIMANO ALTUS M310 - SHIMANO TOURNEY TX51 - SHIMANO M355 HİDROLİK DİSK -
SHIMANO ALTUS M310 3X8 - ALÜMİNYUM 1.1/8″ YARI ENTEGRE
Yorum
-
Ynt: İNSİGNİA 1.6 TURBO DEBRİYAJA BASINCA GELEN TAR TAR (DİZEL MOTOR SESİ)
Turbodan Çıkan Yağlama Borusu Kastediliyorsa Motora Dönen, Patlaması Durumunda Motordaki Yağın Bitmesi Demektir. O Durumda Dediğim Gibi Yağ Basınç Müşürünün Aracın Yağsız Kaldığını İkaz Etmesi Gerekir, Motora Zarar Verdirmemek İçin. Hadi Diyelim Çalışmaya Devam Etti Yağsız Olarak, En Fazla 1 Km İçinde Krankı Tutan Yataklar (Krankı Pistonlar Tutmaz) Aşırı Isınmadan Dolayı Krank İle Kaynar ve Durur En Kötü İhtimalle. Çok Zorlanmışsa Krankın Yataklara Temas Eden Yüzeyleri Çatlar. Bu Durumda Krank Değişebilir. Sağa Sola Sallanması Nasıl Olur O Anlaşılır Değil. Sağa Sola Sallanan Krank Yukarı Aşağı da Sallanır ve Bu Durum Sıkışma Oranında Gelişi Güzel Değişikliğe Sebebiyet Verir, Hatta Piston Kafalarının Sübaplara Çarpmasına Dahi Sebebiyet Verebilir. Özetle Yağsız Kalmaktan Ötürü Sağa Sola Sallanacak Kadar Zarar Verene Kadar Çoktan Yatak Sarması Gerekirdi Anlatmak İstediğim.
Karışık Bir Durum alala
Geçmiş Olsun.
Yorum
-
Ynt: İNSİGNİA 1.6 TURBO DEBRİYAJA BASINCA GELEN TAR TAR (DİZEL MOTOR SESİ)
Bu sayfayı ustanızla paylaşabilirsiniz. Belki henüz bilmediğimiz bir başka durum da olmuş olabilir.
En Fazla 1 Km İçinde Krankı Tutan Yataklar (Krankı Pistonlar Tutmaz)CARRARO 806 ELITE HD - SHIMANO ALTUS M310 - SHIMANO TOURNEY TX51 - SHIMANO M355 HİDROLİK DİSK -
SHIMANO ALTUS M310 3X8 - ALÜMİNYUM 1.1/8″ YARI ENTEGRE
Yorum
-
Ynt: İNSİGNİA 1.6 TURBO DEBRİYAJA BASINCA GELEN TAR TAR (DİZEL MOTOR SESİ)
probleminiz bu videodaki gibimiydi ?
https://www.youtube.com/watch?v=rlWOkGHM0hc 40. saniye den itibaren belli.CARRARO 806 ELITE HD - SHIMANO ALTUS M310 - SHIMANO TOURNEY TX51 - SHIMANO M355 HİDROLİK DİSK -
SHIMANO ALTUS M310 3X8 - ALÜMİNYUM 1.1/8″ YARI ENTEGRE
Yorum
-
Ynt: İNSİGNİA 1.6 TURBO DEBRİYAJA BASINCA GELEN TAR TAR (DİZEL MOTOR SESİ)
mrb bende de farklı bir ses var araç soğukken hareket etmeye başlayınca belli zamandan sonra araç tam ısınana kadar sol ön alt kısımdan cartt currt diye ses geliyor, hareketli bir aksam sürtüyor metal sesi . giderken boş alsam veya viteste iken devam ediyor. belli km gidince araç ısınınca ses kesiliyor. ustanın biri baskıdan gelir ve ısınınca keser dedi biri volant dedi. sizce nedir sorun ve çözüm.
Yorum
-
Ynt: İNSİGNİA 1.6 TURBO DEBRİYAJA BASINCA GELEN TAR TAR (DİZEL MOTOR SESİ)
Anlattiginiza gore ve ustalarin yorumuna gore baski balata ile birlikte volantda degisir
Arac km de ?
2009 INSIGNIA 4DR COS 16LET180HP M6 NAV CD500+FLEX+SR+19'' JANT+DERİ
Yorum
Yorum