Ynt: Bakım Sonrası Araç Bazen Gaza Basmama Rağmen Stabil Oluyor
Merhaba Arkadaşlar;
Sonunda aşamalı da olsa sorunları çözdük. Ama araçta daha önce hiçbir sorun olmamasına rağmen birden bu kadar hata kodunun çıkması ve arıza vermesi beni şaşırttı.
Araçta Görüntülenen Hata Kodlar:
- EBCM (Elektronik Fren Kontrol odülü), Kesik Haberleşme, Aralıklı
- Gövde Kontrol Modülü, Kesik Haberleşme, Aralıklı
- Partikül Filtresi Rejenerasyon Süresi, Aralıklı
- Kütle Hava Akışı Sensörü, Performans, Aralıklı
- Silindir 4 Kızdırma Buji Devresi, Aralıklı
- Dizel Partikül Filtresinin Diferansiyel Basıncı Sensörü, Sürekli
Zaten bu hata kodlarını görünce ne diyeceğimi bilemedim.
Yapılan İş ve İşlemler;
- Dizel Partikül Filtresi söküldü ve temizlendi. Oldukça kirlenen, islenen sensörler (iki adet) temizlendi. Yeniden programlandı.
Sorun çözülmeyince aşamalı olarak diğer değişimlere gidildi. Egzostan hala daha önce olmayan azda olsa duman çıkışı vardı.
- Tek bir kızdırma bujisi arızası vermesine rağmen 4 kızdırma bujisi de değişti.
Aracın kendisini korumaya alması yani 3500 devri aşamaması sorunu çözüldü ama bu sefer anlık korumaya geçip tekrar devreye girmeye başladı. Yani yine sorun tam olarak çözülmedi, test sürüşüne çıkıldı bu sefer daha önce farketmediğimiz (belki yeni olmuş, belki de diğer sorunlara odaklandığım için turbu sesini duymadığımdandır bu sefer turbu hortumunun sıkıntı yarattığını, kontrol edince de yaklaşık 2 cm'lik bir çatlak olduğunu tespit ettik. Akışmetredi hatanın hortumdan kaynaklanabileceği de düşünüldü, önde hortumu değiştirelim, hata verirse akışmetreyi de değiştiririz denildi.
- Turbu hortumu değişti. Programlama yapıldı. Sonrasında akışmetre hatası da bu şekilde giderilmiş oldu.
Şimdilik sorun çözüldü, araç eskisi gibi. Herhangi bir yerinde sorun yok. Performansı üst seviyede.
Ama nedense geçen son bir ayda araçlarla ilgili sıkıntılarım oldu. Bayram öncesinde market önünde park halinde olan araca (C3) başka bir aracın sürtmesi sonucu araçta ufak bir hasar oluştu, işlem yapıldı. İki hafta önce kaportacıdan aaraç alındı fakat müthüş bir benzin konusu, hem içeride hem de dışarıda. Kaportacıda biryerlere dökülmüştür geçer dedik aam tam tersi giderek arttı. Onu da geçen hafat servise bıraktım. Yapılan kontrollerde benzin pompasının dirsek kısmında çatlama tespit edildi. Pompanın üstünde adeta benzin göllenmişti. Çok şükür bu sürece araç yanmamış. Neyse o sorunu da çözdük.
Şimdilik araçlarla ilgili bir sorun kalmadı.
İlgilenen tüma rkadaşlara teşekkürler.
Sorunsuz sürüşler temennisiyle...
Merhaba Arkadaşlar;
Sonunda aşamalı da olsa sorunları çözdük. Ama araçta daha önce hiçbir sorun olmamasına rağmen birden bu kadar hata kodunun çıkması ve arıza vermesi beni şaşırttı.
Araçta Görüntülenen Hata Kodlar:
- EBCM (Elektronik Fren Kontrol odülü), Kesik Haberleşme, Aralıklı
- Gövde Kontrol Modülü, Kesik Haberleşme, Aralıklı
- Partikül Filtresi Rejenerasyon Süresi, Aralıklı
- Kütle Hava Akışı Sensörü, Performans, Aralıklı
- Silindir 4 Kızdırma Buji Devresi, Aralıklı
- Dizel Partikül Filtresinin Diferansiyel Basıncı Sensörü, Sürekli
Zaten bu hata kodlarını görünce ne diyeceğimi bilemedim.
Yapılan İş ve İşlemler;
- Dizel Partikül Filtresi söküldü ve temizlendi. Oldukça kirlenen, islenen sensörler (iki adet) temizlendi. Yeniden programlandı.
Sorun çözülmeyince aşamalı olarak diğer değişimlere gidildi. Egzostan hala daha önce olmayan azda olsa duman çıkışı vardı.
- Tek bir kızdırma bujisi arızası vermesine rağmen 4 kızdırma bujisi de değişti.
Aracın kendisini korumaya alması yani 3500 devri aşamaması sorunu çözüldü ama bu sefer anlık korumaya geçip tekrar devreye girmeye başladı. Yani yine sorun tam olarak çözülmedi, test sürüşüne çıkıldı bu sefer daha önce farketmediğimiz (belki yeni olmuş, belki de diğer sorunlara odaklandığım için turbu sesini duymadığımdandır bu sefer turbu hortumunun sıkıntı yarattığını, kontrol edince de yaklaşık 2 cm'lik bir çatlak olduğunu tespit ettik. Akışmetredi hatanın hortumdan kaynaklanabileceği de düşünüldü, önde hortumu değiştirelim, hata verirse akışmetreyi de değiştiririz denildi.
- Turbu hortumu değişti. Programlama yapıldı. Sonrasında akışmetre hatası da bu şekilde giderilmiş oldu.
Şimdilik sorun çözüldü, araç eskisi gibi. Herhangi bir yerinde sorun yok. Performansı üst seviyede.
Ama nedense geçen son bir ayda araçlarla ilgili sıkıntılarım oldu. Bayram öncesinde market önünde park halinde olan araca (C3) başka bir aracın sürtmesi sonucu araçta ufak bir hasar oluştu, işlem yapıldı. İki hafta önce kaportacıdan aaraç alındı fakat müthüş bir benzin konusu, hem içeride hem de dışarıda. Kaportacıda biryerlere dökülmüştür geçer dedik aam tam tersi giderek arttı. Onu da geçen hafat servise bıraktım. Yapılan kontrollerde benzin pompasının dirsek kısmında çatlama tespit edildi. Pompanın üstünde adeta benzin göllenmişti. Çok şükür bu sürece araç yanmamış. Neyse o sorunu da çözdük.
Şimdilik araçlarla ilgili bir sorun kalmadı.
İlgilenen tüma rkadaşlara teşekkürler.
Sorunsuz sürüşler temennisiyle...
Yorum