Bugün opel Türkiye ile görüşme yaptim. Yaklasik 3 saat sonra bana dönüp alt motorlarda triger değişiminin 60 bin km de yapilmasi gerektiği soylediler. Bende inat ettim degistirmicem 10 bin km daha binicem)
2009 INSIGNIA 4DR COS 16LET180HP M6 NAV CD500+FLEX+SR+19'' JANT+DERİ
Soruyu sordum 3 saat sonra bayan arayıp "Kusura bakmayın sorduğunuz sorunun cevabını bulabilmemiz için araştırma yapmamız gerekti o nedenle bu kadar geciktik" dedi. Düşünün koskaca şirket gözbebeği dediği aracın kaç kilometrede triger değiştirmesi gerektiğini bilmiyor. Ayrıca aradığım yer Opel Türkiye, normal bildiğimiz müşteri hizmetleri felan değil. Çünkü onlar bilmediklerini söyleyip beni Opel Türkiye'ye yönlendirdiler Muhtemelen onlarda bilmiyor bi yerlere sordular. Verdikleri cevap net bir cevap orası kesin ancak ikna etmede problem yaşadılar çünkü kullanma kılavuzunda 150 bin km veya 10 yıl yazdığını söylediğimde o Avrupa içindir Türkiye için durum farklı muhabbetine getirdiler.
Türkiye şartları için 60.000 km değişim öneriliyor
Yurt dışında 30.000 km bir bakıma girer diyor ama bizde 15.000 km de triger işide aynı nı mantık çerçevesinde
Türkiyemizin şartları o kadar kötümü hakikaten. Köyde kullansak neyse de istanbul şartlarında kullanmanın Avrupa'da kullanmaktan farkı ne olabilir ki?
avrupadan farkimiz trafik ve yollarimiz birde servis politikamiz
Avrupa'ya ne kadar gittiniz veya ne kadar süre kaldınız bilemiyorum ama inanın özellikle Doğu Avrupa ile yollarımız hiç mi hiç farklı değil hatta çok daha iyi diyebilirim.... Orada bile bakımlar 30 bin km'de bir iken bizde niye böyle siz tahmin edin... Ben Avrupa'da 5 yıl yaşadım ve bizzat gördüm... Özellikle iskandinav ülkelerindeki hava koşulları o kadar ağır ki bizim ülkemizdeki koşullar yanında fıs kalır... Sadece İsveç'te yollar alttan ısıtmalı oluyor ana arterlerde tek avantaj o... bunun dışında yağan kar ve yağmurun haddi hesabı yok...
Almanya'da eğimi hissettirmemek için mühendisler yolu kilometrelerce önce yükseltmeye başlıyorlarmış. Dolayısıyla eğimli şehirlerarası yol yok gibi muhteşem. Ayrıca otobanlarının bir kısmında hız sınırı yok. Adamlar nasılda yaptıklarına güveniyorlar. Tabii araçlarıda o yollarda daha az aşınıyor. Orada otomobil kullanmak insanın kültürünü yükseltiyor. Zevk veriyor. Bir Japonun Türkler için yazdığı kitabı hatırladım
Bir zamanlar 1.6 CDTİ 136 hp Flexride, ÇG2, Sunroof , Ergonomik PerforjeSpor Deri koltuklar, Bose 19" jant Şimdi F30 Modernline Sunroof
Benim aracım da 58000 km de, bayramda uzun yola çıkacağımdan 60000km bakımını yaptırmak için özel servise gittim. Triger kayışını değiştirmediler, 90000km de değişeceğini belirttiler. Yağ filtre bakımı, bujiler ve sol ön teker abs sensörü değiştirildi.
Benim aracım da 58000 km de, bayramda uzun yola çıkacağımdan 60000km bakımını yaptırmak için özel servise gittim. Triger kayışını değiştirmediler, 90000km de değişeceğini belirttiler. Yağ filtre bakımı, bujiler ve sol ön teker abs sensörü değiştirildi.
Bana 60 bin dediler. Ben inadına değiştirmiyorum izinden gelince bakarım nasip olursa
bende birşey sorayım bu triger değişim kmsi trigerin değişmesi için sadece bu km mi gerekli yoksa yıl şartıda var mı önceki aracımda gp 120bin km veya 5 yıldı hangisi önce dolarsa 1.6 180hp benzinlilerde nasıl
bende birşey sorayım bu triger değişim kmsi trigerin değişmesi için sadece bu km mi gerekli yoksa yıl şartıda var mı önceki aracımda gp 120bin km veya 5 yıldı hangisi önce dolarsa 1.6 180hp benzinlilerde nasıl
Opellerde triger seti 60 bin km veya 4. yılda değişiyor... Fiat'larda ise 120 bin km veya 6. yılda... Ama 1.3 multijetler zincirli olduğu için zincirin değişmesi gerekmiyor...
Arkadaşlar,benim araç 4 yılını 3 ay geçti. Triger değişimini 60.000 km'de yapılacak diye biliyordum .Bugün yetkili servisimi aradım ve bana 4 yıl ya da 60.000 km'de değişmesi gerektiğini söylediler. Ben de iyi bir özel servisim var onu aradım.O da aynı şekilde 4 yıl ya da 60.000 km'de değişeceğini söyledi. "Yaza kadar idare etmez mi? " dedim,o da garantisinin olmayacağını söyledi.Ben de değiştirmeye karar verdim.Zaten 48.000 km'de aracım. 6 ay önce 6 ay sonra fark etmez.İyi mi yapıyorum? :/ Orjinal triger setini 300 TL'ye yaptıracağım özel serviste.Yetkili servis:" 570 TL" dedi...
2009 1.6 T 180 hp Edition Elegance,Sprintbooster,BMC kutuiçi spor filtre,KitMTM Keihin Enjektör,1.8 MB Genius Max regülatör...
Bildiğiniz gibi triger kayışları da araçlarımızdaki lastikler gibidir..Belli bir süre sonra az kullanım olsa dahi lastik elastikiyetini kısmen kaybedip çatlamalar oluşabilir..
Ancak genel bir kural olarak üreticiler parça değişim periyodlarını belirlerken en zorlu koşulları baz alırlar ve bu süreye de emniyet toleransı eklerler..
Ancak bunun dahi hiçbir garantisi yoktur..
Şahsi görüşüm belli bir kilometre,zaman periyodu,çevresel şartlar haricinde araç kullanım tarzının da triger kayışının ömrüne etki edeceği yönünde..Triger kayışı da bir aktarma organı olduğundan özellikle agresif kullanım tarzında yıpranması daha fazla olacaktır..
Uzun yolda 6.vites sabit hızla giden bir araç ile aynı kilometreyi şehir içinde dur-kalk şeklinde yapan iki aracın yıpranması aynı olamaz..
Bu arada merak ettiğim diğer bir konu triger seti değiştirirken soğutma suyu devirdaim pompasını da değiştiriyorlar mı?
Şu an 65 bin km civarındayım nasip olursa önümüzdeki ay değiştireceğim. Trigerin şakasının olmadığının farkındayım ancak önceki mesajlarımda yazdığım gibi servis politikalarına da dikkat etmek lazım ben riski aldım. Önümüzde ki aya kadar bekleyip değiştireceğim.
Selamlar.
Triger değiştirmek kadar değiştirilecek yerde (usta/servis) çok önemli. Biz vakti zamanında dangalak bir usta yüzünden bunu tecrübe etmiş olduk.
Bu olaydan sonra kendi binek olarak kullandığım arabalarda şahsen geçirmemeye muhatap bulabilmek adıma (artık ne kadar muhatap olurlar bilinmez) yetkili serviste yaptırmaya özen gösterdim. Netice de çok kısa zamanda değişen bir parçada değil. İşini bilmeyen ustaların elinde büyük masraf çıkartabilecek bir bakım.
Bildiğiniz gibi triger kayışları da araçlarımızdaki lastikler gibidir..Belli bir süre sonra az kullanım olsa dahi lastik elastikiyetini kısmen kaybedip çatlamalar oluşabilir..
Ancak genel bir kural olarak üreticiler parça değişim periyodlarını belirlerken en zorlu koşulları baz alırlar ve bu süreye de emniyet toleransı eklerler..
Ancak bunun dahi hiçbir garantisi yoktur..
Şahsi görüşüm belli bir kilometre,zaman periyodu,çevresel şartlar haricinde araç kullanım tarzının da triger kayışının ömrüne etki edeceği yönünde..Triger kayışı da bir aktarma organı olduğundan özellikle agresif kullanım tarzında yıpranması daha fazla olacaktır..
Uzun yolda 6.vites sabit hızla giden bir araç ile aynı kilometreyi şehir içinde dur-kalk şeklinde yapan iki aracın yıpranması aynı olamaz..
Bu arada merak ettiğim diğer bir konu triger seti değiştirirken soğutma suyu devirdaim pompasını da değiştiriyorlar mı?
Selamlar.
Triger değiştirmek kadar değiştirilecek yerde (usta/servis) çok önemli. Biz vakti zamanında dangalak bir usta yüzünden bunu tecrübe etmiş olduk.
Bu olaydan sonra kendi binek olarak kullandığım arabalarda şahsen geçirmemeye muhatap bulabilmek adıma (artık ne kadar muhatap olurlar bilinmez) yetkili serviste yaptırmaya özen gösterdim. Netice de çok kısa zamanda değişen bir parçada değil. İşini bilmeyen ustaların elinde büyük masraf çıkartabilecek bir bakım.
Yetkili servis her şeyde çok pahalı. Gm marka triger seti 150 TL internette,adamlarsa 420 TL diyor.150 TL de işçilik diyorlar,aynı işi Opel özel servisi-Konya'daki iyi servislerden birisidir Yıldız Opel-300 TL'ye yapacak.Onlar da hem parça satışı hem de servis işi yapıyorlar.Oraya gidip yaptıracağım nasipse yarın.
2009 1.6 T 180 hp Edition Elegance,Sprintbooster,BMC kutuiçi spor filtre,KitMTM Keihin Enjektör,1.8 MB Genius Max regülatör...
Yorum