Duyuru

Collapse
No announcement yet.

Triger Değişim Kilometresi

Collapse
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
new posts

  • Triger Değişim Kilometresi

    Öncelikle tüm team üyelerine iyi akşamlar diliyorum. Forumda birçok konuda doğrudan veya dolaylı olarak bu konu parça parça konuşulmuş. Genel olarak kimse riske girmemek için 60 bin km de değiştirmiş. Bu işi net olarak bilen varmı. İnsignia 1.6 Turbo 180 HP kaç km veya kaç yılda bir kere triger değiştirmek zorundadır ? Net cevaplar gelirse memnun olurum çünkü önümüzde ki hafta izne ayrılacağım aracım şu an 59 bin km de. Aklım arabada kalsın istemiyorum. İlginiz için teşekkürler...
    Astra 1.4 T Cosmo Füme + Navigasyon

  • #2
    Ynt: Triger Değişim Kilometresi

    Kitapçığında 150.000 km diyor ama servisler 60.000 km'de değiştiriyor. Yani 60.000 km'de değiştireceksiniz...
    2009 1.6 T 180 hp Edition Elegance,Sprintbooster,BMC kutuiçi spor filtre,KitMTM Keihin Enjektör,1.8 MB Genius Max regülatör...

    Yorum


    • #3
      Ynt: Triger Değişim Kilometresi

      60.000/120.000/180.000/ sonrası sizin için değil;kimin elinde ise onun işi haha

      Yorum


      • #4
        Ynt: Triger Değişim Kilometresi

        Türkiye şartları için 60.000 km değişim öneriliyor

        Yurt dışında 30.000 km bir bakıma girer diyor ama bizde 15.000 km de triger işide aynı nı mantık çerçevesinde



        2009 INSIGNIA 4DR COS 16LET180HP M6 NAV CD500+FLEX+SR+19'' JANT+DERİ

        Yorum


        • #5
          Ynt: Triger Değişim Kilometresi

          Orjinal yazı sahibi: FacomX
          Türkiye şartları için 60.000 km değişim öneriliyor

          Yurt dışında 30.000 km bir bakıma girer diyor ama bizde 15.000 km de triger işide aynı nı mantık çerçevesinde
          Türkiyemizin şartları o kadar kötümü hakikaten. Köyde kullansak neyse de istanbul şartlarında kullanmanın Avrupa'da kullanmaktan farkı ne olabilir ki?
          MEN AMENE BİL KADER EMİN-E MİNEL KEDER.

          Yâ Rab! Garibem, bîkesem, zaîfem, nâtüvanem, alîlem, âcizem, ihtiyarem, 
Bî-ihtiyarem, el'aman gûyem, afv cûyem, meded hâhem zidergâhet İlahî!

          Yorum


          • #6
            Ynt: Triger Değişim Kilometresi

            Bugün diyarbakır opel servisi aradım 90 bin yanıtı aldım. Yola çıkarken bin tane şüphe ilemi yola çıkacağım.Yarın Opel Türkiye arayacağım bakalım onlar ne yanıt verecekler.
            Astra 1.4 T Cosmo Füme + Navigasyon

            Yorum


            • #7
              Ynt: Triger Değişim Kilometresi

              Orjinal yazı sahibi: bilgecem
              Orjinal yazı sahibi: FacomX
              Türkiye şartları için 60.000 km değişim öneriliyor

              Yurt dışında 30.000 km bir bakıma girer diyor ama bizde 15.000 km de triger işide aynı nı mantık çerçevesinde
              Türkiyemizin şartları o kadar kötümü hakikaten. Köyde kullansak neyse de istanbul şartlarında kullanmanın Avrupa'da kullanmaktan farkı ne olabilir ki?
              avrupadan farkimiz trafik ve yollarimiz birde servis politikamiz



              2009 INSIGNIA 4DR COS 16LET180HP M6 NAV CD500+FLEX+SR+19'' JANT+DERİ

              Yorum


              • #8
                Ynt: Triger Değişim Kilometresi

                motorun içersinde çalışan bir parçanın hiç bir şekilde yollardan etkilenmesi mümkün değil.kaldıki bizim yollarımızda gerçekten köy yoluda değil yani.bunun servis politikasından başka hiç bir geçerli açıklaması yok.
                kaldıki her şehirdede istanbul trafiği yok yani.eğer trafiğe bağlı olsaydı her şehir için farklı değişim km si vermeleri lazım.benim yaşadığım yerde trafik namına hiç bişey yok
                2015 Ford Mondeo Tit. 1.6 Tdci Tekno Pkt.Sunroof,Dynamic Led,Platin Beyaz 
                2013 clio 4 Tce 0.9 icon alev kırmızı

                Yorum


                • #9
                  Ynt: Triger Değişim Kilometresi

                  Orjinal yazı sahibi: ahmet_turedi
                  motorun içersinde çalışan bir parçanın hiç bir şekilde yollardan etkilenmesi mümkün değil.
                  Triger kayışı motorun içindeki bir parça değildir. Motor bloğunun ön kısmında (dışarıda) çalışır.
                  Eksantrik mili ile krank mili üzerinde bulunan volan dişlisinin irtibatını sağlayan triger kayışı çok önemlidir.
                  Çalıştığı ortam (çevre) ne kadar temiz ise ömrü de o kadar uzun olur. Şehirlerimiz -İstanbul dahil- toz, toprak
                  içinde olduğundan kayış değiştirme periyotları (ihtiyaten) kısa tutulmaktadır. Çünkü; triger kayışının kopma ihtimali
                  göze alınabilecek bir risk değildir; çok da ağır olmayan 'triger seti' değişimi masrafından kaçınırsak, başımıza çok
                  büyük bir bela açacağız demektir, şöyle ki;

                  Triger kayışı koptuğunda eksantrik mili artık görev yapamaz, subaplar pistonlar tarafından zedelenenmeye
                  maruz kalırlar, ya kırılırlar ya da eğilirler. Böyle bir durum (bizim araçlar için) motorda 10 bin tl'ye yakın
                  bir masraf açar. Oysa triger seti değişimi 1.200.- tl cıvarında bir masraf gerektiriyor. Bunu yapmayıp on katı
                  masrafı göze almak akıllıca değil diye düşünüyorum.


                  Yorum


                  • #10
                    Ynt: Triger Değişim Kilometresi

                    Orjinal yazı sahibi: ahmet_turedi
                    motorun içersinde çalışan bir parçanın hiç bir şekilde yollardan etkilenmesi mümkün değil.kaldıki bizim yollarımızda gerçekten köy yoluda değil yani.bunun servis politikasından başka hiç bir geçerli açıklaması yok.
                    kaldıki her şehirdede istanbul trafiği yok yani.eğer trafiğe bağlı olsaydı her şehir için farklı değişim km si vermeleri lazım.benim yaşadığım yerde trafik namına hiç bişey yok
                    Aslında Eğer aracınızda Mobil 1 yağ kullanmış iseniz ve Aracı çok zorlamaz ve aracın güzergahında lanet olası bir trafik yok ise 30.000 km ye kadar kafan rahat gidersin ama ithal araçlar periyotları belirleken ülkenin en çok araç hangi bölgesinde var ise o bölgenin trafik ve yol durumlarını göz önüne alıyorlar dediğiniz gibi antalyada yozgatta çorumda trafik yok ama istanbul da her yer trafik araçlarımız en çok dur kalkta hasar görüyor ve ekipmanlar zorlanıyor

                    Araçlarımızın bakım kmsi 15.000 km erken bir zaman belki 20.000 km olsa doğru olurdu



                    2009 INSIGNIA 4DR COS 16LET180HP M6 NAV CD500+FLEX+SR+19'' JANT+DERİ

                    Yorum


                    • #11
                      Ynt: Triger Değişim Kilometresi

                      100.000 görmeden değiştirmek yeterli. etmeyin eylemeyin 60.000 kmde değişmez.... Fatih abi doğru diyosun garanti bittimi 20.000 km de bakım

                      Yorum


                      • #12
                        Ynt: Triger Değişim Kilometresi

                        Şaman bey ben triyer kayışının nerde ve ne şekilde çalıştığını gayet iyi biliyorum ama şuda bir gerçek istanbul dediğiniz yerde sahra çölü değil.aracın motorunun içi toz toprak çamurla dolmuyor en azından benim hiç bir aracımın motoru öyle aman aman kirlenmiyor.insanın evinin içi bile 1 sene silinmese daha fazla tozlanır emin olun.
                        Buick regal araçlarındaki tahrik kayışları için 240.000 km ömür vermiş demekki amerikada hiç toz yok, trafikte :
                        Bence ülkemizde 60.000 km neden dendiğini başka hiç bir açıklaması yok para para para.
                        amerikada araç fiyatları yerlerde süründüğü için insanlar servislere okadar para vermezler tamamen müşteri kitlesine ve piyasaya göre oluşturulan bir düzen bu başka bişey değil.
                        2015 Ford Mondeo Tit. 1.6 Tdci Tekno Pkt.Sunroof,Dynamic Led,Platin Beyaz 
                        2013 clio 4 Tce 0.9 icon alev kırmızı

                        Yorum


                        • #13
                          Ynt: Triger Değişim Kilometresi

                          abim amerikadan 3 gün önce döndü 2002 model navigatör 6000 cc lik aracı 2400 dolara sattı.Allah aşkına biz bu paraya anca 4 kez triyer değiştirebiliriz.Siz şimdi amerikada 1200 tl triyer masrafı isteyeceksiniz bir araçtan alacağınız tepkiyi bir düşünün
                          2015 Ford Mondeo Tit. 1.6 Tdci Tekno Pkt.Sunroof,Dynamic Led,Platin Beyaz 
                          2013 clio 4 Tce 0.9 icon alev kırmızı

                          Yorum


                          • #14
                            Ynt: Triger Değişim Kilometresi

                            Orjinal yazı sahibi: ahmet_turedi
                            Şaman bey ben triyer kayışının nerde ve ne şekilde çalıştığını gayet iyi biliyorum ama şuda bir gerçek istanbul dediğiniz yerde sahra çölü değil.aracın motorunun içi toz toprak çamurla dolmuyor en azından benim hiç bir aracımın motoru öyle aman aman kirlenmiyor.insanın evinin içi bile 1 sene silinmese daha fazla tozlanır emin olun.
                            Buick regal araçlarındaki tahrik kayışları için 240.000 km ömür vermiş demekki amerikada hiç toz yok, trafikte :
                            Bence ülkemizde 60.000 km neden dendiğini başka hiç bir açıklaması yok para para para.
                            amerikada araç fiyatları yerlerde süründüğü için insanlar servislere okadar para vermezler tamamen müşteri kitlesine ve piyasaya göre oluşturulan bir düzen bu başka bişey değil.
                            YERDEN GÖĞE KADAR HAKLISINIZ. ÖZÜR DİLERİM, SÖZLERİMİ GERİ ALIYORUM.

                            Yorum


                            • #15
                              Ynt: Triger Değişim Kilometresi

                              Bugün opel Türkiye ile görüşme yaptim. Yaklasik 3 saat sonra bana dönüp alt motorlarda triger değişiminin 60 bin km de yapilmasi gerektiği soylediler. Bende inat ettim degistirmicem 10 bin km daha binicem)
                              Astra 1.4 T Cosmo Füme + Navigasyon

                              Yorum

                              İşleniyor...
                              X