Motorun kronik sorunu derken neyi kastettiniz, biraz açar mısınız
Duyuru
Collapse
No announcement yet.
2.0 CDTI 130 ps motorlarda yazılım (chip-tuning)
Collapse
X
-
Yağ pompası belirsiz kilometrelerde yağlamayı keserek araç yatak sarıyor. Rektefiye veya sandık motor ile tamiri gerçekleşiyor. Bu sorununun riskini minimuma indirmek için düzenli ve kaliteli parçalar ile yağ bakımı yapılmalı, motor soğukken zorlanmamalı, ağır bakımda yağ pompasının oringini de değiştirebilirsiniz.
- Beğenmeler 2
Yorum
-
Bu bahsi geçen yağ pompasının arizasi 2009-2015 arasi tüm modellerde mi görülüyor ?
Çünkü ilk çıkan araçta bazı sorunlar çıkması normaldir, bunu zamanla çaktirmadan giderirler, hatta bazen ufak bir makyajla aracida süslerler. Yani kasanin son yillarina doğru sorunlar giderilmiş olur.
Geçmişte focustaki su alma sorunlari, fluenceteki edc sonrunlarinda hep böyle oldu, zamanla çözüldü.
Yorum
-
Söylenilenlere göre 2012 ve sonraki üretimlerde bu sorun giderilmiş. Bazı kullanıcılarda önlem olarak yağ pompasının altındaki tapayı değiştirerek sorunun oluşmasını engelliyorlar. Bu model yıllarının öncesinde üretilen araçlarda da kesinlikle olacak diye birşey yok.
- Beğenmeler 1
Yorum
-
Bende çok hevesliydim bu yazilim olayina ama Yazilim yapan firma hangisi olursa olsun atmosferik motorlara yazilim tavsiye edermisiniz diye sordugumuzda ? Cevap hayir tavsiye etmeyiz daha cok, Turbo beslemeli motorlar icin verim alinir . Peki neden ? Cünkü turbo basinclari aciliyor arac saha kalkiyor ama muhakak bir taraflarina zarar veriyor diye düsünüyorum . Aksini gercekten bilimsel olarak ispatlayacak biri olursa hem tesekkür edicem hemde hemen yaptiracam . Malesef bu yüzden yaptiramadim .
Yorum
-
Orjinal yazı sahibi: kemal6190 View PostBende çok hevesliydim bu yazilim olayina ama Yazilim yapan firma hangisi olursa olsun atmosferik motorlara yazilim tavsiye edermisiniz diye sordugumuzda ? Cevap hayir tavsiye etmeyiz daha cok, Turbo beslemeli motorlar icin verim alinir . Peki neden ? Cünkü turbo basinclari aciliyor arac saha kalkiyor ama muhakak bir taraflarina zarar veriyor diye düsünüyorum . Aksini gercekten bilimsel olarak ispatlayacak biri olursa hem tesekkür edicem hemde hemen yaptiracam . Malesef bu yüzden yaptiramadim .
2.0 CDTI motorla ilgili yazılımcım Yağ Pompasıyla ilgili uyarmıştı sadece. Yağlamayı kestiği ve motora yatak sardırdığını söylemişti.
Yorum
-
Orjinal yazı sahibi: Uğur K View PostGenel olarak bu motorlara yazılım önerilmiyor. 160 ve 130 beygir araçlar için 2CR ile görüşmüştük, sağlıklı olmadığı için yapmadıklarını belirttiler. Çıkacabilecek sorunları göze alıyorsanız yapılabilir tabi.2011 model 130bg aracımda 2014ten beri sorunsuz kullanıyorum. 2015te turbo hortumu delindi, yazılımdan diye düşündüm ama servis anı kronik bi araçta, çok gelen oluyor dedi. Zaten o zaman 300 liraya sanayiden aldığım turbo hortumuna da çok şükür hala bir şey olmadı. Artı olarak egr ve dpf iptali de yaptırdım yenilerde.. ayrıca ek olarak intercooler temizliği ve emme manufoldu kurum temizliği yapmak lazımmış her 40 50k kmde bir. Benim aracım 120.000 de, haftaya ilk kez yaptırmayı düşünüyorum. Yağ olarak da motul yada liqui moly kullanın. Filtreleri mutlaka orjinali alın ve 10000km yi asla geçmeden yapın bakımları. Sıfır sorun kullanırsınız.. son olarak; yazılımı asla rastgele adamlara yaptırmayın.. dpf iptali yapmazsanız ısı sensörü arızası alabilirsiniz ve kutup başını söküp takmayı akıl edemezseniz benim gibi gidip yenisine boş yere 1200 lira verirsiniz...
Yorum
-
Orjinal yazı sahibi: Uğur K View PostYağ pompası belirsiz kilometrelerde yağlamayı keserek araç yatak sarıyor. Rektefiye veya sandık motor ile tamiri gerçekleşiyor. Bu sorununun riskini minimuma indirmek için düzenli ve kaliteli parçalar ile yağ bakımı yapılmalı, motor soğukken zorlanmamalı, ağır bakımda yağ pompasının oringini de değiştirebilirsiniz.
Yorum
Yorum