Anamur'da yakın tanıdığım olan bir citroen saxo sahibiyle nihayet planladığımız rollingi, boş görünen trafikte önümüze saçma sapan engeller çıksa da gerçekleştirdik.. araç dereceli eksantriğe performans egzoza sahip,süspansiyonlar yaş gibi altı alçak falan tam modlu azat aracı eski sahibinin dediğine göre 190 hp ama benim arkadaş öyle olduğuna pek inanmıyor olsa olsa 150-160 hp civarındadır o da şüpheli diye düşünüyor.. araç 99 model biraz yorgun ve ve mevcut şanzımanı aracın 2. şanzımanı, öncekini dağıtmış... yine arkadaşımın dediğine göre araç 850-900 kilo civarında..benim araçsa bildiğiniz stock 1.6 cosmo..
uygun şartları bulunca ilk kalkışı yaptık. 2. vites 4000 devirden itibaren hızlanalım dedik ama dişli oranları yüzünden o devirde bir türlü yanyana gelmeyi başaramadık yaptığımız kalkış saçma oldu, birde tali yoldan bankette yaklaşan bir mobilet tam 2. viteste redline'a girdiğimde dikkatimi çekti ve 3 e almakta geciktim devir kesiciye çok pis takıldım.citroen koptu gitti tabii o arada
sonra ikinci denemede, benim isteğim üzerine 2. viteste 50 km ile yanyana geldik. gazladık.. bizim araçlar gazı tam kökleyince yarım saniye kadar bir gecikme yaşıyor.. az bir duruyor içeride kendine bir ayar çekip öyle yükleniyor gibi..bu gecikmenin esnasında citroen, kendi boyu cinsinden 1-1,5 boy fark yaptı, aracında devir kesici olmamasının da etkisiyle o farkı 2 buçuk boya kadar çıkardı..bu sefer 3. vitese tam zamanında geçtim ve aradaki fark neredeyse bir buçuk boya kadar kapandı, henüz 3. vites bitmemişken arkadaşın önünde yavaş giden bir renault kangoya takıldık, daha doğrusu o arabaya yetişmiş olduk...yine puffff
nihayet son deneme. bu sefer ben aracımın gaz tepkisindeki gecikmeyi elemine etmek için, start düdüğü olarak yaptığımız 3 korna dan sonuncusu tam kesilmeden gazı tetikledim, nihayet aynı anda zıpladık , bir buçuk boy öne geçti ama üçüncü vitesin sonuna geldiğimde benim kaputun ucu onun ön kapı kolu hizasına kadar geldi..yalnız gariptir 4 e aldığımda öyle aynı hizada kaldık 170 km hıza kadar ve ondan sonra yol bitti ( daha doğrusu polis noktasına yaklaştık) ve yavaşladık zaten
araç bu denemeler boyunca göz kararı yarım çentiğin biraz üzeri benzin yaktı, arabalarda ek ağırlık olmasın bu halleriyle görelim diye yanımıza kopilot alıp kamera çekimi yapmadık..zaten bizim kedimizin yapması da o yolda biraz riskli olurdu
Ben yarışmadan evvel arkadaşın arabasının kopup gideceğini iddia etmiştim, o da ne hikmetse seninki geçer deyip duruyordu yarıştan sonra nezaketen mi söyledi bilmem ama "abi arabaya hakkaten hayran kaldım" gibi şeyler söyledi benim araç için.. öyle yada böyle kaput farkıyla da kapı farkıyla da olsa her gazlamada önde bitirdi arkadaş.. ama bir anamur akşamında rolling keyfi "paha biçilemezz "
Müsait olursak, sırada 120 hp 1000kg ağırlığında (sahibinin yalancısıyım) 1. vites maksimum hız 60, 2. vites 110 civarı bir honda var. eğer çevre yolunu müsait bulabilirsek- ki burada çevre yolu otoban gibi değil tali girişler var ara ara- bugün rolling yaptığım arkadaşa bu honda kapışmasını görüntülemesini rica edecem.. Gerçi bu citroen bahsettiğim hondayla arayı baya açıyormuş...nasipse deneyecez görecez biz de
uygun şartları bulunca ilk kalkışı yaptık. 2. vites 4000 devirden itibaren hızlanalım dedik ama dişli oranları yüzünden o devirde bir türlü yanyana gelmeyi başaramadık yaptığımız kalkış saçma oldu, birde tali yoldan bankette yaklaşan bir mobilet tam 2. viteste redline'a girdiğimde dikkatimi çekti ve 3 e almakta geciktim devir kesiciye çok pis takıldım.citroen koptu gitti tabii o arada
sonra ikinci denemede, benim isteğim üzerine 2. viteste 50 km ile yanyana geldik. gazladık.. bizim araçlar gazı tam kökleyince yarım saniye kadar bir gecikme yaşıyor.. az bir duruyor içeride kendine bir ayar çekip öyle yükleniyor gibi..bu gecikmenin esnasında citroen, kendi boyu cinsinden 1-1,5 boy fark yaptı, aracında devir kesici olmamasının da etkisiyle o farkı 2 buçuk boya kadar çıkardı..bu sefer 3. vitese tam zamanında geçtim ve aradaki fark neredeyse bir buçuk boya kadar kapandı, henüz 3. vites bitmemişken arkadaşın önünde yavaş giden bir renault kangoya takıldık, daha doğrusu o arabaya yetişmiş olduk...yine puffff
nihayet son deneme. bu sefer ben aracımın gaz tepkisindeki gecikmeyi elemine etmek için, start düdüğü olarak yaptığımız 3 korna dan sonuncusu tam kesilmeden gazı tetikledim, nihayet aynı anda zıpladık , bir buçuk boy öne geçti ama üçüncü vitesin sonuna geldiğimde benim kaputun ucu onun ön kapı kolu hizasına kadar geldi..yalnız gariptir 4 e aldığımda öyle aynı hizada kaldık 170 km hıza kadar ve ondan sonra yol bitti ( daha doğrusu polis noktasına yaklaştık) ve yavaşladık zaten
araç bu denemeler boyunca göz kararı yarım çentiğin biraz üzeri benzin yaktı, arabalarda ek ağırlık olmasın bu halleriyle görelim diye yanımıza kopilot alıp kamera çekimi yapmadık..zaten bizim kedimizin yapması da o yolda biraz riskli olurdu
Ben yarışmadan evvel arkadaşın arabasının kopup gideceğini iddia etmiştim, o da ne hikmetse seninki geçer deyip duruyordu yarıştan sonra nezaketen mi söyledi bilmem ama "abi arabaya hakkaten hayran kaldım" gibi şeyler söyledi benim araç için.. öyle yada böyle kaput farkıyla da kapı farkıyla da olsa her gazlamada önde bitirdi arkadaş.. ama bir anamur akşamında rolling keyfi "paha biçilemezz "
Müsait olursak, sırada 120 hp 1000kg ağırlığında (sahibinin yalancısıyım) 1. vites maksimum hız 60, 2. vites 110 civarı bir honda var. eğer çevre yolunu müsait bulabilirsek- ki burada çevre yolu otoban gibi değil tali girişler var ara ara- bugün rolling yaptığım arkadaşa bu honda kapışmasını görüntülemesini rica edecem.. Gerçi bu citroen bahsettiğim hondayla arayı baya açıyormuş...nasipse deneyecez görecez biz de
Yorum