Alet 100 km'de 7,5 litre kurşunsuz benzin yakıyormuş
http://ekonomi.milliyet.com.tr/iste-...59/default.htm
FG Havacılık Genel müdürü Vedat Sarıkaya, araçların tanıtımı dolayısıyla düzenlenen toplantıda yaptığı konuşmada, 4,6 metre x 1,9 metre x 2,8 metre ebatlarında olan Cavalon model Gyroplane’nin saatte 145 kilometre hız yapabildiğini, 100 litrelik yakıtla azami 8 saat uçabildiğini ve 14 bin 500 feet yüksekliğe çıkabildiğini anlattı.
2 kişilik olarak tasarlanan araçların 200 kilometre mesafede 15 litre kurşunsuz benzin tükettiğini belirten Sarıkaya, işletim maliyeti açısından kara araçlarından çok daha ekonomik olduğunu ifade etti.
MTO Sport, Calidus ve Cavalon modellerinin iniş ve kalkış için 200-250 metre uzunluğunda bir piste ihtiyaç duyduğunu anlatan Sarıkaya, ”İstanbul trafiğine alternatif bir araç. Son derece güvenli ve hafif olan Gyroplane’ler, aracın motoru havadayken herhangi bir sebepten dolayı durduğunda planör özelliği ile havada süzülebiliyor” dedi.
”2012’de 10 adet satmayı hedefliyoruz”
Araçların fiyatının 60-100 bin avro arasında değiştiğini ve bu yıl 10 tane satmayı hedeflediklerini bildiren Sarıkaya, bu sayının talebe göre artabileceğini kaydetti.
Sarıkaya, 1,5 aylık eğitim sonrasında hem aracın kullanılabileceğini hem de uçuş lisansı alınabileceğini belirterek, uçuş eğitimleri için Edremit/Balıkesir ve Hazerfan Havaalanı/İstanbul’da iki tane eğitim alanı kuracaklarını söyledi.
Sahil güvenlik, orman yangınları, fotoğraf ve film çekimleri, VİP müşterilerin bir yerden bir yere güvenli ve hızlı şekilde ulaştırılması gibi kullanım alanlarına sahip olduğunu vurgulayan Sarıkaya, ”Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü’nün hafif araç yönetmeliği mevcut, hali hazırdaki yönetmelikte bile bu araçların uçmasına hiçbir engel yok. Bu hava araçları için mevcut yönetmelikte herhangi bir havaalanı şartı olmadan pilot sorumluluğunda uygun olan bütün yerlere uçabilir. Mesela yarım saat için bir helikopter kiraladığınızda yaklaşık 2 bin avro ücret öderken, bu araç için 160 avro ödersiniz” dedi.
Sarıkaya, Auto-Gyro’nun dünyada Gyroplane pazarında yüzde 95’lik pazar payına sahip olduğunu sözlerine ekledi.
2 kişilik olarak tasarlanan araçların 200 kilometre mesafede 15 litre kurşunsuz benzin tükettiğini belirten Sarıkaya, işletim maliyeti açısından kara araçlarından çok daha ekonomik olduğunu ifade etti.
MTO Sport, Calidus ve Cavalon modellerinin iniş ve kalkış için 200-250 metre uzunluğunda bir piste ihtiyaç duyduğunu anlatan Sarıkaya, ”İstanbul trafiğine alternatif bir araç. Son derece güvenli ve hafif olan Gyroplane’ler, aracın motoru havadayken herhangi bir sebepten dolayı durduğunda planör özelliği ile havada süzülebiliyor” dedi.
”2012’de 10 adet satmayı hedefliyoruz”
Araçların fiyatının 60-100 bin avro arasında değiştiğini ve bu yıl 10 tane satmayı hedeflediklerini bildiren Sarıkaya, bu sayının talebe göre artabileceğini kaydetti.
Sarıkaya, 1,5 aylık eğitim sonrasında hem aracın kullanılabileceğini hem de uçuş lisansı alınabileceğini belirterek, uçuş eğitimleri için Edremit/Balıkesir ve Hazerfan Havaalanı/İstanbul’da iki tane eğitim alanı kuracaklarını söyledi.
Sahil güvenlik, orman yangınları, fotoğraf ve film çekimleri, VİP müşterilerin bir yerden bir yere güvenli ve hızlı şekilde ulaştırılması gibi kullanım alanlarına sahip olduğunu vurgulayan Sarıkaya, ”Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü’nün hafif araç yönetmeliği mevcut, hali hazırdaki yönetmelikte bile bu araçların uçmasına hiçbir engel yok. Bu hava araçları için mevcut yönetmelikte herhangi bir havaalanı şartı olmadan pilot sorumluluğunda uygun olan bütün yerlere uçabilir. Mesela yarım saat için bir helikopter kiraladığınızda yaklaşık 2 bin avro ücret öderken, bu araç için 160 avro ödersiniz” dedi.
Sarıkaya, Auto-Gyro’nun dünyada Gyroplane pazarında yüzde 95’lik pazar payına sahip olduğunu sözlerine ekledi.
Yorum