ve ısın enterasan olan noktası boyle yuksek bınalarda yangın cıkıyor ve ıtfayelerın merdıvenı yetısmıyor ıste turkıye haha
Böyle Büyük binaların kendi otomasyon sistemleri var akıllı binalarda şart düşünsene Safirde yangın çıktı amerika da da olsa itfaiyenin merdiven boyu standarttır erhancığım üzülme sen
Beyler Konu İlgi Alanına Girdiği İçin Biraz Ukalalığı Uygun Görüyorum. Türkiyde Öncesinde Devşirme Birtakım Önlemlerle Yürüyen Yangın Güvenliği İle İlgili Uygulamalar İlk Kez 2002 Yılında Çıkan ve Bu Gün e Kadar Birkaç Revizyon Gören Yangın Yönetmeliği İle Biraz Disiplin Altına Alındı. Ucuzlayan VeGelişen Yapım Teknolojileri Sonrsı "Yüksek Binalar" Da (İtfaiye Araçlarının Yeterli Olamadığı) İlave Yangın Önlemlerinin Alınması Zorunlu Hale Geldi. Yani Bu Binadaki Özellikler Polat ın Fazlalığı Değil Olması Gereken. Aksi Takdirde Yapı Ruhsatı bile Alamayıp İnşaatı Yapılamazdı. Sistemin Çalışmış Olması ve Can Kaybını Engellemesi Sevindiricidir.
Kıssadan Hisse; Günümüzde Arsa Fiyatlarının Fahiş Artması Sonucu Sıklıkla Yapılmaya Başlanan Yüksek Binalardan Konut veya İş Yeri Sahibi Olacak Arkadaşların, Mutlaka Bir Makina Mühendisinden Binanın Yangın Sistemleri İle İlgili Görüş Almalarını Nacizane Tavsiye Ederim.
İyi Forumlar
Bilgi için teşekkürler, ama kafama şu takıldı;
böyle yüksek binalardan konut ve işyeri alacakların bir makina mühendisinden binanın yangın sistemleri hakkında bilgi almaları neden gerekiyor?
Zira zaten binanın eksiği olsaydı bina ruhsatı alamaz inşaatı yapamazdı diyorsunuz.
Güzel Soru. Sebebi Burası Türkiye. Yapı Ruhsatı ve Ekleri Olan Projeler Sonuçta Evrak Parçasından Öte Değil. Önemli Olan Bu Projelerin Yerinde Harfiyyen ve Doğru Uygulanıp Uygulanmadığı ve Testlerinin Yapılıp Raporların Tutulup Tutulmadığı. Esasen İnşaat Sektöründe Deneyimli Mak. MÜH. Demek Daha Doğru Olur. Bir Alternetif Daha Var Tabi Eğer Gayrımenkul ü Proje Üzerinden Alıyorsak Bu Durumda Anahtarı Teslim Almadan Bu Kontrolleri Mutlaka Sorgulamak Gerekir. FAZLASI MÜŞAVİRLİK BEDELİNE TABİDİR
İYİ forumlar
Ne oluyoo ya
Kaza aninda Kenan gecilmis sanirim 0.1 saniye ile
Kameralarin azizligi
Neyse genel klasmanda kiderligi devam ediyor
Ulan 10 dakka yaris seyrettik heyecan yaptik kendi kendime
Kalin saglicakla
Gecilmedi Hakan hocam gectigi tur tamamlanmadan yarisi bitirdier o yuzden 2. Sayildi esas onde idi... Yuh ya ben boyle sansin
Bu nasil bir kuraldir yahu ?
Eyvallah Utku Hocam
Dusunsene son 10 tur liderlik surekli el degistiriyor
Ve red flag oluyor
Yarisi 10 tur once tam tur lider goturen ve varsayalim kaza aninda sonuncu sirada olan mi kazanacak
Gercekten bu sansin ta ....
150 m ile ikinci oldu...Oyle savmalik gormedim adam o tur gecse ne olur bir tur once gecse ne olur. İnanilmaz kotu bir kural yani adam 2 sn sonra sallasa kirmizi bayragi Kenan birinci idi...
Yorum