Herkese merhaba. Aracımın beşinci yaşına gelmesinden ötürü bir süredir yeni bir araç bakıyordum. Bir otomobilin Insignia'dan sonra pek de kesmeyeceğini düşünerek SUV/Crossover düşünmeye başladım. ÖTV indiriminin de faydasıyla uygun fiyatlı olarak Mitsubishi'de karar kıldım. Adı Eclipse Cross olsa da eski Eclipse ile alakası yok. Coupe tarzı Crossover yapmaya çalışmışlar ve eskiye atıfta bulunmuşlar. Araç Qashqai, Tuguan v.s. gibi C sınıfı crossover sınıfında.
Donanım olarak giriş seviyesi Invite olan araçta Insignia'ya göre diz hava yastığı, şerit takip ve çarpışma uyarı sistemi gibi fazlalar olsa da genel anlamda epey eksik var. Özellikle Japon inadı ürünü olan sürücü tarafı hariç tek dokunuş olmayan camlar ve hareket halinde otomatik kilitlenmeyen kapılar 2006 model Megane'da bile yoktu. Mercekli halojen farlar AFL+'yı aratsa da aydınlatma gücü olarak henüz sıkıntıya sokmadı. Bir de şasinin ve süspansiyonların yol tutuş kalitesini aşağı çeken 16" jantları üst donanımda olan 18" jantlar ve daha ince yanaklı lastiklerle değiştirmem şart. Araba SUV ebatı lastiklerin üzerine çok yığılıyor.
Araçta motor olarak 1.5L turbo mivec kullanılmış. 163 beygir ve 250 Nm tork değerleri var. 1800-4500 arası azami tork devriyle birlikte 1.6T SIDI'den çok eski 1.6T gibi davranıyor. Şehiriçi haricinde Insignia'ya göre 1 vites düşük kullanmak gerekiyor. Vites oranları da Insignia'ya göre uzun. Yaklaşık 150 kg hafif olmasıyla da daha az yaktığını gözlemledim. Gene de araç çok yeni ve bunu konuşmak için çok erken. Aracım önden çekişli olduğu için arazi kabiliyetini pas geçiyorum. Şanzıman ise 6 ileri ve vites geçişleri net. Motorda garip bir enjeksiyon sistemi kullanmışlar, dördü mekanik dördü elektronik 8 enjeksiyon var. Sanırım motorun gücünü kısan "Eco-mode" ile alakası var. Değişik bir özelliği de dur-kalk trafikte araç tam durmadan motor devri rolantiye inmiyor ve 1200 devir civarı hazırda bekleyerek aracın kalkışını kolaylaştırıyor. Buna hala tam alışmış değilim
Üst donanımlarda her ne kadar Lancer Evo'dan alınma 4 çeker sistemiyle beraber yol tutuş yüksek olsa da Mitsubishi kolaya kaçmamış ve şasi ve süspansiyonları yol tutuşu yüksek üretmiş. 215/70/16 ebatlı lastiklere rağmen araç yere sağlam basıyor. Gene de ikiden fazla keskin hareket yapmamak lazım tedirgin etmeye başlıyor. Jant-lastik değişimine gitmeden Insignia gibi davranmamak gerek. Bu değişimden sonra konforun epey düşeceğini araç sertliğiyle şimdiden gösterdi.
Son olarak da geyik testi videosunu koyayım. Bu video fikir vermesi açısından önemli:
https://www.youtube.com/watch?v=OhX0pJs_ffs
(Not: Arteon'dan iyi hasss)
Donanım olarak giriş seviyesi Invite olan araçta Insignia'ya göre diz hava yastığı, şerit takip ve çarpışma uyarı sistemi gibi fazlalar olsa da genel anlamda epey eksik var. Özellikle Japon inadı ürünü olan sürücü tarafı hariç tek dokunuş olmayan camlar ve hareket halinde otomatik kilitlenmeyen kapılar 2006 model Megane'da bile yoktu. Mercekli halojen farlar AFL+'yı aratsa da aydınlatma gücü olarak henüz sıkıntıya sokmadı. Bir de şasinin ve süspansiyonların yol tutuş kalitesini aşağı çeken 16" jantları üst donanımda olan 18" jantlar ve daha ince yanaklı lastiklerle değiştirmem şart. Araba SUV ebatı lastiklerin üzerine çok yığılıyor.
Araçta motor olarak 1.5L turbo mivec kullanılmış. 163 beygir ve 250 Nm tork değerleri var. 1800-4500 arası azami tork devriyle birlikte 1.6T SIDI'den çok eski 1.6T gibi davranıyor. Şehiriçi haricinde Insignia'ya göre 1 vites düşük kullanmak gerekiyor. Vites oranları da Insignia'ya göre uzun. Yaklaşık 150 kg hafif olmasıyla da daha az yaktığını gözlemledim. Gene de araç çok yeni ve bunu konuşmak için çok erken. Aracım önden çekişli olduğu için arazi kabiliyetini pas geçiyorum. Şanzıman ise 6 ileri ve vites geçişleri net. Motorda garip bir enjeksiyon sistemi kullanmışlar, dördü mekanik dördü elektronik 8 enjeksiyon var. Sanırım motorun gücünü kısan "Eco-mode" ile alakası var. Değişik bir özelliği de dur-kalk trafikte araç tam durmadan motor devri rolantiye inmiyor ve 1200 devir civarı hazırda bekleyerek aracın kalkışını kolaylaştırıyor. Buna hala tam alışmış değilim
Üst donanımlarda her ne kadar Lancer Evo'dan alınma 4 çeker sistemiyle beraber yol tutuş yüksek olsa da Mitsubishi kolaya kaçmamış ve şasi ve süspansiyonları yol tutuşu yüksek üretmiş. 215/70/16 ebatlı lastiklere rağmen araç yere sağlam basıyor. Gene de ikiden fazla keskin hareket yapmamak lazım tedirgin etmeye başlıyor. Jant-lastik değişimine gitmeden Insignia gibi davranmamak gerek. Bu değişimden sonra konforun epey düşeceğini araç sertliğiyle şimdiden gösterdi.
Son olarak da geyik testi videosunu koyayım. Bu video fikir vermesi açısından önemli:
https://www.youtube.com/watch?v=OhX0pJs_ffs
(Not: Arteon'dan iyi hasss)
Yorum