Duyuru

Collapse
No announcement yet.

yerli otomobil nedir ? ne değildir?

Collapse
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
new posts

  • yerli otomobil nedir ? ne değildir?

    gündemde sıkça yer alan 'yerli otomobil projesi' hakkında forumumuzda konu açılmadığını görünce (veya açılmışsa bulamadım) açayım dedim, ve başka bir forumda yazdığım yazıyı buraya aktarmak istedim.



    otomobil üretmek demek, geçmişte devrim projesinde gördüğünüz gibi ,otomobilin her parçasının tek elden, tek binada üretilmesi demek değildir.

    öncelikle otomobil fabrikasının teknoloji geliştirebilen yedek parça üreticilerine ihtiyacı vardır. otomobil fabrikası koltuktan kaportaya, lastikten motor pistonuna, grank'tan fren disk aynalarına kadar belli kalite ölçülerinde ürettirdiği binlerce kalem parçayı araçlarının montajında kullanır. kullanılan yedek parçalar orijinal olur ve bunu üreten yan sanayi firmasına da değer katar.

    bu konu hakkında almanların otomotiv sektöründeki öz markalarına baktığımızda;

    bosch
    siemens
    fulda
    ina, fag
    luk
    hella
    Kolbenschmidt
    ate
    behr
    waxstat
    boge
    beru
    zf

    v.s gibi pek çok kuruluş olduğunu ve alman araçlarında çoğunlukla bu firmaların ürünlerinin kullanıldığını görürüz. bu firmalar hem kendi sanayilerine destek olurken hem de farklı ülke oto sanayiine de parça üreterek ülkelerine oldukça önemli kazançlar sağlamaktadırlar. işte almanların otomotivdeki başarısının sırrı burada yatıyor:

    'teknoloji üretebilen ve yaratabilen yerli yan sanayi'..


    .....

    bugün kafayı çalıştırıp ünite imal etmektense, hazır ünitelerle montaj yapalım ve kendi markamızı yaratalım diyenlere de ülkemizden bir örnek vereyim;

    bundan seneler evvel tuzla'da yerli askeri araç üretimi projesi olan 'gt jeep' güzel bir düşünce olarak başladı. dış görünümü ve temeli willys jeep olan bu araca ford benzinli 1.6 taunus motor adapte edildi. teknik altyapı çok yetersiz olduğu için 3 vites olarak üretilen araç maalesef hiç verimli olamadı.
    zamanla bazı geliştirmeler yapıldı ve 'poyraz' adı altında landrover 110 defender'a alternatif bir araç üretilmek istendi. ford transit v184 dizel motor kullanılarak yine esasında willys temelleri olan aracın şasesi uzatılarak 4 vites şanzıman uygun görüldü. poyraz imalatında kulanılan yedek parçalarda; dodge pickup'tan ford taunus'a, fiat 131'den renault broadway'a kadar geniş bir yelpazede melezlik rekoru kırıldı..
    netice olarak düşünce güzel fakat, montajcı zihniyet, yetersiz altyapı ve teknik noksanlıklardan dolayı araçlar bir nevi uyduruk ve verimsiz oldu..

    teknolojisini yaratamayan, toplama araçların sonu tuzla fabrikası olmaya mahkumdur. bugün teknoloji yaratamıyorsak veya yaratamayacaksak bu işe girip paramızı israf etmeyelim.
    yerli yan sanayi firmalarımız yerli otomobil fabrikamıza bu yönde destek vermekten çok uzaklar. bunda hükümetlerin baltalayıcı politikaları ve eğitim sistemimizdeki noksanlık ve hataların da etkisi büyük.

    .....

    gm fiat ile işbirliği yapıyorsa, elbet rekabet koşulları gereği bizim bir firmamız da örneğin toyota ile işbirliği yapabilir, ortak üretimlerden doğan teknolojiler yerli otomobillere kazandırılabilir. veyahut bosch ile araçlarımızda kullanacağımız enjektörleri projelendirebilir, ürettirebiliriz.
    fakat an itibariyle yaratıcı gücü olan ve bu tip işbirliğinde taşeronluk vasfını kırabilmiş bir şirketimiz, yan sanayicimiz yok.
    yine de iyimser isek fabrikalarımıza nitelikli işgücü satın alınabilir.. yabancı teknik direktör misali örneğin audi tasarımcısı işe alınabilir. motor üretiminde türk mühendisleriyle beraber gm mühendileri çalıştırılabilir. fakat bu adamlar orayı bırakıp buraya gelir mi muamma..


    dünya büyükleri bu sahnenin başrol oyuncuları ve hakimleri.. bunlarla bazı asya ülkeleri mücedele etmeye çalışıyorlar ve ümit vaad ediyorlar. fakat bizim şartlarımız asya ülkelerine nazaran son derece olumsuz.

    ....

    sonuç; olmayacak duaya amin demeyelim, oy uğruna söylenen bu sloganlara kanmayalım..

  • #2
    Ynt: yerli otomobil nedir ? ne değildir?

    Eğer bu pazara Türkiye yi de dahil ediliyorsa edilmek isteniyorsa bilinki bu pazar bitmiştir yeni teknoloji yeni bir pazarın doğduğunu ve büyüklerin o pazar için hazırlık yaptığının bir işaretidir



    Bilgilendirme için teşekkürler.



    2009 INSIGNIA 4DR COS 16LET180HP M6 NAV CD500+FLEX+SR+19'' JANT+DERİ

    Yorum


    • #3
      Ynt: yerli otomobil nedir ? ne değildir?

      aslında bu pazara türkiye dahil değil devlet zoruyla yapılıyor çünkü hertürlü alt yapı varken neden bizimde aracımız olmasın, bugün koç holding ortakları fiat ve ford varken ve bunların alt yapısından mecbur yardım alacaktır, başbakanın açıklaması eğer bu araç tutmazsa bütün devlet araçlarını yerli otoyo çevireceğim dedi. ve şunu kişmse unutmasın türkiye otomotiv sek. dünyanın en iyi işcisi ve alt yapısına sahip bugün türkiyede her türlü yan sanayi var iyi müh. alt yapısı var işçisi var önceden yapılan işe türk malı derken utanırdık ama şimdi değil çok şeyy değilşti. benim görüşüm bu araç iş yapacak
      bugün biz araç kalıbı yapıyoruz ,koltuk, lastik,direksiyon,oto cam,ön göğüs(alpi),motor,şaft defransyel,otot elk. tesisatı........daha sayamadığım çok şey var
      2015 leon fr

      Yorum


      • #4
        Ynt: yerli otomobil nedir ? ne değildir?

        açıkçası ben Koç'tan otomobil adına çok şey beklemiyorum, zamanında Anadol'u da sadece para için yapmıştı, otomobillere manevi bir değer vermiyor. Üretipte satmadıkları Anadolları saklamak yerine hurdalığa atmışlar (diye duydum)
        Dedemin ve diğer anadol sahiplerininde 8 ay sıra bekleyip sıfır aldığı Anadol'lar aslında aylarca tarlada saklanmış olduğu ortaya çıkmış. Sonuçta araba değerlendi. (şu zamanda doğuşun yaptığı gibi )

        Aslında yerli otoyu tabiki işin maddi yönünü düşünenler daha iyi ve çabuk başaracaktır ama sonuçta Anadol'un geldiği noktada ortada.
        Bu projede Türklerin sırtından geçinmeyi düşünmek yerine Türkiye'ye birşeyler kazandırmayı düşünenler bulunmalı bence. Yoksa diğer türlü yine Tofaş gibi birşey üretip alın size bunu layık gördük diyeceklerdir.

        Bu arada ben Türk malı Opel'e biniyorum ihihi
        InsigniaTEAM

        Yorum


        • #5
          Ynt: yerli otomobil nedir ? ne değildir?

          http://www.youtube.com/watch?v=C3g0lxizHMU yorumsuz.......!!!!!!!!
          2015 Honda  CRV  1.6 160 hp Akıllı 4x4 9 ileri zf şanzıman .. vs vs  (görmemişin... :P )

          Görelim Mevlam neyler .. Neylerse güzel eyler
          [center]

          Yorum


          • #6
            Ynt: yerli otomobil nedir ? ne değildir?

            Orjinal yazı sahibi: Sufy
            http://www.youtube.com/watch?v=C3g0lxizHMU yorumsuz.......!!!!!!!!
            Hiç yoktan iyidir ve bu arabadan almak lazım destek için



            2009 INSIGNIA 4DR COS 16LET180HP M6 NAV CD500+FLEX+SR+19'' JANT+DERİ

            Yorum


            • #7
              Ynt: yerli otomobil nedir ? ne değildir?

              Çocuklarımızın geleceği; tüketim toplumundan çıkıp üretim toplumu olmamızla doğrudan alakalı. İnşallah bir gün hepimiz bir Türk markasının forumunda tekrar buluşuruz.
              2010 cosmo 180hp beyaz İnsigniAşk

              Yorum


              • #8
                Ynt: yerli otomobil nedir ? ne değildir?

                Orjinal yazı sahibi: cagri
                açıkçası ben Koç'tan otomobil adına çok şey beklemiyorum, zamanında Anadol'u da sadece para için yapmıştı, otomobillere manevi bir değer vermiyor. Üretipte satmadıkları Anadolları saklamak yerine hurdalığa atmışlar (diye duydum)
                Dedemin ve diğer anadol sahiplerininde 8 ay sıra bekleyip sıfır aldığı Anadol'lar aslında aylarca tarlada saklanmış olduğu ortaya çıkmış. Sonuçta araba değerlendi. (şu zamanda doğuşun yaptığı gibi )

                Aslında yerli otoyu tabiki işin maddi yönünü düşünenler daha iyi ve çabuk başaracaktır ama sonuçta Anadol'un geldiği noktada ortada.
                Bu projede Türklerin sırtından geçinmeyi düşünmek yerine Türkiye'ye birşeyler kazandırmayı düşünenler bulunmalı bence. Yoksa diğer türlü yine Tofaş gibi birşey üretip alın size bunu layık gördük diyeceklerdir.

                Bu arada ben Türk malı Opel'e biniyorum ihihi



                çağrıcım senin dediğin 25-30 yıl öncesi saman karışımından yapılan araçtan bağsediyorsun 2012 yılındayız. bir araba fab. kurmak öyle bedava birşey değil aklın hayal edemiyeceğin paralar harcanacak bugün bir civata sıktığımız elektrikli sıkıcı 15-20bin dolardan bir robot 400000 euro civarlrında başlıyor ve kim bilir kaç robot kaç elk. sıkıcı kullanılacak ve bu dediklerim devede kulak yani demek istediğim bu kadar para harcanıyorsa mutlaka güzel birşey çıkacaktır. bugün biz amerikaya türk yapımı herşeyiyle türk müh. tasarladığı connect ihraç ediyoruz ve amerikada ilkdefa dışardan alınan araç bizim aracımız ve amerikada taksiler conneke dönmeye başladı yani biz türkler yaptık neden kendimize araba yapamıyacağız ki, ben amerikaya, belçikaya almanyaya ingiltereye çine gittim ve şunu samimice söyleyeyim biz onlardan kat kat daha iyi araç yapıyoruz işimizi sahiplenerek çalışıyoruz. bügün 90 sn bir transit üretiyoruz adapazarında toyota fab. 82 sn corolla üretiyo, neden olmasın biz kendi aracımızı neden yapmayalım çok güzel bir araç yapılır biz insignia team sitesinde bunları konuşuyorken o aracı alanlarda bir site kurarlar ve grurla gider o siteye üye oluruz arabanın bir kalıbı çıksın biir resimlerini görelim gidip testini yapalım onndan sonra olumsuz yorumları yapalım benim görüşüm bu. kim yapmış hangi holding sahibi yapmış önemli değil bence, herşey yavaş yavaş oturuyor bugün biz uçak helekopter savaş gemisi yapmaya başladık ve bu büyük bir başarı

                MUSTAFA KEMAL ATATÜRKÜN sözüyle kapatıyım ;Türk çocuğu ecdadını tanıdıkça daha büyük işler yapmak için kendinde kuvvet bulacaktır.
                2015 leon fr

                Yorum


                • #9
                  Ynt: yerli otomobil nedir ? ne değildir?

                  Ben bir metalurji mühendisiyim çok uzun yıllardır değil ama 6 senede 6 ayrı firmada çalıştım.bunlardan 3 tanesi otomotiv üzerineydi.daha çok döküm ,dövme ve saç şekillendirme ile ilgili.ama biliyorumki Türkiyede bir otomobil için ne gerekiyorsa onu yapabilecek kapsam ve donanımda fabrikalarımız var siz biliyorsunuz veya bilmiyorsunuz.Döküm olarak mercedes scania gibi büyük firmaların porya ,kampanaları gibi parçalar döküyorduk bunlar yan sanayi değil orjinal ve mevcut araçlarda fabrika çıkışı olarak kendi damgaları işlenerek araçlarına taktıkları parçalar bunlar.dövme olarak hertürlü aracın rot rotil ve bilimum alt takım malzemeleri salıncak v.s hepsi istenilen kalitede çok rahat yapılabiliyor.saç şekillendirme direk ford otosana çalışıyorduk ve fren debriyaj ve benzeri parçalar çok rahatlıkla yapılıyor ve orjinal olarak araçlarda kullanılıyor.bunlar sadece benim çalıştıklarım.şöylede bişey var ford otosan binlerce tedarikçi ile çalışıyormuş bize öyle söylüyorlardı.tabiki her parça Türkiyede üretilmeyecek nasılki mercedes dahi Türkiyeden parça alıyor ise bizde Almanyadan veya herhangi bir ülkeden parça alabiliriz.bu gayet normal bişey önemli olan kısım kendine özgü karoseri ve motoru tasarlamak parçaların üretimi bence en kolay kısım.
                  Ve inanıyorum ki biz bu işi çok rahat başarırız. hükümet savunucusu değilim oyda vermedim ama bu üretim dayatmasından dolayı başbakanı tebrik ediyorum gerçekten çok geç kalınmış bir iş olsa dahi bence ülkemiz için geleceğimiz için çok iyi bir adım olacak.Umarım bu işe gerçekten kazancı ikinci planda tutan kişiler el atar.
                  2015 Ford Mondeo Tit. 1.6 Tdci Tekno Pkt.Sunroof,Dynamic Led,Platin Beyaz 
                  2013 clio 4 Tce 0.9 icon alev kırmızı

                  Yorum


                  • #10
                    Ynt: yerli otomobil nedir ? ne değildir?

                    rotil üretmekte, motor pistonu üretmekte veya fren balatası v.s. üretmekte sorunumuz yok ve bahis edildiği gibi bazı mallarımız pek çok ülke malından daha kaliteli çıkabiliyor.
                    bizim sorunumuz örneğin, ditaş fabrikamızın amerikan trw'nin tasarladığı rotili kopyalaması veya motopar fabrikamızın alman mahle'nin tasarladığı pistonu kopyalaması v.s....

                    otomotiv dünyasında söz sahibi olabilmek için bu dünyaya ar-ge anlamında katkıda bulunmak gerekir.
                    otomobillerde kullanılabilecek aydınlatma, frenleme, ateşleme, kavrama, motor, kısaca tüm komponenetlerde patenti olan dünyada kabul ve talep görmüş ne kadar yarattığımız teknoloji var ise bu dünyada o kadar yerimiz olur.

                    az önce söylediğim gibi üretimimiz başka ulusların yarattığını alıp üretmek üzerine kurulu olduğundan ne kadar kaliteli üretirsek üretelim, taşeron vasfındayız.

                    tamamı ford olan anadol örneğindeki gibi üreteceğimiz araca, sadece yerli tasarım karoser giydirerek satmak, ülkemizde doğru düzgün kabul göremeyeceği gibi dünyada da hiç kabul görmez veya çok ucuza satılırsa 3. dünya ülkelerinde çin araçlarından fırsat kalırsa belki kabul görebilir.

                    Yorum


                    • #11
                      Ynt: yerli otomobil nedir ? ne değildir?

                      Ne yapmak lazım öyleyse anlamadım ki?Teknoloji zaten birbirini kopya ederek ortaya çıkıyor.illaki bir öncü oluyor ama işin içinde olmak gerekiyor.Sonuç olarak abs ,esp v.b donanımlar teknolojiler aynı anda tüm firmaların keşfettikleri teknolojiler değil birisi keşfediyor diğerleri kopyalıyor ve geliştirmeye çalışıyor.Biz ilk önce kopyalamayı öğrenmeliyiz daha sonra geliştiririz.Olaya adım adım aynı bir çocuğu gelişmesi gözüyle bakmak lazım.ilk önce gözlem yapılır sonra çocuk gibi büyükler taklit edilir daha sonra çocuk kişilik kazanarak üstüne yeni meziyetler koyar.kopya ettiği büyüğünü yetkinlik konusunda geçer yada geçemez o kendisini geliştirmesine bağlı.ama ilk önce kopya ederek yemesini içmesini en önemlisi yürümesini öğrenmesi gerekiyor.Senin dediğine göre biz direk koşmamız lazım işte ozaman bu imkansız olur ve hayatta bunu başaramayız.ve direk kafadan kaybederiz.
                      2015 Ford Mondeo Tit. 1.6 Tdci Tekno Pkt.Sunroof,Dynamic Led,Platin Beyaz 
                      2013 clio 4 Tce 0.9 icon alev kırmızı

                      Yorum


                      • #12
                        Ynt: yerli otomobil nedir ? ne değildir?

                        Orjinal yazı sahibi: ahmet_turedi
                        Ne yapmak lazım öyleyse anlamadım ki?Teknoloji zaten birbirini kopya ederek ortaya çıkıyor.illaki bir öncü oluyor ama işin içinde olmak gerekiyor.Sonuç olarak abs ,esp v.b donanımlar teknolojiler aynı anda tüm firmaların keşfettikleri teknolojiler değil birisi keşfediyor diğerleri kopyalıyor ve geliştirmeye çalışıyor.Biz ilk önce kopyalamayı öğrenmeliyiz daha sonra geliştiririz.Olaya adım adım aynı bir çocuğu gelişmesi gözüyle bakmak lazım.ilk önce gözlem yapılır sonra çocuk gibi büyükler taklit edilir daha sonra çocuk kişilik kazanarak üstüne yeni meziyetler koyar.kopya ettiği büyüğünü yetkinlik konusunda geçer yada geçemez o kendisini geliştirmesine bağlı.ama ilk önce kopya ederek yemesini içmesini en önemlisi yürümesini öğrenmesi gerekiyor.Senin dediğine göre biz direk koşmamız lazım işte ozaman bu imkansız olur ve hayatta bunu başaramayız.ve direk kafadan kaybederiz.
                        biz kopyalamayı çoktan öğrendik, çok ta güzel üretiyoruz. motor grankından disk frenlere , debriyaj setlerinden şafta kadar herşey istenen kalitede yılardır çıkıyor zaten.
                        örneğin montajda kullanılmak üzere farba fabrikamız mercedes'e ve birçok markaya stop-sinyal lambaları, pobusan fabrikamız iveco ve birçok markaya debriyaj seti üretebiliyor. proje verildikten sonra paşa paşa imal etmekte sorun yok.

                        fakat ülkemizin an itibariyle teknoloji yaratabilen, geliştirebilen aşamaya yani sizin deyiminizle yürümeye geçmiş olması gerekiyordu... ben örneğin abs fren sisteminde, xenon far sisteminde veya şanzıman kavrama sistemlerinde patent anlamında artık türk imzası görmek istiyorum...
                        şu aşamada başkasının motoruna piston segman grank üretmeyi aştık, artık talep görebilecek değerde komple motor veya şanzıman tasarlamak lazım, hani ufukta hiçbirşey yok..

                        üreteceğimiz otomobilin; romanya markası olmasına rağmen renault hegemonyasında üretim yapan ve göbek bağıyla renault'a bağlı bir 'dacia' gibi olması beni rahatsız eder açıkçası ki ülkemizde konuşulanlar fiat altyapısı kullanılacağı yönünde.
                        bugün türkiye'nin bundan daha iyisini ve daha fazlasını hak ettiğini düşünüyorum..
                        istedikten sonra bir peugeot veya bir fiat olunabilir, ama önce vizyonu geniş tutmak ve bunu gerçekten istemek, gereklerini yerine getirmek lazım.

                        Yorum


                        • #13
                          Ynt: yerli otomobil nedir ? ne değildir?

                          vallahi herzaman söylerim türkiye ucak üretiyor arabamı üretemiyecez
                          Hayat bisiklete benzer,Pedal çevirmeyi bıraktığın an düşmeye mahkümsun...
                          [img height=150]http://i1096.photobucket.com/albums/g322/emrezxr/144_zps71fffeb4.jpg[/img]

                          Yorum


                          • #14
                            Ynt: yerli otomobil nedir ? ne değildir?

                            türkiye'nin ilk dizel motor fabrikası 1956 yılında ne umutlarla kurulmuş ve zaman içinde güzel işler de çıkarmış,
                            ve şimdi malesef bizim elimizde bu hale geldi...

                            neden değerlerimizi geliştirmeye , çağa göre yapılandırmaya çalışmıyoruz? neden sat kurtul, kapat kurtulcu bir zihniyete sahibiz?
                            yazık, gerçekten çok yazık..

                            bu kafayla otomobil üreteceğiz değil mi? ancak yeni bir devrim skandalı yaratırız...


                            Geçtiğimiz yıl vefat eden Necmettin Erbakan tarafından yarım asrı aşkın bir süre önce kurulan Pancar Motor Fabrikası’nın kapısına sessiz sedasız kilit...

                            Yorum


                            • #15
                              Ynt: yerli otomobil nedir ? ne değildir?

                              Yönetim önemli , seçilecek ekiple iş biter.
                              Bunun ölçüsünü tutturursalar. Gerisi geilir. Dünyada birçok ünlü markanın ekiplerinde Türkler yer alıyor. Tasarımda olsun, üretimde olsun, yönetimde olsun.marifet bunları bir araya getirebilmek. Anladığım kadarı ile devlet teşvik ve parasal destegi verecek.
                              Ama birinin rantına vergilerimize nasıl el atarı, tokadı atıp nasıl kaçarızcilara kaptirirsalar yazık günah. Ya da bakanların başbakanın dostları akrabaları yönetime gelirse yine olan vergilerimize olur. Bakalım ne olacak.
                              Ayrıca %100 yerli şart değil. Motoru kasası olsun yeter gibi, ilk aşamada.
                              Insignia Editition Elegance - 18" jant Teknik gri

                              Yorum

                              İşleniyor...
                              X