Ben Edirne'ye 25 yıl önce tospa ile 80 km HIZLA giderdim. Sonra Reno 12 oldu. Son Hız 120 ile gittim. Daha sonra brodwayim ile 160 Lara kadar çıktım. Şimdi İnsignia 180 hp ile 120-130 efendi efendi gideceğim. Bu hıza takılana soruyorum bu bomboş yolda 120 ile gidilecekse bu kullandığımız Araçlara ne gerek var. Birde 130 dan daha hızlı kullananları böyle edepsizce eleştirme hakkı kimsede olamaz. Ben geçen hafta önümde tın tın giden bir taksiye sellektör yaptığım için katil olacaktım neredeyse. 3 tane sarhoş takip edip yolumu kesti ışıklarda. Hanm yalvardı Çıkma diye de umre arefemde çıkıp bulaşmadım. Trafikte lüks Araçların karıştığı kazalarmı yoksa Altın'da Şahin'le iş makinası ile minibüs ile olanlarmı daha fazla can alıyor. Makas yapan terör estiren 90-100 km hızlardada yapıyor. Gerçek sorunu tespit edelim ki seviyeli eleştiri olsun. Sallamak en kolayı.
Duyuru
Collapse
No announcement yet.
Otoyolda Yeni Ceza Sistemi
Collapse
X
-
ufukkk bey Söylediğiniz bir çok konuda haklısınız ama .... olarak saydırdığınız hareketleri hayatında bir kaç defada olsun yapan bir çok üye ve bir çok insan burada bazı kıstaslar koymak lazım bence Sarhoş olarak ehliyetsiz olarak aracının kontrolünü ve gücünü bilmeden yapılan tehlikeli makasları vs.. bende kabul etmiyorum kişilerin yanlış hareketlerini burada anlatabilirsiniz fakat ... şeklinde tabirlerde bulunmak bize ve size yakışmaz Sadettin 50 bey 67 yaşındaki abimizin uyarısını coşarak yorumlamanız hoş olmamış.
2009 INSIGNIA 4DR COS 16LET180HP M6 NAV CD500+FLEX+SR+19'' JANT+DERİ
Yorum
-
eğer amaç emniyetli sürüş ise ucuz lastik satışını engelleyip, hız limitlerini artırsınlar. aynı araca 2500 liraya lastik alan sürücü ile 1200 liraya lastik alan sürücünün hız limiti aynı olmamalı.1.4T Edition Elegance - Yeni Stil Paketi - Sunroof
Yorum
-
Kanunlar esnek olmaz. Kanun, kanun gibi olmalı tabii ki. Buraya kadar her şey normal. Demokratik bir ülkeysek, esneklik olur, kanun maddelerinde yumuşak geçişler olur. Hız koridoru denen haberlere yayımlayanlara ve çıkartanlara tekrar bir gönderme yapayım. Otobüs, minibüs, kamyon (34 plakalılar) sürücüleri belki hız sınırını aşmıyor ama çok daha kuralsız ve emniyetsiz araç kullanıyorlar. Ben eğitim (lisans seviyesi ve üstü) saplantısı olan biri değilim ama bu araçları kullananlar Lisans mezunu olmalıdır. Devlet büyüklerim belki duyar sesimi.https://www.youtube.com/watch?v=Jem11GNnbzg
''Fidan dikmek için en iyi zaman yirmi yıl önceydi.Sonraki en iyi zaman ise şimdi'' İhtiyar Balıkçı
Yorum
-
Yorum
-
Bizim toplum olarak şöyle bir problemimiz var : dünyayı sadece kendi açımızdan görüyoruz.
Bu yüzden de her kanun, yasa, kural bize uygun konsun istiyoruz, uygun olmadığında da o kuralları/yasaları çiğnemeyi kendimize hak sayıyoruz.
Vergi kaçıran adama soruyorsun, "ne yapalım devlet çok yüksek vergi alıyor" diyor; kırmızı ışıkta durmayan adama soruyorsun "burada ışık mı olur" ya da "ne yapalım kırmızı çok uzun yanıyor" diyor... Bu yüzden de güzelim ülkeyi yaşanmaz bir yer haline getirip çıkarıyoruz...
Bir de şöyle bir huyumuz var; sanıyoruz ki kazalar, belalar hep başkasını bulacak... Otoyolda 220 km/s hızla gelen saygın bir beyefendi (nasıl, oldu mu) virajı alamayıp aracın kontrolünü kaybederek üstümüze çıkar diye bir endişemiz yok, çünkü o kazalar hep başkasının başına geliyor ! Trafik bir eğlence yeri değil, sıkılsak da, bunalsak da bu hız sınırları bizlerin lehine... Araçlarda çoluk, çocuk taşıyoruz.
Gelelim konuya; evet bizim araçlarımız 170-180ps ve son derece iyi yol tutan, kuvvetli frenleri olan araçlar. Bu araçlarla otoyolda dikkatli olunduğunda 160 km/s civarı hızlarda seyretmenin çok da tehlikeli olmadığına ben de katılıyorum. Ancak şöyle bir gerçek var; yasalar bize göre konmuyor ve trafikte bir tek biz yokuz. Her araca özel sınır da konamayacağına göre; sınırları belirlerken asgari güvenlik düzeyleri dikkate alınmalı. Türkiye'de trafikte hala yüksek oranda Şahin-Broadway vb. eski teknoloji araçlar var, otoyollarda kamyonlar 20km/s hızla seyrediyor, sürücülük yetenekleri ve dikkat çok düşük düzeyde... Durup dururken şeridi ortalayarak kazaya sebep olabilecek sürücü oranı çok yüksek. Tüm bunlar bir araya geldiğinde; ben de bazen o limitleri geçsem de hız limitlerinin varlığına ve denetlenmesine destek veriyorum. Her ne kadar amaç para koparmak olsa da...
Hız sınırlarının kalkmasını ve denetimin olmamasını savunan arkadaşların önemli bir kısmının kinetik enerji nedir, kaza sonrası oluşacak etki hıza göre nasıl değişir bildiklerini sanmıyorum. Eğer kinetik enerji formülüne göre oluşacak kinetik enerjinin hızın karesi ile orantılı olduğunu ve bu durumda 120 km/s hızla giden bir aracın kinetik enerjisinin 170 km/s hızla giden bir aracın neredeyse yarısı olduğunu biliyor ama hala hız sınırlarının denetimsiz kalmasını savunuyorsanız başka tabii...
- Beğenmeler 1
Yorum
-
Orjinal yazı sahibi: FacomX View Postufukkk bey Söylediğiniz bir çok konuda haklısınız ama .... olarak saydırdığınız hareketleri hayatında bir kaç defada olsun yapan bir çok üye ve bir çok insan burada bazı kıstaslar koymak lazım bence Sarhoş olarak ehliyetsiz olarak aracının kontrolünü ve gücünü bilmeden yapılan tehlikeli makasları vs.. bende kabul etmiyorum kişilerin yanlış hareketlerini burada anlatabilirsiniz fakat ... şeklinde tabirlerde bulunmak bize ve size yakışmaz Sadettin 50 bey 67 yaşındaki abimizin uyarısını coşarak yorumlamanız hoş olmamış.
Sadettin Bey'in uyarasını coşarak yorumlamadım aslında, kendisi naif bir şekilde uyardığı için ben de kendisine detaylı bir açıklama yapmaya çalıştım.
Yorum
-
Bir nokta daha var, değiştir seçeneği olmadığı için yeni mesaj olarak yazmak zorunda kaldım.
Bizde "kötü araç kullanan" yoktur, kime sorsanız mükemmel şofördür; herkes 180 km/s hızda bile kendisinin son derece güvenli bir şekilde gittiğine inanır. Sonrası malum... Ankara'da Trafik Radar diye bir siteyi takip ediyorum, sadece Ankara'da istisnasız her gün ölümlü ve ağır yaralanmalı bir kaç kaza gerçekleşiyor. Yola bakıyorum, araçlara bakıyorum; o yolda o kaza nasıl yapılır anlam veremiyorum. Ama sorsanız hepsi usta şofördür ve hiç hata yapmazlar.
Tekrar özetliyorum, bu ülkede trafikteki araçların ve sürücülerin kalitesi yükseltilip, trafik düzenlenmedikçe hız konusundaki katı uygulamalar bizim yararımızadır. Sıkılabiliriz, bunalabiliriz ama can ve mal güvenliğimiz için ben desteklerim.
120-130km/s hız da az bir hız değil, İstanbul'dan Ankara'ya 4 saatte gidersiniz.
Yorum
-
Şurası bir gerçek ki bizim insanımız trafiğin ne kadar büyük bir canavar olduğunun farkında değil.
Bu bilinç eksikliğinin yanına bilgi eksikliği, teknik donanım eksikliği eklenince bu canavar hayatımızı
kabusa çevirebiliyor
Kış, kıyamet, araba bakımsız, lastikler uygun değil, hava ve yol şartları kötü, kazasız gün geçirmenin
imkanı var mı?
Adam cebinde marlboro ile dolaşıyor, ama egzos susturucusu patlak, fren balatası bitmiş, sinyal stop hak getire.
Bu araç ile güvenli bir seyir mümkün müdür? İki damla yağmur yağıyor, zincirleme trafik kazaları gırla gidiyor. sebep?
Çok büyük ölçüde yakın takip. Çünkü biz gerçek bir sürücü olabilmiş değiliz, trafik kuralı tanımıyoruz, şoförlüğü bilmiyoruz,
daha da kötüsü bilmediğimizi de bilmiyoruz maalesef. Bu yönü ile -sonuç alınacağından kuşkulu olsam da-
düzenleme desteklenebilir, ancak bu gibi polisiye tedbirler kanser hastasına aspirin tedavisi misali beyhudedir
Hülasa-i kelam trafik canavarı ile mücadelede bu yöntemler tek başına kalıcı çözüm üretemezler. Hükümetimiz halka iş, aş
temin edip ülkenin refah -dolayısıyla- satın alma gücü seviyesini arttırsa, bunun yanında yaygın bir halk eğitimi proğramı
uygulayabilse on-on beş yılda bu mesele büyük olçüde halledilmiş olur diye düşünüyorum, gerisi palavra
Herkese kazasız, belasız yolculuklar dilerim.
- Beğenmeler 1
Yorum
-
Ah Ah neler cekiyoruz Avusturyada 130 KMH'yi gecmek yürek istiyor. Biraksalar Ucak iner ama Limit 130 kmh. özellikle tünel ve insaat alanlari Radar dolu. sivili var önce baba Audi ile gaza getirip sonra cek kenara diyorlar O konuda en güzeli Almanya otobanlari. Musait olan yerlerde 5-10 kilometre hiz limiti olmuyor ara ara sonra yine 120 KMH ve aninda Radar var. Türkiyede o Kadar uydum kurallara ama otobusu 98 kmh ile gectim diye 140 tl Kadar assa yukari aklimda kalan cezada yedik Limit 90 kmh imis saglik olsun Kurallara uymak iyidir.
Yorum
-
Şaman Bey'e katılıyorum.
Bizde sürücülük konusunda çok büyük eksiklikler var, ABD'de "shoulder check" yani sol şeridi omuz üzerinden kontrol etmeyi bilmeyen ve uygulamayan sürücüler ehliyet bile alamazken; bizde kavşakta döneceği şeride önceden geçmesini bile bilmeyen sürücüler ehliyet alıyorlar. Ve "her şeyi bildiğimiz" için bu vatandaşlar aradan 20 yıl da geçse bunu öğrenemiyorlar. Her gün Ankara'da bu tipler yüzünden kavşaklarda gerginlik yaşıyorum, inanır mısınız sırf bu gerginliği yaşamamak için bazen güzergahımı değiştiriyorum. Adam sola dönecek, kavşakta 1-2 araç olmasına rağmen gelip orta şeride hatta sağ şeride duruyor, sonra oradan sola... Bunu yapanların önemli bir kısmı uyanık ve akıllı olduğundan (kötüye kötü söz söylemek ayıpmış, o yüzden söylemiyorum), diğer bir kısmı da hayatı boyunca bu yaptığının yanlış olduğunun farkına varmadan bu hareketi yapıyorlar.
Yorum
Yorum