Duyuru

Collapse
No announcement yet.

Yakıt Tüketimini Düşürmek İçin Ne Yapılmalı? 1.6 Dizelde Bu Tüketimler Normal Mi?

Collapse
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
new posts

  • Yakıt Tüketimini Düşürmek İçin Ne Yapılmalı? 1.6 Dizelde Bu Tüketimler Normal Mi?

    Arkadaşlarım, abilerim. Cümleten selamlar. Eski bir Vectra yeni bir Astra kullanıcısı olarak tekrardan aranızdayım. Bu konu Astra başlığına mı açılmalıydı bilemiyorum. Kusurum varsa affola.

    Uzun bir süre araç bakındıktan sonra 1 yaşına henüz basmamış bir 1.6 Dizel Otomatik (Temiz, Uygun fiyatlı ve Düşük KM manuel bulunamadığından) Astra aldık.

    Aldık almaya ama yakıtla başımız dertte. Şehir içinde 7.5 litrenin altına indirmeyi başaramadık (katalogda 5.2 yazıyor, Manuel kullanıcıları 5.5-6 litre şehir içi kullanımlarından bahsediyor.) Ayrıca bu yakıtları bundan 150-200 kilo daha ağır olan 1.6 dizel insignianın yaktığını biliyorum. O araç o halde 7 litreler civarında geziyor. İnanın yakıt kasacağım diye sürüşten keyif alamaz oldum.

    Kendimce çözümler denedim. Madde madde yazacağım, öbür türlü yazılar karışıyor.

    -Lastik basınçlarını ekonomi önerisinde olduğu gibi, konfordan büyük ödünler vererek 39 PSI basınca ayarladım. 4 teker birden 39 PSI basınçta şu anda (Soğuk lastikte bastım).

    -İnsanlara bu değerlerden bahsedince gaz pedalının altında yumurta varmış gibi kullan diyorlar. Ben kullanırken doğru düzgün dokunmuyorum ki pedala. Basmak tabiri yerine üflüyorum da kullanılabilir. O kadar ki,50 km hıza çıkmak için kullandığım süre abartısız 2 dakika civarında ve tahminen bu hıza çıktığımda 1 kilometre yol gitmiş oluyorum. Bir çekiş hissetmiyorum, o derece.

    -Dizel araçlar anladığım kadarıyla benzinliler gibi değil. Buji olmadığından patlama şiddeti yakıt miktarıyla kontrol ediliyor, yani düşük devir=düşük yakıt. Buna binaen, otomatik vites arabayı geçişleri geciktirmemesi için devamlı olarak manuelde kullanıyorum. 11 km hızda 2. vitese atmama, 24 km hızda 3. vitese atmama ve 40 km hızda 4. vitese atmama izin veriyor. Zaten genelde 50ye limitör kurduğum için 4. vitesin üstüne çıkmıyorum.

    -Düz yol gördüğüm anda 50-60 arası bir hızda sabitleyici açıyorum. Ankarada yaşıyorum ve burda şehiriçi hız sınırı 82. Tır önce selektör yapıyor, sonra sollayıp geçip gidiyor. Tüplü vectrayı kullanırken 80in altına inmeyen adam, dizel astrada 50-60 km hızların üstüne çıkamaz oldu. Sürüşten zerre lezzet alamadığımı az çok anlayabilmişsinizdir.

    Yahu inanın arabayı alalı neredeyse 1 ay ve 1200 kilometre civarı olacak. Daha bir kere ne şu bahsi geçen 320 Nm torku, ne de 136 beygiri tadabilmiş değilim. Arabayı aldığımızda 20 bin küsür kilometredeydi. Rodajının da bitmiş olduğunu düşünüyorum. İlk bakımı da geçti. İkinci bakım ya önümüzdeki kış ya da 30 binde yapılacak. Yani yakıtın daha düşeceğini sanmıyorum.

    Aklıma tek bir yanıt geliyor bu durumla alakalı. Arabayı benden çok babam kullanıyor, ve dizel bir arabaya yeni alışmaya başladı. O da gaz pedalını üfleye üfleye gidiyor. Ancak sabahları işe giderken izlediği güzergah 2 kilometre ya var, ya yok. Yani motor çalıştıktan sonra termodinamik verime ulaşamadan stop ediliyor. Genelde işe ulaştığında hararet ibresi yerinden bile oynamamış oluyor. Ayrıca otomatiklerde start stop teknolojisine yer vermemiş Opel.

    Yakında inip arkadan ittireceğim ihihi

    Sevgili abilerim, kardeşlerim, yakıt konusuyla alakalı daha büyük tasarruflara nasıl gidilebileceğini bana izah ederseniz çok sevinirim. Neyi eksik yapıyorum? 4.66dan doldurulan 56 litrelik depo ( aşağı yukarı 250TL aldı.) 720 kilometre dayanabildi (Henüz 2. depoda olduğumuz için elimde başka veri yok), bu da aşağı yukarı 34 kuruş yapar, ki benim bu 720 km içerisinde 100 kmlik bir uzun yol kullanımım var.

    Ha ufak bir ekleme yapmak istiyorum burada, düz yolda sabit 90 giderken 1200 kilometrenin ortalamasını 7.7lerden 6.9lara kadar çekebiliyorum, bir yandan az yakıyor gibi de yani. Kafam çok karıştı. Yönlendirirseniz sevinirim.

    İyi forumlar arkadaşlar. Uzattığım için kusura bakmayın.
    Sonuna Kadar Vectra , Sonuna Kadar 125 HP , Sonuna Kadar LPG Power hiho

  • #2
    Guzegahiniz nasıl yol durumu rampalar vs



    2009 INSIGNIA 4DR COS 16LET180HP M6 NAV CD500+FLEX+SR+19'' JANT+DERİ

    Yorum


    • #3
      aracınız hayırlı olsun öncelikle, bu kadar eziyet çekerek kendinizi sıkarak tad alamazsınız, gözünüzü litre sayacından ayırın, aracınızın tadını çıkarın, şehir içi trafiğinde güzergah kesinlikle çok aldatıyor. uzun yolda sakin kullanımda 5 küsürlere düşecektir. benim araç içinde geçerli güzergahım kısa oldukça daha motor ısınmadan işe geliyorum. ortalamam 8.4/100 5.000km yolda. ama uzun yolda 120km hızla 5.9 alıyorum. tadını çıkarmaya bakın, resmen psikolojinizi bozmuş değerler.
      1.6 CDTI 136Hp Otomatik Cosmo/ Carbon Flash Black / UV Kaput Koruma Filmi / Boya Koruma
      Flexride Şasi/ Çevre görüş 2 + Opel Eye/ Stil Paket(19"J+Deri Döşeme+Isıtmalı Koltuklar+BOSE Ses Sistemi) / Sunroof / R700+Carplay/Adaptive Cruse Control

      Yorum


      • #4
        Orjinal yazı sahibi: FacomX View Post
        Guzegahiniz nasıl yol durumu rampalar vs
        Abi ben kullanırken genelde daha çok düz ve uzun yollarda kullanıyorum bu sırada zaten ortalama aşağı doğru iniyor ama babam benden daha çok kullanıyor arabayı ve o da 1-1.5 km trafiksiz, eğimsiz düz bir alanda motor ısınamadan işe gidip geliyor.
        Sonuna Kadar Vectra , Sonuna Kadar 125 HP , Sonuna Kadar LPG Power hiho

        Yorum


        • #5
          Orjinal yazı sahibi: selcuktuncer View Post
          aracınız hayırlı olsun öncelikle, bu kadar eziyet çekerek kendinizi sıkarak tad alamazsınız, gözünüzü litre sayacından ayırın, aracınızın tadını çıkarın, şehir içi trafiğinde güzergah kesinlikle çok aldatıyor. uzun yolda sakin kullanımda 5 küsürlere düşecektir. benim araç içinde geçerli güzergahım kısa oldukça daha motor ısınmadan işe geliyorum. ortalamam 8.4/100 5.000km yolda. ama uzun yolda 120km hızla 5.9 alıyorum. tadını çıkarmaya bakın, resmen psikolojinizi bozmuş değerler.
          Teşekkür ederim, gözümü sayaçtan ayırmaya çalışıyorum ama öğrenciliğim halen devam ediyor, yakıtını ben koyamadığımdan içim rahat gezemiyorum. Dediğiniz gibi sinirimi bozdu bu durum arabayla savaşır hale geldim, forumlarda insanlar karma tüketimde 4.7 gibi değerler veriyor, 90 sabitte 3.6lara düştüğünü videolu kanıtlarıyla veriyorlar (araçları manuel) Ben de haliyle diyorum ki acaba motorda bi sıkıntı mı var da bahsettiğim değerlerin 3 litre üstünde seyrediyor. Yani ilk daha arabayı alırken Jetta dizelle arasında kalmıştık, daha güçlü olduğu için Astrayı tercih etmişti babam. Bana yakıtlarını sordu dedim ki aşağı yukarı kafa kafayadırlar diye. Hem mahcubum hem şaşkınım niye böyle diye. Bunum için sorma gereksinimi hissettim.
          Sonuna Kadar Vectra , Sonuna Kadar 125 HP , Sonuna Kadar LPG Power hiho

          Yorum


          • #6
            Dizel araba motor ısınmadan çok yakar.Açıkcası söylediğiniz şekilde araç normal yakıyor.Motor ısınmadan stop ediliyor.Sürekli kısa mesafe yakıtı aşırı arttırır.Önemli olan uzun yolda değerleri yakalayıp yakalayamadığınız.Benim aracımda kısa mesafede çok yakıyor 7 litre altını pek göremiyorum.Ancak şuanda hiç kasmıyorum gaza yüklenmem ile yüklenmemem arası 1 litre fark ancak oluyor.En iyisi gazlayıp araçtan zevk almak.Uzun yolda 110 sabit hızlarda 5-5.5 litre arası tutturabiliyorsanız sorun yok.Bu arada aracım 1.6 dizel yeni kasa mondeo
            2015 Ford Mondeo Tit. 1.6 Tdci Tekno Pkt.Sunroof,Dynamic Led,Platin Beyaz 
            2013 clio 4 Tce 0.9 icon alev kırmızı

            Yorum


            • #7
              aynen öyle 1 lt için bunca eziyet çekmeye sıkıntıya düşmeye gerek yok. 90 sabitle 3.6 ya düşürmek falan yani hedefler bu olmamalı ne kadar uzun yol yapıyorsunuz ki zaten. kısa mesafede aracın ekonomisini özellikle otomatik viteste mukayese edemezsiniz. araçlar performanslı, hakkını vermek için hakkını istiyor.
              1.6 CDTI 136Hp Otomatik Cosmo/ Carbon Flash Black / UV Kaput Koruma Filmi / Boya Koruma
              Flexride Şasi/ Çevre görüş 2 + Opel Eye/ Stil Paket(19"J+Deri Döşeme+Isıtmalı Koltuklar+BOSE Ses Sistemi) / Sunroof / R700+Carplay/Adaptive Cruse Control

              Yorum


              • #8
                Tüketimi düşürmek için güzergah uzatın. 1,5 - 2 km yürüme mesafesi, çok yakması normal
                InsigniaTEAM

                Yorum


                • #9
                  Arkadaşım astra k otomatik ile şehir içi 5-6 arası geziyor.Sizin mesafe çok kısa.Ayrıca manuel kullanmayın,araç optimum devirde vitesi değişir zaten.
                  http://www.imgim.com/e85671e9-558c-4412-92af-c591def396ba.jpg

                  Ellere yar oldu
                  2.0 CDTI
                  Cosmo,sunroof,dvd800+interface,flexride,bej deri

                  5.25 Xdrive ///M(azot) Power

                  Yorum


                  • #10
                    Şirkete eş zamanlı 3 golf almıştık.Arkadaş sizin gibi çok yaktığından şikayet edip bizim değerleri soruyordu.Araçlar dizel ve ısınma süresi dikkate alndığında ben 20 km o ise 4 km yol katettiğinden bu farkın normal olduğunu bulmuştuk.Araç tavsiye ederken veya seçerken kullanım tarzınız,nerede kullanacağınız çok önemli.Bazen İnsignia makul olabilirken bazende külfet olabiliyor.Sizin benzinli bir araç kullanmanız belki daha mantıklı olur.Eğer yakıt sizin sürüş zevkinizden ve konforunuzdan öncelikli ise ki öyle duruyor daha küçük bir araç alıp 1-2 litre tasarruf edebilirsiniz.Benim 180 bg benzinli st aracım 11 lt ortalama ş.içi tüketimi var.sizin beğenmediğiniz değerleri görünce ahh çekmiyor değiliz.
                    "Herşeyi Senin için yarattım diyen" RABBİNE, "Herşeyden senin için vazgeçtim" diyebilmektir AŞK.

                    Yorum


                    • #11
                      Orjinal yazı sahibi: ahmet_turedi View Post
                      Dizel araba motor ısınmadan çok yakar.Açıkcası söylediğiniz şekilde araç normal yakıyor.Motor ısınmadan stop ediliyor.Sürekli kısa mesafe yakıtı aşırı arttırır.Önemli olan uzun yolda değerleri yakalayıp yakalayamadığınız.Benim aracımda kısa mesafede çok yakıyor 7 litre altını pek göremiyorum.Ancak şuanda hiç kasmıyorum gaza yüklenmem ile yüklenmemem arası 1 litre fark ancak oluyor.En iyisi gazlayıp araçtan zevk almak.Uzun yolda 110 sabit hızlarda 5-5.5 litre arası tutturabiliyorsanız sorun yok.Bu arada aracım 1.6 dizel yeni kasa mondeo
                      Yarın ilk adam akıllı uzun yola çıkacağım çevre yolunda 100 civarı bi hızda sabitleyip deneyeceğim. Gazlamayı da severim ancak şu an çalışmıyor olmam beni o kadar dizginliyor ki. Yoksa vurucam kırbacı
                      Sonuna Kadar Vectra , Sonuna Kadar 125 HP , Sonuna Kadar LPG Power hiho

                      Yorum


                      • #12
                        Orjinal yazı sahibi: selcuktuncer View Post
                        aynen öyle 1 lt için bunca eziyet çekmeye sıkıntıya düşmeye gerek yok. 90 sabitle 3.6 ya düşürmek falan yani hedefler bu olmamalı ne kadar uzun yol yapıyorsunuz ki zaten. kısa mesafede aracın ekonomisini özellikle otomatik viteste mukayese edemezsiniz. araçlar performanslı, hakkını vermek için hakkını istiyor.
                        Gazlamayı da ne çok istiyorum bir bilseniz esasen. Ama ülkede ne yakıt fiyatları normal, ne de otoban hız sınırları. Şöyle Almanyada olsak da top speedde viraj almayı denesek, virajda 320 dizellerle oyun oynasak diye düşünmüyo değilim bazen, ama yakıtı koyacak parayı benim kazanmıyor olmam beni gaz pedalına basarken (sinirlendiğim anlarda dahi) dizginliyor. İçimde bir apaçi ağlıyor, "Vurma" diye ihihiihihi
                        Sonuna Kadar Vectra , Sonuna Kadar 125 HP , Sonuna Kadar LPG Power hiho

                        Yorum


                        • #13
                          Orjinal yazı sahibi: cagri View Post
                          Tüketimi düşürmek için güzergah uzatın. 1,5 - 2 km yürüme mesafesi, çok yakması normal
                          Doğru diyorsun abi, ben de bu şekilde düşünüyorum. İnşallah başka bir problemden ötürü değildir diye düşünüyorum. Sırf bu yüzden yarın 140 kilometrelik bir güzergahda sabit hızla bi deneme yapacağım.
                          Sonuna Kadar Vectra , Sonuna Kadar 125 HP , Sonuna Kadar LPG Power hiho

                          Yorum


                          • #14
                            Orjinal yazı sahibi: Insignia View Post
                            Arkadaşım astra k otomatik ile şehir içi 5-6 arası geziyor.Sizin mesafe çok kısa.Ayrıca manuel kullanmayın,araç optimum devirde vitesi değişir zaten.
                            Astra K , Astra Jden hele sedandan 200 kilo daha hafif diye biliyorum. Tahminim benim bu aşırı kasıntı kullanımımla 4-5lerde gezecektir. Otomatiği neden manuel kullanıyoruma gelirsek 1. vitesten 2. vitese geçişi 20 km civarlarında yapıyor. Ben o hızlarda 3. vitese elimle atabiliyorum. Düşük devir+Az Gaz= Yakıt tasarrufu gibisinden.
                            Sonuna Kadar Vectra , Sonuna Kadar 125 HP , Sonuna Kadar LPG Power hiho

                            Yorum


                            • #15
                              Orjinal yazı sahibi: Oguz_75 View Post
                              Şirkete eş zamanlı 3 golf almıştık.Arkadaş sizin gibi çok yaktığından şikayet edip bizim değerleri soruyordu.Araçlar dizel ve ısınma süresi dikkate alndığında ben 20 km o ise 4 km yol katettiğinden bu farkın normal olduğunu bulmuştuk.Araç tavsiye ederken veya seçerken kullanım tarzınız,nerede kullanacağınız çok önemli.Bazen İnsignia makul olabilirken bazende külfet olabiliyor.Sizin benzinli bir araç kullanmanız belki daha mantıklı olur.Eğer yakıt sizin sürüş zevkinizden ve konforunuzdan öncelikli ise ki öyle duruyor daha küçük bir araç alıp 1-2 litre tasarruf edebilirsiniz.Benim 180 bg benzinli st aracım 11 lt ortalama ş.içi tüketimi var.sizin beğenmediğiniz değerleri görünce ahh çekmiyor değiliz.
                              Golfün yakıtından şikayetçi olan arkadaşınız acaba çok mu basıyordu diye düşünüyorum çünkü Volkswagen grupta kabul etmek gerek ki aktarma organları Opelden kat be kat iyi. Arkadaşım 2012 Passat 1.6 dizel alırken computest ölçümünde motorda 103.5 beygir, yere basan güç 100 beygir olarak ölçülmüştü (B7 Kasa 1.6 Dizel Manuel). Benim burda sıkıntı olduğunu düşündüğüm ve esasında şu sıralar birkaç arkadaşımın aracını da test ettikten sonra normal olduğuna kanaat getirdiğim bir durum var. Opelin kullandığı tork konvertörlü şanzıman güç tüketiyor biraz değil hem de bariz bir şekilde. 136 beygir motor, aynı testte, aynı yerde 127.8 beygir güç verdi (buraya kadar herşey normal) ancak yere basan güç 88 beygir olarak görünüyor. Bu kayıp yakıtta da hissediliyor gibime geliyor benim. Ayrıca Opelin otomatiklerini de kullandınız mı bilmiyorum ancak gaza basıyorsunuz, devir 1750lere yükseliyor, gidiyor gidiyor vites değiştiriyor ardından 1500 devirde sabit kalıyor. Gazlarsanız 3500 devire çıkıyor, vites değiştiriyosunuz 3500 devirde sabit kalıyor sanki manuel vitesli bi araçta baskı balata sıyırıyor gibi bir his var. Hela rampa çıkarken daha fena. Gaza basıyorsunuz, devir derhal 2500lere kadar çıkıyor. Hız artmıyor. Resmen gitmek istemiyor araç, hız 3-5, tam gazla ancak yürümeye başlıyor, yarı kavrıyor. Çok kararsız ve sıkılıktan uzak bir şanzıman. Geçişleri hissetmesem neredeyse diyeceğim ki bu bir CVT şanzıman.

                              Ayrıca esasen sürüş zevki de konfor da (hadi konfor bir nebze, genciz daha ama sürüş zevki çok önemli benim için) önem verdiğim şeyler ancak bu tüketim konusunu kafada çözmezsem önceliklerim arasında 2. ve 3. sırada kalacaklar gibi bir süre . İlk aldığımızda konforu da bayağı iyiydi 32 PSI basınçla. 39-40lı basınçlar çok sarsıyor.
                              Sonuna Kadar Vectra , Sonuna Kadar 125 HP , Sonuna Kadar LPG Power hiho

                              Yorum

                              İşleniyor...
                              X