Arkadaşlarım, abilerim. Cümleten selamlar. Eski bir Vectra yeni bir Astra kullanıcısı olarak tekrardan aranızdayım. Bu konu Astra başlığına mı açılmalıydı bilemiyorum. Kusurum varsa affola.
Uzun bir süre araç bakındıktan sonra 1 yaşına henüz basmamış bir 1.6 Dizel Otomatik (Temiz, Uygun fiyatlı ve Düşük KM manuel bulunamadığından) Astra aldık.
Aldık almaya ama yakıtla başımız dertte. Şehir içinde 7.5 litrenin altına indirmeyi başaramadık (katalogda 5.2 yazıyor, Manuel kullanıcıları 5.5-6 litre şehir içi kullanımlarından bahsediyor.) Ayrıca bu yakıtları bundan 150-200 kilo daha ağır olan 1.6 dizel insignianın yaktığını biliyorum. O araç o halde 7 litreler civarında geziyor. İnanın yakıt kasacağım diye sürüşten keyif alamaz oldum.
Kendimce çözümler denedim. Madde madde yazacağım, öbür türlü yazılar karışıyor.
-Lastik basınçlarını ekonomi önerisinde olduğu gibi, konfordan büyük ödünler vererek 39 PSI basınca ayarladım. 4 teker birden 39 PSI basınçta şu anda (Soğuk lastikte bastım).
-İnsanlara bu değerlerden bahsedince gaz pedalının altında yumurta varmış gibi kullan diyorlar. Ben kullanırken doğru düzgün dokunmuyorum ki pedala. Basmak tabiri yerine üflüyorum da kullanılabilir. O kadar ki,50 km hıza çıkmak için kullandığım süre abartısız 2 dakika civarında ve tahminen bu hıza çıktığımda 1 kilometre yol gitmiş oluyorum. Bir çekiş hissetmiyorum, o derece.
-Dizel araçlar anladığım kadarıyla benzinliler gibi değil. Buji olmadığından patlama şiddeti yakıt miktarıyla kontrol ediliyor, yani düşük devir=düşük yakıt. Buna binaen, otomatik vites arabayı geçişleri geciktirmemesi için devamlı olarak manuelde kullanıyorum. 11 km hızda 2. vitese atmama, 24 km hızda 3. vitese atmama ve 40 km hızda 4. vitese atmama izin veriyor. Zaten genelde 50ye limitör kurduğum için 4. vitesin üstüne çıkmıyorum.
-Düz yol gördüğüm anda 50-60 arası bir hızda sabitleyici açıyorum. Ankarada yaşıyorum ve burda şehiriçi hız sınırı 82. Tır önce selektör yapıyor, sonra sollayıp geçip gidiyor. Tüplü vectrayı kullanırken 80in altına inmeyen adam, dizel astrada 50-60 km hızların üstüne çıkamaz oldu. Sürüşten zerre lezzet alamadığımı az çok anlayabilmişsinizdir.
Yahu inanın arabayı alalı neredeyse 1 ay ve 1200 kilometre civarı olacak. Daha bir kere ne şu bahsi geçen 320 Nm torku, ne de 136 beygiri tadabilmiş değilim. Arabayı aldığımızda 20 bin küsür kilometredeydi. Rodajının da bitmiş olduğunu düşünüyorum. İlk bakımı da geçti. İkinci bakım ya önümüzdeki kış ya da 30 binde yapılacak. Yani yakıtın daha düşeceğini sanmıyorum.
Aklıma tek bir yanıt geliyor bu durumla alakalı. Arabayı benden çok babam kullanıyor, ve dizel bir arabaya yeni alışmaya başladı. O da gaz pedalını üfleye üfleye gidiyor. Ancak sabahları işe giderken izlediği güzergah 2 kilometre ya var, ya yok. Yani motor çalıştıktan sonra termodinamik verime ulaşamadan stop ediliyor. Genelde işe ulaştığında hararet ibresi yerinden bile oynamamış oluyor. Ayrıca otomatiklerde start stop teknolojisine yer vermemiş Opel.
Yakında inip arkadan ittireceğim ihihi
Sevgili abilerim, kardeşlerim, yakıt konusuyla alakalı daha büyük tasarruflara nasıl gidilebileceğini bana izah ederseniz çok sevinirim. Neyi eksik yapıyorum? 4.66dan doldurulan 56 litrelik depo ( aşağı yukarı 250TL aldı.) 720 kilometre dayanabildi (Henüz 2. depoda olduğumuz için elimde başka veri yok), bu da aşağı yukarı 34 kuruş yapar, ki benim bu 720 km içerisinde 100 kmlik bir uzun yol kullanımım var.
Ha ufak bir ekleme yapmak istiyorum burada, düz yolda sabit 90 giderken 1200 kilometrenin ortalamasını 7.7lerden 6.9lara kadar çekebiliyorum, bir yandan az yakıyor gibi de yani. Kafam çok karıştı. Yönlendirirseniz sevinirim.
İyi forumlar arkadaşlar. Uzattığım için kusura bakmayın.
Uzun bir süre araç bakındıktan sonra 1 yaşına henüz basmamış bir 1.6 Dizel Otomatik (Temiz, Uygun fiyatlı ve Düşük KM manuel bulunamadığından) Astra aldık.
Aldık almaya ama yakıtla başımız dertte. Şehir içinde 7.5 litrenin altına indirmeyi başaramadık (katalogda 5.2 yazıyor, Manuel kullanıcıları 5.5-6 litre şehir içi kullanımlarından bahsediyor.) Ayrıca bu yakıtları bundan 150-200 kilo daha ağır olan 1.6 dizel insignianın yaktığını biliyorum. O araç o halde 7 litreler civarında geziyor. İnanın yakıt kasacağım diye sürüşten keyif alamaz oldum.
Kendimce çözümler denedim. Madde madde yazacağım, öbür türlü yazılar karışıyor.
-Lastik basınçlarını ekonomi önerisinde olduğu gibi, konfordan büyük ödünler vererek 39 PSI basınca ayarladım. 4 teker birden 39 PSI basınçta şu anda (Soğuk lastikte bastım).
-İnsanlara bu değerlerden bahsedince gaz pedalının altında yumurta varmış gibi kullan diyorlar. Ben kullanırken doğru düzgün dokunmuyorum ki pedala. Basmak tabiri yerine üflüyorum da kullanılabilir. O kadar ki,50 km hıza çıkmak için kullandığım süre abartısız 2 dakika civarında ve tahminen bu hıza çıktığımda 1 kilometre yol gitmiş oluyorum. Bir çekiş hissetmiyorum, o derece.
-Dizel araçlar anladığım kadarıyla benzinliler gibi değil. Buji olmadığından patlama şiddeti yakıt miktarıyla kontrol ediliyor, yani düşük devir=düşük yakıt. Buna binaen, otomatik vites arabayı geçişleri geciktirmemesi için devamlı olarak manuelde kullanıyorum. 11 km hızda 2. vitese atmama, 24 km hızda 3. vitese atmama ve 40 km hızda 4. vitese atmama izin veriyor. Zaten genelde 50ye limitör kurduğum için 4. vitesin üstüne çıkmıyorum.
-Düz yol gördüğüm anda 50-60 arası bir hızda sabitleyici açıyorum. Ankarada yaşıyorum ve burda şehiriçi hız sınırı 82. Tır önce selektör yapıyor, sonra sollayıp geçip gidiyor. Tüplü vectrayı kullanırken 80in altına inmeyen adam, dizel astrada 50-60 km hızların üstüne çıkamaz oldu. Sürüşten zerre lezzet alamadığımı az çok anlayabilmişsinizdir.
Yahu inanın arabayı alalı neredeyse 1 ay ve 1200 kilometre civarı olacak. Daha bir kere ne şu bahsi geçen 320 Nm torku, ne de 136 beygiri tadabilmiş değilim. Arabayı aldığımızda 20 bin küsür kilometredeydi. Rodajının da bitmiş olduğunu düşünüyorum. İlk bakımı da geçti. İkinci bakım ya önümüzdeki kış ya da 30 binde yapılacak. Yani yakıtın daha düşeceğini sanmıyorum.
Aklıma tek bir yanıt geliyor bu durumla alakalı. Arabayı benden çok babam kullanıyor, ve dizel bir arabaya yeni alışmaya başladı. O da gaz pedalını üfleye üfleye gidiyor. Ancak sabahları işe giderken izlediği güzergah 2 kilometre ya var, ya yok. Yani motor çalıştıktan sonra termodinamik verime ulaşamadan stop ediliyor. Genelde işe ulaştığında hararet ibresi yerinden bile oynamamış oluyor. Ayrıca otomatiklerde start stop teknolojisine yer vermemiş Opel.
Yakında inip arkadan ittireceğim ihihi
Sevgili abilerim, kardeşlerim, yakıt konusuyla alakalı daha büyük tasarruflara nasıl gidilebileceğini bana izah ederseniz çok sevinirim. Neyi eksik yapıyorum? 4.66dan doldurulan 56 litrelik depo ( aşağı yukarı 250TL aldı.) 720 kilometre dayanabildi (Henüz 2. depoda olduğumuz için elimde başka veri yok), bu da aşağı yukarı 34 kuruş yapar, ki benim bu 720 km içerisinde 100 kmlik bir uzun yol kullanımım var.
Ha ufak bir ekleme yapmak istiyorum burada, düz yolda sabit 90 giderken 1200 kilometrenin ortalamasını 7.7lerden 6.9lara kadar çekebiliyorum, bir yandan az yakıyor gibi de yani. Kafam çok karıştı. Yönlendirirseniz sevinirim.
İyi forumlar arkadaşlar. Uzattığım için kusura bakmayın.
Yorum