Ynt: Bosch'tan araçlara yüzde 50 tasarruf sağlayan "enjektör"
Sonuçta oksijen ve yakıt karışımı oranı ile silindirdeki karışım oluşuyor.Şu andaki motorların verimi düşük. Karışımın bir kısmı yanamadan geri kalan gaz ile egsozdan atılır.
Yani araçlarda iki depo olsa idi biri benzin biri oksijen. Herhalde 1 lt ile 100 km yol mümkün olabilirdi.
Bu enjektör ve pompalar sayesinde bir sekilde oksijen oranı arttirilabiliyorsa belki dedikleri gibi olur.. En azından teorik olarak mümkün.
Ynt: Bosch'tan araçlara yüzde 50 tasarruf sağlayan "enjektör"
Orjinal yazı sahibi: Nurettin
Sonuçta oksijen ve yakıt karışımı oranı ile silindirdeki karışım oluşuyor.Şu andaki motorların verimi düşük. Karışımın bir kısmı yanamadan geri kalan gaz ile egsozdan atılır.
Yani araçlarda iki depo olsa idi biri benzin biri oksijen. Herhalde 1 lt ile 100 km yol mümkün olabilirdi.
Bu enjektör ve pompalar sayesinde bir sekilde oksijen oranı arttirilabiliyorsa belki dedikleri gibi olur.. En azından teorik olarak mümkün.
nurettin abi artık o olay pek olmuyor araç oksijen sensörü sayesinde gerekenden fazla gazı motora püskürtmez bunu anlık yakıt tüketimini açarak inceleyebilirsin. motor veriminin düşük olmasının nedeni yakıtın enerjisinin %55inin ısı olarak dışarı atılmasıdır. öyleki soğutucular olmasa egzosun nasıl kızardığını görebilirsin. yani %50 tüketim azalması için bunu engellememiz lazım zaten elektrikli aracın anlamı buradan gelir dışarı atılan ısı miktarı çok az
Ynt: Bosch'tan araçlara yüzde 50 tasarruf sağlayan "enjektör"
Eski dizel motorlarla şimdiki commonrail dizel motorları düşünelim.O zamanlar commonrail diye bişey çıkacağını ve performans,tüketim olarak %30-40 fark edeceğini deseydiniz herhalde yine pek ciddiye alınmazdı,bosch belki benzinli motorlarda bir çığır açacak bakalım görecez.
Ellere yar oldu
2.0 CDTI
Cosmo,sunroof,dvd800+interface,flexride,bej deri
Yorum