haberler güzel
servise ait otomatik Corsa B varmış, yine arıza verdiğini öğrenince Corsa'daki sensörü taktılar. bununla gidip geleceğiz, bu arada parça garantiden değişime gidecek.
Corsa'daki sensörü taktıktan sonra yine uzun bir test sürüşü + şehiriçinde bayağı kullandım, şimdilik sorun yok çok şükür.
Bülent abi aklımda bulunsun ama inşallah tekrar sorun yaşamayız ihihi teşekkür ederim ilgin için
Hadi gözünüz aydın Çağrı, inşallah başka bir sıkıntı yaşamazsınız
Corsa B'nın otomatik şanzımanında giriş tarafındaki sensör (12 38 113) ile çıkış tarafındaki sensör (12 38 112) birbirinden farklı.
2.0 motorlu Vectra B'deki şanzıman ise her iki tarafta da aynı sensörü (12 38 113) kullanıyor.
Muhtemelen soketleri birbirinden farklıdır ama yine de doğru sensör olduğundan emin olmakta fayda var.
Bu arada, eğer Corsa B'deki otomatik şanzıman bir önceki nesil olsaydı sensörler uymazdı, şanslısınız
inşallah doğru sensördür ihihi
giriş dediğin motordan ulaşılan olmalı değilmi abi, diğeri sol teker davlumbazının arkasında kalıyor. bizimkinde arıza motorun yanından ulaşılan yerdeydi, yeri kolay olduğu için muhtemelen Corsa'nında ordakini sökmüşlerdir.
Çorum'a gidene kadar gelişmeleri unutmadan şimdiden yazıyım.
geçen hafta herşey güzeldi, pazar günü sorunsuz geçti, geze geze Çorum'dan Denizli'ye geldik. Pazartesi sabahı Denizliden çıktık, yolculuğun yaklaşık 900. km'sinde Söke'de yine arıza çıktı
O sırada babam kullanıyordu, sağa çekti stop edip çalıştırdı, biraz gittik yine uyarı. bu şekilde 5-6 sefer stop ederek 100-150 metre ilerleyebildik sanırım bu kadar denemeden sonra bir daha uyarı vermedi, yolculuğu tamamladık. araba 5 gün yattı, o arada bir sefer ne olur ne olmaz diye otoparkta bir süre çalıştırdım.
Bu arada sorunmudur değilmidir bilmiyorum ama bir tespitim oldu, gaza çok az bastığımda, rölantiyi 1000devire getirecek kadar bastığımda gazda dalgalanma oluyor, motor devri düşüyor yükseliyor yani gaz seviyesinin başlangıcında böyle bir dalgalanma var. bizim sorunumuzla alakalımıdır bilmiyorum. 1000 devirden sonra sorun yok gaza ne kadar basarsam devir sabit kalıyor.
Cumartesi günü tahmini 40-50 km gezmişizdir, herhangi bir sorun olmadı.
Bugün dönüş yoluna çıktık. geliş güzergahı yerine Kuşadası'ndan dolaştık. oradan çıkınca Germencik'e kestirme bir dağ yolu var, bu yolda malesef tekrar arıza çıktı. dağ başında sorun yaşamak da hiç güzel bir duygu değilmiş ihihi
yine stop et çalıştır şeklinde ilerlerken bir süre sonra sıkmaya başladı babam servisi aradı, bu şekilde gelsek olur mu dedi ustalardan biri de olur dedi. artık ekrandaki uyarıyı umursamadan geliyoruz.
Bir süre sonra direksiyona ben geçtim, araba ne durumda kontrol ettim biraz.
Araçtaki uyarıdan dolayı sistemde ya güç kısıtlaması var yada şanzımanın otm. kontrolünü devre dışı bırakmış.
bizimki eski sistem D-3-2-1 şeklinde olan viteslerden. Araba durur haldeyken D'de hareket ettirmek çok zor.
1'e takıp kalkıyorum, biraz hızlanınca 2, artık 3'e taktığımda arabada vites değiştirmeyle ilgili bir belirti yok, hiç sarsıntı olmuyor, sadece devir saati biraz daha düşüyor. D'ye alıyorum hiçbir fark yok. D-3-D-3 geziniyorum devirde ve motorun çekişinde bir fark yok yani 4.vitesi devre dışı bırakmış
Benim gözlemim;
1.vitesteki verim %90 oranında
2.vites %60
3.vites %20
D yani 4.vites yok ihihi
bu arada 100'le giderken araba çok bağırıyordu, devir 2500'e çıkmış, anlık tüketime baktım düzlükte 8-10 litrede geziniyor. buda viteste eksiklik olduğunun bir belirtisi.
Başka bir tespitim, sanki manuel arabada baskı balata sıyırıyormuş gibi bir durum var.
Gaz pedalını çok kontrollü kullanırım, ne kadar bastığıma dikkat ederim, yukarıda yazdığım gibi 2500 devir - 100km hızla giderken yokuşa geldim, hızımı korumak yerine devir saatini takip edip gazı 2500 devirde sabit tuttum, hızım 80'e kadar düştü. yokuş aşağılarda da yine 2500 devir ile 105km'ye kadar çıktı.
Aynı devirde 25km'lik fark oluşması çok garip geldi bana. araçta mekanik bir sorun olmadığı belli çünkü uyarı verene kadar herşey doğru düzgün çalışıyor.
Bu şekilde Denizli'ye kadar geldik. yine burada dinlenip yarın Çorum'a yola çıkacağız. çok şükür 90-100 km hız aralığında gidebiliyoruz ama Afyon'daki dağ çıkışı gözümü korkutuyor, araba sağlamken bile epey kasmıştı dönüşte bakalım ne yapacağız
Olay budur, Allah'a emanet geliyoruz 3 vites ile
Sorunları bol bol detaylı anlattım çünkü internette sorunumuzla ilgili hiç düzgün bir bilgi bulamadım. en azından aynı problemi yaşayan olursa belki googledan bulur ve yardımcı olabiliriz.
önceden bahsedildi mi bilmiyorum fakat hız sensöründe arıza olabilir... ecu hızı okuyamadığından bu problemi yaşıyor olabilirsiniz... aracı makineye bağlayıp test sürüşü yapma imkanınız var mı?
opelin astradan sonraki vectra ve insigniada herşey sensörlü başa bela bişey benimde emniyet kemerine yüksek akım geldiğinden motor arıza ilığı yanmış ne alakaysa
önceden bahsedildi mi bilmiyorum fakat hız sensöründe arıza olabilir... ecu hızı okuyamadığından bu problemi yaşıyor olabilirsiniz... aracı makineye bağlayıp test sürüşü yapma imkanınız var mı?
evet, hız sensörüyle ilgili bişeyler denedik, tech2'yle birlikte test sürüşü de yaptık ama nafile bir sonuç yok
Orjinal yazı sahibi: yigitihsan18
opelin astradan sonraki vectra ve insigniada herşey sensörlü başa bela bişey benimde emniyet kemerine yüksek akım geldiğinden motor arıza ilığı yanmış ne alakaysa
emniyet kemerleri de sensörlü olduğu için böyle birşey mümkün
çok şükür sağ salim eve geldik 2000km yolculuğun 1100km'si arızayla geçti. işin kötüsü bu yakıt tüketimine de yansıdı düşük vites/yüksek devirden dolayı depo çabuk bitti.
bakalım yarından itibaren ustalar ne diyecek
önceden bahsedildi mi bilmiyorum fakat hız sensöründe arıza olabilir... ecu hızı okuyamadığından bu problemi yaşıyor olabilirsiniz... aracı makineye bağlayıp test sürüşü yapma imkanınız var mı?
evet, hız sensörüyle ilgili bişeyler denedik, tech2'yle birlikte test sürüşü de yaptık ama nafile bir sonuç yok
Orjinal yazı sahibi: yigitihsan18
opelin astradan sonraki vectra ve insigniada herşey sensörlü başa bela bişey benimde emniyet kemerine yüksek akım geldiğinden motor arıza ilığı yanmış ne alakaysa
emniyet kemerleri de sensörlü olduğu için böyle birşey mümkün
çok şükür sağ salim eve geldik 2000km yolculuğun 1100km'si arızayla geçti. işin kötüsü bu yakıt tüketimine de yansıdı düşük vites/yüksek devirden dolayı depo çabuk bitti.
bakalım yarından itibaren ustalar ne diyecek
Hoşgeldin Çağrı kardeşim... Umarım aracın sorunları kısa zamanda çözülür...
haberler kötü :/ Şaşmaz oto sanayiye gösterdik arabayı, bayağı detaylı bir cihaza bağladılar c1 arızası vermiş, buda şanzumanın içindeki hangisi olduğunu unuttuğum bir parçaymış. Yetkili kişi sorunu tarif etti, gaz verirsin araba bağırır bağırır birden vitese geçer dedi, gerçektende özellikle uzun yolda gazı bırakıp geri basınca araba önce devir yükseltiyor sonra sanki manuel viteste vites değiştirirken uzun süre yarım debriyaj yapmış gibi vitese geçiyor.
Revizyon gerekiyormuş
Şaşmaz'da aydoğmuş şanzumanı bilen varmı nasıl bir firmadır? serviste yeni S serisine, E coupe'e varana kadar MB, BMW çeşitleri görmek güven verdi ama hiç belli olmaz ciddi bir iş yapılacak, işi sağlama almak lazım
Aydoğmuşlara hiç arabamı yaptırmadım. Lakin sahibi ile kayınpederi ve yakinen tanıdğım oto yarışcısı abim vasıtası ile 4-5 ay önce tanıştım... Anladığım kadarı ile işlerinde titiz davranan insanlar. Seninde dikkatini çekmiş zaten gelen araçlardan. Bende gitdiğim zaman bir hayli lüks araç vardı. Az önce kayınpederi aradım ulaşamadım. Ulaşınca daha detaylı bilgi vericem cağrıcım.
2010 1.6 T Cosmo Siyah + DVD800 + Sunroof + FlexRide + OPC Body Kit
arabayı bugün Aydoğmuş'a bıraktık, herşeyi inceleyecekler. serviste 1 amg paket S serisi, 1 son kasa makyajlı S serisi, e39, Range Rover, Rav4 gibi arabalar vardı
inşallah memnun kalırız.
Yorum