sitemizde eski arabalardan, araç elektroniği ve mekaniğinden anlayanlar vardır belki umuduyla sizinle bir sorunu paylaşmak istiyorum
(araba 2000 model Vectra 2.0 CDX otm.)
Yanlış hatırlamıyorsam 2 hafta önceydi, Ankara'dan döndük, Çorum girişinde bir ışıkta durdum. kalkışta araba biraz güçten düşmüş gibi hissettim ama çokta önemsemedim, benzin alacaktık benzinliğe girerken ekrandaki uyarıyı farkettim.
"Automatic Gearbox"
o anki halimi ancak şöyle anlatabilirim;
haha
şanzuman problemi en çok korktuğum şey. Beynimden kaynar su boşaldı diyebilirim.
Benzin aldıktan sonra tekrar çalıştırdım bir sorun çıkmadı. devam ettim, şehiriçinde ışıkta beklerken yeşil yanmasına yakın freni bıraktım, arabanın kendi torkuyla hareket etmesi lazımdı ama olduğu yerde durdu. Yine aynı sahne...
Dörtlüleri yakıp zar zor sağa çektim (bu aşamada olan güç kaybı safe mode'dan kaynaklanıyormuş)
Stop edip geri çalıştırdım, eve gittik eşyaları eve bıraktık direk servise
durumu anlattık, tech2'de bişey bişey sensörü arızası yazdı, kısaca şanzıman devir sensörü arızası.
Akşam oluyordu motorda epey sıcaktı. yarın birgün getir motor soğukken bakalım dediler.
Bu arada motor devri ile şanzıman devri arasında 25-50 devirlik kaymalar vardı.
1-2 gün sonra gittik. bu arada sensörlerle ilgili bir özet geçiyim, uzun uzun söylememek için kısaca;
ön sensör = şanzıman devir sensörü
arka sensör = hız sensörü
olarak kısalttık
Bizim ilk olarak ön sensör arıza vermişti, gittim ön-arka yerlerini değiştirdiler, teste çıktık yine arıza verdi.
Geri döndük, Tech2 bu sefer arka sensör arızası verdi. problemin sensörde olduğuna kanaat getirdik.
Yenisinin siparişi verildi, dün parça gelmiş montaj yapıldı.
Sensör, Parça kodu 1238113
Dün babam götürmüştü, Tech2'yle birlikte teste çıkmışlar. sensör araç kalkışında ilk 3 km hızı ölçemiyormuş.
yani yavaş yavaş giderken 4km'den altını ölçemiyordu. Başka sorun yoktu, böyle bir süre kullan dediler.
Bu sabah;
babam yakın bir mesafeye gitmişti, bu kısa mesafede 4 sefer uyarı vermiş, babam her seferinde stop edip geri çalıştırmış. havanın soğuk olmasına bağladım dedi.
Öğleden sonra hava sıcaktı, yine arıza vermiş, bu sefer stop etmeden arabayı manuel viteste kullanmış
(vites tiptronic değil ama vites kolundaki P-R-N-D-3-2-1'den manuel kullanma imkanımız oluyor)
Öğleden sonra tekrar servise gittim, yine arka sensör arızası vermiş.
Servis müdürü kafayı yiyecekti aklım almıyor diyor.
Hatta şöyle de bir muhabbetimiz oldu, yılların ustası "Omega'nın herşeyinden anlarım, bir sefer bi sorun çıktı akıl sır erdiremedim,
2- Insignia'ların sorunlarını aklım almıyor abuk subuk şeyler çıkıyor,
3- bu arabanın sorununu anlamış değilim" dedi
Sensörlerin yerleri tekrar değişti, böylece arka sensörümüz ilk baştaki yerine geldi, ön sensör yerine (arızalı olan) yenisi takılmış oldu.
Tekrar teste çıktık, epey gezdik, değişik tempolar denedik
Hız sensörü artık 4km altını da ölçüyordu, 3-2 ve nadirende olsa 1 km hızları gördük.
Anormallikler şanzıman devir sensöründe devam ediyordu.
rölantide misal motor devri 875 gözükürken şanzıman devri 825-850 arası gidip geliyordu.
hızlanmaya başlarken biraz düşüyor sonra tekrar motor devrini yakalıyor,
yavaşlarken de motor devrine oranla daha çabuk düşüyor, durmaya yakın 0 gösteriyor, araba tamamen durduktan sonra da tekrar 700-800 ve rölantiye geliyordu.
böyle olması belki doğrudur bilmiyorum.
İşimiz bitti, yine bu şekilde dene dediler, ben değişik sürüş tempolarıyla geri döndüm, çarşıda arabayı babama bıraktım hiçbirşey yoktu.
Akşam babam geldi, yolda yine arıza vermiş bu arada babamın işiyle ev arası arabayla 5-6 dk.
Şimdi, normal bir zaman olsa sorun değil uğraşa uğraşa bir şekilde sorunu bulmaya çalışırız.
ama pazar sabahı yaklaşık 1000km yol yapacağız, 1 hafta da yokum.
bu araba yolda kaç sefer arıza yapar, belki servislik bir durum çıkartacak hiç belli değil.
Şuan elimizdeki tek ihtimal, GM'den sıfır alınan sensörün arızalı çıkmış olması. ya parça bozuk yada kargoda bişey oldu diye tahmin ediyoruz.
bu arada sensörün tanesi 300 küsür lira olduğu için de yenisini getirtmek istemediler sanırım hatta Odak ve Opis'inde deposunda yok.
Bu sorunu yarın çözemezsek riskli bir yolculuğa çıkacağız
Fikri, düşüncesi, bilgisi olan var mı? genel Opel forumuna da soramıyorum forum çöktü
yabancı kaynaklardan 1 tane benzer birşey bulabildim, onda da sensörlerin yerlerini değiştirmişler başka birşey yok.
büyük çaresizlik içindeyiz
(araba 2000 model Vectra 2.0 CDX otm.)
Yanlış hatırlamıyorsam 2 hafta önceydi, Ankara'dan döndük, Çorum girişinde bir ışıkta durdum. kalkışta araba biraz güçten düşmüş gibi hissettim ama çokta önemsemedim, benzin alacaktık benzinliğe girerken ekrandaki uyarıyı farkettim.
"Automatic Gearbox"
o anki halimi ancak şöyle anlatabilirim;
haha
şanzuman problemi en çok korktuğum şey. Beynimden kaynar su boşaldı diyebilirim.
Benzin aldıktan sonra tekrar çalıştırdım bir sorun çıkmadı. devam ettim, şehiriçinde ışıkta beklerken yeşil yanmasına yakın freni bıraktım, arabanın kendi torkuyla hareket etmesi lazımdı ama olduğu yerde durdu. Yine aynı sahne...
Dörtlüleri yakıp zar zor sağa çektim (bu aşamada olan güç kaybı safe mode'dan kaynaklanıyormuş)
Stop edip geri çalıştırdım, eve gittik eşyaları eve bıraktık direk servise
durumu anlattık, tech2'de bişey bişey sensörü arızası yazdı, kısaca şanzıman devir sensörü arızası.
Akşam oluyordu motorda epey sıcaktı. yarın birgün getir motor soğukken bakalım dediler.
Bu arada motor devri ile şanzıman devri arasında 25-50 devirlik kaymalar vardı.
1-2 gün sonra gittik. bu arada sensörlerle ilgili bir özet geçiyim, uzun uzun söylememek için kısaca;
ön sensör = şanzıman devir sensörü
arka sensör = hız sensörü
olarak kısalttık
Bizim ilk olarak ön sensör arıza vermişti, gittim ön-arka yerlerini değiştirdiler, teste çıktık yine arıza verdi.
Geri döndük, Tech2 bu sefer arka sensör arızası verdi. problemin sensörde olduğuna kanaat getirdik.
Yenisinin siparişi verildi, dün parça gelmiş montaj yapıldı.
Sensör, Parça kodu 1238113
Dün babam götürmüştü, Tech2'yle birlikte teste çıkmışlar. sensör araç kalkışında ilk 3 km hızı ölçemiyormuş.
yani yavaş yavaş giderken 4km'den altını ölçemiyordu. Başka sorun yoktu, böyle bir süre kullan dediler.
Bu sabah;
babam yakın bir mesafeye gitmişti, bu kısa mesafede 4 sefer uyarı vermiş, babam her seferinde stop edip geri çalıştırmış. havanın soğuk olmasına bağladım dedi.
Öğleden sonra hava sıcaktı, yine arıza vermiş, bu sefer stop etmeden arabayı manuel viteste kullanmış
(vites tiptronic değil ama vites kolundaki P-R-N-D-3-2-1'den manuel kullanma imkanımız oluyor)
Öğleden sonra tekrar servise gittim, yine arka sensör arızası vermiş.
Servis müdürü kafayı yiyecekti aklım almıyor diyor.
Hatta şöyle de bir muhabbetimiz oldu, yılların ustası "Omega'nın herşeyinden anlarım, bir sefer bi sorun çıktı akıl sır erdiremedim,
2- Insignia'ların sorunlarını aklım almıyor abuk subuk şeyler çıkıyor,
3- bu arabanın sorununu anlamış değilim" dedi
Sensörlerin yerleri tekrar değişti, böylece arka sensörümüz ilk baştaki yerine geldi, ön sensör yerine (arızalı olan) yenisi takılmış oldu.
Tekrar teste çıktık, epey gezdik, değişik tempolar denedik
Hız sensörü artık 4km altını da ölçüyordu, 3-2 ve nadirende olsa 1 km hızları gördük.
Anormallikler şanzıman devir sensöründe devam ediyordu.
rölantide misal motor devri 875 gözükürken şanzıman devri 825-850 arası gidip geliyordu.
hızlanmaya başlarken biraz düşüyor sonra tekrar motor devrini yakalıyor,
yavaşlarken de motor devrine oranla daha çabuk düşüyor, durmaya yakın 0 gösteriyor, araba tamamen durduktan sonra da tekrar 700-800 ve rölantiye geliyordu.
böyle olması belki doğrudur bilmiyorum.
İşimiz bitti, yine bu şekilde dene dediler, ben değişik sürüş tempolarıyla geri döndüm, çarşıda arabayı babama bıraktım hiçbirşey yoktu.
Akşam babam geldi, yolda yine arıza vermiş bu arada babamın işiyle ev arası arabayla 5-6 dk.
Şimdi, normal bir zaman olsa sorun değil uğraşa uğraşa bir şekilde sorunu bulmaya çalışırız.
ama pazar sabahı yaklaşık 1000km yol yapacağız, 1 hafta da yokum.
bu araba yolda kaç sefer arıza yapar, belki servislik bir durum çıkartacak hiç belli değil.
Şuan elimizdeki tek ihtimal, GM'den sıfır alınan sensörün arızalı çıkmış olması. ya parça bozuk yada kargoda bişey oldu diye tahmin ediyoruz.
bu arada sensörün tanesi 300 küsür lira olduğu için de yenisini getirtmek istemediler sanırım hatta Odak ve Opis'inde deposunda yok.
Bu sorunu yarın çözemezsek riskli bir yolculuğa çıkacağız
Fikri, düşüncesi, bilgisi olan var mı? genel Opel forumuna da soramıyorum forum çöktü
yabancı kaynaklardan 1 tane benzer birşey bulabildim, onda da sensörlerin yerlerini değiştirmişler başka birşey yok.
büyük çaresizlik içindeyiz
Yorum