Duyuru

Collapse
No announcement yet.

10 Puanlık Uzman Sorusu

Collapse
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
new posts

  • 10 Puanlık Uzman Sorusu

    sitemizde eski arabalardan, araç elektroniği ve mekaniğinden anlayanlar vardır belki umuduyla sizinle bir sorunu paylaşmak istiyorum

    (araba 2000 model Vectra 2.0 CDX otm.)
    Yanlış hatırlamıyorsam 2 hafta önceydi, Ankara'dan döndük, Çorum girişinde bir ışıkta durdum. kalkışta araba biraz güçten düşmüş gibi hissettim ama çokta önemsemedim, benzin alacaktık benzinliğe girerken ekrandaki uyarıyı farkettim.
    "Automatic Gearbox"

    o anki halimi ancak şöyle anlatabilirim;



    haha
    şanzuman problemi en çok korktuğum şey. Beynimden kaynar su boşaldı diyebilirim.
    Benzin aldıktan sonra tekrar çalıştırdım bir sorun çıkmadı. devam ettim, şehiriçinde ışıkta beklerken yeşil yanmasına yakın freni bıraktım, arabanın kendi torkuyla hareket etmesi lazımdı ama olduğu yerde durdu. Yine aynı sahne...
    Dörtlüleri yakıp zar zor sağa çektim (bu aşamada olan güç kaybı safe mode'dan kaynaklanıyormuş)
    Stop edip geri çalıştırdım, eve gittik eşyaları eve bıraktık direk servise
    durumu anlattık, tech2'de bişey bişey sensörü arızası yazdı, kısaca şanzıman devir sensörü arızası.
    Akşam oluyordu motorda epey sıcaktı. yarın birgün getir motor soğukken bakalım dediler.
    Bu arada motor devri ile şanzıman devri arasında 25-50 devirlik kaymalar vardı.

    1-2 gün sonra gittik. bu arada sensörlerle ilgili bir özet geçiyim, uzun uzun söylememek için kısaca;
    ön sensör = şanzıman devir sensörü
    arka sensör = hız sensörü
    olarak kısalttık

    Bizim ilk olarak ön sensör arıza vermişti, gittim ön-arka yerlerini değiştirdiler, teste çıktık yine arıza verdi.
    Geri döndük, Tech2 bu sefer arka sensör arızası verdi. problemin sensörde olduğuna kanaat getirdik.
    Yenisinin siparişi verildi, dün parça gelmiş montaj yapıldı.

    Sensör, Parça kodu 1238113



    Dün babam götürmüştü, Tech2'yle birlikte teste çıkmışlar. sensör araç kalkışında ilk 3 km hızı ölçemiyormuş.
    yani yavaş yavaş giderken 4km'den altını ölçemiyordu. Başka sorun yoktu, böyle bir süre kullan dediler.

    Bu sabah;
    babam yakın bir mesafeye gitmişti, bu kısa mesafede 4 sefer uyarı vermiş, babam her seferinde stop edip geri çalıştırmış. havanın soğuk olmasına bağladım dedi.
    Öğleden sonra hava sıcaktı, yine arıza vermiş, bu sefer stop etmeden arabayı manuel viteste kullanmış
    (vites tiptronic değil ama vites kolundaki P-R-N-D-3-2-1'den manuel kullanma imkanımız oluyor)
    Öğleden sonra tekrar servise gittim, yine arka sensör arızası vermiş.
    Servis müdürü kafayı yiyecekti aklım almıyor diyor.
    Hatta şöyle de bir muhabbetimiz oldu, yılların ustası "Omega'nın herşeyinden anlarım, bir sefer bi sorun çıktı akıl sır erdiremedim,
    2- Insignia'ların sorunlarını aklım almıyor abuk subuk şeyler çıkıyor,
    3- bu arabanın sorununu anlamış değilim" dedi

    Sensörlerin yerleri tekrar değişti, böylece arka sensörümüz ilk baştaki yerine geldi, ön sensör yerine (arızalı olan) yenisi takılmış oldu.
    Tekrar teste çıktık, epey gezdik, değişik tempolar denedik
    Hız sensörü artık 4km altını da ölçüyordu, 3-2 ve nadirende olsa 1 km hızları gördük.

    Anormallikler şanzıman devir sensöründe devam ediyordu.
    rölantide misal motor devri 875 gözükürken şanzıman devri 825-850 arası gidip geliyordu.
    hızlanmaya başlarken biraz düşüyor sonra tekrar motor devrini yakalıyor,
    yavaşlarken de motor devrine oranla daha çabuk düşüyor, durmaya yakın 0 gösteriyor, araba tamamen durduktan sonra da tekrar 700-800 ve rölantiye geliyordu.
    böyle olması belki doğrudur bilmiyorum.

    İşimiz bitti, yine bu şekilde dene dediler, ben değişik sürüş tempolarıyla geri döndüm, çarşıda arabayı babama bıraktım hiçbirşey yoktu.
    Akşam babam geldi, yolda yine arıza vermiş bu arada babamın işiyle ev arası arabayla 5-6 dk.

    Şimdi, normal bir zaman olsa sorun değil uğraşa uğraşa bir şekilde sorunu bulmaya çalışırız.
    ama pazar sabahı yaklaşık 1000km yol yapacağız, 1 hafta da yokum.
    bu araba yolda kaç sefer arıza yapar, belki servislik bir durum çıkartacak hiç belli değil.
    Şuan elimizdeki tek ihtimal, GM'den sıfır alınan sensörün arızalı çıkmış olması. ya parça bozuk yada kargoda bişey oldu diye tahmin ediyoruz.
    bu arada sensörün tanesi 300 küsür lira olduğu için de yenisini getirtmek istemediler sanırım hatta Odak ve Opis'inde deposunda yok.

    Bu sorunu yarın çözemezsek riskli bir yolculuğa çıkacağız
    Fikri, düşüncesi, bilgisi olan var mı? genel Opel forumuna da soramıyorum forum çöktü
    yabancı kaynaklardan 1 tane benzer birşey bulabildim, onda da sensörlerin yerlerini değiştirmişler başka birşey yok.
    büyük çaresizlik içindeyiz
    InsigniaTEAM

  • #2
    Ynt: 10 Puanlık Uzman Sorusu

    Bizim meslekte çok karşılaştığımız bir durum Çağrı...
    Yeni diye takılan parçanın arızalı çıkması (Takışta arıza diyoruz biz)
    Böyle durumlarda çalışan bir sistemden arızalı olduğunu tahmin ettiğimiz parçayı yer değiştirmek..(Swaplamak)
    Yani aynı Vectra dan bir tane daha bulup(bulunan Vectrada problem olmayacak) sensörü söküp senin arabaya takmak...
    Eğer arıza düzelirse tekrar sipariş...
    Düzelmezse başka kompanentleri swaplamak....
    Tüm parçalar denenmişse enselasyon yani kabloların devamlılık ölçümü gerekir....
    Kablolarda normal çıkarsa Şanzuman a gider...

    Yorum


    • #3
      Ynt: 10 Puanlık Uzman Sorusu

      Orjinal yazı sahibi: cagri
      sitemizde eski arabalardan, araç elektroniği ve mekaniğinden anlayanlar vardır belki umuduyla sizinle bir sorunu paylaşmak istiyorum

      (araba 2000 model Vectra 2.0 CDX otm.)
      Yanlış hatırlamıyorsam 2 hafta önceydi, Ankara'dan döndük, Çorum girişinde bir ışıkta durdum. kalkışta araba biraz güçten düşmüş gibi hissettim ama çokta önemsemedim, benzin alacaktık benzinliğe girerken ekrandaki uyarıyı farkettim.
      "Automatic Gearbox"

      o anki halimi ancak şöyle anlatabilirim;



      haha
      şanzuman problemi en çok korktuğum şey. Beynimden kaynar su boşaldı diyebilirim.
      Benzin aldıktan sonra tekrar çalıştırdım bir sorun çıkmadı. devam ettim, şehiriçinde ışıkta beklerken yeşil yanmasına yakın freni bıraktım, arabanın kendi torkuyla hareket etmesi lazımdı ama olduğu yerde durdu. Yine aynı sahne...
      Dörtlüleri yakıp zar zor sağa çektim (bu aşamada olan güç kaybı safe mode'dan kaynaklanıyormuş)
      Stop edip geri çalıştırdım, eve gittik eşyaları eve bıraktık direk servise
      durumu anlattık, tech2'de bişey bişey sensörü arızası yazdı, kısaca şanzıman devir sensörü arızası.
      Akşam oluyordu motorda epey sıcaktı. yarın birgün getir motor soğukken bakalım dediler.
      Bu arada motor devri ile şanzıman devri arasında 25-50 devirlik kaymalar vardı.

      1-2 gün sonra gittik. bu arada sensörlerle ilgili bir özet geçiyim, uzun uzun söylememek için kısaca;
      ön sensör = şanzıman devir sensörü
      arka sensör = hız sensörü
      olarak kısalttık

      Bizim ilk olarak ön sensör arıza vermişti, gittim ön-arka yerlerini değiştirdiler, teste çıktık yine arıza verdi.
      Geri döndük, Tech2 bu sefer arka sensör arızası verdi. problemin sensörde olduğuna kanaat getirdik.
      Yenisinin siparişi verildi, dün parça gelmiş montaj yapıldı.

      Sensör, Parça kodu 1238113



      Dün babam götürmüştü, Tech2'yle birlikte teste çıkmışlar. sensör araç kalkışında ilk 3 km hızı ölçemiyormuş.
      yani yavaş yavaş giderken 4km'den altını ölçemiyordu. Başka sorun yoktu, böyle bir süre kullan dediler.

      Bu sabah;
      babam yakın bir mesafeye gitmişti, bu kısa mesafede 4 sefer uyarı vermiş, babam her seferinde stop edip geri çalıştırmış. havanın soğuk olmasına bağladım dedi.
      Öğleden sonra hava sıcaktı, yine arıza vermiş, bu sefer stop etmeden arabayı manuel viteste kullanmış
      (vites tiptronic değil ama vites kolundaki P-R-N-D-3-2-1'den manuel kullanma imkanımız oluyor)
      Öğleden sonra tekrar servise gittim, yine arka sensör arızası vermiş.
      Servis müdürü kafayı yiyecekti aklım almıyor diyor.
      Hatta şöyle de bir muhabbetimiz oldu, yılların ustası "Omega'nın herşeyinden anlarım, bir sefer bi sorun çıktı akıl sır erdiremedim,
      2- Insignia'ların sorunlarını aklım almıyor abuk subuk şeyler çıkıyor,
      3- bu arabanın sorununu anlamış değilim" dedi

      Sensörlerin yerleri tekrar değişti, böylece arka sensörümüz ilk baştaki yerine geldi, ön sensör yerine (arızalı olan) yenisi takılmış oldu.
      Tekrar teste çıktık, epey gezdik, değişik tempolar denedik
      Hız sensörü artık 4km altını da ölçüyordu, 3-2 ve nadirende olsa 1 km hızları gördük.

      Anormallikler şanzıman devir sensöründe devam ediyordu.
      rölantide misal motor devri 875 gözükürken şanzıman devri 825-850 arası gidip geliyordu.
      hızlanmaya başlarken biraz düşüyor sonra tekrar motor devrini yakalıyor,
      yavaşlarken de motor devrine oranla daha çabuk düşüyor, durmaya yakın 0 gösteriyor, araba tamamen durduktan sonra da tekrar 700-800 ve rölantiye geliyordu.
      böyle olması belki doğrudur bilmiyorum.

      İşimiz bitti, yine bu şekilde dene dediler, ben değişik sürüş tempolarıyla geri döndüm, çarşıda arabayı babama bıraktım hiçbirşey yoktu.
      Akşam babam geldi, yolda yine arıza vermiş bu arada babamın işiyle ev arası arabayla 5-6 dk.

      Şimdi, normal bir zaman olsa sorun değil uğraşa uğraşa bir şekilde sorunu bulmaya çalışırız.
      ama pazar sabahı yaklaşık 1000km yol yapacağız, 1 hafta da yokum.
      bu araba yolda kaç sefer arıza yapar, belki servislik bir durum çıkartacak hiç belli değil.
      Şuan elimizdeki tek ihtimal, GM'den sıfır alınan sensörün arızalı çıkmış olması. ya parça bozuk yada kargoda bişey oldu diye tahmin ediyoruz.
      bu arada sensörün tanesi 300 küsür lira olduğu için de yenisini getirtmek istemediler sanırım hatta Odak ve Opis'inde deposunda yok.

      Bu sorunu yarın çözemezsek riskli bir yolculuğa çıkacağız
      Fikri, düşüncesi, bilgisi olan var mı? genel Opel forumuna da soramıyorum forum çöktü
      yabancı kaynaklardan 1 tane benzer birşey bulabildim, onda da sensörlerin yerlerini değiştirmişler başka birşey yok.
      büyük çaresizlik içindeyiz
      Yıllar gecmiş üstünden sensör senina racında ki sensörle birebir ve aynı kodda mı önemli sorulardan biri bu,cünkü zamanla bazı parcaların üretimi durdurularak ortak modellere tek parca üretimine gitti firmalar maliyet düşürme gerekcesi ile,öncelikle vaktin olsa ankarada ki bir çok opel hurda ve parcacısından bu sensörü temin edebiliriz bire bir olarak en azından sensörü tam anlamı ile test etmiş olabiliriz sensörden tam emin olmadan bişey söylemek çok güc otomatik şanzumanlar çok komplike nerden ne arızası olduğunu servisler bile çoğu zaman tanımlıyamıyor malesef...

      Yorum


      • #4
        Ynt: 10 Puanlık Uzman Sorusu

        çağrı geçmiş olsun şimdiden başka bir araç bakın derim emanet vsvsv


        2010 1.6 T Cosmo Beyaz + chip + ben

        Yorum


        • #5
          Ynt: 10 Puanlık Uzman Sorusu

          sağlam arabadan parça alıp denemek mantıklı gerçekten ihihi sağol abi bunu denemek lazım fikir için teşekkürler. işin kötüsü serviste Vectra yoktu (2 tane Insignia vardı )
          benim tanıdığım Vectra'cı yok ama servis samimi olduğu birisini ayarlar belki. zamanında bizde çok yardım etmiştik servise, 1 gün boyunca arabayı bıraktığımız oldu kaç sefer

          Ankara'daki çıkmacılar benimde aklıma geldi ama böyle pahalı ve önemli bir parça için riske girmek istemedim, sonuç yine elimizde patladı orası ayrı
          parça kodu modeli herşey hala aynı, parça güncellenmiş olsa kodu değişirdi

          Zafer abi emanet arabayı bende babamda hiç sevmeyiz en iyi ihtimal kiralık olabilir, bakalım karar babamın.
          InsigniaTEAM

          Yorum


          • #6
            Ynt: 10 Puanlık Uzman Sorusu

            Arabalarda sistemler hep tek maalesef...
            Uçaklarda böyle değil....Her şeyin 1. veya 2. bir yedeği daha var...
            Motor 2 tane İniş takımları sağ sol 2 tane...
            Tek olan sistemleride başka uçaklar arasında deniyoruz....

            Emre nin dediğinide düşünmek lazım sensörün fiyatını bilmiyorum ama pahalı ise hurda şanzuman dan sökmek düşünülebilir...
            Ama öncesinde arızanın teşhisi gerekli bunun için Sana kardeş bir Vectra lazım....

            Yorum


            • #7
              Ynt: 10 Puanlık Uzman Sorusu

              emanetin gözü hep yerde olurmuş hayırlısı olsun kiralamak en mantıklısı uzun yol çünkü...


              2010 1.6 T Cosmo Beyaz + chip + ben

              Yorum


              • #8
                Ynt: 10 Puanlık Uzman Sorusu

                Çağrıcım bizde 91 vectra cd AT vardı.Onda da özellikle arac ısındığında S yanıp sönmeye başlayıp D modunda gitmiyordu.Sadece 1.2.3. kullanabiliyorduk.Ama araç soğuyunca proble kesiliyordu.Çok incelendi çok servisler yerler gezdi.Enson istanbuld otomatik şanzuman üzerine bi yere gittik (Gültepede).Adam baltı etti inceledi beyinede n çıkanmı beyine gidenmi ince kabloların birince yırtılma varmış.Motor ısınınca kablo acılıyor soğuyunca kesiyordu.

                Yorum


                • #9
                  Ynt: 10 Puanlık Uzman Sorusu

                  otomatik şanzımancıya gösterip araçla deneme sürüşü yapmasını sağlamakta fayda var servisler otomatik şanzıman konusunda çok bilgili olmayabiliyorlar

                  Yorum


                  • #10
                    Ynt: 10 Puanlık Uzman Sorusu

                    çağrı; motor devriyle şanzıman devri arasındaki fark bildiğim kadarıyla tork konvertörünün çalışma prensibinden kaynaklanıyor. sistem rölantide çalışırken tazyik düşük olduğu için tork konvertörü tam kavrama yapmadığından şanzıman devri daha düşük olabilir. ama gaz verilip araç hızlanmaya başladığında tork konvertörü kavramayı tamamlayıp devirlerin eşitlenmesi gerekir. yani senin devir farkı dediğin bu durum gayet normal bir durum. problem değil. muhtemelen senin bu arıza tamamen elektronik bir problem (sensör, kablolama, enselasyon vs.) gibi görünüyor.
                    ESKIDEN 2010 INSIGNIA1.6TURBO COSMO OLIMPIK BEYAZDI
                    ŞIMDI 2014INSIGNIA 1,6TURBO SIDI COSMO OTOMATIK STIL+PARK&GO PAKET KARBON SIYAH

                    Yorum


                    • #11
                      Ynt: 10 Puanlık Uzman Sorusu

                      Çağrı riske gerek yok gel al benim arabayı
                      2010 Opel Insignia 1.6 T Cosmo + Hakim Gri + Flyaudio DVD/Navigasyon/Turn Push

                      Yorum


                      • #12
                        Ynt: 10 Puanlık Uzman Sorusu

                        Orjinal yazı sahibi: cagri
                        Şuan elimizdeki tek ihtimal, GM'den sıfır alınan sensörün arızalı çıkmış olması. ya parça bozuk yada kargoda bişey oldu diye tahmin ediyoruz.
                        bu arada sensörün tanesi 300 küsür lira olduğu için de yenisini getirtmek istemediler sanırım hatta Odak ve Opis'inde deposunda yok.
                        Çağrı, geçmiş olsun, umarım en kısa sürede ve fazla masraf çıkartmadan halledersiniz.

                        Bu arada, 12 38 113 kodlu parçanın liste fiyatı KDV dahil 326 TL olarak görünüyor,
                        ama aracın yaşından dolayı %25 gibi bir iskonto ile, yani 245 TL civarında alabiliyor olmanız lazım.
                        Ben yine de yanıltmış olmayayım ama sen bunu bir araştır.

                        Yorum


                        • #13
                          Ynt: 10 Puanlık Uzman Sorusu

                          Serdar bey,

                          her zamanki gibi süpersiniz

                          Yorum


                          • #14
                            Ynt: 10 Puanlık Uzman Sorusu

                            Teveccühünüz Özlem hanım

                            Yorum


                            • #15
                              Ynt: 10 Puanlık Uzman Sorusu

                              evet aslında bende daha önce forumlarda görmüştüm genelde sanayideki otm. vites ustalarının başarılarından bahsediyorlardı.
                              birkaç tanesinin bilgilerini aldım. şaşmaz sanayiye yolumuz düşecek gibi


                              Orjinal yazı sahibi: myanmaz
                              çağrı; motor devriyle şanzıman devri arasındaki fark bildiğim kadarıyla tork konvertörünün çalışma prensibinden kaynaklanıyor. sistem rölantide çalışırken tazyik düşük olduğu için tork konvertörü tam kavrama yapmadığından şanzıman devri daha düşük olabilir. ama gaz verilip araç hızlanmaya başladığında tork konvertörü kavramayı tamamlayıp devirlerin eşitlenmesi gerekir. yani senin devir farkı dediğin bu durum gayet normal bir durum. problem değil. muhtemelen senin bu arıza tamamen elektronik bir problem (sensör, kablolama, enselasyon vs.) gibi görünüyor.
                              bende kablolamadan şüphelenmiştim, en basitinden koltuk altındaki airbag bağlantısında koltuğu ileri geri hareket ettirince voltaj dalgalanmasından sorun var zannedip airbag ışığı yakıyordu. bunda da acaba böyle birşey mi var diyeceğim ama arıza yer değiştiriyor, garip


                              Orjinal yazı sahibi: mehmet
                              Çağrı riske gerek yok gel al benim arabayı
                              Allah razı olsun abi, şu lafı demen bile çok anlamlı benim için, çok teşekkür ederim



                              Orjinal yazı sahibi: Serdar99
                              Çağrı, geçmiş olsun, umarım en kısa sürede ve fazla masraf çıkartmadan halledersiniz.

                              Bu arada, 12 38 113 kodlu parçanın liste fiyatı KDV dahil 326 TL olarak görünüyor,
                              ama aracın yaşından dolayı %25 gibi bir iskonto ile, yani 245 TL civarında alabiliyor olmanız lazım.
                              Ben yine de yanıltmış olmayayım ama sen bunu bir araştır.
                              abi iyiki hatırlattın ya, hiç aklımızda yoktu ihihi serviste hiç bahsetmiyor böyle bir olay olduğundan.
                              3 yaşından büyük araçlar için geçerli bir durumdu sanırım değilmi, opel club card'da var, faydalanmaya çalışırım çok teşekkür ederim clapclap
                              InsigniaTEAM

                              Yorum

                              İşleniyor...
                              X