Duyuru

Collapse
No announcement yet.

Racing Motora Giriş

Collapse
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
new posts

  • Racing Motora Giriş

    Racing Motora Giriş

    Mesajgönderen viperking » Çrş Tem 27, 2011 4:04 pm
    Selamlar,

    Arada bir coupe yi satarsam beni elimdeki bütçeme göre tatmin edecek ne alabilirim diyorum. ama maalesef şu anki duruma göre beni her yönden tatmin edecek bir araç bulamıyorum. Ben de madem öyle acaba h.sonları ve yazın hobi amaçlı oarak kullanabileceğim SUper Sport / Racing tarzı bir motor mu alsam?

    Ama gelin görün ki motor konusunda bilgim kocaman bir 0. O yüzden bieln, tecribeli arkadaşların yardımına ihtiyacım var.

    Öncelikle tutup 100hp veya daha üstü makina bakmıyorum. 20-30hp ler beni idare eder. Ama alışkanlığın gözü körolsun ki dış görünümü Racing gibi olsun diyorum. Bu nedenle de kafama şu 3 makina yatıyor:

    1- Hyosung GT 250 R 50cc 30hp
    2- Aprilia RS 125 125cc 28hp
    3- Honda CBR 125 R 125cc

    Tabii görüntü nedeniyle ilk tercihim Hyosung. Sizce bu makinalar alınır mı? Hadi aldık diyelim alışması uzun sürer mi?

    Bir de 2. el alacağım için nelere dikkat etmeliyim? Atıyorum araba alıcak olsam ufak tefek kazası tamponlardaki boyası benim için önemsizdir. Bu tarz bir motorda ne dereceye kadar kaza/hata kabul edilebilir.

  • #2
    Ynt: Racing Motora Giriş

    bu konuda emrexr abimiz elinde geldiğince size yardımcı olacak ve tavsiyelerde bulunacaktır hem racing kullanıcısı hemde motor tutkunu olarak baya bilgili bu konuda kendisi bende ufak bir tavsiyede bulunayım ben olsam honda cbr tavsiye ederim hondanın motor kalitesi tartışılmaz bana göre ufak tefek kasada çizikler olması hiç bir sorun teşkil etmez ciddi bir kazası olmadıktan sonra nedeni sizde sıfır alsanız bile bir ayın sonu olmadan ufak tefek yıprnmalar olacaktır.
    Motor konusu çok keyifli bir hobi ve tutkudur şimdiden hayırlı olsun

    Yorum


    • #3
      Ynt: Racing Motora Giriş

      Ben motordan hiç anlamam ama CBR 125 olan bir arkadaşım var söylediği kadarıyla 0-100 ü 10 saniyeden fazla ve son hız 150-160 civarıymış. Yolda birkaç kere Hyosung gördüm kalitesini bilemiyorum ama görünüşü çok güzel

      [shadow=red,left][glow=grey,2,500]SPORT[/glow][/shadow]

      Yorum


      • #4
        Ynt: Racing Motora Giriş

        Yardımlar için sağolun.

        Hsyoung u genelde başlangıç için forumlarda tavsiye etmişler, diğer özelliklerini bilmiyorum ama araştırdığım kadarıyla motoru suzuki imiş,

        Yorum


        • #5
          Ynt: Racing Motora Giriş

          Motosiklet bilginiz 0 ise size tavsiyem şimdi model seçmeyi bir kenara bırakıp eğer ehliyetiniz yoksa ilk iş ehliyet alın çünki motosiklet kullanabilmek için A2 sınıf ehliyet gerekmekte.Ondan sonra ise vitesli motosikleti rahat kullanabilmek ve işinizi şansa bırakmamak için Honda Güvenli Sürüş Eğitimi önce 1.kur ardından 2.kuru almanızı tavsiye ederim.

          Daha sonra yaklaşık 2000TL bütçe ayırın ki bunlarla motosiklet için olmazsa olmazlarımız koruma ekipmanlarınızı alıcaksınız.Önce güvenlik...Siz almaya karar verince ben elimden geleni yapıp en iyi ekipmanları toplamanıza yardımcı olabilirim.

          Gelelim motosiklet seçiminize...Supersport diye adlandırdığımız aslında caddeler için çok da uygun olmayan ama alanların çoğunun hayatlarında piste adım atmadığı bu aletler sesleri ve yüksek süratlere çıkmaları bakımından çok rabet görürler.Halbuki racing motosiklet kullanmak sanıldığı kadar kolay bir iş değildir.Özellikle şehir içi için kesinlikle hiç uygun değildir.Ama mutlaka alıcam derseniz o listeden yanına yaklaşmayın diyeceğim bir alet var ki bu Aprilia RS125.Nedenine gelince kendisi tam bir yarış motosikletidir bakmayın 125cc olduğuna.2 zamanlı ve yüksek devirlerde çıldıran bir motora sahiptir.3 depoda bir litre tam sentetik yağ kullanmanız gerekir ki 20TL civarındadır.Yakıt konusunda sizi hiç düşünmez insigniadan aşağı kalmaz...düşük devirlerde kullanılmayı sevmez boğulur.Ve bir de dikiş makinesi gibi sesi olup çoğu zaman eksozundan duman atarak gider bazen alay konusu olabilirsiniz...Alınır mı?Alınır.Gider mi?Hem de nasıl gider.Benim gibi 2 zamanlı motor severler için biçilmiş bir kaftandır ama altını çizerek söylüyorum BAŞLANGIÇ motosikleti değildir.

          GT250R çok tuttu.Nedeni çok açık oldukça cüsseli bir alet ve supersport motosikletlere gerek oturuş pozisyonu gerek tasarımı olarak çok benzer.Unutulmaması gereken birşey var oldukça ağırdır(150 kg kuru ağırlık) dönüşlerde sorun yaşatabilir.

          Honda kalitesi tartışılmaz ama şu an bayilerde CBR125 ve CBR250R bulmak zor.Eğer 0 alıcak iseniz düşünmeden bulabilirseniz CBR250R alın.

          Listeye bir alternatif de benden olsun Yamaha YZF125R'ye de bir göz atın derim.Motoru güçlü değil ama başlangıç için idealdir.

          Bunları siz supersport tarzı isteniğiniz için yazdım ama benim size tavsiyem piyasada rahatlıkla bulabileceğiniz ve kullanımı rahat olan,gücü de çok yerinde olan Honda CBF250 olucaktır.Bununla eğitimlerinizi alıp başlarsanız çok memnun kalacağınıza eminim.

          Her fırsat bulduğumda söylemişimdir yine yazma ihtiyacı hissediyorum...Motosikletler otomobillerden biraz farklıdır.Aynı bir bebeğin emeklemesi gibi bunda da en küçük ve sizin hakim olabileceğiniz doğru motosikleti seçmeniz çok önemli.Motosikletler hata affeden aletler değildir.Bir gerçek daha var ki yollarda araç sürücüleri tarafından görülmüyoruz ve bu da istenmeyen kazalara neden oluyor.Tabiki bu kazaların çoğunda ben motosiklet sürücülerini suçlu buluyorum ama sonuçta can ve mal kaybına çoğu zaman yine bizler oluyoruz.Unutulmamalı ki motosiklet üzerinde KAPORTA sizsiniz...

          Ehliyet + eğitim + koruyucu ekipman + doğru motosiklet seçimi ile emin olun hayatınıza yeni bir boyut kazandıracaksınız...
          2011 Opel İnsignia 1.6T Cosmo+FlexRide

          Yorum


          • #6
            Ynt: Racing Motora Giriş

            2.el konusuna gelince...

            Motosikletler içerisinde en çok kaza yapan grup ne yazık ki supersportlardır.Hatta %80'i kazalıdır.Bakmanız gereken birkaç yer olabilir.Bunların başında elcikler eğer 20 binde önce değişmiş ise şüphelenin...Yine ayaklıklara aynı şekilde eğilmiş,zedelenmiş veya değişmiş ise şüphelenin ve sorun acaba neden değişti diye?

            Bir de şaseye bakabilirsiniz eğer kaynak yapılmış ise hemen uzaklaşın ordan...Şaselerin çoğu aluminyumdur ve kaynak tutmaz.TR'de kaynak yapanlar var ama yok öyle bir kaynak şekli.eğer ezilmiş veya kaynaklanmış şase ise uzak durun o motosikletten...

            Eğer maddi durumunuzu çok zorlamayacak ise her zaman 0 motosiklet almaya çalışın derim.
            2011 Opel İnsignia 1.6T Cosmo+FlexRide

            Yorum


            • #7
              Ynt: Racing Motora Giriş

              tam benlik bir konu olmuş. Can abinin işi görüldükten sonra ben soruyum, konuyu ortadan bölmeyim şimdi ihihi Eymen bilgiler için teşekkürler
              InsigniaTEAM

              Yorum


              • #8
                Ynt: Racing Motora Giriş

                Motosiklet bir tutkudur bir kere girdimi kanına zordur kurtulması.Bilinçli bir kullanıcı olduğunuz sürece çok güzel zaman geçirirsiniz.Rİca ederim Çağrı.Motosiklet kullanmaya başlamak çok fazla bilgilenilmesi gereken sanıldığından daha ciddi bir konu aslında.Dışarıdan çok güzel gözüken hatta kimilerine göre bisiklet kullanıyorum bunu da kullanırım gözüyle bakılan bir konu.Ama genelde bu düşünce yapısına sahip olanların sonu hüsranla sonuçlanıyor.Onun için herşeyi kuralına göre adım adım yapmakda fayda var.
                2011 Opel İnsignia 1.6T Cosmo+FlexRide

                Yorum


                • #9
                  Ynt: Racing Motora Giriş

                  Eymen kardeşim tebrik ederim bilgilerime bilgi kattın valla teşekkür ederim motor konusunda tecrübelerim bakidir ama işi bileniyle paylaşmak daha keyifli,
                  ben yine hondayı tavsihe edecem cünkü gün gelecek daha yüksek modellere gecilmek istendiği zaöan yine bu konunun uzmanlarından hondayı tavsiye ederim 600 - 1000 klasmanında ben hep şu yönde tarafımdır motor konusunda bir marka ile başlanıp yola hep onunla devam etmek...

                  Yorum


                  • #10
                    Ynt: Racing Motora Giriş

                    Bende hem bir motosiklet sahibi hemde hayranı olarak başlangıç için ;

                    Yeni Honda CBR 250R Tercih etmenizi öneririm hem sağlam hem performansı yeterli derecede...

                    Hyosung GT 250R teknik veriler olarak üstün olsada gözünüzde fazla büyütmeyin onu kullanmışlığım var max hızı yaklaşık olarak 170km/h ... Hondanın 0-100km/h olarak ivmelenmesi Hyosung GT250R dan iyi izlemiştim ama son hız olarak Hyosung GT250R az önde gidiyor.

                    Ninja 250 ise bence gereksiz pahalı ve bazı kısımları eski kaldı ibreler vs vs ve görüntüsü digerlerine göre biraz daha cılız motor sesi biraz daha tiz .

                    Hem sürerken hem satarken sorun cıkarmasını istemiyorsanız bence Honda tercihiniz olsun ...

                    Bende Honda kullanıcısıyım ama benimki profesyonel değil tabi sadece hobi amaçlı hafta sonları arabayla değilde motosikletle dolaşıp geliyorum
                    2012 insignia 1.4 T 140 Hp Yeni Stil Paket Fume

                    Yorum


                    • #11
                      Ynt: Racing Motora Giriş

                      Herkese yardımları için teşekkürler,

                      Model seçiminden önce dediğiniz gibi eğitimlere vs katılıp vitesli motor kullanmayı iyice öğrenmek lazım. ALıp da ortada kalmak kötü olur tabii.

                      @ÇAğrı: Çağrı bu arada istediğin kadar araya girebilirsin, belki benim de aklımda olan ama sormayı unuttuğum şeyler çıkar

                      Yorum


                      • #12
                        Ynt: Racing Motora Giriş

                        ben geldim ne oldu biri motormu dedi yaa evet arkadaşlar eymen arkadaşımıza harfiyen katılıyorum öncelikle bu motor konusunda önce emniyet ve eğitim şart aklına gelmeyen bi anda bi bakmışınız hoppp havalanmışınız tabi bu işin şakası

                        şimdi ben su motor bu motor demiyecem ama marka herzaman önemli arabanın nasıl babası mercedes bmw audi ise bu motor işinin babalarıda yamaha kawasaki honda suzuki diye uzar gider motorda bence marka herşeydir nedeni göre lastik ona göre fren ona göre aerodinamik lere sahiptir

                        eger ilk defa kullanıyorsanız motor kesinlikle hızlı bir motor tavsiye etmem nedeni ise zaten yarın iyi kullanırsan daha büyünü alacagını bilmendir100 kilometre hızla kuru bir zeminde düşen bir sürücü asfaltta sürüklenirken oluşan sıcaklık, 770 santigrat dereceye ulaşıyor. Kemik, yaklaşık 700 derecede erir. Bu kazalarda doku kaybı olduğu zaman tedavisi yoktur.

                        motorsiklet ikinci el alınırmı bence alınır güvenilir biryerden olursa az km yapmışsa alınır ama tabiki sıfır sıfırdır orasıda ayrı bi konu

                        motordaki kaza olayı ise ben kesinlikle boya görmüş motoru tavsiye etmiyorum bu tarz motorlarda boya cok ama cok önemlidir kaldıki arabaya bile hala iyi boya atamayan ustalar var arabaya nazaran motor cok daha zordur incelik ister zaten kaynaklı yok direksiyonu düzelmiş yok cantı düzelmişlere bakma bile demiyorum o motorlar direk ölüme davetiyeden başka bişey değil
                        Hayat bisiklete benzer,Pedal çevirmeyi bıraktığın an düşmeye mahkümsun...
                        [img height=150]http://i1096.photobucket.com/albums/g322/emrezxr/144_zps71fffeb4.jpg[/img]

                        Yorum


                        • #13
                          Ynt: Racing Motora Giriş

                          tamam o zaman başlıyorum

                          motosiklete çok hevesim var, hedefim 35 yaşa kadar 600-1000cc racing'e çıkmak ve 35'den sonra chopper'a geçmek.
                          bu yüzden geç kalmadan bir an önce sıfırdan başlamam lazım diye düşünüyorum.
                          ne kadar sıfır olduğumu da belirtiyim, hayatımda sadece 1 sefer motosiklet kullandım, oda A2 ehliyetimi alırken rolleyes
                          125cc'lik çin malı scooter kullandırmışlardı. problemsiz geçtim sınavı.

                          ancak nereden başlayacağımı bilmiyorum. öncelikle önemli etkenlerimden biri kask olmazsa olmazım, kask+benim gövdemi düşünerek altımda kaybolmayacak bir motor istiyorum ihihi ufak tefek pejo motora benzer birşey olmaz yani
                          scooter da düşünmüyorum, sanırım biraz ön yargılıyım ama (direksiyon ile teker arasındaki parçanın adı neyse) onun çok dik olmasından dolayı her an devrilmeye hazır gibi geliyor bana. gözümün önünde düşenlerde biraz etkili olmuş olabilir.
                          zaten scooter dediğimiz de 125cc oluyor, onun yerine CBR125 yada türevi bir motorla başlamamın sakıncası olur mu acaba, dizginleyememek, vites atamamak, ağırlık yada başka etkenden dolayı yana devirmek vs. gibi? (repsol kepli cbr125'e hastayım)
                          diğer konuda fiyatı, başlangıçta çok pahalı birşey olmamalı, 4-5.000 liraya çıktıktan sonra diğer zevkim olan vosvos1303s yada kadett düşünürüm. şimdilik max. 2.000 TL gibi rakamdaki motorlar iyidir.

                          ne yapmamı önerirsiniz? rolleyes
                          (eğitime katılma imkanım yok, hem benim zamanım yok hemde Çorum'da öyle bir imkan olduğunu sanmıyorum)
                          InsigniaTEAM

                          Yorum


                          • #14
                            Ynt: Racing Motora Giriş

                            Çağrı öncelikle motosiklet kullanmaya hevesinin olması çok güzel ve şu an için ehliyetinin olması ile ilk adımı aşmış bulunuyosun.

                            İkinci olarak kaskdan bahsetmişsin evet bu olmazsa olmaz ama sadece kask gerçek manada korumaya yeterli değildir.Biliyorum kısıtlı bir bütçe ayırmışsın ama en azından en min. güvenlik ekipmanlarından oluştursak bile kask+mont+eldiven+dizlik(korumalı pantolon olsa daha iyi) olmazsa olmazımız olmalı.Bunlarda orta seviye 600-700 TL ayırmamız gerekebilir.

                            Eğitim işine gelince eğer ki kendi motosikletini alırsan seni Çorumlu bir abimle tanıştırıcam benim idolüm diyeceğim bir insan.Bu işi gerçekten hakkıyla yapan tam bir güvenli sürüş uzmanıdır.Çoğunlukla Ankarada ama İskilip'e çok sık gider gelir.En azından o sana bir kaç seansda çok faydalı olabilecek şeyler yaptırabilir ve hem de eğitim ücreti olmaz.

                            Eğer tek silindirli ve 250cc'ye kadar olan motorlardan bir seçim yaparsan hiçbir sıkıntı yaşamazsın(fotoğraflarda gördüğüm kadarıyla fiziki durumun iyi )

                            2.el fiyatlarına hiç bakma fırsatın oldu mu bilmiyorum ama 2000TL civarına üzgünüm ama ya scooter bulabiliriz ya da çin malı olur ki ben Japon malı almanı tavsiye ederim ileride başını ağrıtmamamsı için.Eğer ki 3-4-5 bin TL aralığında olursa Honda CBF150,CBF250 Hyosung GT250 Comet şimdilik aklıma gelen bunlar.Parçası piyasada çok olduğundan sıkıntı yaşamazsın ve yakıt sarfiyatı 10-12krş yakarlar ortalama.

                            CBR125 de güzel ama senin cüssene pek olmayacağını düşünüyorum biraz küçük kalabilir.İkincisi de eğer düşerse ki motosiklet bu ilk başlarda düşecektir ve race tarzı olduğundan karenajları kırılırsa yaptırmak masraflı olabilir.
                            2011 Opel İnsignia 1.6T Cosmo+FlexRide

                            Yorum


                            • #15
                              Ynt: Racing Motora Giriş

                              Eymen verdiğin bilgiler için teşekkürler, dediğim gibi motorlar hakkında bir bilgim yoktu ama şuan sayende giriş seviyesinde bir bilgiye sahibim sanırım Motorun sürmenin keyfi ve eğlencesinin daha fazla olduğundan eminim ama bana her zaman tehlikeli geliyor. Bahsettiğiniz gibi trafikte bırakın sürücüleri, yayalar tarafından bile farkedilemiyebiliyorsunuz. Daha geçen hafta gözümün önünde bir bayan bir motorun önüne atladı, motorcuda bayana vurmamak için fren yapıp yönünü değiştirdi ve motordan düştü. Yani siz istediğiniz kadar dikkat etsenizde, başkalarının dikkatsizliği yüzünden hem maddiyat hem sağlık açısından zarar görebilirsiniz. En önemli sorun olarakta malesef ülkemizde taşıtlara saygı yok, trafikte yavaş kendi halinde giden kişilere karşı bir saygı yok, diğer sürücülere göre ya sürekli hızlı gideceksiniz yada hiç trafiğe çıkmayacaksınız. Hele ki motorla trafikte kendi halinizde gitmeye kalkarsanız birçok kişiden tepki alacağınıza eminim genelde korna ve şeritten atmaya çalışma gibi şeyler oluyor. Kısacası motor benimde sürmek istediğim ama şartların el vermediği bir taşıt

                              [shadow=red,left][glow=grey,2,500]SPORT[/glow][/shadow]

                              Yorum

                              İşleniyor...
                              X