%45 değil miydi zaten otv? %50 olmus,buna da şükür...
şükür diyorsak, işte sıkıntı zaten burada.
otomobil bu ülkede özel tüketim değildir, olamaz. çünkü bu ülkede vatandaşa sunulan toplu taşıma yetersizdir. toplu taşımanın yetersiz olduğu bir ülkede şahsi otomobil sahibi olmak özel tüketim olarak kabul edilemez. bana evimden istediğim yere İNSAN GİBİ hissedeceğim bir toplu taşıma hizmeti sağlansın (kimse metrobüs demesin, ülkemizde metrobüs insan haklarına aykırı bir taşıma sistemi) o zaman ben eğer ısrarla gidip otomobil alırsam, o zaman özel tüketim vergisini %200 alabilir, sorun yok.
ha ayrıca, mantıksız işler serisine başka bir örnek de 3. köprü için vereyim. ticari amaçlı karayollarını kullanan otobüs, TIR, kamyon vs. araçların, yolu en uzatacak köprüye yönlendirilmesi de yapılan en büyük yanlışlardan birisidir. madem bizim araçlarımız ÖZEL TÜKETİM olarak görülüyor, o zaman işi gereği karayollarını kullanan insanları neden yolu 50 km uzatacak köprüden geçmeye zorunlu kılıyorlar anlaşılır gibi değil.
kendisiyle çelişen devlet işlerine örnek olsun diye verdim.
1.4T Edition Elegance - Yeni Stil Paketi - Sunroof
Gündem olan yeni ÖTV oranları Resmi Gazete'de yayımlandı. 1.6 motora kadar olan ÖTV matrahı 40 bin TL'yi aşmayan otomobillerden yüzde 45, ÖTV matrahı 40 bin ile 70 bin TL arasındaki 1.6 motoru aşmayan otomobillerden yüzde 50 oranında ÖTV alınacak. Motor hacmi 1.6-2.0 litre arasında olan otomobillerden ÖTV matrahı üzerinden yüzde 100 ÖTV alınacak. Önceden bu oran yüzde 90'dı. Artık motor hacmine bakılmaksızın aracın segmenti yükseldikçe vergi oranı artacak. Otomobil fiyatlarına ortalama yüzde 6 civarında zam gelmesi bekleniyor.
Binek otomobilde özel tüketim vergisi (ÖTV) oranlarında değişikliğe gidildi. Bakanlar Kurulunun konu ile ilgili kararı Resmi Gazete’de yayımlandı.
Buna göre, motor silindir hacmi 1600 CC'ye kadar olan binek araçlarda yüzde 60, 1600-2000 arası olan araçlarda yüzde 110, 1600-2000 arası elektrik motoru da bulunan araçlarda yüzde 60 onun üzerinde olan araçlarda yüzde 160, üzerinde elektrik motoru olan araçlarda yüzde 110 olarak uygulanacak.
Ayrıca,
motor silindir hacmi 1600 cm3’ü geçmeyip ÖTV matrahı 40.000 TL'yi aşmayanlar için %45
ÖTV matrahı 40.000 TL'yi aşıp, 70.000 TL'yi aşmayanlar için %50
Motor silindir hacmi 1600 cm3’ü geçen fakat 2000 cm3’ü geçmeyenlerden ÖTV matrahı 100.000 TL'yi aşmayanlar için % 100
Elektrik motoru da olanlardan elektrik motor gücü 50 KW'ı geçip motor silindir hacmi 1800 cm3’ü geçmeyenlerden ÖTV matrahı 50.000 TL'yi aşmayanlar için %45
ÖTV matrahı 50.000 TL'yi aşıp, 80.000 TL'yi aşmayanlar için %50
Elektrik motoru da olanlardan elektrik motor gücü 100 KW'ı geçip motor silindir hacmi 2000 cm3 ila 2500 cm3 arasında olanlardan ÖTV matrahı 100.000 TL'yi aşmayanlar için %100, olarak uygulanacak.
Sektöre nasıl yansıyacak?
TERA Menkul tarafından yazılan günlük raporda yeni ÖTV düzenlemelerinin otomotiv sektörü için negatif olduğu belirtildi. Raporda, “Motor kapasitesine göre otomobiller için ÖTV yüzde 15-20 aralığında artırılacak… Bu genel olarak liradaki değer kaybından dolayı da talebin olumsuz etkileneceği otomotiv sektörü için olumsuz bir gelişme” denildi.
Şimdi kafam karıştı. Önceden %45 olan ÖTV şimdi %60 olmadı mı? Ayrıca çıplak fiyatı 40 bin altı olan için ötv %45 iken, çıplak fiyatı 40-70 bin arası olanların ötv'si %50 mi diyor? Peki bu %60 ne?
Vergide azalan sistem diyor birde dalga geçer gibi, muhteremin çocuğu
Resmen gidin dandik arabalara binin iyilere biz binecez diyorlar, ama bu halka az bile
tam yaklaşık olarak hesapladığım gibi. Bizim insignialar ortalama olarak 13 bin TL artış yaşanacak. Bende kaba bir hesapla 13450 TL gibi hesaplamıştım %60 orandan. Gerçi be bunu opel'in sitesinde fiyat listesinde görünen insignia sport modeli (127 bin) opsiyonsuz donanımsız fiyatından hesaplamıştım.
%45 değil miydi zaten otv? %50 olmus,buna da şükür...
şükür diyorsak, işte sıkıntı zaten burada.
otomobil bu ülkede özel tüketim değildir, olamaz. çünkü bu ülkede vatandaşa sunulan toplu taşıma yetersizdir. toplu taşımanın yetersiz olduğu bir ülkede şahsi otomobil sahibi olmak özel tüketim olarak kabul edilemez. bana evimden istediğim yere İNSAN GİBİ hissedeceğim bir toplu taşıma hizmeti sağlansın (kimse metrobüs demesin, ülkemizde metrobüs insan haklarına aykırı bir taşıma sistemi) o zaman ben eğer ısrarla gidip otomobil alırsam, o zaman özel tüketim vergisini %200 alabilir, sorun yok.
ha ayrıca, mantıksız işler serisine başka bir örnek de 3. köprü için vereyim. ticari amaçlı karayollarını kullanan otobüs, TIR, kamyon vs. araçların, yolu en uzatacak köprüye yönlendirilmesi de yapılan en büyük yanlışlardan birisidir. madem bizim araçlarımız ÖZEL TÜKETİM olarak görülüyor, o zaman işi gereği karayollarını kullanan insanları neden yolu 50 km uzatacak köprüden geçmeye zorunlu kılıyorlar anlaşılır gibi değil.
kendisiyle çelişen devlet işlerine örnek olsun diye verdim.
Gerçekleri söyledim ben,ulkemizin gerçeklerini... Araç tabi ki lüks olamaz,vergi bu kadar olamaz ama devletimjz böyle ve %50 artış,%74 artistan daha iyidir. O yüzden şükretmek lazım. Kötünün iyisi...
2009 1.6 T 180 hp Edition Elegance,Sprintbooster,BMC kutuiçi spor filtre,KitMTM Keihin Enjektör,1.8 MB Genius Max regülatör...
%45 değil miydi zaten otv? %50 olmus,buna da şükür...
şükür diyorsak, işte sıkıntı zaten burada.
otomobil bu ülkede özel tüketim değildir, olamaz. çünkü bu ülkede vatandaşa sunulan toplu taşıma yetersizdir. toplu taşımanın yetersiz olduğu bir ülkede şahsi otomobil sahibi olmak özel tüketim olarak kabul edilemez. bana evimden istediğim yere İNSAN GİBİ hissedeceğim bir toplu taşıma hizmeti sağlansın (kimse metrobüs demesin, ülkemizde metrobüs insan haklarına aykırı bir taşıma sistemi) o zaman ben eğer ısrarla gidip otomobil alırsam, o zaman özel tüketim vergisini %200 alabilir, sorun yok.
ha ayrıca, mantıksız işler serisine başka bir örnek de 3. köprü için vereyim. ticari amaçlı karayollarını kullanan otobüs, TIR, kamyon vs. araçların, yolu en uzatacak köprüye yönlendirilmesi de yapılan en büyük yanlışlardan birisidir. madem bizim araçlarımız ÖZEL TÜKETİM olarak görülüyor, o zaman işi gereği karayollarını kullanan insanları neden yolu 50 km uzatacak köprüden geçmeye zorunlu kılıyorlar anlaşılır gibi değil.
kendisiyle çelişen devlet işlerine örnek olsun diye verdim.
Gerçekleri söyledim ben,ulkemizin gerçeklerini... Araç tabi ki lüks olamaz,vergi bu kadar olamaz ama devletimjz böyle ve %50 artış,%74 artistan daha iyidir. O yüzden şükretmek lazım. Kötünün iyisi...
Bundan 12 sene önce ÖTV hiç yoktu. Alım gücünüz düşüyor. Her yapılan zam öyle yada böyle alım gücümüzü düşürüyor. Sizin için iyi olduğunu düşündüğünüz oran bazı kişileri iflasa götürüyor. Buna şükür
https://www.youtube.com/watch?v=Jem11GNnbzg
''Fidan dikmek için en iyi zaman yirmi yıl önceydi.Sonraki en iyi zaman ise şimdi'' İhtiyar Balıkçı
tam yaklaşık olarak hesapladığım gibi. Bizim insignialar ortalama olarak 13 bin TL artış yaşanacak. Bende kaba bir hesapla 13450 TL gibi hesaplamıştım %60 orandan. Gerçi be bunu opel'in sitesinde fiyat listesinde görünen insignia sport modeli (127 bin) opsiyonsuz donanımsız fiyatından hesaplamıştım.
Yanlış hesap yapıyorsunuz. Hesaplanacak vergi aracın vergisiz fiyatı üzerinden hesaplanacak yani yaklaşık 3-5 bin civarı fark edecek
Bir zamanlar 1.6 CDTİ 136 hp Flexride, ÇG2, Sunroof , Ergonomik PerforjeSpor Deri koltuklar, Bose 19" jant Şimdi F30 Modernline Sunroof
tam yaklaşık olarak hesapladığım gibi. Bizim insignialar ortalama olarak 13 bin TL artış yaşanacak. Bende kaba bir hesapla 13450 TL gibi hesaplamıştım %60 orandan. Gerçi be bunu opel'in sitesinde fiyat listesinde görünen insignia sport modeli (127 bin) opsiyonsuz donanımsız fiyatından hesaplamıştım.
Yanlış hesap yapıyorsunuz. Hesaplanacak vergi aracın vergisiz fiyatı üzerinden hesaplanacak yani yaklaşık 3-5 bin civarı fark edecek
%45 değil miydi zaten otv? %50 olmus,buna da şükür...
şükür diyorsak, işte sıkıntı zaten burada.
otomobil bu ülkede özel tüketim değildir, olamaz. çünkü bu ülkede vatandaşa sunulan toplu taşıma yetersizdir. toplu taşımanın yetersiz olduğu bir ülkede şahsi otomobil sahibi olmak özel tüketim olarak kabul edilemez. bana evimden istediğim yere İNSAN GİBİ hissedeceğim bir toplu taşıma hizmeti sağlansın (kimse metrobüs demesin, ülkemizde metrobüs insan haklarına aykırı bir taşıma sistemi) o zaman ben eğer ısrarla gidip otomobil alırsam, o zaman özel tüketim vergisini %200 alabilir, sorun yok.
ha ayrıca, mantıksız işler serisine başka bir örnek de 3. köprü için vereyim. ticari amaçlı karayollarını kullanan otobüs, TIR, kamyon vs. araçların, yolu en uzatacak köprüye yönlendirilmesi de yapılan en büyük yanlışlardan birisidir. madem bizim araçlarımız ÖZEL TÜKETİM olarak görülüyor, o zaman işi gereği karayollarını kullanan insanları neden yolu 50 km uzatacak köprüden geçmeye zorunlu kılıyorlar anlaşılır gibi değil.
kendisiyle çelişen devlet işlerine örnek olsun diye verdim.
Gerçekleri söyledim ben,ulkemizin gerçeklerini... Araç tabi ki lüks olamaz,vergi bu kadar olamaz ama devletimjz böyle ve %50 artış,%74 artistan daha iyidir. O yüzden şükretmek lazım. Kötünün iyisi...
Bundan 12 sene önce ÖTV hiç yoktu. Alım gücünüz düşüyor. Her yapılan zam öyle yada böyle alım gücümüzü düşürüyor. Sizin için iyi olduğunu düşündüğünüz oran bazı kişileri iflasa götürüyor. Buna şükür
Ben anlatamadım galiba,siz isterseniz de istemeseniz de durum bu. Ben bugünkü gerçekleri söylüyorum.%74 daha mı iyiydi,onu mu demeye çalışıyorsunuz? Devletin gerçeği bu,ben de onu anlatıyorumAnormal bir şey demiyorum yani,sizinke ayni cizgideyim. Şükretmek istemeyen etmesin,ben ediyorum bu orana. Diğeri olsa dediğimiz iflas olayları daha çok olacaktı. Ve bu devlet de otv almaya ve arttırmaya devam edecek. Siz kabul etseniz de ,sukretseniz de etmeseniz de...
2009 1.6 T 180 hp Edition Elegance,Sprintbooster,BMC kutuiçi spor filtre,KitMTM Keihin Enjektör,1.8 MB Genius Max regülatör...
Yorum