öncelikle herkesin ramazan ayını kutluyorum. işlerimin yoğunluğundan bu aralar fazla siteye giremiyorum. çoğunuzun bildiği üzere otomotiv söktöründen ayrılarak lastik sektörüne geçiş yaptım ve türkiyeye yeni kurulan dunlop ve falken lastik fab. tasarımcı bölümünde görev yapmaktaydım. bir kaç gündür lastik hakkında konu açılmış ve şikayetlerinizi ve memnunuyetlerinizi dile getirmişsiniz. bizim sitede şükürler olsunki hemen hemen herkez bilinçli ve lastiğe çok önem veren kişilerden kurulu bir sitemiz var.
lastik sektöründe 1,briston 2.michelin 3.continental 4.dunlop 5.prelli 6.goodyear olarak sıralanmış altı büyük şirket var. bu şirketler her birinin lastik üretim şekilleri farklı sayılır.
lastik alırken türk insanı olarak ilk baktığımız şey fiyatı oluyor. ondan sonra marka tercih ediliyor. daha sonrası bayinin tavsiyesi oluyor, yaptığımız en büyük hatada bu, aynı marka aynı ebat lastik bir firmada örneğin 300tl diğer bir bayide 250tl fiyatlarla satılıyor. aradaki fiyat farkına bakılarak hemen en uygununu alıyoruz ve ilk hatamızı burda yaparak başlıyoruz. hiç birimiz lastiğin kauççuğun sarımı ply sarımı sessizlik oranı hız oranı yük kapasitesi lastik hava basıncı bakmıyoruz. bunların hepsi lastiğin üzerinde yazıyor. özellikle dikkat etmemiz gereken şeylerden bir tanesi performans lastiklerinde ply sarımının çift olması gerekmektedir. tek ply ile çift ply arasında ortalama fab. çıkışında 30tl gibi bir fark oluyor buda bayide ort. 70-80 tl gibi farka neden oluyor. aynı size ile üretilen bir sürü spek'li lastikler var,
reklam olarak algılanmasın ama bizim ürettiğimiz dunlop ve falken lastikleri diğer firmalardan tamamen farklı üretim yapmaktayız. diğer firmalar ham maddeyi bütün olarak getirip birleştirerek lastiği oluşturmakta. biz ise hammeddeyi 23mm genişliğinde stv haline getirerek üst üste sarım yapılarak lastiği üretmekteyiz. bu şekilde biraz maliyetli oluyor ama lastik hem çok yumuşak ,sessiz ve dayanıklı oluyor. lastik alacaksanız tavsiyem falken lastiklerini deneyin tasarım ve sessizlik ve yol tutuşu bakımından ödül almış lastiktir. fiyat olarakta diğerlerinden ucuzdur. continentalden daha yumuşak ve sessizdir internet sitelerindende araştıra bilirsiniz. tavsiyemdir
lastik sektöründe 1,briston 2.michelin 3.continental 4.dunlop 5.prelli 6.goodyear olarak sıralanmış altı büyük şirket var. bu şirketler her birinin lastik üretim şekilleri farklı sayılır.
lastik alırken türk insanı olarak ilk baktığımız şey fiyatı oluyor. ondan sonra marka tercih ediliyor. daha sonrası bayinin tavsiyesi oluyor, yaptığımız en büyük hatada bu, aynı marka aynı ebat lastik bir firmada örneğin 300tl diğer bir bayide 250tl fiyatlarla satılıyor. aradaki fiyat farkına bakılarak hemen en uygununu alıyoruz ve ilk hatamızı burda yaparak başlıyoruz. hiç birimiz lastiğin kauççuğun sarımı ply sarımı sessizlik oranı hız oranı yük kapasitesi lastik hava basıncı bakmıyoruz. bunların hepsi lastiğin üzerinde yazıyor. özellikle dikkat etmemiz gereken şeylerden bir tanesi performans lastiklerinde ply sarımının çift olması gerekmektedir. tek ply ile çift ply arasında ortalama fab. çıkışında 30tl gibi bir fark oluyor buda bayide ort. 70-80 tl gibi farka neden oluyor. aynı size ile üretilen bir sürü spek'li lastikler var,
reklam olarak algılanmasın ama bizim ürettiğimiz dunlop ve falken lastikleri diğer firmalardan tamamen farklı üretim yapmaktayız. diğer firmalar ham maddeyi bütün olarak getirip birleştirerek lastiği oluşturmakta. biz ise hammeddeyi 23mm genişliğinde stv haline getirerek üst üste sarım yapılarak lastiği üretmekteyiz. bu şekilde biraz maliyetli oluyor ama lastik hem çok yumuşak ,sessiz ve dayanıklı oluyor. lastik alacaksanız tavsiyem falken lastiklerini deneyin tasarım ve sessizlik ve yol tutuşu bakımından ödül almış lastiktir. fiyat olarakta diğerlerinden ucuzdur. continentalden daha yumuşak ve sessizdir internet sitelerindende araştıra bilirsiniz. tavsiyemdir
Yorum