Duyuru

Collapse
No announcement yet.

İnsignia hakkındaki yeni aspagaras

Collapse
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
new posts

  • İnsignia hakkındaki yeni aspagaras

    Asparagas, masa başında üretilen yalan haber, gerçekliği olmayan, kaynağı belirsiz, kişilerin veya şirketlerin haksız çıkar / rant sağlamak amacıyla uydurduğu aslı, astarı olmayan,dayanaksız bilgiler,haberler ve ispat edilemeyen iddialar olarak tanımlanır.
    Birkaç gündür (tam da bu tanıma uygun) 2.0 cdti İnsignia’nın 100.000 km sonrası motor arızası verdiği (yatak sardığı) bilgisi paylaşılır oldu.Menşei, kaynağı belirsiz bu haber (hurafe,dedikodu,şaibe ve her ne isim koyulursa) zaman içinde yayılacak, bu araç üstüne ‘kuş pisliği’ gibi konacak. Şimdiye kadar dört insignia sahibi olmuş (tecrübeli) bir insanım ve bu yazıyı kaleme almak üzerime (Müslüman tabiri ile) farz oldu. Önce (izninizle) ünlü Türk büyüğü Mimar Sinan’ın bir hikayesini anlatacağım.

    “…Mimar Sinan ve ustaları Selimiye Cami Arastası’nın altındaki bahçede oynayan çocukların yanından geçerken küçük bir çocuğun arkadaşına ‘ Ya baksana şu soldaki minare eğri yapılmış…’ dediğini duymuş.
    Mimar Koca Sinan hemen küçük çocuğun yanına gider ve ‘Göster bakalım hangi minare eğri olmuş der’ Küçük çocuk eliyle işaret ederek ‘Şu sol baştaki eğri der…’
    Koca Sinan hemen ustalara dönerek ‘Çabuk bana bir demet halat getirin…’ der. Ustalar itiraz etmeye çalışırlar, ama Koca Sinan ‘Çabuk bana halatı getirin…’ diye kükrer.
    Ustalar halatı getirirler ve işçiler eğri denen minareye çıkarak halatı sağlam bir şekilde bağlarlar, Koca Sinan minare eğri diyen küçük çocuğu yanına çağırır ve ‘ İşçiler şimdi minareye bağladığımız halatla senin söylediğin tarafa doğru minareyi çekecekler ve eğriliği düzeltecekler, minare düzelince sen tamam düzeldi diyerek bizleri uyar.’ demiş.
    Ustalar kıvranmaktadır, aman Koca Sinan olur mu böyle şey minare eğri falan değil derler, ama Koca Sinan çocuğu yanına almış ve eğri minareyi düzeltmekle meşguldür, onları dinlemez bile.İşçiler bütün kuvvetleri ile Allah Allah diyerek halatı çekmektedirler, ter içinde kalmışlardır, biraz sonra küçük çocuk haykırır ‘ Tamaaam düzeldiii çok güzel.’

    Koca Sinan çocuğa sarılır ve ‘Tamam mı , düzeldi mi şimdi?’ der. Küçük
    ‘ Evet düzeldi, şimdi daha güzel oldu bak.’ diye cevap verir.

    Ustalar bu yapılan şeye anlam verememişler, söylenmektedirler Sinan ustalara döner ve ‘ Bakın arkadaşlar dedikoduların aslı astarı olmasa da iz bırakırlar, eğer biz bu küçük çocuğun kafasında minarenin eğriliğini düzeltmeseydik, yaptığımız bu muhteşem esere gölge düşerdi ve bu güzel caminin adı eğri minareli cami olup çıkardı.’ demiş…”

    Hikaye alıntısı:Cengiz BULUT-Edirne


    *Tüm İnsignia Team Ailesi’nden rica ediyorum,ben son iletiyi yazana kadar (konu birliği bozulmasın diye) başlığa yorum yapmayınız.


  • #2
    Ynt: İnsignia hakkındaki yeni aspagaras

    Hiçbir dayanağı olmadığını düşündüğüm ,ama fiili bir tecrübesini de yaşamadığım ‘yatak sarma’ olayının hikayesini , 20 yıldır Opel/Ekcan Kocaeli yetkili bayii, satış sonrası hizmetler müdürü olan Tamer Bey’e sordum. Bana anlattıklarını sizinle paylaşıyorum.Karşılıklı konuşma şeklinde geçen bilgi alış verişini klasik 'röportaj' formatı ile kaleme alacağım.

    -Merhaba Tamer Bey, nasılsınız?
    -Teşekkür ederim ağabey, iyiyim, siz nasılsınız?
    -Çok şükür, iyiyim, zamanınız var mı? Bir konu hakkında danışma ihtiyacındayım.
    -Ne demek, hayhay,konu nedir?
    -Bir araç ya da motor neden yatak sarar?
    -Bu durumun çok farklı sebepleri olabilir.Mesela, peryodik bakım geciktirilmiş olabilir. Motor, farklı sebeplerle yağ eksiltmiş olabilir.Düşük kaliteli veya uygun olmayan yağ kullanılmış olabilir.
    -Sebepler bunlarla sınırlı mıdır?
    -Bir sebep daha olabilir, partikül filtresi!
    -Partikül filtresi nasıl bir sorun yaratır ki motor yatak sarar?
    -Bu filtre peryodik bakım proğramında değişikliği öngörülmeyen bir parçadır. Normal şartlarda kendi kendisini yenileyen (teorik olarak ömrü sonsuz olan) bir elemandır. Dizel yakıtın normal bir sonucu olarak ortaya çıkan karbon esaslı parçacıklar(partikül) çevre koruma tedbiri olarak eksoz sisteminde yer alan bu filtrede toplanırlar.Filtreleme kapasitesi sınırlı olan bu eleman dolduğu zaman sisteme bir uyarı mesajı gönderir.Sistem yazılımı temizlik için harekete geçer ve yakıt enjektörü her zamankinden daha fazla bir yakıtı yanma odasına vermeye başlar.Yakıtın fazla kısmı yanma odasından eksoz sistemine, dolayısıyla partikül filtresine ulaşır ve buradaki birikintilerin tutuşup yanmasına ve dışarı atılmasına sebep olur.
    Bu işlem esnasında sürücü herhangi bir sebeple frene basar veya aracı rölanti durumuna getirirse, fazladan enjekte edilen yakıt pistonlardan sızar ve yağ karterine birikir. Bu birikinti dolayısıyla yağ kalitesi bozulur, ,yağ seviyesi de olması gereken seviyenin üzerine çıkar,sonuçta motor boğulur,yağlama yapamaz ve piston-gömlek-motor bloğu birbirine kaynar:Yatak sarma olayı gerçekleşmiş olur.

    Yorum


    • #3
      Ynt: İnsignia hakkındaki yeni aspagaras

      Tamer Bey'e şunları da sordum:
      -Böyle bir talihsizlik yaşamamak için ne ya da neler yapılmalıdır?
      -Bu sorunun bir tek ve net cevabı varrabanıza bakın!
      -Evet, net ama çok kısa bir cevap, biraz açalım mı?
      -Necmettin Bey, araçlar da insanlara benzerler, pek çok farklı fonksiyon
      birleşerek bir bütün teşkil ve ortak bir görev ifa ederler.Verimliliğin tek
      şartı ise organlar arasındaki uyumlu çalışmadır.Görevini gerektiği gibi
      yapmayan/yapamayan eleman sistemin bütününe yansıyacak aksamaya
      sebep olacaktır. Bunların önüne geçmenin bilinen en kısa yolu araç muayyen
      bakımlarının bilgili, tecrübeli, yetişmiş teknikerler tarafından yapılmasıdır.
      Bazı bileşenler sınırlı ömürdedirler, muayyen bakımlarda yenilenmeleri gerekir.
      Arabanızı dinleyin, onu herkesten iyi siz tanır, bilirsiniz. Tespitlerinizi, anormal
      olduğunu düşündüğünüz durumları yetkili servisinizle paylaşın, küçümsemeyin.
      Her hafta, en çok on günlük periyotlarla soğutma sıvısını ve yağ seviyesini kontrol edin.

      -Pekiyi Tamer Bey, son bir soru:Partikül filtresi kaynaklı motor yatak sarması hali ile
      kaç defa karşılaştınız.
      -İnsignia'da hiç karşılaşmadım, yirmi yıldır burada çalışıyorum, bir tek hadise hatırlıyorum.
      -Yani yirmi yılda bir tek olay istisnadan da öte, hiçbir şey değil.
      -Hemen hemen hiç sayılır tabii, ancak şunu aklınızdan çıkarmayın.Dizel tekniği kullanan her
      motor, marka istisnası olmadan bu sonucu yaşayabilir, bu hal yalnızca Opel'e mahsus değil
      genel bir durumdur.Önlemi ise yalnızca arabanıza bakmanız, onu dinlemenizdir.

      İşte böyle değerli İnsignia Team Ailesi üyeleri. Kötü bir niyet olmasa da bu neviden söylentilere,
      menşei, mahreci olmayan dedikodu mahiyetindeki söylemlere itibar etmeyin.Münferit birkaç olay
      yaşanmıştır, bu çok doğaldır.Ama, bunu kronik , her zaman meydana gelen bir problem olarak
      kabul edip markanın geneline teşmil etmek hem biz İnsignia sahiplerine, hem de Opel'e büyük haksızlık olur.

      İnsignianız ile kazasız, belasız, arızasız mutlu mesut günler geçirmeniz temennisi ile...

      Sağlıcakla kalınız...

      Yorum


      • #4
        Ynt: İnsignia hakkındaki yeni aspagaras

        Şaman Abi, alacak olan arkadaşlara çok faydalı bilgiler vermişsin. Bende bu konuyu servis müdürü ve oradaki usta başı ile görüşmüştüm. Onlarda senin aktardığın, Tamer Bey'in dediği şeyleri söylediler. "Şimdiye kadar yüzlerce Dizel Insignia satıldı böyle bir şikayet hiç duymadık, kronikleşen bir sorunu yok" dediler.

        Yorum


        • #5
          Ynt: İnsignia hakkındaki yeni aspagaras

          Şu an bir dizel kullanıcısı olarak dediklerinizi dikkatli olarak okudum ve teşekkür ederim. Güzel bir açıklama olmuş ayrıca kulaktan dolma bilgilerden etkilenen insanları da doğru bilgilendirmek adına çok güzel anlatmışsınız tebrikler Necmettin abicim

          Bir zamanlar 1.6 CDTİ 136 hp Flexride, ÇG2, Sunroof , Ergonomik PerforjeSpor Deri koltuklar, Bose 19" jant
          Şimdi F30 Modernline Sunroof

          Yorum


          • #6
            Ynt: İnsignia hakkındaki yeni aspagaras

            Necmettin bey, açıklayıcı ve aydınlatıcı bir yazı olmuş , teşekkürler.
            [URL=http://s1347.photobucket.com/user/serdarsemerci/media/Mobile%20Uploads/07%20ycj%2033/fbd6a128-67c0-4ebe-9883-c3653bb12d5c_zpsaf5994b4.jpg.html]

            Yorum


            • #7
              Ynt: İnsignia hakkındaki yeni aspagaras

              Necmettin abi bilgilendirme icin cok Tesekkur ederim. Bu konuyu Ben acmistim. Cunku Abim'e 4x4 insignia bakiyoruz. Kendisi bazi kisilerden bu yonde bilgi almis. Bende kendisine bu bilgilerin gercegi yansitmadigini ve bizim platform da acarak konu hakkinda bilgiler almaya calistim. Cokta faydali oldu. Her arac olmasada bu tip arizalarla karsilasildi . Sufyan abimizin bu konuda Tecrubeleri sabit. Biz bir insignia kullanicilari olarak araclarimizi seviyoruz. Kim nederse desin.
              2011 Cosmo Flexi Ride Navigation...

              Yorum

              İşleniyor...
              X