Duyuru

Collapse
No announcement yet.

Lastiklerin yerlerinin değiştirilmesi ve yeni lastiklerin nereye takılacağı

Collapse
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
new posts

  • Lastiklerin yerlerinin değiştirilmesi ve yeni lastiklerin nereye takılacağı

    Merhaba,

    Genelde 5.000 km'de bir lastiklerin yerlerinin değiştirilmesi tavsiye edilir. Ancak bu tavsiyenin sahiplerinin bazıları değişimi ön ve arka şeklinde, bazıları ön arka ve çapraz şeklinde ve bazıları da saat yönünde ya da tersinde yapmak gerektiğini söylüyor. Hatta saat yönünde ya da tersine yapın diyenler, eğer tam boysa yedek lastiği de bu olaya dahil ederek 5 li bir değişimi tavsiye ediyorlar. Bizim Türk milletinde ise "tertemiz stepne, daha hiç kullanılmamış" mantığı vardır.
    Siz bu değiştirmeyi yapıyorsanız hangisini yapıyorsunuz?

    Bir de yeni lastik konusu var. Eğer sadece 2 yeni lastik aldıysanız, bazıları bunları çekiş olan lastiklere, 4 çekerse önlere takmayı, bazıları her zaman öne takmayı bazıları da her zaman arkaya takmayı tavsiye ediyor.
    Siz nasıl yapıyorsunuz?

    Hep arkaya takmayı ve saat yönünde yedek lastiği de katarak değişim yapmayı tavsiye edenler azınlıkta olduğundan ve bu iddialı bir tavsiye olduğundan ben bu tavsiyenin sahiplerinin videosunu aşağıda paylaşıyorum.

    Ama benim esas merak ettiğim sizlerin nasıl hareket ettiğiniz.

    Selamlar.

    https://www.youtube.com/watch?v=Le434b9PnCM
    2009 - Cosmo - 2.0 CDTI 160 HP - Flexride - Sunroof - Piyano Lake - Infinity Ses - Spor Deri Koltuklar - BlackVue Cams - DVD 800 - Lite Body Kit - OPC Pedallar ve Sinyal Çerçeveleri - Ayna Altı Işıklandırması - 245-40-19 Lastikler Yazlık: Michelin PSS ve PS3 + Kışlık: Kumho KW27 ve Pirelli Sottozero

  • #2
    Ynt: Lastiklerin yerlerinin değiştirilmesi ve yeni lastiklerin nereye takılacağı

    Rot-balansa gidince önleri arka ile - arkadaileri de önldekilerle değiştiriyorum.

    Yorum


    • #3
      Ynt: Lastiklerin yerlerinin değiştirilmesi ve yeni lastiklerin nereye takılacağı

      Mantıklı olan çapraz değişim gibi geliyor bana, böylece eşit aşınır, genellikle sağ lastikler yolun kenarları daha taşlı vs olması sebebiyle daha fazla aşınıyor.
      ahlaksızla birlikte yaşayacağına YİĞİTLE ÖLÜME GİT

      Yorum


      • #4
        Ynt: Lastiklerin yerlerinin değiştirilmesi ve yeni lastiklerin nereye takılacağı

        Ben de genelde çapraz değişim yaparım. Yeni lastikleri de her zaman öne takarım. Bu videoda ise tam tersi tavsiye ediliyor. Aracın çekişine bakılmaksızın her zaman arkaya takın diyorlar??? Anlam veremedim??? Bir de saat yönünde değişim yapılması tavsiye edilmiş. Hadi saat yönüne anlam verebiliyorum da her zaman arkaya takmaya anlam veremedim...
        2009 - Cosmo - 2.0 CDTI 160 HP - Flexride - Sunroof - Piyano Lake - Infinity Ses - Spor Deri Koltuklar - BlackVue Cams - DVD 800 - Lite Body Kit - OPC Pedallar ve Sinyal Çerçeveleri - Ayna Altı Işıklandırması - 245-40-19 Lastikler Yazlık: Michelin PSS ve PS3 + Kışlık: Kumho KW27 ve Pirelli Sottozero

        Yorum


        • #5
          Ynt: Lastiklerin yerlerinin değiştirilmesi ve yeni lastiklerin nereye takılacağı

          geçen yıl almış olduğum aracımda 2. el olarak almışdım arkalar vasat durumdaydı ama önler yeniye yakındı
          hemen memleketime getirir getirmez yeni 2 tane lastik almışdım onlarıda öne takdırmışdım
          alalı bir yıl oldu ve 5000 e yakın bi km yaptım
          bundan önceki aracımızda ise yeniler öne eskiler eğer durumu iyi ise arkaya takardık

          Yorum


          • #6
            Ynt: Lastiklerin yerlerinin değiştirilmesi ve yeni lastiklerin nereye takılacağı

            Ben de öyle yapıyorum ama yenileri her zaman arkaya takın diyenler var. Onun mantığını anlayamadım. Onu sordum ama pek bilen eden yok galiba.
            2009 - Cosmo - 2.0 CDTI 160 HP - Flexride - Sunroof - Piyano Lake - Infinity Ses - Spor Deri Koltuklar - BlackVue Cams - DVD 800 - Lite Body Kit - OPC Pedallar ve Sinyal Çerçeveleri - Ayna Altı Işıklandırması - 245-40-19 Lastikler Yazlık: Michelin PSS ve PS3 + Kışlık: Kumho KW27 ve Pirelli Sottozero

            Yorum


            • #7
              Ynt: Lastiklerin yerlerinin değiştirilmesi ve yeni lastiklerin nereye takılacağı

              Arabanın dengesini sağlayan arka olduğu için yolu iyi tutsun diyedir herhalde.
              ahlaksızla birlikte yaşayacağına YİĞİTLE ÖLÜME GİT

              Yorum


              • #8
                Ynt: Lastiklerin yerlerinin değiştirilmesi ve yeni lastiklerin nereye takılacağı

                Orjinal yazı sahibi: kingdragon
                Arabanın dengesini sağlayan arka olduğu için yolu iyi tutsun diyedir herhalde.
                büyük ihtimalle öyledir

                Yorum


                • #9
                  Ynt: Lastiklerin yerlerinin değiştirilmesi ve yeni lastiklerin nereye takılacağı

                  Orjinal yazı sahibi: kingdragon
                  Arabanın dengesini sağlayan arka olduğu için yolu iyi tutsun diyedir herhalde.
                  Niyedir bilmiyorum ama bana biraz saçma geliyo. Hem çekişi, hem yönlendirmeyi hem de fren yükünün çoğunu üstlenen tekerlerden daha çok tek marifeti dönmek ve durmak olan tekerlere önem vermek... Garip... Mutlaka bir bildikleri vardır da benim aklıma yatmadı. Belki de motorsiklet kullanıcısı olmamdandır. Bizde ön tekerlek ölmekle kalmak arasındaki çizgidir resmen. Kullanan bilir.
                  2009 - Cosmo - 2.0 CDTI 160 HP - Flexride - Sunroof - Piyano Lake - Infinity Ses - Spor Deri Koltuklar - BlackVue Cams - DVD 800 - Lite Body Kit - OPC Pedallar ve Sinyal Çerçeveleri - Ayna Altı Işıklandırması - 245-40-19 Lastikler Yazlık: Michelin PSS ve PS3 + Kışlık: Kumho KW27 ve Pirelli Sottozero

                  Yorum


                  • #10
                    Ynt: Lastiklerin yerlerinin değiştirilmesi ve yeni lastiklerin nereye takılacağı

                    Kendilerince açıklamasını yapmış zaten.Virajda arkanın savrulmasını engellemekmiş.Peki araba kafadan kaysa ne olacak? Arkayı kontra vererek yine toparlayabilirsin,kafadan kayma daha beter.Kısacası hem ön hem arka tekerlerin iyi olacak.
                    http://www.imgim.com/e85671e9-558c-4412-92af-c591def396ba.jpg

                    Ellere yar oldu
                    2.0 CDTI
                    Cosmo,sunroof,dvd800+interface,flexride,bej deri

                    5.25 Xdrive ///M(azot) Power

                    Yorum


                    • #11
                      Ynt: Lastiklerin yerlerinin değiştirilmesi ve yeni lastiklerin nereye takılacağı

                      Orjinal yazı sahibi: Insignia
                      Kendilerince açıklamasını yapmış zaten.Virajda arkanın savrulmasını engellemekmiş.Peki araba kafadan kaysa ne olacak? Arkayı kontra vererek yine toparlayabilirsin,kafadan kayma daha beter.Kısacası hem ön hem arka tekerlerin iyi olacak.
                      Bence eğer öyle bir konu varsa gerçekten açıklaması bu kadar basit olamaz. Ben onu videoda duyunca güldüm geçtim Dediğiniz gibi kafadan kayma ne olacak? Biraz daha araştırmam lazım bu konuyu...

                      Ekleme:

                      Bridgestone şöyle demiş;

                      "... Günümüzde modern binek araçların önemli bir çoğunluğu önden çekişlidir ve rotasyon uygulamasının yapılmadığı durumlarda, genelde yapılan hata, 4 adet lastik yerine sadece 2 adet lastik alıp bunları ön aksa takmaktır. Halbuki, ekonomik nedenlerden dolayı sadece 2 adet yeni standart lastik alındığı durumlarda önden çekişli araçlarda da yeni lastikler arka aksa takılıp eski lastiklerin arkadan ön aksa alınması doğru uygulama olacaktır. Aksi uygulama, kaygan ve virajlı yolda aracın arkasının savrulma ihtimalini artırır. Aracın arkadan savrulmasını kontrol etmek çok zor olduğundan böyle bir durum kaza yapmamıza neden olabilir. Bu önemli tavsiye standart lastikler için geçerlidir. Kış lastiği takılması durumunda, yeni çift lastik her zaman çekiş aksına takılmalıdır. ..."

                      Michellin şöyle demiş;

                      Neden arabanın arkasına yeni veya daha az kullanılmış lastikler takılır?

                      Aracınız ister arkadan çekişli ister önden çekişli olsun, beklenmeyen, zor durumlarda (ani frenleme, sert viraj…) ve özellikle ıslak zeminlerde daha fazla güvenlik sağlamak için en yeni lastikleri arka tarafa takmanızı öneriyoruz.

                      Yapılan birçok test, ön tarafın kontrolünün arka tarafınkinden daha kolay olduğunu gösterdi.

                      Önden çekişli araçlarda ki günümüzde araçların çoğunluğu önden çekişlidir, ön lastikler arka lastiklere göre daha hızlı aşınır.

                      Ön tarafa takılan yeni lastikler:
                      • Aracın kontrolü değişecektir; çünkü ön/arka dengesi ters çevrilmiş olacaktır.
                      Aracın ön tarafında daha az yol tutuş hakimiyetine alışmış olan sürücü, bu durumda zorlanacaktır.
                      • Kaygan bir yolda, arka taraf, ön tarafa göre daha az yol tutuş sergileyecektir. Bu şekilde sürücünün, arka tarafı kontrol etme şansı kalmayacaktır. Bu durum aracın yoldan çıkmasına (spin atmasına) sebep olacaktır. Sadece deneyimli bir sürücü bu kötü durumla başa çıkabilecektir.

                      Arka tarafa takılan yeni lastikler:
                      • Araç kontrolü sürücünün alıştığı şekilde olacaktır (lastik değişiminden öncekine benzer); çünkü aracın yol tutuşu aynı olacaktır.
                      • Lastiklerin yol tutuşu daha iyi olacaktır; sürücü aracı kontrol edebilecek ve sorunsuz bir şekilde virajı alabilecektir.

                      Bu nedenle Michelin size:

                      - virajlarda daha iyi yol tutuş
                      - yüksek güvenlik

                      için arka tarafa yeni veya en az kullanılmış lastikler takarak alınan riski azaltmanızı öneriyor.


                      Demek ki hep arkaya takmak lazım. Peki ben hep arkaya mı takacağım? Hayır. Neden? Çünkü aklıma yatmadı ihihi
                      2009 - Cosmo - 2.0 CDTI 160 HP - Flexride - Sunroof - Piyano Lake - Infinity Ses - Spor Deri Koltuklar - BlackVue Cams - DVD 800 - Lite Body Kit - OPC Pedallar ve Sinyal Çerçeveleri - Ayna Altı Işıklandırması - 245-40-19 Lastikler Yazlık: Michelin PSS ve PS3 + Kışlık: Kumho KW27 ve Pirelli Sottozero

                      Yorum

                      İşleniyor...
                      X