Arkadaşlar biraz araştırma yaptım yapan kişilerle de görüştüm % 30 performans %15ila %40tasaruf veriyormus fiyat olarak 2200tl dedi araba garanti dışı kalıyor zararı yok diyor ama ben çözemedim bilen arkadaşlar varsa yazarsa sevinirim
Duyuru
Collapse
No announcement yet.
hidrojen
Collapse
X
-
Ynt: hidrojen
Ercan hidrojenle ilgili aşağıda teknik bilgi var bundanmı bahsediyorsun ?
http://www.bilgiustam.com/hidrojen-k...jen-kullanimi/
2009 INSIGNIA 4DR COS 16LET180HP M6 NAV CD500+FLEX+SR+19'' JANT+DERİ
-
Ynt: hidrojen
Depolanmasında sorunlar yaşanabilirmiş.Nitrojen,Hidrojen ... Dur bakalım başka neler duyacağız .Aşağıda da dezavantajları .Amaç düşünülüp değip değmeyeceğine karar verilmeli.Bu sistemi denemek bence bu aşamada ''Test Çubuğu'' olmak demektir.
1-Basınçlı hidrojenin, çelik tüpler içine yerleştirerek taşınması, bu güne kadar geliştiren bir çok deneme amaçlı hidrojenle çalışan taşıtta kullanılan yöntem olmuştur. Burada görülen en bük sorun çelik tüplerin kendi ağırlıklarıdır. Benzin li bir otomobil ortalama olarak 65 litre (47kg) benzin almakta olup, bu da enerji olarak 17 kg hidrojene karşılık gelmektedir.
2-Hidrojeni sıvı olarak depolamak ağırlık sorununu çözmekle birlikte, tank hacmi ve maliyeti yükseltmektedir. Diğer bir sorun ise, hidrojenin gaz haline geçmesi ile oluşan kayıplar ve yakıt ikmali zorluğudur.
3-Metal hidritler hidrojen depolamak için çok uygun bir yöntem olmasına karşın, bunlarında kendi ağırlıkları ciddi sorun olarak ortaya çıkmaktadır.https://www.youtube.com/watch?v=Jem11GNnbzg
''Fidan dikmek için en iyi zaman yirmi yıl önceydi.Sonraki en iyi zaman ise şimdi'' İhtiyar Balıkçı
Yorum
-
Ynt: hidrojen
Birkaç sene önce Enerji bakanlığında çalışan bir mühendisle tanışmıştım. Adam kendi aracında (herhalde 2010 kasaydı octavia 1.6 benzinli) kendi kurduğu bir hidrojen sistemini kullanıyordu. Onun sisteminde depolama yoktu yalnız, anlık proliz gibi bir yöntemle sudan elde ediyordu. Aracı da bana standartlardan daha performanslı gelmişti o zaman.34 ST 579 '09 C180 Kompresor
BİR ZAMANLAR 34 KRR 79 1.6T Edition Elegance Teknik Gri
Yorum
-
Ynt: hidrojen
Ercan Bey ben askerdeyken çok km yapıyorum diye ( Haftada 700-1000 km) ve aracın performansı kötü diye 2008 yılında nissan primera LPG li aracıma taktırmıştım. O zaman Ankarada hidrojen baba diye bilinen biri yapmıştı montajını bu işi Türkiye'de ilk bulan adam. Tubitak destekli bir proje yürütüyorlardı. Şu an kapatmış falan. O dönemde bire bir deneme fırsatım olmuştu işe yaradığını söyleyebilirim. O zamanki sistem daha ilkeldi o zaman bile şehirler arasında %20 somut olarak fark ettiğini söyleyebilirim. Bunun yanında aracın performansında belirgin ve hissedilebilir bir düzelme olmuştu. Şöyle anlatayım 1. viteste rampada kalkmakta bazen zorlanan aracı taktıktan hemen sonra adam göstermek amaçlı 3. viteste kaldırınca zaten olay bitti.
İşin özü aslında direkt olarak işe yaramadığını söyleyecek kadar da kötü bir sistem değil. Çok ön yargılı olmamakta fayda var diye düşünüyorum. Benim taktırdığım sistemde emme manifoldundan veriyorlardı H2 ve O2 karışımını. Bildiğim kadarı ile şimdiki sistemler hava filtresine veriliyor yani bir delme işlemi falan da uygulanmıyor. Hidrojeni depolama gibi bir durum yok zaten problemler depolama işleminde baş gösteriyor. Bu sistemlerde üretilen hidrojen ve oksijen karışımı direkt olarak yanma odasına iletiliyor ve anında kullanılıyor. Daha iyi yanma, daha iyi patlama ve daha iyi performans. Şu anki sistemlerde üretilen hidrojen miktarı daha iyiymiş bildiğim kadarı ile. Normalde hidroliz cihazı sabit olarak hidroliz yaptığı için yüksek devirlerde bir işe yaramamaktaydı ve o yüzden aracı sakin kullanmak tavsiye ediliyordu tasaruıf için. Yeni kontrol ünitelerinde sanırım motor devri ile üretilen H2 miktarı orantılı. Düşündüğünüz firmaya muhakkak bunu sorun derim. Ayrıca 2200 çok değil mi biraz ? Çoğu firma memnuniyet garantisi veriyor bu tarz cihazlarda. Ben taktırdığımda 1 hafta deneme süresi mevcuttu. 1 hafta para da vermiyorsun memnun kalmazsanız söküyorlar. Bence denenebilir. En azından şu anki şahsi fikrim o yönde.
Direkt olarak kullanmış birinin ağzından duyun istedim...Mondeo 2.0 Ecoboost 240 Bg Selective
Yorum
-
Ynt: hidrojen
Orjinal yazı sahibi: drdilmenErcan Bey ben askerdeyken çok km yapıyorum diye ( Haftada 700-1000 km) ve aracın performansı kötü diye 2008 yılında nissan primera LPG li aracıma taktırmıştım. O zaman Ankarada hidrojen baba diye bilinen biri yapmıştı montajını bu işi Türkiye'de ilk bulan adam. Tubitak destekli bir proje yürütüyorlardı. Şu an kapatmış falan. O dönemde bire bir deneme fırsatım olmuştu işe yaradığını söyleyebilirim. O zamanki sistem daha ilkeldi o zaman bile şehirler arasında %20 somut olarak fark ettiğini söyleyebilirim. Bunun yanında aracın performansında belirgin ve hissedilebilir bir düzelme olmuştu. Şöyle anlatayım 1. viteste rampada kalkmakta bazen zorlanan aracı taktıktan hemen sonra adam göstermek amaçlı 3. viteste kaldırınca zaten olay bitti.
İşin özü aslında direkt olarak işe yaramadığını söyleyecek kadar da kötü bir sistem değil. Çok ön yargılı olmamakta fayda var diye düşünüyorum. Benim taktırdığım sistemde emme manifoldundan veriyorlardı H2 ve O2 karışımını. Bildiğim kadarı ile şimdiki sistemler hava filtresine veriliyor yani bir delme işlemi falan da uygulanmıyor. Hidrojeni depolama gibi bir durum yok zaten problemler depolama işleminde baş gösteriyor. Bu sistemlerde üretilen hidrojen ve oksijen karışımı direkt olarak yanma odasına iletiliyor ve anında kullanılıyor. Daha iyi yanma, daha iyi patlama ve daha iyi performans. Şu anki sistemlerde üretilen hidrojen miktarı daha iyiymiş bildiğim kadarı ile. Normalde hidroliz cihazı sabit olarak hidroliz yaptığı için yüksek devirlerde bir işe yaramamaktaydı ve o yüzden aracı sakin kullanmak tavsiye ediliyordu tasaruıf için. Yeni kontrol ünitelerinde sanırım motor devri ile üretilen H2 miktarı orantılı. Düşündüğünüz firmaya muhakkak bunu sorun derim. Ayrıca 2200 çok değil mi biraz ? Çoğu firma memnuniyet garantisi veriyor bu tarz cihazlarda. Ben taktırdığımda 1 hafta deneme süresi mevcuttu. 1 hafta para da vermiyorsun memnun kalmazsanız söküyorlar. Bence denenebilir. En azından şu anki şahsi fikrim o yönde.
Direkt olarak kullanmış birinin ağzından duyun istedim...https://www.youtube.com/watch?v=Jem11GNnbzg
''Fidan dikmek için en iyi zaman yirmi yıl önceydi.Sonraki en iyi zaman ise şimdi'' İhtiyar Balıkçı
Yorum
-
Ynt: hidrojen
Markalaşıp belirli standartlara sokulabilse neden tercih edilmesin... Güzel gayet yerinde bir çalışma, araştırma geliştirme için Türkiye çok iyi konum. clapclap
(2009) 1.6 Turbo Cosmo Spor Tourer >>> (2012) 1.4 Turbo Edition Elegance Yeni Stil Sunroof >>> (2015) 1.4 Turbo Edition Elegance Sunroof Orginal LPG power
Yorum
Yorum