İki yıl önce HTC One M7 aldım.
21.06.2015'de garantisi bitecek olan telefonumun arızaları için garanti bitmeden ücretsiz yaptırmak amacıyla garanti bitiminden 1 ay önce 21.05.2015'de ta Zeytinburnu'ndan kalkıp Maltepe'deki Teleservice'e gidip elden teslim ettim.
- Arama geldiğinde telefonu tutarken sesin gidip gidip gelmesi
- 220v adaptörün akşamdan sabaha kadar telefonu %50-%60 ancak şarj edebilmesi
- Kamera üzerindeki camın yerinden çıkması
- Telefonu kamera pembeleşmesi sebebiyle daha önce tamire verdikten sonra alüminyum kasanın değişik yumuşak bir malzemeyle yamuk yapıştırılması sebebiyle sağında solundaki açıklıkların giderilmesi
- Kulaklığın sağ tarafının çalışmaması (daha öncede aynı arıza olmuştu, yeni kulaklık gönderdiler)
- Video kayıtlarında ses senkronu bozukluğu
şeklinde şikayetlerim vardı.
Cihazı servise vardığımda resetledim, resetleme henüz tamamlanmamışken ve çalışır durumdayken bankodaki yetkiliye teslim ettim.
Cihazdaki kullanım çiziklerinden dolayı iş emrine "Zedelenme / Çizikler var" şeklinde not düşüldü.
İş emrini imzaladım ve çıkıp geldim.
Aradan 4 gün geçti, 25.05.2015 günü telefonuma mesaj geldi, "XXXX numaralı cihazınız garanti dışı işlem görmektedir. Tamir işlemlerinin devam edebilmesi için lütfen internet sitemizde cihaz takip sayfasına giriniz" yazıyordu.
Akşam eve geldim ve siteyi açtım.
Sisteme "kasa hasarlı" şeklinde not girilmiş.
521,08 TL değerinde tamir faturası için onay istiyorlar.
Bir de fotoğraf eklemişler;
26.05.2015 günü telefonla aradılar, cihazınızın hasarlı olduğu görünüyor ödemeniz var dediler. Cihaza kendi çalışanlarının zarar verdiğini ve bir iki şey daha söyleyip, ödeme yapmayacağımı söyleyip kapattım.
28.05.2015'de bir daha aradılar, yine anlattım ve kapattım.
Bu arada Metin abi ile görüşüyoruz, kardeşinin arkadaşı eskiden firmada yetkiliymiş, ondan haber bekliyorduk. Kendisine de yalan yanlış bilgi verildiği için o da yardımcı olamadı.
08.06.2015'de telefonu kargoya verip bana gönderdiler.
Kargo bilgisi gelince firmayı aradım, onların yaptıklarını söyledim, siz tekrar bize kargo yapın bakalım dediler.
11.06.2015'de HTC Türkiye'ye şikayette bulundum. Onlar da ürünü tekrar göndermemi söylediler, ben de geri gönderdim.
Kargo servisten teslim alınmasına rağmen iş emri açmadılar. Önce telefon ettim ama her zaman olduğu gibi açan olmadı. İletişim maillerine mail attım, 15 dakika sonra iş emri açıldığına dair bilgi geldi
Aynı günün akşamı saat 17:00'de beni arayıp telefonumun garanti dışı olduğunu, 521 TL ücreti olduğunu söylediler. Şaka gibi.
Kendilerini HTC Türkiye'ye şikayet ettiğimi, ödeme yapmayacağımı, telefonu da bana geri göndermemelerini, gönderilerse tekrar servise göndereceğimi belirttim.
Bunları da yine HTC Türkiye destek birimine yazdım.
Ödeme yapılmadığı için 03.07.2015'de telefon tekrar bana geri kargolandı.
HTC Türkiye telefonu sağlam teslim ettiğime dair foto istiyor... Sanki böyle bir zorunluluğum var. Ben telefonumun yerine yedek telefon alamadım, yanımda foto.mak. taşımıyorum, neyle fotoğraf çekeceğim? İş emri neden açılıyor o zaman? İş emrine kasada kullanım çizikleri ve zedeleri olduğu yazıyor, hasar olduğu yazmıyor. Ancak ilk teslimden sonra arada geçen 4 günde ne olduysa sisteme kasa hasarlı şeklinde not düşülmüş.
Banko çalışanlarının tepesinde güvenlik kamerası var, bu kameranın kayıtlarını inceleyin diyorum hala ses yok.
Tüketici hakem heyetine şikayette bulunup ne yapabileceğimize bakacağım.
Bundan sonra Teleservice garantili cihaz kesinlikle almayacağım, aldırmayacağım
ayrıca bir şeyi servise teslim etmeden fotoğraflayacağımı da acı yoldan öğrenmiş oldum.
* Telefon tek parça alüminyum kasa, üzerinde vida bulunmuyor, cihazın sökülebilmesi için hoparlörlerin konumlandırıldığı alt ve üstteki parçaların açılması, ekran ve diğer şeylerin oradan sökülmesi gerekiyor. Bunu sökemeyen dingil, çözümü parçayı yamultmakta bulmuş.
21.06.2015'de garantisi bitecek olan telefonumun arızaları için garanti bitmeden ücretsiz yaptırmak amacıyla garanti bitiminden 1 ay önce 21.05.2015'de ta Zeytinburnu'ndan kalkıp Maltepe'deki Teleservice'e gidip elden teslim ettim.
- Arama geldiğinde telefonu tutarken sesin gidip gidip gelmesi
- 220v adaptörün akşamdan sabaha kadar telefonu %50-%60 ancak şarj edebilmesi
- Kamera üzerindeki camın yerinden çıkması
- Telefonu kamera pembeleşmesi sebebiyle daha önce tamire verdikten sonra alüminyum kasanın değişik yumuşak bir malzemeyle yamuk yapıştırılması sebebiyle sağında solundaki açıklıkların giderilmesi
- Kulaklığın sağ tarafının çalışmaması (daha öncede aynı arıza olmuştu, yeni kulaklık gönderdiler)
- Video kayıtlarında ses senkronu bozukluğu
şeklinde şikayetlerim vardı.
Cihazı servise vardığımda resetledim, resetleme henüz tamamlanmamışken ve çalışır durumdayken bankodaki yetkiliye teslim ettim.
Cihazdaki kullanım çiziklerinden dolayı iş emrine "Zedelenme / Çizikler var" şeklinde not düşüldü.
İş emrini imzaladım ve çıkıp geldim.
Aradan 4 gün geçti, 25.05.2015 günü telefonuma mesaj geldi, "XXXX numaralı cihazınız garanti dışı işlem görmektedir. Tamir işlemlerinin devam edebilmesi için lütfen internet sitemizde cihaz takip sayfasına giriniz" yazıyordu.
Akşam eve geldim ve siteyi açtım.
Sisteme "kasa hasarlı" şeklinde not girilmiş.
521,08 TL değerinde tamir faturası için onay istiyorlar.
Bir de fotoğraf eklemişler;
26.05.2015 günü telefonla aradılar, cihazınızın hasarlı olduğu görünüyor ödemeniz var dediler. Cihaza kendi çalışanlarının zarar verdiğini ve bir iki şey daha söyleyip, ödeme yapmayacağımı söyleyip kapattım.
28.05.2015'de bir daha aradılar, yine anlattım ve kapattım.
Bu arada Metin abi ile görüşüyoruz, kardeşinin arkadaşı eskiden firmada yetkiliymiş, ondan haber bekliyorduk. Kendisine de yalan yanlış bilgi verildiği için o da yardımcı olamadı.
08.06.2015'de telefonu kargoya verip bana gönderdiler.
Kargo bilgisi gelince firmayı aradım, onların yaptıklarını söyledim, siz tekrar bize kargo yapın bakalım dediler.
11.06.2015'de HTC Türkiye'ye şikayette bulundum. Onlar da ürünü tekrar göndermemi söylediler, ben de geri gönderdim.
Kargo servisten teslim alınmasına rağmen iş emri açmadılar. Önce telefon ettim ama her zaman olduğu gibi açan olmadı. İletişim maillerine mail attım, 15 dakika sonra iş emri açıldığına dair bilgi geldi
Aynı günün akşamı saat 17:00'de beni arayıp telefonumun garanti dışı olduğunu, 521 TL ücreti olduğunu söylediler. Şaka gibi.
Kendilerini HTC Türkiye'ye şikayet ettiğimi, ödeme yapmayacağımı, telefonu da bana geri göndermemelerini, gönderilerse tekrar servise göndereceğimi belirttim.
Bunları da yine HTC Türkiye destek birimine yazdım.
Ödeme yapılmadığı için 03.07.2015'de telefon tekrar bana geri kargolandı.
HTC Türkiye telefonu sağlam teslim ettiğime dair foto istiyor... Sanki böyle bir zorunluluğum var. Ben telefonumun yerine yedek telefon alamadım, yanımda foto.mak. taşımıyorum, neyle fotoğraf çekeceğim? İş emri neden açılıyor o zaman? İş emrine kasada kullanım çizikleri ve zedeleri olduğu yazıyor, hasar olduğu yazmıyor. Ancak ilk teslimden sonra arada geçen 4 günde ne olduysa sisteme kasa hasarlı şeklinde not düşülmüş.
Banko çalışanlarının tepesinde güvenlik kamerası var, bu kameranın kayıtlarını inceleyin diyorum hala ses yok.
Tüketici hakem heyetine şikayette bulunup ne yapabileceğimize bakacağım.
Bundan sonra Teleservice garantili cihaz kesinlikle almayacağım, aldırmayacağım
ayrıca bir şeyi servise teslim etmeden fotoğraflayacağımı da acı yoldan öğrenmiş oldum.
* Telefon tek parça alüminyum kasa, üzerinde vida bulunmuyor, cihazın sökülebilmesi için hoparlörlerin konumlandırıldığı alt ve üstteki parçaların açılması, ekran ve diğer şeylerin oradan sökülmesi gerekiyor. Bunu sökemeyen dingil, çözümü parçayı yamultmakta bulmuş.
Yorum