Duyuru

Collapse
No announcement yet.

Kuyruk İzi (Contrail)

Collapse
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
new posts

  • Kuyruk İzi (Contrail)

    Merhaba Arkadaşlar

    Biraz evvel , sigara içmek için aşağıya indiğimde tesadüfen gözüme
    ilişen bir hadiseyi paylaşmak istedim. Sabiha Gökçen Havaalanı bize
    yakın. Peş peşe üzerimizden geçen iki jet, arkalarında beyaz şeritler
    oluşturarak uçuyorlardı. Bu olayı daha önce de görmüş, sebebini aşağı-yukarı
    tahmin ettiğim için hiç araştırmamıştım. Bu defa öyle yapmadım, Google Amca'ya
    sordum

    Merak edenler için de aşağıda paylaşıyorum

    "...Uçakların arkasında, yoğunlaşma sonucu oluşan ize; kuyruk izi adı verilir. Uçaklar yaklaşık
    olarak 25 - 30.000 feet'de yol alırlar. Bu seviyedeki sıcaklıklar; mevsimlere göre değişmekle beraber
    -50 °C civarındadır. Uçak yüzeyi ve egzost gazı çevreye göre daha sıcaktır. Genel olarak sıcak bir
    yüzeyin, soğuk bir ortamdan geçmesiyle arkasında yoğunlaşma meydana gelir. Başka bir ifadeyle
    uçaklardan çıkan sıcak egzost gazı, çevresindeki düşük buhar basınçlı ve daha soğuk havayla karış-
    tığında arkasında yoğunlaşma meydana gelir. Basit olarak bu durum soğuk bir havada cama doğru
    nefes vermeye benzer..."

    kaynak: mgm.gov.tr

    Kuyruk izine dikkatlice belirli bir süre bakıldığında, kısa sürede ortadan kalktığı veya yatay olarak dağıldığı gözlenir.

  • #2
    Ynt: Kuyruk İzi (Contrail)

    Orjinal yazı sahibi: Şaman TÜRKSOY
    Merhaba Arkadaşlar

    Biraz evvel , sigara içmek için aşağıya indiğimde tesadüfen gözüme
    ilişen bir hadiseyi paylaşmak istedim. Sabiha Gökçen Havaalanı bize
    yakın. Peş peşe üzerimizden geçen iki jet, arkalarında beyaz şeritler
    oluşturarak uçuyorlardı. Bu olayı daha önce de görmüş, sebebini aşağı-yukarı
    tahmin ettiğim için hiç araştırmamıştım. Bu defa öyle yapmadım, Google Amca'ya
    sordum

    Merak edenler için de aşağıda paylaşıyorum

    "...Uçakların arkasında, yoğunlaşma sonucu oluşan ize; kuyruk izi adı verilir. Uçaklar yaklaşık
    olarak 25 - 30.000 feet'de yol alırlar. Bu seviyedeki sıcaklıklar; mevsimlere göre değişmekle beraber
    -50 °C civarındadır. Uçak yüzeyi ve egzost gazı çevreye göre daha sıcaktır. Genel olarak sıcak bir
    yüzeyin, soğuk bir ortamdan geçmesiyle arkasında yoğunlaşma meydana gelir. Başka bir ifadeyle
    uçaklardan çıkan sıcak egzost gazı, çevresindeki düşük buhar basınçlı ve daha soğuk havayla karış-
    tığında arkasında yoğunlaşma meydana gelir. Basit olarak bu durum soğuk bir havada cama doğru
    nefes vermeye benzer..."

    kaynak: mgm.gov.tr

    Kuyruk izine dikkatlice belirli bir süre bakıldığında, kısa sürede ortadan kalktığı veya yatay olarak dağıldığı gözlenir.
    Aynen öyledir... Super sonic hızlara çıkılma anında ve savaş jetlerinin sert manevralarında genelde kanat uçlarında anlık oluşan izler de benzer sebeple mi oluşuyor acaba? Ben de hep bunu merak etmişimdir ama Google Amca'ya sormaya hep üşeniyorum Super sonic patlama anında ses dalgaları mı ısıtıyor acaba? Kanat uçları da aşırı sürtünmeden mi ısınıyor? Zeki Müren de bizi görecek mi?
    2009 - Cosmo - 2.0 CDTI 160 HP - Flexride - Sunroof - Piyano Lake - Infinity Ses - Spor Deri Koltuklar - BlackVue Cams - DVD 800 - Lite Body Kit - OPC Pedallar ve Sinyal Çerçeveleri - Ayna Altı Işıklandırması - 245-40-19 Lastikler Yazlık: Michelin PSS ve PS3 + Kışlık: Kumho KW27 ve Pirelli Sottozero

    Yorum

    İşleniyor...
    X