Duyuru

Collapse
No announcement yet.

Acemi şoförden usta sürücülere soru var :)

Collapse
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
new posts

  • Acemi şoförden usta sürücülere soru var :)

    Merhaba, ben ehliyetimi alalı 3 ay oluyor ve dün bir sıkıntıyla karşılaştım. Sıkıntı değil de, sıkışmak diyelim buna

    Okuldan arkadaşımın 1.2 75lik Corsa'sı ile dar alanlarda el freniyle rahatlıkla manevra yapıp dönebiliyorduk. Dün öğle saatlerinde otoparktan çıkarken duyarlı (!) bir vatandaş otoparktan araba çıkmasını zorlaştıracak şekilde durmuş. Geri geri çıktım ve arkamda araçlar birikmeye başladı. Oradan çıkmak için en az üç kere ileri geri yapacağıma el freniyle toparlarım gayet hoş da bir tecrübe olur benim için diye düşündüm.

    El frenini çekip vitesi 1'e taktım tam gaz yüklendim, devir 5bin civarlarında debriyajı ne sert ne yumuşak şekilde kaldırdım. Arabanın hareket etmesi gerektiğini düşünürken olduğu yerde resmen saplanıp kaldı, bir de koku geldi, sanıyorum baskı balatadan hasss . Ben de arkamda biriken sinirli kalabalığı daha fazla bekletmemek için ileri-geri yaparak çıktım.

    Size sorum şu şimdi bu arabada çekiş kontrol sistemi yok normal yolda yüklenince patinaja da düşüyor. Ben bu el freni manevrasının neresinde yanlış yaptım? Bunu bana biri açıklayabilirse çok sevinirim. Bu işin ne kadar zararı vardır?

    İkinci sorum ise bazen 80 civarında giderken önümde trafik sıkışıyor birden acil fren için vitesi boşa alıp fren yapmak yerine devamlı vites düşürerek fren yapıyorum, böylece motor freninden faydalandığımı düşünüyorum, ne kadar doğrudur, bu durumda motor freni dediğimiz olay olur mu yoksa durma mesafesini uzatır mı?

    Teşekkürler
    Sonuna Kadar Vectra , Sonuna Kadar 125 HP , Sonuna Kadar LPG Power hiho

  • #2
    Ynt: Acemi şoförden usta sürücülere soru var

    1-El freni ile manevra yapmak doğru şeyler değil aracın ekipmanlarını gereksiz yere yıpratırsınız police
    2-Ani Frenlerde en kısa durma işlemi için Debriyaj + Frendir ama duruma göre motor frenle yavaşlamakta söz konusundur ikisini karıştırmayın




    2009 INSIGNIA 4DR COS 16LET180HP M6 NAV CD500+FLEX+SR+19'' JANT+DERİ

    Yorum


    • #3
      Ynt: Acemi şoförden usta sürücülere soru var

      El frenini aracınız hareket halinde iken arkayı kaydırarak aracın burnunu hızlıca istediğiniz yöne çevirmek için kullanmak bir çeşit sportif sürüş tekniğidir. Aracınız Fiesta'nın ya da Subaru'nun rally versiyonu ise bir sakıncası yok bunu yapmanızın. Zaten "meşhur" zat gösterilerinde bu tekniği hep kullanır. Ama sizinki gibi bir araçta kullanılmasının tavsiye edileceğini sanmıyorum. Bence baskı balatanızın azizliğine uğramışsınız. Yakın zamanda değişmesi gerekecek gibi.
      İkinci sorunuz yıllardır tartışılan ama hiç mutabık kalınamayan bir konu. Benim şahsi düşüncem ve tecrübelerimden ulaştığım sonuç şu, eğer panik fren yani acil durum frenlemesi yapıyorsanız ve özellikle de aracınızda ABS varsa debriyajla falan uğraşmadan basın frene durun. Ama panik fren değil de normal bir fren yapacaksanız motor frenini destek olarak kullanmak iyi bir fikir olabilir ama pek de şart değildir. Otomobil için geçerli bu söylediklerim ama motorsiklet için ben acil frenlerde de zaman zaman motor frenini kullanıyorum çünkü arka tekeri kitlemeden ABS ayarında fren elde ediyorum ve sadece ön teker benim problemim oluyor, onu da kitlemeden ama kitlenme noktasına çok yakın bir noktada frenliyorum. Otomobillerde bunda gerek yok. Basın frene durun, konsantrasyonunuzu boşa harcamayın. Vites kutunuzu da boşuna zorlamayın. Bence.
      2009 - Cosmo - 2.0 CDTI 160 HP - Flexride - Sunroof - Piyano Lake - Infinity Ses - Spor Deri Koltuklar - BlackVue Cams - DVD 800 - Lite Body Kit - OPC Pedallar ve Sinyal Çerçeveleri - Ayna Altı Işıklandırması - 245-40-19 Lastikler Yazlık: Michelin PSS ve PS3 + Kışlık: Kumho KW27 ve Pirelli Sottozero

      Yorum


      • #4
        Ynt: Acemi şoförden usta sürücülere soru var

        Motor Viteste iken güç üretmeye devam ettiğinden dolayı siz ayağınızı gazdan çekip frene bassanız bile güç üretme zıng diye düşmüyor bu size fazladan 1-2 Mt ye maal olabilir
        bu yüzden ani frenlerde debriyaj+fren daha doğrudur.




        2009 INSIGNIA 4DR COS 16LET180HP M6 NAV CD500+FLEX+SR+19'' JANT+DERİ

        Yorum


        • #5
          Ynt: Acemi şoförden usta sürücülere soru var

          Orjinal yazı sahibi: FacomX
          Motor Viteste iken güç üretmeye devam ettiğinden dolayı siz ayağınızı gazdan çekip frene bassanız bile güç üretme zıng diye düşmüyor bu size fazladan 1-2 Mt ye maal olabilir
          bu yüzden ani frenlerde debriyaj+fren daha doğrudur.

          +1
          2009 - Cosmo - 2.0 CDTI 160 HP - Flexride - Sunroof - Piyano Lake - Infinity Ses - Spor Deri Koltuklar - BlackVue Cams - DVD 800 - Lite Body Kit - OPC Pedallar ve Sinyal Çerçeveleri - Ayna Altı Işıklandırması - 245-40-19 Lastikler Yazlık: Michelin PSS ve PS3 + Kışlık: Kumho KW27 ve Pirelli Sottozero

          Yorum


          • #6
            Ynt: Acemi şoförden usta sürücülere soru var

            Orjinal yazı sahibi: FacomX
            1-El freni ile manevra yapmak doğru şeyler değil aracın ekipmanlarını gereksiz yere yıpratırsınız police
            2-Ani Frenlerde en kısa durma işlemi için Debriyaj + Frendir ama duruma göre motor frenle yavaşlamakta söz konusundur ikisini karıştırmayın

            Teşekkürler Fatih abi Baya dar bi yerdi kolayca çıkabileceğimi düşündüm ama olmadı.

            Orjinal yazı sahibi: Flesius
            El frenini aracınız hareket halinde iken arkayı kaydırarak aracın burnunu hızlıca istediğiniz yöne çevirmek için kullanmak bir çeşit sportif sürüş tekniğidir. Aracınız Fiesta'nın ya da Subaru'nun rally versiyonu ise bir sakıncası yok bunu yapmanızın. Zaten "meşhur" zat gösterilerinde bu tekniği hep kullanır. Ama sizinki gibi bir araçta kullanılmasının tavsiye edileceğini sanmıyorum. Bence baskı balatanızın azizliğine uğramışsınız. Yakın zamanda değişmesi gerekecek gibi.
            İkinci sorunuz yıllardır tartışılan ama hiç mutabık kalınamayan bir konu. Benim şahsi düşüncem ve tecrübelerimden ulaştığım sonuç şu, eğer panik fren yani acil durum frenlemesi yapıyorsanız ve özellikle de aracınızda ABS varsa debriyajla falan uğraşmadan basın frene durun. Ama panik fren değil de normal bir fren yapacaksanız motor frenini destek olarak kullanmak iyi bir fikir olabilir ama pek de şart değildir. Otomobil için geçerli bu söylediklerim ama motorsiklet için ben acil frenlerde de zaman zaman motor frenini kullanıyorum çünkü arka tekeri kitlemeden ABS ayarında fren elde ediyorum ve sadece ön teker benim problemim oluyor, onu da kitlemeden ama kitlenme noktasına çok yakın bir noktada frenliyorum. Otomobillerde bunda gerek yok. Basın frene durun, konsantrasyonunuzu boşa harcamayın. Vites kutunuzu da boşuna zorlamayın. Bence.
            Teşekkürler, benimki el freni çekip sürüş keyfinden ziyade dar alanda uğraşmak yerine el freniyle kurtulmaktı

            Hatta bir örnek vereyim şöyle

            http://www.youtube.com/watch?v=a-t5HmFMb4A#

            Yapmak istediğim tam olarak buydu, ama bunun çıkış şekli gibi.

            Fren konusunda da aydınlattın abi, teşekkürler

            Orjinal yazı sahibi: FacomX
            Motor Viteste iken güç üretmeye devam ettiğinden dolayı siz ayağınızı gazdan çekip frene bassanız bile güç üretme zıng diye düşmüyor bu size fazladan 1-2 Mt ye maal olabilir
            bu yüzden ani frenlerde debriyaj+fren daha doğrudur.

            O zaman panik frende debriyaj fren, teşekkür ederim tekrardan abi
            Sonuna Kadar Vectra , Sonuna Kadar 125 HP , Sonuna Kadar LPG Power hiho

            Yorum


            • #7
              Ynt: Acemi şoförden usta sürücülere soru var

              Orjinal yazı sahibi: FacomX
              Motor Viteste iken güç üretmeye devam ettiğinden dolayı siz ayağınızı gazdan çekip frene bassanız bile güç üretme zıng diye düşmüyor bu size fazladan 1-2 Mt ye maal olabilir
              bu yüzden ani frenlerde debriyaj+fren daha doğrudur.

              Kesinlikle katılıyorum
              Bir zamanlar 34 KTN 03 (Biz kırmızı başlıklı kızın hikayesinde bile kurttan yanayız)


              Kasabadaki en iyi silahşör olunca,herkes sizinle boy ölçüşmek ister cool cool

              F10 Msport

              Yorum


              • #8
                Ynt: Acemi şoförden usta sürücülere soru var

                Yusuf Fazla Video seyretme bu tür işleri yapmak için aracının buna müsait olması lazım birincisi el frenin çok iyi tutması ikincisi Motorunun kuvvetli olması üçüncüsü tecrüben olması lazım canın sıkıldıkça denenecek olaylar değil bunlar aman dikkat kaş yapayım derken göz çıkarırsın.



                2009 INSIGNIA 4DR COS 16LET180HP M6 NAV CD500+FLEX+SR+19'' JANT+DERİ

                Yorum


                • #9
                  Ynt: Acemi şoförden usta sürücülere soru var

                  O çok klas harekettir yapması da çok kolaydır ama işte maalesef her arabada ya da uygun araçların her yaşında olmuyor Araçta her şey yolundaysa mümkün oluyor Sizin baskı balatada bence bir aşınma var.
                  2009 - Cosmo - 2.0 CDTI 160 HP - Flexride - Sunroof - Piyano Lake - Infinity Ses - Spor Deri Koltuklar - BlackVue Cams - DVD 800 - Lite Body Kit - OPC Pedallar ve Sinyal Çerçeveleri - Ayna Altı Işıklandırması - 245-40-19 Lastikler Yazlık: Michelin PSS ve PS3 + Kışlık: Kumho KW27 ve Pirelli Sottozero

                  Yorum


                  • #10
                    Ynt: Acemi şoförden usta sürücülere soru var

                    Bu hareketler zaten bizimkiler gibi ağır araçlar için uygun değil.
                    ahlaksızla birlikte yaşayacağına YİĞİTLE ÖLÜME GİT

                    Yorum


                    • #11
                      Ynt: Acemi şoförden usta sürücülere soru var

                      Orjinal yazı sahibi: FacomX
                      Yusuf Fazla Video seyretme bu tür işleri yapmak için aracının buna müsait olması lazım birincisi el frenin çok iyi tutması ikincisi Motorunun kuvvetli olması üçüncüsü tecrüben olması lazım canın sıkıldıkça denenecek olaylar değil bunlar aman dikkat kaş yapayım derken göz çıkarırsın.
                      Doğru diyorsun abi, zaten yaptığım birşey değildi, sıkışmıştım, denedim, olmadı. Bir daha da yapmam zaten

                      Orjinal yazı sahibi: Flesius
                      O çok klas harekettir yapması da çok kolaydır ama işte maalesef her arabada ya da uygun araçların her yaşında olmuyor Araçta her şey yolundaysa mümkün oluyor Sizin baskı balatada bence bir aşınma var.
                      Balata sağlam aslında (diye düşünüyorum) , takılalı 8000 km -6 ay kadar- oluyor. Bir daha da denemem zaten, o kokudan korktum baya

                      Orjinal yazı sahibi: kingdragon
                      Bu hareketler zaten bizimkiler gibi ağır araçlar için uygun değil.
                      Haklısın abi, o kokuyu bir daha hissetmek istemem zaten, içimden aha dedim, şimdi yandık
                      Sonuna Kadar Vectra , Sonuna Kadar 125 HP , Sonuna Kadar LPG Power hiho

                      Yorum


                      • #12
                        Ynt: Acemi şoförden usta sürücülere soru var

                        O hereketi yapabilmen icin araba guclu olmasi lazim ve yigilip kalmadan debriyajdan ayaginu daha hizli cekmen lazim fakat bence deneme tehlikelidir...
                        F30 Sport+

                        Yorum


                        • #13
                          Ynt: Acemi şoförden usta sürücülere soru var

                          Yaptığın yerde önemli, ıslak yada kaygan bi zeminde çok daha rahat olur, ama bunlar tamamen gereksiz hareketler...

                          Yorum


                          • #14
                            Ynt: Acemi şoförden usta sürücülere soru var

                            Orjinal yazı sahibi: Gökhan_55
                            O hereketi yapabilmen icin araba guclu olmasi lazim ve yigilip kalmadan debriyajdan ayaginu daha hizli cekmen lazim fakat bence deneme tehlikelidir...
                            Gökhan abi haklısın,bazı hareketleri yapabilmek için güçlü makineler gerekebilir
                            Bir zamanlar 34 KTN 03 (Biz kırmızı başlıklı kızın hikayesinde bile kurttan yanayız)


                            Kasabadaki en iyi silahşör olunca,herkes sizinle boy ölçüşmek ister cool cool

                            F10 Msport

                            Yorum


                            • #15
                              Ynt: Acemi şoförden usta sürücülere soru var

                              Sürüş konusunda bazı şeyleri 3 aylık bir amatör olduğum için bilmediğim doğrudur. Ama bu kadar sert uyarmanıza gerek yok abilerim, ben mi sert anladım bilmiyorum da. Dersimi aldım, tamam, tekrar olmayacak. Ben de kokudan sonra korkmuştum zaten. Çeviremedim, çok ileri-geri uğraşmak istemedim, başkası yapıyor ben de yapabilirim sanmıştım, olmadı, muhtemelen yol kuru ve kışlık lastikler yüzündendi. Yapmayacağım da bir daha, ne bileyim. dknow

                              Bilmiyordum, öğrendim.

                              Tecrübeleriniz ve önerileriniz için teşekkürler.
                              Sonuna Kadar Vectra , Sonuna Kadar 125 HP , Sonuna Kadar LPG Power hiho

                              Yorum

                              İşleniyor...
                              X