Duyuru

Collapse
No announcement yet.

Kış Lastiği Sezonu 1 Aralık 2014 Tarihinde Başlıyor

Collapse
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
new posts

  • Kış Lastiği Sezonu 1 Aralık 2014 Tarihinde Başlıyor

    Değerli Arkadaşlarım; kış sezonu başlıyor. Eski üyelerimizin çoğu
    biliyordur, ama yeni üye arkadaşlarımıza ve eski üyelerimize bir
    hatırlatma olması bakımından konuyu gündeme getiriyorum,yarar-
    lanmamız dileği ile iyi okumalar

    Kış Lastiği - sorular ve cevaplar

    Kış Lastiğinin Yaz lastiğinden farkı nedir?

    Yaz lastiklerinin malzemesi 7 °C’ın altındaki sıcaklıklarda sertleştiği için yola tutunması azalır.
    Kış lastiklerinin özel profillerinin yanısıra, üretildikleri silica esaslı malzeme daha yumuşaktır
    ve 7 °C’ın altındaki soğuk hava şartlarında kuru asfalt, kar ve buzda tutunmayı artırır.


    Bir lastiğin Kış Lastiği olup olmadığı nasıl anlaşılır?

    Kış Lastiği ile ilgili RMA (Rubber Manufacturers Association) ve ASTM
    şartlarını sağlayan lastikler “kış lastiği” sembolünü taşır.

    M+S Kış Lastiği nedir?

    Fren özelliğinin yanında çekiş özelliği de artırılmış Kış Lastiği ’dir.
    RMA (Rubber Manufacturers Association)’un tanımlamasına ve ASTM
    ’nin test metoduna göre kış şartlarını temsil eden kaygan bir yolda
    yapılan çekiş kuvveti testinde “referans lastiğin” çekiş kuvvetinden en az
    %10 daha fazla çekiş kuvveti sağlayan lastikler Kış Lastiği sembolünün
    yanında M+S veya M S veya M/S işaretleri taşıyabilmektedirler.
    (M = Mud – Çamur, S= Snow – Kar)


    M+S “Dört Mevsim Lastiği” nedir?

    “Dört Mevsim Lastiği“ olarak da bilinen M+S lastikleri (M=Mud=Çamur S=Snow=Kar) Çamur
    ve Kar üzerinde daha iyi sonuç almak için üretilmiş ancak bu ek özelliklerinin standardı
    olmayan lastiklerdir.

    M+S “Dört Mevsim Lastiği” Kış Lastiği sayılır mı?

    Hayır… M+S lastikleri ancak “Kış Lastiği sembolü”nü taşıyorsa M+S Kış Lastiği olarak
    değerlendirilebilir. Kış lastiği sembolünü taşımayan M+S lastiklerinin kar üzerindeki fren
    mesafelerinin yaz lastiklerinden daha kısa, kış lastiklerinden daha uzun olduğu saptanmıştır.
    “Kış Lastiği” sembolünü taşımayan M+S “Dört Mevsim Lastikleri” nin kışın iyi bir Kış Lastiği,
    yazın da iyi bir Yaz Lastiği olamayacağı mutlaka bilinmelidir.

    Kar Lastiği var mıdır?

    Hayır… Her ne kadar İngilizce konuşulan ülkelerde, örneğin ABD’de, isim olarak “Snow
    Tyre” kullanılsa da “Kar Lastiği” diye ayrı bir lastik sınıfı yoktur. Kış Lastiği yerine “Kar
    Lastiği” denilmesi doğru değildir. Kış Lastiğine “Kar Lastiği” yakıştırması “sadece kar
    üzerinde kullanılabilen” veya “kar üzerinde Kar Zinciri kullanılmasını gerektirmeyen” gibi
    yanlış anlamalara neden olmaktadır.

    Kar yağmıyorsa Kış Lastiğine ihtiyaç duyulur mu?
    Kar yağınca yaz lastiğine Kar Zinciri takmak yanlış mı?


    Risk yönetimi açısından yanlıştır.
    Kış Lastiği Risk Yönetimi , Kar Zinciri Kriz Yönetimi dir.
    Ne kadar çok Risk Yönetimi, o kadar az Kriz Yönetimi demektir.
    Kış Lastiği kışın kar yağsın yağmasın düşük sıcaklıklarda aracın yola tutunmasını artırır, aşırı
    buzlanma olmadığı sürece aracın kar üzerinde gitmesini ve durmasını sağlar. Özellikle kuru yoldan
    kaygan yollara (Köprü ve viyadük üstünde buzlanma veya siyah buz vs) ani girişlerde
    aracı yolda tutar. Yani Kış Lastiği riskleri azaltır.
    Yaz Lastiği aynı şartlarda ve özellikle ani zemin değişikliklerinde aracı yolda tutamaz. Kış
    Lastiğine göre daha erken ve sık Kar Zinciri takma ihtiyacı doğar.


    Kış lastiğinin sadece çekiş olan tekerleklere takılması yeterli midir?

    Hayır… Kış lastikleri dört tekerleğe de takılır. Aracın en kısa mesafede durması hareket
    edebilmesinden daha önemlidir. İyi bir fren performansı ve kararlılık için 4 tekerlekte de Kış
    Lastiği bulunması şarttır.

    Karayolları Trafik Kanununda Kış Lastiği tanımı var mıdır?
    Hayır… Karayolları Trafik Kanunu’nda “Kış Lastiği” yer almamaktadır, ancak 30.maddede
    “Araçların, esasları yönetmelikte belirtilen şekilde ve tarzda teknik şartlara uygun durumda
    bulundurulması zorunludur” ifadesi içinde yorumlanabilir. Yönetmelikte yeterli açıklama yoktur.


    Hangi resmi veya özel araçlar öncelikle Kış Lastiği takmalıdır?
    Kışın sıcaklığın 7 °C’ın altında geçtiği yerlerde Ambulans, İtfaiye, Belediye hizmet araçları,
    Polis, Jandarma, okul servisi, taksi gibi görev araçlarına kışın başında Kış Lastiği takılmalıdır.
    Bunlardan başka kış şartlarında kazaları önlemek ve kaymalar sonucu trafik tıkanıklıklarının
    önüne geçmek amacıyla (M) ve (N) grubundaki motorlu araçların gerekenlerinin Kış Lastiği
    kullanması lazımdır.

    Kış Lastiği takılı araçların Kar Zinciri bulundurmaları gerekli midir?
    Karayolu Trafik Kanunu ve Karayolu Trafik Yönetmeliği gereği karlı ve buzlu yollarda “bir takım
    Kar Zinciri” bulundurulması zorunludur. Bu zorunluluk Yaz veya Kış Lastiği takmış, 4x4’ler
    dahil, tüm araçlar için geçerlidir.

    Trafik Denetimi sırasında araçta Kış Lastiği takılı olduğunun kolay anlaşılması için ne
    yapılabilir?

    Kolay teşhis için Kış Lastiği sembolü sabit beyaz boya ile boyanabilir.

    4X4 araçların Kış Lastiği takmasına gerek var mıdır?

    Evet… Yaz lastikleriyle donatılmış dört tekerden çekişli (4x4) bir araç kar üzerinde rahatlıkla
    kalkış yapabilmekte ve kısa sürede yüksek hızlara çıkabilmektedir. Ancak fren sırasında
    durma mesafesi aşırı uzamakta yani “gittiği gibi” duramamaktadır.

    Kış lastiklerinin saklanma ömrü kaç yıldır?
    Genelde beş yıldır. Bu süreyi geçen kış lastikleri işlevsel açıdan zayıflamaktadır. Ancak lastikler
    ağır şartlarda hizmet veriyorsa bu sure daha kısa tutulmalıdır.

    Kış Lastiği 12 ay kullanılır mı?

    Hayır… Kış lastikleri ile yazın yapılan fren testleri yaz lastiklerine göre daha uzun fren
    mesafeleri vermiştir. Aşağıdaki örnekte yaklaşık 3m lik bir uzama görülmektedir.
    Yazın 100 km/h hızda yapılan fren testinde durma mesafesi
    - Kış Lastiği ile 41 m
    - Yaz Lastiği ile 38 m
    olarak ölçülmüştür.
    Gereğinde bu 3 m lik fark hayat kurtarabilir. Bu nedenle kış lastiklerini yazın kullanmamak
    gerekir.


    Yaz Lastiğine ilave olarak Kış Lastiğinin araç sahibine ekonomik yükü nedir?

    İlave Kış Lastiği ekstra masraf olarak görülebilir. Yaz Lastikleri aşınan bir sürücü yaptığı
    kilometreyle bağlantılı olarak bir süre sonra yeni yaz lastiği almak zorundadır. Mevsimine
    göre Yaz ve Kış Lastikleri dönüşümlü kullanılacağından, yani iki takım lastik iki misli
    zamanda kullanılacağından ekonomik yük sadece Yaz Lastiği fiyatı ile Kış Lastiği fiyatı
    arasındaki fark kadar olur.
    (Bu bilgileri bize veren Sayın Alpay Lök’e teşekkürlerimizi sunarız.)
    Kaynak:www.turktrafik.com

  • #2
    Ynt: Kış Lastiği Sezonu 1 Aralık 2014 Tarihinde Başlıyor

    Bilgilendirme için teşekkürler Şaman bey, çok faydalı bilgiler...

    Yorum


    • #3
      Ynt: Kış Lastiği Sezonu 1 Aralık 2014 Tarihinde Başlıyor

      Orjinal yazı sahibi: Hasan_apg09
      Bilgilendirme için teşekkürler Şaman bey, çok faydalı bilgiler...
      Bir şey değil Hasan Bey kardeşim; güvenli, kazasız belasız sürüşler için
      dikkate alınmasını sağlayabilirsek ne mutlu bize

      Yorum


      • #4
        Ynt: Kış Lastiği Sezonu 1 Aralık 2014 Tarihinde Başlıyor

        bilgilendirme için teşekkürler.bende biraz araştırma yaptım.hızlı bir şekilde karayolları trafik kanunu ve yönetmeliğini okudum.Kış lastikleriyle alakalı her hangi bir atıf göremedim.sadece T.C ulaştırma haberleşme denizcilik bakanlığının Araçların Yüklenmesine İlişkin Ölçü ve Usuller İle Tartı ve Boyut Ölçüm Toleransları Hakkında Yönetmelik içinde ;aşağıdaki ifade geçmektedir.yönetmeliğin kapsamı da ;

        Kapsam
        MADDE 2 – (1) Bu Yönetmelik; insan ve eşya taşımak amacıyla ülkemiz karayollarında seyreden ve Emniyet Genel Müdürlüğü tarafından tescil edilmiş olan motorlu ve motorsuz araçlar ile yabancı plakalı araçların yüklenmesine ilişkin ölçü ve usuller ile tartı ve boyut ölçüm toleranslarına ilişkin usul ve esasları kapsar.


        şeklinde olduğundan ticari araçları kapsadığını düşünüyorum.Yani hususi kullanıma mahsus araçlar ile ilgili her hangi bir yaptırım (Kış lastikleri ile ilgili) bulunmamaktadır.Aksi görüşleriniz varsa bildirmenizi rica ederim.


        j) Yolcu ve eşya taşımalarında kullanılan araçların her yılın 1 aralık ile 1 nisan tarihleri arasında kış lastiği kullanmaları zorunludur. Hava şartlarının gerektirmesi halinde söz konusu tarih aralığındaki süre Bakanlıkça 1 ay artırılabilir.

        https://www.youtube.com/watch?v=Jem11GNnbzg

        ''Fidan dikmek için en iyi zaman yirmi yıl önceydi.Sonraki en iyi zaman ise şimdi'' İhtiyar Balıkçı

        Yorum


        • #5
          Ynt: Kış Lastiği Sezonu 1 Aralık 2014 Tarihinde Başlıyor

          Yanlış anlamadıysam 'hususi' araçlar için kış lastiği kullanmak zorunlu değil diyorsunuz Tolga Kardeşim.
          Evet, zorunlu değil; ancak yolun riskli olduğu durumlarda (kar-buz) trafik polisi sizi trafikten men edebilir.
          Can ve mal emniyeti için , önerilen zaman diliminde kış lastiği kullanmak risk yönetimi açısından yararlı.
          Kriz yönetimi için bir takım da kar paleti bulundurmalı;kazasız, belasız sağlıklı bir kış geçirmenizi dilerim

          Yorum


          • #6
            Ynt: Kış Lastiği Sezonu 1 Aralık 2014 Tarihinde Başlıyor

            kış lastiğim benimde var (kar logolu olanlardan ) .Fakat istanbul da bütün bir kış,bir gün kar yağacak da yolda kalmayacağız şeklinde beklemek çok mantıksız bence.Kış lastiklerinin ıslak zeminde başarılı olmadığını düşünüyorum.Kış lastiği karlı buzlu zeminde tutunmayı kolaylaştırır bence.
            https://www.youtube.com/watch?v=Jem11GNnbzg

            ''Fidan dikmek için en iyi zaman yirmi yıl önceydi.Sonraki en iyi zaman ise şimdi'' İhtiyar Balıkçı

            Yorum


            • #7
              Ynt: Kış Lastiği Sezonu 1 Aralık 2014 Tarihinde Başlıyor

              "...Kış Lastiği kışın kar yağsın yağmasın düşük sıcaklıklarda aracın yola tutunmasını artırır, aşırı
              buzlanma olmadığı sürece aracın kar üzerinde gitmesini ve durmasını sağlar. Özellikle kuru yoldan
              kaygan yollara (Köprü ve viyadük üstünde buzlanma veya siyah buz vs) ani girişlerde
              aracı yolda tutar. Yani Kış Lastiği riskleri azaltır.
              Yaz Lastiği aynı şartlarda ve özellikle ani zemin değişikliklerinde aracı yolda tutamaz. Kış
              Lastiğine göre daha erken ve sık Kar Zinciri takma ihtiyacı doğar..."

              Diyorlar, ben de onların yalancısıyım

              Yorum


              • #8
                Ynt: Kış Lastiği Sezonu 1 Aralık 2014 Tarihinde Başlıyor

                Orjinal yazı sahibi: Şaman TÜRKSOY
                "...Kış Lastiği kışın kar yağsın yağmasın düşük sıcaklıklarda aracın yola tutunmasını artırır, aşırı
                buzlanma olmadığı sürece aracın kar üzerinde gitmesini ve durmasını sağlar. Özellikle kuru yoldan
                kaygan yollara (Köprü ve viyadük üstünde buzlanma veya siyah buz vs) ani girişlerde
                aracı yolda tutar. Yani Kış Lastiği riskleri azaltır.
                Yaz Lastiği aynı şartlarda ve özellikle ani zemin değişikliklerinde aracı yolda tutamaz. Kış
                Lastiğine göre daha erken ve sık Kar Zinciri takma ihtiyacı doğar..."

                Diyorlar, ben de onların yalancısıyım
                desenlerine baktığımda bile yağmurlu havada güven vermiyor.ama demek ki benim eksik bilgilerim var.sadece beynim tatmin olamadı bu mantığa
                https://www.youtube.com/watch?v=Jem11GNnbzg

                ''Fidan dikmek için en iyi zaman yirmi yıl önceydi.Sonraki en iyi zaman ise şimdi'' İhtiyar Balıkçı

                Yorum


                • #9
                  Ynt: Kış Lastiği Sezonu 1 Aralık 2014 Tarihinde Başlıyor

                  Tolga Bey kardeşim; özellikle +7 santigrat derecenin altındaki sıcaklıklarda, yaz lastiklerinin
                  yol tutuş yeteneği (ıslak ya da kuru zemin, fark etmez) azalır;çünkü; yaz lastiklerinin hamuru
                  yaz koşullarına uygun (özellikle ısınmaya karşı dayanıklı olsun diye) tasarlanmışlardır. Zaten
                  sertçe olan hamur +7 derecenin altındaki sıcaklıklarda daha da sertleşerek tutunma yeteneğinden
                  çok şey kaybeder.

                  Buna mukabil kış lastikleri +7 derecenin altındaki sıcaklıklarda hamur yumuşaklığını koruyacak
                  şekilde ve yaz lastiklerinin tersine 'ısınsın ve yolu daha iyi tutsun diye' tasarlanmışlardır. Desenleri,
                  suyun kolay tahliyesi için gerekli olan en elverişli kanallara sahiptirler. Özellikle kışın viyadükler
                  yoldan evvel donarlar, normal yolda mı, yoksa viyadük üzerinde mi olduğumuzu anladığımızda
                  araç çoktan kontrolden çıkmış olabilir. Kış aylarında, Haliç Köprüsü viyadüklerinde meydana gelen
                  zincirleme kazaların çoğu bu sebebe dayanmaktadır. Kış lastiği aniden buz üzerinde hareket
                  etmeye başlasa bile aracın kontrolden çıkmasına izin vermeyecek kadar yolla temas halinde
                  olacaktır. Gizli buzlanmanın (kara buz) sebep olduğu kazalardan korunmanın en iyi yolu kış
                  lastiği kullanmaktır; işin bu kısmı ise 'tecrübe ile sabit' bulunmaktadır. Kazasız sürüşler

                  Yorum


                  • #10
                    Ynt: Kış Lastiği Sezonu 1 Aralık 2014 Tarihinde Başlıyor

                    bilgilendirme için teşekkürler.yazdıklarını okuduktan sonra (genel ) kafamdaki soru işaretleri azalıyor.forum amacına uygun dolu bilgiler için teşekkürler ağabey.
                    https://www.youtube.com/watch?v=Jem11GNnbzg

                    ''Fidan dikmek için en iyi zaman yirmi yıl önceydi.Sonraki en iyi zaman ise şimdi'' İhtiyar Balıkçı

                    Yorum


                    • #11
                      Ynt: Kış Lastiği Sezonu 1 Aralık 2014 Tarihinde Başlıyor

                      Orjinal yazı sahibi: canbaz
                      bilgilendirme için teşekkürler.yazdıklarını okuduktan sonra (genel ) kafamdaki soru işaretleri
                      azalıyor.forum amacına uygun dolu bilgiler için teşekkürler ağabey.
                      Bir şey değil

                      Yorum


                      • #12
                        Ynt: Kış Lastiği Sezonu 1 Aralık 2014 Tarihinde Başlıyor

                        Bulgaristan'a kar yağdı.Soğuğunu biz çekiyoruz.Bu aralar kışlıklara dönmek lazım.
                        Geçen kış hayatımı kurtardı.
                        Yolda demir çubuğa benzer bir parça vardı.Mecbur manevra yaptım.Araç kaydı ama yoldan çıkmadı lastikler sayesinde(Dunlup SP Winter Sport 4D)O yüzden şahsen tavsiye ederim.
                        [CENTER][CENTER]

                        Yorum


                        • #13
                          Ynt: Kış Lastiği Sezonu 1 Aralık 2014 Tarihinde Başlıyor

                          kış lastiklerini takıp pomporovo ya gidilir o zaman
                          https://www.youtube.com/watch?v=Jem11GNnbzg

                          ''Fidan dikmek için en iyi zaman yirmi yıl önceydi.Sonraki en iyi zaman ise şimdi'' İhtiyar Balıkçı

                          Yorum


                          • #14
                            Ynt: Kış Lastiği Sezonu 1 Aralık 2014 Tarihinde Başlıyor

                            Benimde kış lastiği konusunda kafamda soru işaretleri var.Deniyorki normal lastikler 7 derecenin altında performansı düşmeye başlıyor.Peki kış lastiğinin performansı 7 derecenin üzerine çıkıldıkça bir düşme gösteriyormu.10 dercede kıyaslama yapıldığında yada 15 derece deki performansları nasıldır.
                            2011 Teknik Gri+Nav800+Sunroof+Chip+Performans buji+Sprintbooster+KN Kutu içi Filtre+OPC Pedal Seti

                            Yorum


                            • #15
                              Ynt: Kış Lastiği Sezonu 1 Aralık 2014 Tarihinde Başlıyor

                              performans dusmezde lastıgın omru tez bıter yumusak kavucuk oldugundan asınma soz konusu
                              2011 insignia 2,0 CDTI cosmo OPC

                              Yorum

                              İşleniyor...
                              X