Duyuru

Collapse
No announcement yet.

BMW ve arkadan itiş

Collapse
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
new posts

  • BMW ve arkadan itiş

    Herkese merhaba.Dün yolda gördüğüm ve 3 ay önce benim yaptığım bir kaza sonucu kafamda bir soru oluştu. Önce gördüğüm olaydan bahsedeyim.Bir kavşakta 3.20d u dönüşü yaparken hızlı bile olmamasına rağmen gaza felan da yuklenmeden sakince dönerken bir anda arkasını saldı araç şoför de şaşırdı sonra esp midir yoksa şoför mü müdahele etti bilmiyorum toparladı araç. Ben de 3 ay kadar önce bir 3.20d pert ettim şiddetli yağış vardı fakat sürat 100 km civarindaydı ama benim olayda lastik parçalanmış da olabilir.Sonuç olarak kontrolü bukadar çabuk kaybettiriyorsa spor otomobiller niye bu sistemi kullanıyor? Insignia kullanırken 130 ile su birikinyisine de girdim keskin virajlara gereğinden hızlı da girdim ama hic tamamen kontrolü kaybetmedim.
    Yorumlarınızı bekliyorum.
    İnsignia 1.6 Turbo edition elegance paket 17" jant teknik gri

  • #2
    Ynt: BMW ve arkadan itiş

    Önden ve arkadan çekişin kendisine göre avantaj ve dezavantajları vardır.
    Önden çekişin + avantajını yaşamışsınız, esp, biraz pilotaj, biraz da şans yardımıyla

    Yorum


    • #3
      Ynt: BMW ve arkadan itiş

      arkadan itiş daha hızlı ivmelenme sağlar, önden çekiş daha fazla yakıt tasarrufu sağlar. arkadan itişte daha fazla manevra kabiliyeti vardır ama daha iyi şoförlük gerektirir, önden çekişte manevra kabiliyeti ve kontrolü kaybetme riski azdır.

      dolayısıyla yakıt tüketimi ve kazalarla ilgili şikayetlerle uğraşmak istemeyen firmalar önden çekiş araba üretirler.
      1.4T Edition Elegance - Yeni Stil Paketi - Sunroof

      Yorum


      • #4
        Ynt: BMW ve arkadan itiş

        Önden çekişli araçlarda güç kaybı arkadan çekişli araçlara göre daha azdır, bu da yakıt tasarrufu sağlar. Ayrıca yüksek beygir gücüne (mesela 200 ve üzeri) sahip olmayan araçlarda zaten yüksek olmayan beygir gücünden tasarruf sağlar. Önden kaydırma riskine rağmen nispeten daha güvenlidir. Daha güvenlidir yerine belki daha acemi sürücülere daha çok müsamaha gösterir demek daha doğru da olabilir. Ayrıca üretim maliyeti az olduğu gibi arıza riski de azdır. Bu nedenle günlük kullanım araçlarında daha çok tercih edilir.

        Arkadan itiş ise nisbi güç kaybına rağmen gücü yola daha iyi iletebildiği için (özellikle kalkışlarda) tercih edilir. Ağırlığı artırma, yakıt sarfiyatında artış ve arkadan kaydırma riskine rağmen zaten yüksek olan beygir gücü, yakıt tasarrufunun ikinci planda oluşu ve nisbeten daha profesyonel sürücüler olacağı varsayımıyla "spor" otomobillerde ve yüksek güçlü otomobillerde tercih edilir. O zaman neden c180 gibi spor olmayan ve hatta bırakın c180'i doğan SLX gibi zavallı bir araç için tercih edilmiştir sorusuna ise bir yanıtım yok.

        Bence en iyisi ağırlık sorunu ve yakıt sarfiyatına rağmen 4 çeker. Olsa da binsek
        2009 - Cosmo - 2.0 CDTI 160 HP - Flexride - Sunroof - Piyano Lake - Infinity Ses - Spor Deri Koltuklar - BlackVue Cams - DVD 800 - Lite Body Kit - OPC Pedallar ve Sinyal Çerçeveleri - Ayna Altı Işıklandırması - 245-40-19 Lastikler Yazlık: Michelin PSS ve PS3 + Kışlık: Kumho KW27 ve Pirelli Sottozero

        Yorum


        • #5
          Ynt: BMW ve arkadan itiş

          Ama maalesef yağış vb... yol durumunu olumsuz etkileyen diğer faktörler ile birleştiği zaman iyi şoförlük pek bir işe yaramıyor.
          İnsignia 1.6 Turbo edition elegance paket 17" jant teknik gri

          Yorum


          • #6
            Ynt: BMW ve arkadan itiş

            Evet maalesef.
            2009 - Cosmo - 2.0 CDTI 160 HP - Flexride - Sunroof - Piyano Lake - Infinity Ses - Spor Deri Koltuklar - BlackVue Cams - DVD 800 - Lite Body Kit - OPC Pedallar ve Sinyal Çerçeveleri - Ayna Altı Işıklandırması - 245-40-19 Lastikler Yazlık: Michelin PSS ve PS3 + Kışlık: Kumho KW27 ve Pirelli Sottozero

            Yorum


            • #7
              Ynt: BMW ve arkadan itiş

              Bana Göre Önemli Olan, Aracın Tüm Hava ve Yol Şartlarında Nasıl Tepki Vereceğini ve Buna Nasıl Reaksiyon Gösterileceğini Bilmektir. Bu da Ufak Tefek İstemeden Yapılan Hatalar İle Öğrenilir Genelde. İstenmeyen Sonuçlar da, Aracın Verebileceğinden Fazlasını İstemekle Yapılan Kazalardır.
              Aracın Karakterini Bilerek Vereceği Reaksiyonları Bazen Keyif Haline Getirmek te, Şürüş Profesyonelliği İster. Fakat Pahali Bir Keyiftir Genelde. Ancak Ne Olursa Olsun En Azından 2 Tekeriniz Yola Sağlam Basar Olsun. 4 WD de Tüm Tekerleri Kaybetmek Çok Daha Kötü Sonuçlar Doğurabilir.
              En Keyifli Sürüş, A Noktasından B Noktasına Kazasız Belasız Gitmek İle Olsun....
              İyi Forumlar.

              Yorum


              • #8
                Ynt: BMW ve arkadan itiş

                Orjinal yazı sahibi: Beschäler Insignia
                En Keyifli Sürüş, A Noktasından B Noktasına Kazasız Belasız Gitmek İle Olsun....
                İyi Forumlar.
                Matematiksel bir cümle olmuş abi

                1.4 T EDİTİON ELEGANCE + AFL+18 jant +NAVİ+sprintbooster+ses sistemi+opc sinyal çerçeveleri+turn push+kaliperler app +full led aydınlatma... vs..

                Yorum


                • #9
                  Ynt: BMW ve arkadan itiş

                  Orjinal yazı sahibi: Beschäler Insignia
                  ...4 WD de Tüm Tekerleri Kaybetmek Çok Daha Kötü Sonuçlar Doğurabilir...
                  Bunu biraz açabilir misiniz? 4 WD yerine arkadan 2WD mi tercih etmeliyiz? Ya da önden?
                  2009 - Cosmo - 2.0 CDTI 160 HP - Flexride - Sunroof - Piyano Lake - Infinity Ses - Spor Deri Koltuklar - BlackVue Cams - DVD 800 - Lite Body Kit - OPC Pedallar ve Sinyal Çerçeveleri - Ayna Altı Işıklandırması - 245-40-19 Lastikler Yazlık: Michelin PSS ve PS3 + Kışlık: Kumho KW27 ve Pirelli Sottozero

                  Yorum


                  • #10
                    Ynt: BMW ve arkadan itiş

                    Orjinal yazı sahibi: insgna44
                    Orjinal yazı sahibi: Beschäler Insignia
                    En Keyifli Sürüş, A Noktasından B Noktasına Kazasız Belasız Gitmek İle Olsun....
                    İyi Forumlar.
                    Matematiksel bir cümle olmuş abi
                    Test Drive Proğramlarından Çalıntı...

                    Yorum


                    • #11
                      Ynt: BMW ve arkadan itiş

                      Seçim Kişiye Göre Değişir. O, Bu, Şu Seçilmelidir Demek Her Zaman Yanlış Olur. Ancak Söz Konusu Tekerleklerdeki Kayganlık Ve Zayıf Yol Tutuşu Olduğunda, 4 Tekeri Birden Kaybetmek Hakimiyet Bakımından Her Zaman En Tehlikelisidir.

                      Yorum


                      • #12
                        Ynt: BMW ve arkadan itiş

                        Tamam anladım. Siz 4 teker çekiş yapınca 4 teker patinaj yapar bu da tüm tekerleri kaybetmemize neden olur diyorsunuz sanırım. Haklılık payınız var, özellikle eski araçlar için. Aslında burada 4 tekere güç dağılımı sağlayan daha doğrusu her bir tekere ne koşulda ne kadar güç ya da fren gönderileceğini belirleyen aktif kontrol sistemlerinin işleyiş kalitesine ve bunların ESP ve ABS ile uyumuna bakmak gerekli diye düşünüyorum. Dolayısıyla totale bakıldığında her bir tekerde hem çekiş gücünün hem fren gücünün olması ve bu senkronu çok iyi ve hızlı tutturan iyi programlanmış bir beynin var olması bence 4 çeker araçları her zaman en güvenli ve en iyi yol tutan araçlar haline getirir. Tabi ki bu benim kişisel görüşüm. Çoğu spor otomobilde halen arkadan çekiş sisteminin kullanıldığını ancak ralli araçlarında genelde 4 çekere rastlandığını düşünürsek belki bu biraz da aracın nerede ve ne amaçla kullanılacağına göre değişir de diyebiliriz.
                        2009 - Cosmo - 2.0 CDTI 160 HP - Flexride - Sunroof - Piyano Lake - Infinity Ses - Spor Deri Koltuklar - BlackVue Cams - DVD 800 - Lite Body Kit - OPC Pedallar ve Sinyal Çerçeveleri - Ayna Altı Işıklandırması - 245-40-19 Lastikler Yazlık: Michelin PSS ve PS3 + Kışlık: Kumho KW27 ve Pirelli Sottozero

                        Yorum


                        • #13
                          Ynt: BMW ve arkadan itiş

                          Hayır Hiç Öyle Bir Şey Demedim. Söylediğim; İki Tekerlekte Yol Tutuşu Kaybı Yaşanabilecek Son Teknoloji Ürünü Önden Ve/Veya Arkadan Çekişli Araçlara Oranla, Son Teknoloji Ürünü 4 Çeker Araçlarda Tüm Tekerlerdeki Yol Tutuşunu Kaybetmenin, En Tehlikelisi Olduğu İdi.

                          Yorum


                          • #14
                            Ynt: BMW ve arkadan itiş

                            standart kullanıcılar için sanırım önden çekişli araçlar daha güvenli olabilir fakat virajda eğer kafadan kaymaya başlarsa çok zor toplanır çoğu zamanda toplanamaz.. arkadan itiş ise biraz daha arabasını tanıyanlar için daha zevklidir.. virajda arkadan kopsa bile kullanmayı bilen aracını toplayabilir, bunun yanında kışın zorluk çeker... fakat arkadan itişli araçların direksiyon tepkileri bana göre çok dha güzel..
                            F30 Sport+

                            Yorum


                            • #15
                              Ynt: BMW ve arkadan itiş

                              açıkcası bmw kullanıcıları yağmurlu ve karlı zeminlerde araçları 4x4 değilse daha fazla dikkat ve efor sarfeymek zorundalar.ben bmw aracımla özellikle yağmurlu havalarda o esp veya asr lambasının yanışına neredeyse her su birikintisinde rastlıyordum.Araç nerdeyse kayacak ama hafif kasılmalar ile toparlıyor ama sürekli sistem müdahalesi ile.Fakat insigniada ile bir keresinden hiç ummadığım bir anda hafif virajlı bir yolda yaklaşık hızım 90 km iken su birikintisinde öyle bir kayma yaşadımki açıkcası önden çekiş veya esp falan hikaye tek şeritli yolda karşıdan gelen aracın manevrası sonucu kaza yapmaktan kurtuldum.
                              Sonuç olarak önden çekiş nispeten daha kontrollü olabiliyor ama fizik kuralı diye ve en önemlisi pilotaj diye bişey var.gerisi fasa fiso
                              Bu arada şuan kullandığım araç aktif tork kontrollü ve yüksekliğine karşın kullandığım en iyi yol tutan araç(s 40 ,passat ,bmw 3.20,insignia 1.6t edition önceki araçlarım) .bu sistem gerçekten çok iyi. araç kafadan kaymıyor resmen aracı bişey virajda asılıp çekiyor gibi ben çok memnunum.
                              2015 Ford Mondeo Tit. 1.6 Tdci Tekno Pkt.Sunroof,Dynamic Led,Platin Beyaz 
                              2013 clio 4 Tce 0.9 icon alev kırmızı

                              Yorum

                              İşleniyor...
                              X