Duyuru

Collapse
No announcement yet.

HYDROPLANİNG (Suda kızaklama)

Collapse
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
new posts

  • HYDROPLANİNG (Suda kızaklama)

    Yeni başlayan yağmur, yolun yüzeyinde bulunan toz, yağ, kauçuk tozu ile karışır ve kaygan bir zemin oluşturur.
    Kentlerdeki cadde\yol yüzeyleri, banliyö bölgeleri, ve bunun gibi aşırı trafik veya trafik sıkışıklığı olan bölgeler
    düşük hızlarda bile kaymaya neden olabilecek yağ ve bunun gibi birçok maddelerle doludur. Su birikintilerinin
    üzerinden geçmemeye özen gösterin, zira su yoldaki delikleri veya diğer tuzakları gizler. Sürücüler, önündeki
    araç acil olarak durduğu taktirde kuru yüzeye oranla durması daha zor olacağından takip mesafelerini arttırmalıdır.
    Sürekli olarak arkanızda seyahat eden diğer araçları gözlemleyin ve kontrol edin. Şunu unutmayın ki bu sürücüler
    de sizinle aynı koşullarda seyahat etmektedir

    Hydroplaning suyun lastikle yüzeyin arasına girmesi sonucu, lastiğin yer ile temasının aşırı derecede kaybıdır.
    (su derinliği > 0,5 mm). Bu duruma neden olan ana sebepler şunlardır:
    1-Yetersiz yüzey drenajı sonucu yağmur suyu toplanması ve su derinliği.
    2-lastik diş derinliğinin azlığı ve lastik dizaynı
    3-Hız.

    Hydroplaning (Kızaklama) nasıl oluşur?
    Lastiğin altında ve önünde bulunan su basıncı, seyir hızıyla artar. Seyir hızı ile beraber su basıncı da sürekli artar
    ve bir süre sonra, lastiğin yol yüzeyinde yüzmesine sebep olur. Lastiğin su kanallarının kapasitesi dolunca, lastiğin
    yüzeyle teması engellenir.

    30km/saat veya daha düşük hızlarda, lastik yol yüzeyi ile temasını sürdürür, su zorlanmadan su kanallarından geçerek boşalır.

    30- 50 km /saate kadar olan hızlarda, su basınç oluşturmaya başlar ve lastiğin zemin ile temasını azaltarak yerden bir miktar
    kaldırabilir.
    70 km /saat ve daha fazla hızlarda, lastik ve yol yüzeyi arasında su sıkışması meydana gelir. Lastiğin lastiğin yol ile teması
    tamamen kesilir. Lastiğin araçla yol yüzeyi arasındaki bağlantı olduğunu unutmayınız. Lastik basıncını ve lastik diş derinliğini
    periyodik olarak kontrol ettirin ve diş derinliğinin 2mm’nin altında olmadığından emin olun.

    Hydroplaning olasılığı, aracın hızı, lastik diş derinliği, lastik dizaynı ve mevcut suyun derinliğine bağlıdır. Sonuç olarak,
    lastik diş derinliği az veya su derinliği fazla ise, hydroplaning olasılığı düşük hızlarda bile mevcuttur.
    Hydroplaning meydana gelmişse kısmen veya tamamen yol tutuşu ve dolayısıyla frenleme yeteneği kaybolur.

    Tamamen dinamik hydroplaning olayında (bütün lastiklerin yol ile teması kesildiği için) sürücü tarafından yapılacak
    hamlelerin hiçbiri yol yüzeyine yansıtılamaz.
    Kısmi hydroplaning sırasında ise yol ile temas halinde olan lastik veya lastikler emirleri (fren, gaz) uygulayarak aracın
    tehlikeli ve kontrolsüz reaksiyonunu başlatmış olur.

    Hydroplaning’e maruz kalındığında ne yapmalı?
    Ayağınızı gazdan çekin, fren yapmayın veya gaza basmayın, direksiyonu
    ani kırmayın. Lastikleriniz yol ile yeniden temasa geçene kadar bekleyin .


    kaynak:www.sava-tires.com

  • #2
    Ynt: HYDROPLANİNG (Suda kızaklama)

    Orjinal yazı sahibi: Şaman TÜRKSOY
    ..........

    Hydroplaning’e maruz kalındığında ne yapmalı?
    Ayağınızı gazdan çekin, fren yapmayın veya gaza basmayın, direksiyonu
    ani kırmayın. Lastikleriniz yol ile yeniden temasa geçene kadar bekleyin .


    kaynak:www.sava-tires.com
    Evet panik yapmamak gerekiyor, soğuk kanlı olmak hayat kurtarır böyle durumlarda. Zira geçen gün aynı durumu yaşadığımda araba kontrolden çıkmaya başlamıştı ayağımı gazdan çektim ve durumu toparladım saolsun esp beni o haldeyken yanlız bıraktı

    Yorum


    • #3
      Ynt: HYDROPLANİNG (Suda kızaklama)

      Orjinal yazı sahibi: Mlh
      ...Zira geçen gün aynı durumu yaşadığımda araba kontrolden çıkmaya başlamıştı ayağımı gazdan çektim ve durumu toparladım saolsun esp beni o haldeyken yanlız bıraktı
      Bence, bu durumda esc sisteminin devreye girmemesi hata ya da
      kusur değildir.
      Esc proğramcıları olayı iyice kavramışlar, çünkü hydroplaning vaki
      olduğunda esc sisteminin verdiği komutlar ya tekerlere hiç ulaşmaz,
      ya da temas tekerleri tehlikeli ve faydasız bir reaksiyon vermiş olur,
      bu yüzden esc devreye girmemiştir

      Yorum


      • #4
        Ynt: HYDROPLANİNG (Suda kızaklama)

        Biraz görsel anlatım yapalım





        http://www.youtube.com/watch?v=3HmuWeAC9xM#ws

        ESP olmayan bir araç

        http://www.youtube.com/watch?v=qEsl3s3206k#



        2009 INSIGNIA 4DR COS 16LET180HP M6 NAV CD500+FLEX+SR+19'' JANT+DERİ

        Yorum


        • #5
          Ynt: HYDROPLANİNG (Suda kızaklama)

          Değerli Fatih Bey; benim bildiğim kadarı ile Elektronik Stabilite Proğramı, ani manevralarda,
          ani fren yapmalarda veya virajlara olması gerektiğinden daha hızlı girmelerde araba savrulup
          yoldan çıkma eğilimine düştüğünde devreye girmesi planlanmış bir güvenlik sistemidir.

          Hydroplaning hadisesinde ise gerekçe çok farklıdır, araç yolla temasını tamamen veya
          büyük ölçüde yitirmiş olduğu için tekerler komut kabul edecek durumda değillerdir. ESP (esc)
          komutu kime yollayacak, kim uygulayacak? Yani, komut tekerlekler vasıtasıyla yola aktarı-
          lamadığına göre pratik hiçbir yarar sağlanamaz. Başka bir ifade ile ESP'nin devreye girmesinin
          yegane koşulu aracın asfalt ile temasını yitirmemiş olmasıdır. Bu proğramı yapanlar, aquaplaning
          hadisesinde yararlı tek davranışın 'davranışsızlık' olduğunu bilirler ve ona göre davranırlar diye
          düşünüyorum

          Yorum


          • #6
            Ynt: HYDROPLANİNG (Suda kızaklama)

            Evet Doğru diyorsunuz ama bence araç belli bir hızda giderken yolla temasını kaybetti ise de birşeyler devreye giriyordur TC gibi



            2009 INSIGNIA 4DR COS 16LET180HP M6 NAV CD500+FLEX+SR+19'' JANT+DERİ

            Yorum


            • #7
              Ynt: HYDROPLANİNG (Suda kızaklama)

              Orjinal yazı sahibi: FacomX
              Evet Doğru diyorsunuz ama bence araç belli bir hızda giderken yolla temasını kaybetti ise de birşeyler devreye giriyordur TC gibi

              Yorum


              • #8
                Ynt: HYDROPLANİNG (Suda kızaklama)

                Şaman abi sizin söylediğiniz gibiyse buzlu yolda bu esp hiçbir işe yaramayacak

                Yorum


                • #9
                  Ynt: HYDROPLANİNG (Suda kızaklama)

                  Allah korusun videodaki kaza çok kötü olmuş. Allah'ım hepimizi korusun inşallah.


                  Fatih hocam esp siz araç videosundaki sola kontrolsüz dönüş yaparak (her ne kadar karşıdan gelenin sürati hak yetire cinsten olsa da) kazaya sebebiyet veren araç şöförü hafiften olay yerinden uzama moduna geçti

                  Yorum


                  • #10
                    Ynt: HYDROPLANİNG (Suda kızaklama)

                    Orjinal yazı sahibi: Mlh
                    Allah korusun videodaki kaza çok kötü olmuş. Allah'ım hepimizi korusun inşallah.


                    Fatih hocam esp siz araç videosundaki sola kontrolsüz dönüş yaparak (her ne kadar karşıdan gelenin sürati hak yetire cinsten olsa da) kazaya sebebiyet veren araç şöförü hafiften olay yerinden uzama moduna geçti


                    Aynen öyle hiç birşey yokmuş gibi sıvışıyor maad



                    2009 INSIGNIA 4DR COS 16LET180HP M6 NAV CD500+FLEX+SR+19'' JANT+DERİ

                    Yorum


                    • #11
                      Ynt: HYDROPLANİNG (Suda kızaklama)

                      Bilgiler için teşekkürler...

                      Yorum


                      • #12
                        Ynt: HYDROPLANİNG (Suda kızaklama)

                        Tamamen dikkatsizlik yani karşı tarafın suçu ne şimdi..
                        Allah korusun iyi bir sürücü olmanın gereği herzaman dikkatli ve trafikte hata kapayandır..
                        2016 Ford Mondeo Titanium + Platin Beyaz + Sunroof + Tekno Paket + Ford Dynamic LED

                        Yorum

                        İşleniyor...
                        X