Yeni başlayan yağmur, yolun yüzeyinde bulunan toz, yağ, kauçuk tozu ile karışır ve kaygan bir zemin oluşturur.
Kentlerdeki cadde\yol yüzeyleri, banliyö bölgeleri, ve bunun gibi aşırı trafik veya trafik sıkışıklığı olan bölgeler
düşük hızlarda bile kaymaya neden olabilecek yağ ve bunun gibi birçok maddelerle doludur. Su birikintilerinin
üzerinden geçmemeye özen gösterin, zira su yoldaki delikleri veya diğer tuzakları gizler. Sürücüler, önündeki
araç acil olarak durduğu taktirde kuru yüzeye oranla durması daha zor olacağından takip mesafelerini arttırmalıdır.
Sürekli olarak arkanızda seyahat eden diğer araçları gözlemleyin ve kontrol edin. Şunu unutmayın ki bu sürücüler
de sizinle aynı koşullarda seyahat etmektedir
Hydroplaning suyun lastikle yüzeyin arasına girmesi sonucu, lastiğin yer ile temasının aşırı derecede kaybıdır.
(su derinliği > 0,5 mm). Bu duruma neden olan ana sebepler şunlardır:
1-Yetersiz yüzey drenajı sonucu yağmur suyu toplanması ve su derinliği.
2-lastik diş derinliğinin azlığı ve lastik dizaynı
3-Hız.
Hydroplaning (Kızaklama) nasıl oluşur?
Lastiğin altında ve önünde bulunan su basıncı, seyir hızıyla artar. Seyir hızı ile beraber su basıncı da sürekli artar
ve bir süre sonra, lastiğin yol yüzeyinde yüzmesine sebep olur. Lastiğin su kanallarının kapasitesi dolunca, lastiğin
yüzeyle teması engellenir.
30km/saat veya daha düşük hızlarda, lastik yol yüzeyi ile temasını sürdürür, su zorlanmadan su kanallarından geçerek boşalır.
30- 50 km /saate kadar olan hızlarda, su basınç oluşturmaya başlar ve lastiğin zemin ile temasını azaltarak yerden bir miktar
kaldırabilir.
70 km /saat ve daha fazla hızlarda, lastik ve yol yüzeyi arasında su sıkışması meydana gelir. Lastiğin lastiğin yol ile teması
tamamen kesilir. Lastiğin araçla yol yüzeyi arasındaki bağlantı olduğunu unutmayınız. Lastik basıncını ve lastik diş derinliğini
periyodik olarak kontrol ettirin ve diş derinliğinin 2mm’nin altında olmadığından emin olun.
Hydroplaning olasılığı, aracın hızı, lastik diş derinliği, lastik dizaynı ve mevcut suyun derinliğine bağlıdır. Sonuç olarak,
lastik diş derinliği az veya su derinliği fazla ise, hydroplaning olasılığı düşük hızlarda bile mevcuttur.
Hydroplaning meydana gelmişse kısmen veya tamamen yol tutuşu ve dolayısıyla frenleme yeteneği kaybolur.
Tamamen dinamik hydroplaning olayında (bütün lastiklerin yol ile teması kesildiği için) sürücü tarafından yapılacak
hamlelerin hiçbiri yol yüzeyine yansıtılamaz.
Kısmi hydroplaning sırasında ise yol ile temas halinde olan lastik veya lastikler emirleri (fren, gaz) uygulayarak aracın
tehlikeli ve kontrolsüz reaksiyonunu başlatmış olur.
Hydroplaning’e maruz kalındığında ne yapmalı?
Ayağınızı gazdan çekin, fren yapmayın veya gaza basmayın, direksiyonu
ani kırmayın. Lastikleriniz yol ile yeniden temasa geçene kadar bekleyin .
kaynak:www.sava-tires.com
Kentlerdeki cadde\yol yüzeyleri, banliyö bölgeleri, ve bunun gibi aşırı trafik veya trafik sıkışıklığı olan bölgeler
düşük hızlarda bile kaymaya neden olabilecek yağ ve bunun gibi birçok maddelerle doludur. Su birikintilerinin
üzerinden geçmemeye özen gösterin, zira su yoldaki delikleri veya diğer tuzakları gizler. Sürücüler, önündeki
araç acil olarak durduğu taktirde kuru yüzeye oranla durması daha zor olacağından takip mesafelerini arttırmalıdır.
Sürekli olarak arkanızda seyahat eden diğer araçları gözlemleyin ve kontrol edin. Şunu unutmayın ki bu sürücüler
de sizinle aynı koşullarda seyahat etmektedir
Hydroplaning suyun lastikle yüzeyin arasına girmesi sonucu, lastiğin yer ile temasının aşırı derecede kaybıdır.
(su derinliği > 0,5 mm). Bu duruma neden olan ana sebepler şunlardır:
1-Yetersiz yüzey drenajı sonucu yağmur suyu toplanması ve su derinliği.
2-lastik diş derinliğinin azlığı ve lastik dizaynı
3-Hız.
Hydroplaning (Kızaklama) nasıl oluşur?
Lastiğin altında ve önünde bulunan su basıncı, seyir hızıyla artar. Seyir hızı ile beraber su basıncı da sürekli artar
ve bir süre sonra, lastiğin yol yüzeyinde yüzmesine sebep olur. Lastiğin su kanallarının kapasitesi dolunca, lastiğin
yüzeyle teması engellenir.
30km/saat veya daha düşük hızlarda, lastik yol yüzeyi ile temasını sürdürür, su zorlanmadan su kanallarından geçerek boşalır.
30- 50 km /saate kadar olan hızlarda, su basınç oluşturmaya başlar ve lastiğin zemin ile temasını azaltarak yerden bir miktar
kaldırabilir.
70 km /saat ve daha fazla hızlarda, lastik ve yol yüzeyi arasında su sıkışması meydana gelir. Lastiğin lastiğin yol ile teması
tamamen kesilir. Lastiğin araçla yol yüzeyi arasındaki bağlantı olduğunu unutmayınız. Lastik basıncını ve lastik diş derinliğini
periyodik olarak kontrol ettirin ve diş derinliğinin 2mm’nin altında olmadığından emin olun.
Hydroplaning olasılığı, aracın hızı, lastik diş derinliği, lastik dizaynı ve mevcut suyun derinliğine bağlıdır. Sonuç olarak,
lastik diş derinliği az veya su derinliği fazla ise, hydroplaning olasılığı düşük hızlarda bile mevcuttur.
Hydroplaning meydana gelmişse kısmen veya tamamen yol tutuşu ve dolayısıyla frenleme yeteneği kaybolur.
Tamamen dinamik hydroplaning olayında (bütün lastiklerin yol ile teması kesildiği için) sürücü tarafından yapılacak
hamlelerin hiçbiri yol yüzeyine yansıtılamaz.
Kısmi hydroplaning sırasında ise yol ile temas halinde olan lastik veya lastikler emirleri (fren, gaz) uygulayarak aracın
tehlikeli ve kontrolsüz reaksiyonunu başlatmış olur.
Hydroplaning’e maruz kalındığında ne yapmalı?
Ayağınızı gazdan çekin, fren yapmayın veya gaza basmayın, direksiyonu
ani kırmayın. Lastikleriniz yol ile yeniden temasa geçene kadar bekleyin .
kaynak:www.sava-tires.com
Yorum