Ynt: ÖZEL ARAÇLARA-DA KAR LASTİĞİ MECBURİYETİ GELDİ
Neden yaz sonuna doğru ticarilerle örn böyle bir karar yürürlüğe girmedi de kışın göbeğinde böyle bir karar alınıyor?Millet doğalgaz parasını mı çıkarsın yoksa elektrikli sobadan elektrik parasını mı ödesin yoksa ort 30-40 günlüğüne kullanacağı lastiğe vereceği parayı mı düşünsün?Tabi serbest piyasa, herkes serbest..Ben de kış lastiği takılsın diyenlerdenim ama alacak durumu olan var olmayan var..
Ynt: ÖZEL ARAÇLARA-DA KAR LASTİĞİ MECBURİYETİ GELDİ
Benim kendi kullanım tarzıma göre kış lastiği bana uygun değil.İşe gidip gelen yada hergün aracını kullanmak zorunda olsam mutlaka alırdım.Hafta içi yüzde doksan kapalı garajda yatıyor.Nadiren bankaya yada alış verişe gitme ihtiyacı olursa çıkarıyorum.Bazen hava yağmurlu çıkarıp çamurlanmasın diye alış verişi ertelediğim oluyor.Fatih beyin dediği gibi bir havada zaten çıkmam yola.Çok zorda kalırsam zincir takarım.Yada biraderin kış lastiği takılı aracını alır çıkarım.Tabi yerde kar varsa Yerde kar yoksa kendi aracımı kullanırım.Polis kar yokken benim aracıma ceza yazacaksa adaletsizlik yapar.Zinciri kontrol etsin yoksa yazsın.
2011 Teknik Gri+Nav800+Sunroof+Chip+Performans buji+Sprintbooster+KN Kutu içi Filtre+OPC Pedal Seti
Ynt: ÖZEL ARAÇLARA-DA KAR LASTİĞİ MECBURİYETİ GELDİ
Orjinal yazı sahibi: viperking
Kış lastikleri için havanın 7 derece ve altı olması gerekiyor. BAhsettiğimiz ve kar lastiği diye de bilinen M+S ibareli lastikler aslında en çok asfaltın çok soğuk olduğu veya kar ya da buz olduğu durumlarda daha etkili. Oysa hava sıcaklığının 7 derece üstü olduğu ama yağmurlu havalarda çok da iyi tutunma sağlamıyor.
Bundan önce kullandığım Michelin ALpin Pilot ve şimdi kullandığum Kumho KW31 lastikler aynen bu şekilde. KArda buzda mükemmel. ama hava ılık ve yağmurlu ise felaket bir tutunması var. Şöyle söyliim yağmurlu havalarda kullandığım Michelin Plito Soprt un su tahliyesi kışlılkardan daha iyi durumda. Dün yine test ettim. Hava 11 derece civarındaydı. Yüksek hızlara çıkıp ani şerit değiştirmeler yaptım ve aracın arkası kopacak gibi oldu, oysa yazlıklarda bu durum yaşanmıyordu.
Kanuna gelirsek. Her ilde bir mecburiyet yok aslında. Yetki valiliklerin elinde. Atıyorum Antalya gibi sıcak illerde vali insiyatif kullanıp gerek yok diyebilir.
Dedikleriniz tamamen doğru... Havanın 10 derece olduğu durumlarda kış lastikleri güven vermiyor aksine tehlike saçıyor... Ne yazık ki, kış lastiklerini sadece gerekli olduğu durumlarda kullanmak gerekli... Yoksa fren ve yol tutuşunu olumsuz etkiliyor.
Ynt: ÖZEL ARAÇLARA-DA KAR LASTİĞİ MECBURİYETİ GELDİ
Orjinal yazı sahibi: OkanB
İstanbul için düşünecek olursak.Aralık-Nisan ayı arasında kaç kere kar yağıyor ve yağan kar kaç gün kalıyor.İkinci olarak istanbulda hava bu zaman diliminde kaç kere 7 derecenin altına düşüyor.Kış lastikleri 7 derece altında kullanılır diyoruz.Hava 7 derece ve yağış yok kış lastiğimi iyi tutunur normal lastikmi.Her bir derece düşüşünde yaz lastiği ile kış lastiği arasında performans nekadar fark eder.Kış lastiğini taktık hava 10 derece ve yağmurlu genel istanbul havası diyelim.Kış lastiği olanmı yoksa yazlık lastiği olanmı daha iyi tutunma sağlar yola.Aralık Nisan arasında dört ay boyunca bir inceleme yapılsa ortalama kaç gün kar yağar kaç gün hava 7 derece altına düşer incelense oran olarak karlı ve 7 derece altı günmü yoksa 7 derece üstü yağışlı yada kuru günmü çoktur.İki durumdada lastiğe uygun olmayan havada daha dikkatli olmak lazım.Kış lastiği varsa araçta ocak ayında havalar 10 15 derecede gidiyorsa normalden daha dikkatli olacak.Yaz lastiği olanda kar varsa yada hava 7 derece altına indiyse dikkatli olacak.Ortada kar yok yada yağacağı konusunda herhangi bir bilgi yokken beni çevirip kış lastiğin yok diye ceza yazması saçma olur.Kar yağarken yada yağacağı durumlarda kontrol yapılır olmayana yazılabilir.Birde merak ettiğim bir konu var.Tamam 7 derece altında normal lastiklerin performansı düşüyor.165x65x14 jantlı ölçüyü atıyorum.Kış lastiği ile 245x45x18 yaz lastiği arasında sıfır derecede fren mesafesi olarak fark olurmu.Hangisi çabuk durur.Lastik testlerini aynı ölçülerin yazlığı ile kışlığı arasında yapıyorlar çapraz karşılaştırma yapılıyormu.
Yapılan testlerde, kış lastiklerinin etkisini göstermeye başladığı hava sıcaklığı 7 derece ve altıdır... Yol kuru olursa da, kış lastiği görevini görecektir. Ancak 7 derecedeki kuru bir yolda, yaz lastikleri de görevlerini görecektir. Ancak derece 7'nin altına düştüğü her bir derece, kış lastiklerinin yaz lastiklerine göre tutunma gücünü arttıracaktır. Adamlar boşuna demiyorlar, kış lastikleri 7 derece ve altında kullanılmalıdır diye... Çünkü kış lastikleri bunun için geliştirilmiştir.
Hava eğer 7 derecenin altındaysa ve kış lastikleriniz takılı ise, yol ıslak veya kuru olsun kış lastikleri sizi yola tutundurur... Ama işte hava 10 derece ise o zaman problem olabilir. Özellikle fren mesafelerinde uzama görülebiliyor. Bu nedenle havalar ısınmaya başlayınca, kış lastikleriniz takılı ise, daha temkinli kullanmakta fayda var...
Ynt: ÖZEL ARAÇLARA-DA KAR LASTİĞİ MECBURİYETİ GELDİ
Orjinal yazı sahibi: bigbrother
Orjinal yazı sahibi: OkanB
İstanbul için düşünecek olursak.Aralık-Nisan ayı arasında kaç kere kar yağıyor ve yağan kar kaç gün kalıyor.İkinci olarak istanbulda hava bu zaman diliminde kaç kere 7 derecenin altına düşüyor.Kış lastikleri 7 derece altında kullanılır diyoruz.Hava 7 derece ve yağış yok kış lastiğimi iyi tutunur normal lastikmi.Her bir derece düşüşünde yaz lastiği ile kış lastiği arasında performans nekadar fark eder.Kış lastiğini taktık hava 10 derece ve yağmurlu genel istanbul havası diyelim.Kış lastiği olanmı yoksa yazlık lastiği olanmı daha iyi tutunma sağlar yola.Aralık Nisan arasında dört ay boyunca bir inceleme yapılsa ortalama kaç gün kar yağar kaç gün hava 7 derece altına düşer incelense oran olarak karlı ve 7 derece altı günmü yoksa 7 derece üstü yağışlı yada kuru günmü çoktur.İki durumdada lastiğe uygun olmayan havada daha dikkatli olmak lazım.Kış lastiği varsa araçta ocak ayında havalar 10 15 derecede gidiyorsa normalden daha dikkatli olacak.Yaz lastiği olanda kar varsa yada hava 7 derece altına indiyse dikkatli olacak.Ortada kar yok yada yağacağı konusunda herhangi bir bilgi yokken beni çevirip kış lastiğin yok diye ceza yazması saçma olur.Kar yağarken yada yağacağı durumlarda kontrol yapılır olmayana yazılabilir.Birde merak ettiğim bir konu var.Tamam 7 derece altında normal lastiklerin performansı düşüyor.165x65x14 jantlı ölçüyü atıyorum.Kış lastiği ile 245x45x18 yaz lastiği arasında sıfır derecede fren mesafesi olarak fark olurmu.Hangisi çabuk durur.Lastik testlerini aynı ölçülerin yazlığı ile kışlığı arasında yapıyorlar çapraz karşılaştırma yapılıyormu.
Yapılan testlerde, kış lastiklerinin etkisini göstermeye başladığı hava sıcaklığı 7 derece ve altıdır... Yol kuru olursa da, kış lastiği görevini görecektir. Ancak 7 derecedeki kuru bir yolda, yaz lastikleri de görevlerini görecektir. Ancak derece 7'nin altına düştüğü her bir derece, kış lastiklerinin yaz lastiklerine göre tutunma gücünü arttıracaktır. Adamlar boşuna demiyorlar, kış lastikleri 7 derece ve altında kullanılmalıdır diye... Çünkü kış lastikleri bunun için geliştirilmiştir.
Hava eğer 7 derecenin altındaysa ve kış lastikleriniz takılı ise, yol ıslak veya kuru olsun kış lastikleri sizi yola tutundurur... Ama işte hava 10 derece ise o zaman problem olabilir. Özellikle fren mesafelerinde uzama görülebiliyor. Bu nedenle havalar ısınmaya başlayınca, kış lastikleriniz takılı ise, daha temkinli kullanmakta fayda var...
+1
2015 Honda CRV 1.6 160 hp Akıllı 4x4 9 ileri zf şanzıman .. vs vs (görmemişin... :P )
Görelim Mevlam neyler .. Neylerse güzel eyler [center]
Ynt: ÖZEL ARAÇLARA-DA KAR LASTİĞİ MECBURİYETİ GELDİ
Benim aracımda bridgestone kışlık lastiklerinden var herkesin bildiği gibi 7 derece ve altında görevini yapıyor ama 10 derece ve üstü havalarda da kullandım bir sorunla karşılaşmadım yazlık lastiklerin 7 derecenin altında gösterdiği olumsuz performans la kıyasladığımda 10 derece ve üstü havalarda gayet başarılı firen mesafesi ani ve sert duruşlarda belki 1-2 mt fark ediyor normal ve orta frenlerde bir sorun görmedim ama lastik kanalları sebebi ile farklı bir uğultu oluyor.
Sonuç itibarı ile kışlık lastikler 10 derece ve üstü havalarda da kullanılabilir bu da bize 11-12-1-2-3 aylar da karlı karsız, yağmurlu yağmursuz havalar için kışlık lastikleri güvenliğimiz için kullanmalıyız (imkanlar dahilinde)
2009 INSIGNIA 4DR COS 16LET180HP M6 NAV CD500+FLEX+SR+19'' JANT+DERİ
Ynt: ÖZEL ARAÇLARA-DA KAR LASTİĞİ MECBURİYETİ GELDİ
Fatih bey Kış lastiklerinin 7 derece üstünde tutunmasını zorlaştıran hamuru değil desen yapısımıdır.Şunun için soruyorum kış lastiği kanal yapısı sayesinde kara tutunmayı sağlıyor ve yumuşak hamuru sayesinde de 7 derece altında performansı azalmıyor.Yazlık lastik seçerken en yumuşak hamurlu lastiği seçersek lastiğin aşınması artacak yol tutuşu artacaktır. Kış lastiği kadar olmasada kışın 7 derece altında sert hamurluya göre bir miktar daha fazla tutunma sağlarmı.Kar durumunu hesaba katmazsak.
2011 Teknik Gri+Nav800+Sunroof+Chip+Performans buji+Sprintbooster+KN Kutu içi Filtre+OPC Pedal Seti
Ynt: ÖZEL ARAÇLARA-DA KAR LASTİĞİ MECBURİYETİ GELDİ
kış lastikleri yazında kullanılır öyle abartılacak bir performans kaybı olmuyor.hatta eşimin aracında yaz lastiği hiç kullanmıyoruz.
ama yaz lastiği kışın bariz performans kaybediyor ve sonuç geri dönüşü olmayan kazalar.
kış lastiğinin yazın en kötü özelliği çabuk aşınacak olmasıdır.açıkcası ben erzurum gibi bir yerde yaşasam sadece kış lastiği alır keyfime bakarım.
2015 Ford Mondeo Tit. 1.6 Tdci Tekno Pkt.Sunroof,Dynamic Led,Platin Beyaz 2013 clio 4 Tce 0.9 icon alev kırmızı
Yorum