http://www.sahibinden.com/ilan/vasit...42499645/detay
Sıfır Fluence Z.E.'nin 52 bin tl civarında olduğunu ve aküleride yıllık 10.000 km için yapılan sözleşme ile aylık 83€ kiralama bedeli vereceğimizi düşünürsek (Renault sitesinde sadece bunun bilgisi verilmiş);
http://www.renaultelektrikliaraclar.com/fiyat
83€*2,74=227,42 tl aylık akü kira bedeli
227,42*12=2729,04 tl yıllık akü kira bedeli
2729,04/10,000km= 0,2729 tl (27,29 kuruş) km maliyeti
Her 100 km içinde yaklaşık 5 tl elektrik şarj parası ödeneceği düşünülürse 10 bin km de 500 tl elektrik parası ödenecektir, buda;
500/10,000=0,05 tl (5 kuruş) km başı elektrik maliyeti demektir
Toplam ;
0,2729+0,05=0,3229 tl (32,29 kuruş) km başına maliyeti olacaktır. Buda senede max 10,000 km yaparsak, daha az yapılan km de maliyet dahada artıyor aslında bu sözleşme ile (kullanım şeklini dikkate almazsak) minimum yakacağı yakıt bu...
Şimdi, akü kiralamak için alternatif bir sözleşme seçeneği varmı bilmiyorum ama mevcut seçenekle aşağıdaki avantaj ve dezavantajları düşünürsek yukarıdaki ilanda 35,500 tl ye satılan fluence Z.E hala uygun mu?
- km de yaklaşık 32 kuruş yakıyor
- tam şarj ile 100 km menzil var
- akü içinde kasko ücreti ödememiz gerekebilir
+ vergi yok
+ eksoz yok ve egsoz muayenesi yok
+ düşük bakım maliyeti
+ sıfır motor sesi ( kişiye göre bunu dezavantaj kısmınada yazabiliriz )
+ sıfır egsoz emisyonu (aslında sadece bu bile almak için yeterli ama o bilince ulaşabilmiş değiliz )
Sıfır Fluence Z.E.'nin 52 bin tl civarında olduğunu ve aküleride yıllık 10.000 km için yapılan sözleşme ile aylık 83€ kiralama bedeli vereceğimizi düşünürsek (Renault sitesinde sadece bunun bilgisi verilmiş);
http://www.renaultelektrikliaraclar.com/fiyat
83€*2,74=227,42 tl aylık akü kira bedeli
227,42*12=2729,04 tl yıllık akü kira bedeli
2729,04/10,000km= 0,2729 tl (27,29 kuruş) km maliyeti
Her 100 km içinde yaklaşık 5 tl elektrik şarj parası ödeneceği düşünülürse 10 bin km de 500 tl elektrik parası ödenecektir, buda;
500/10,000=0,05 tl (5 kuruş) km başı elektrik maliyeti demektir
Toplam ;
0,2729+0,05=0,3229 tl (32,29 kuruş) km başına maliyeti olacaktır. Buda senede max 10,000 km yaparsak, daha az yapılan km de maliyet dahada artıyor aslında bu sözleşme ile (kullanım şeklini dikkate almazsak) minimum yakacağı yakıt bu...
Şimdi, akü kiralamak için alternatif bir sözleşme seçeneği varmı bilmiyorum ama mevcut seçenekle aşağıdaki avantaj ve dezavantajları düşünürsek yukarıdaki ilanda 35,500 tl ye satılan fluence Z.E hala uygun mu?
- km de yaklaşık 32 kuruş yakıyor
- tam şarj ile 100 km menzil var
- akü içinde kasko ücreti ödememiz gerekebilir
+ vergi yok
+ eksoz yok ve egsoz muayenesi yok
+ düşük bakım maliyeti
+ sıfır motor sesi ( kişiye göre bunu dezavantaj kısmınada yazabiliriz )
+ sıfır egsoz emisyonu (aslında sadece bu bile almak için yeterli ama o bilince ulaşabilmiş değiliz )
Yorum