Duyuru

Collapse
No announcement yet.

Bu 2. El Elektrikli Fluence Z.E. Mantıklı mı?

Collapse
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
new posts

  • Bu 2. El Elektrikli Fluence Z.E. Mantıklı mı?

    http://www.sahibinden.com/ilan/vasit...42499645/detay

    Sıfır Fluence Z.E.'nin 52 bin tl civarında olduğunu ve aküleride yıllık 10.000 km için yapılan sözleşme ile aylık 83€ kiralama bedeli vereceğimizi düşünürsek (Renault sitesinde sadece bunun bilgisi verilmiş);

    http://www.renaultelektrikliaraclar.com/fiyat

    83€*2,74=227,42 tl aylık akü kira bedeli
    227,42*12=2729,04 tl yıllık akü kira bedeli
    2729,04/10,000km= 0,2729 tl (27,29 kuruş) km maliyeti

    Her 100 km içinde yaklaşık 5 tl elektrik şarj parası ödeneceği düşünülürse 10 bin km de 500 tl elektrik parası ödenecektir, buda;

    500/10,000=0,05 tl (5 kuruş) km başı elektrik maliyeti demektir
    Toplam ;
    0,2729+0,05=0,3229 tl (32,29 kuruş) km başına maliyeti olacaktır. Buda senede max 10,000 km yaparsak, daha az yapılan km de maliyet dahada artıyor aslında bu sözleşme ile (kullanım şeklini dikkate almazsak) minimum yakacağı yakıt bu...
    Şimdi, akü kiralamak için alternatif bir sözleşme seçeneği varmı bilmiyorum ama mevcut seçenekle aşağıdaki avantaj ve dezavantajları düşünürsek yukarıdaki ilanda 35,500 tl ye satılan fluence Z.E hala uygun mu?

    - km de yaklaşık 32 kuruş yakıyor
    - tam şarj ile 100 km menzil var
    - akü içinde kasko ücreti ödememiz gerekebilir

    + vergi yok
    + eksoz yok ve egsoz muayenesi yok
    + düşük bakım maliyeti
    + sıfır motor sesi ( kişiye göre bunu dezavantaj kısmınada yazabiliriz )
    + sıfır egsoz emisyonu (aslında sadece bu bile almak için yeterli ama o bilince ulaşabilmiş değiliz )
    2009 Cosmo 1.6 Turbo + Landirenzo+Bej iç döşeme + DVD800 + Siyah

  • #2
    Ynt: Bu 2. El Elektrikli Fluence Z.E. Mantıklı mı?

    Benzinlisini alın lpg taktırın daha mantıklı
    34 ST 579 '09 C180 Kompresor

    BİR ZAMANLAR 34 KRR 79 1.6T Edition Elegance Teknik Gri

    Yorum


    • #3
      Ynt: Bu 2. El Elektrikli Fluence Z.E. Mantıklı mı?

      32 kurus yakan elektirikli araba benim insigniam bazen 25 kurus yakiyo
      2012 İnsignia 1.4 Turbo

      Yorum


      • #4
        Ynt: Bu 2. El Elektrikli Fluence Z.E. Mantıklı mı?

        Yanlış hatırlamıyor isem Fluence bu modelinde sadece akü ile çalışıyor bu yüzden emisyon 0 bu tür araçlar birinci nesil elektrikli araçlar bildiğiniz üzere hibrid motorlar üzerine daha çok yatırım yapılıyor renonun bu modelinde diyelimki istanbulun akşam trafiğine yakalandınız ve tamda boğaz köprüsünün ortasında akü bitti geçmiş olsun aracın ikinci bir motoru olmadığı için kendini istenilen seviyede şarj edemiyor mesala opelin Amperasında ise benzinli bir motoru ve Jenaratör görevini üstleniyor ve birde elektrikli bir motora sahip böylelikle 500 km civarında gidiyor ve emisyon değerleride 40 g/km den daha düşük istenilen emsiyon tabiki 0 olması ama araç 150-200 km anca gidebiliyor buda fabrika verilerine göre bence kısa mesafeler için kullanılacaksa düşünüle bilir mesala benim babam arabayı markete gitmek camiye gitmek ve hastaneye gitmek için kullanıyor onun için ideal ama normal iş koşulları için düşünürsek çok zor bir araç.



        2009 INSIGNIA 4DR COS 16LET180HP M6 NAV CD500+FLEX+SR+19'' JANT+DERİ

        Yorum


        • #5
          Ynt: Bu 2. El Elektrikli Fluence Z.E. Mantıklı mı?

          bu arabayı sadece pazar sabahları trafik boşken kullanabilirsiniz !! Yoksa hep yolda kalmak zorunda kalırsınız!!

          Yorum


          • #6
            Ynt: Bu 2. El Elektrikli Fluence Z.E. Mantıklı mı?

            bence alınmaz tipi normal fluencelerden daha çirkin
            F30 Sport+

            Yorum


            • #7
              Ynt: Bu 2. El Elektrikli Fluence Z.E. Mantıklı mı?

              Orjinal yazı sahibi: Gökhan_55
              bence alınmaz tipi normal fluencelerden daha çirkin
              Evet biraz farklılıklar var, özellikle arka stoplarda. Ama dikkati çekmeyen bir durum (ben öyle olduğunu hissettim) ise sanki normal fluenceten daha uzun. bu uzunlukta arka tekerden sonrası yani bagaj kısmı biraz daha uzun geliyor bana.
              Orjinal yazı sahibi: FacomX
              Yanlış hatırlamıyor isem Fluence bu modelinde sadece akü ile çalışıyor bu yüzden emisyon 0 bu tür araçlar birinci nesil elektrikli araçlar bildiğiniz üzere hibrid motorlar üzerine daha çok yatırım yapılıyor renonun bu modelinde diyelimki istanbulun akşam trafiğine yakalandınız ve tamda boğaz köprüsünün ortasında akü bitti geçmiş olsun aracın ikinci bir motoru olmadığı için kendini istenilen seviyede şarj edemiyor mesala opelin Amperasında ise benzinli bir motoru ve Jenaratör görevini üstleniyor ve birde elektrikli bir motora sahip böylelikle 500 km civarında gidiyor ve emisyon değerleride 40 g/km den daha düşük istenilen emsiyon tabiki 0 olması ama araç 150-200 km anca gidebiliyor buda fabrika verilerine göre bence kısa mesafeler için kullanılacaksa düşünüle bilir mesala benim babam arabayı markete gitmek camiye gitmek ve hastaneye gitmek için kullanıyor onun için ideal ama normal iş koşulları için düşünürsek çok zor bir araç.
              Evet Fatih Bey araç hibrid değil sadece elektrikli ve aküden aldığı enerji ile çalışıyor. Boğaz köprüsü üstünde artık akü biterse taş devrine dönüş yapacağız, araç tabanı açılıyor ordan ayaklarımızla aracı hareket ettirebiliyoruz işin şakası bu teknoloji hala gelişme aşamasında... Aslında böyle bir araç almayı düşünenler için alternatif sunmak adına paylaşımda bulundum...
              2009 Cosmo 1.6 Turbo + Landirenzo+Bej iç döşeme + DVD800 + Siyah

              Yorum


              • #8
                Ynt: Bu 2. El Elektrikli Fluence Z.E. Mantıklı mı?

                bencede alınmaz nerede kalacağın belli değil sanırım 320 km menzili var
                Hayat bisiklete benzer,Pedal çevirmeyi bıraktığın an düşmeye mahkümsun...
                [img height=150]http://i1096.photobucket.com/albums/g322/emrezxr/144_zps71fffeb4.jpg[/img]

                Yorum


                • #9
                  Ynt: Bu 2. El Elektrikli Fluence Z.E. Mantıklı mı?

                  320 km menzili olsa düşünülmeden alınır. ne yazık ki maksimum 150-160 km idi sanırım

                  Yorum


                  • #10
                    Ynt: Bu 2. El Elektrikli Fluence Z.E. Mantıklı mı?

                    Orjinal yazı sahibi: emrezxr
                    bencede alınmaz nerede kalacağın belli değil sanırım 320 km menzili var
                    Orjinal yazı sahibi: adamsapple
                    320 km menzili olsa düşünülmeden alınır. ne yazık ki maksimum 150-160 km idi sanırım
                    Motor 54/70 kW'lik elektrikli motor

                    Karma döngü NEDC menzili 160 km
                    2009 Cosmo 1.6 Turbo + Landirenzo+Bej iç döşeme + DVD800 + Siyah

                    Yorum


                    • #11
                      Ynt: Bu 2. El Elektrikli Fluence Z.E. Mantıklı mı?

                      Aklıma birşey daha geldi; Bu araç uzun yolda 150 km menzili olsa, tam şarj için 5-6 saat gerektiğini hesaba katacak olursak

                      tam dolu depo ile yola çıkarak 150 km sonra akü bitince 5-6 saat 1.şarj molası,
                      1. şarjdan sonra 150 km daha ilerleyip 2. şarj molasında 5-6 saat beklenecek,
                      2. şarjdan sonra yine 150 km daha yol katedip Ankaraya kısmetse varmış olacağız.

                      Buda demek oluyor ki 450 km Ankara yolcuğu boyunca 2 kez 5-6 saatlik mola vereceğiz. Yolculukta 5 saat zaman geçirsek, molalarda da en az 10-12 saat bekleyeceğimiz için Ankaraya varış 17 saatte gerçekleşmiş olacak. Dolayısıyla kimse bu tür araçla şehir dışına çıkamaz
                      2009 Cosmo 1.6 Turbo + Landirenzo+Bej iç döşeme + DVD800 + Siyah

                      Yorum


                      • #12
                        Ynt: Bu 2. El Elektrikli Fluence Z.E. Mantıklı mı?

                        MTV DEN(BANDROL) MUAF
                        EKSOZ OLMADIĞINDAN MUAYENESİ DE YOK


                        Paris'te belediye resimdeki gibi elektrikli araçları kiralıyor. Şehir içinde kullanım daha mantıklı.

                        2011 1.6 T Cosmo Sports Tourer

                        Yorum


                        • #13
                          Ynt: Bu 2. El Elektrikli Fluence Z.E. Mantıklı mı?

                          Orjinal yazı sahibi: sait_oguz
                          Aklıma birşey daha geldi; Bu araç uzun yolda 150 km menzili olsa, tam şarj için 5-6 saat gerektiğini hesaba katacak olursak

                          tam dolu depo ile yola çıkarak 150 km sonra akü bitince 5-6 saat 1.şarj molası,
                          1. şarjdan sonra 150 km daha ilerleyip 2. şarj molasında 5-6 saat beklenecek,
                          2. şarjdan sonra yine 150 km daha yol katedip Ankaraya kısmetse varmış olacağız.

                          Buda demek oluyor ki 450 km Ankara yolcuğu boyunca 2 kez 5-6 saatlik mola vereceğiz. Yolculukta 5 saat zaman geçirsek, molalarda da en az 10-12 saat bekleyeceğimiz için Ankaraya varış 17 saatte gerçekleşmiş olacak. Dolayısıyla kimse bu tür araçla şehir dışına çıkamaz
                          Aslında çıkılır.. Ama ülkemizde şarj istasyonları yok... Avrupa'da ise var ve bitmiş bataryayı verip yeni batarya takıyorsunuz, yolunuza devam ediyorsunuz... Daha ne olsun bedava yolculuk...
                          1.6T Cosmo (2011) / Teknik Gri / Necvox Infotainment + kamera / Prins VSI–2 Keihn Enjektör – Turbo Map – Valve Care...

                          Yorum


                          • #14
                            Ynt: Bu 2. El Elektrikli Fluence Z.E. Mantıklı mı?

                            İlk Sahibi de 4000 Km İyi Sabretmiş. Direksiyon Becerisi, Araç Hakimiyeti ve Trafik Kurallarına Adaptasyon İçin Ehliyet Kursu Veren Firmaların Araçlı İlk Eğitimlerinde Kullanılabilir. Atıyorum 10 Saat Araçlı Eğitimin İlk 2-3 Saati Bununla Verilebilir. Günde 90 Km. Yılda Yaklaşık 33,000 Km. (Kursların En Az 10 Saat Eğitim Verdiğini Varsayarak..)

                            Yorum


                            • #15
                              Ynt: Bu 2. El Elektrikli Fluence Z.E. Mantıklı mı?

                              Orjinal yazı sahibi: bigbrother
                              Orjinal yazı sahibi: sait_oguz
                              Aklıma birşey daha geldi; Bu araç uzun yolda 150 km menzili olsa, tam şarj için 5-6 saat gerektiğini hesaba katacak olursak

                              tam dolu depo ile yola çıkarak 150 km sonra akü bitince 5-6 saat 1.şarj molası,
                              1. şarjdan sonra 150 km daha ilerleyip 2. şarj molasında 5-6 saat beklenecek,
                              2. şarjdan sonra yine 150 km daha yol katedip Ankaraya kısmetse varmış olacağız.

                              Buda demek oluyor ki 450 km Ankara yolcuğu boyunca 2 kez 5-6 saatlik mola vereceğiz. Yolculukta 5 saat zaman geçirsek, molalarda da en az 10-12 saat bekleyeceğimiz için Ankaraya varış 17 saatte gerçekleşmiş olacak. Dolayısıyla kimse bu tür araçla şehir dışına çıkamaz
                              Aslında çıkılır.. Ama ülkemizde şarj istasyonları yok... Avrupa'da ise var ve bitmiş bataryayı verip yeni batarya takıyorsunuz, yolunuza devam ediyorsunuz... Daha ne olsun bedava yolculuk...
                              dogru soyluyorsunuz sarj istasyonlari turkiyede yaygin degil.Ama suda varki Fluence Z.E. yi sarj etmek icin sarj lstasyonuna ihtiyac yok.
                              • Nasıl bir priz?
                              Twizy için 220V – 16A ya da 10A'lık standart bir ev prizi.
                              Ya da Renault Z.E. yelpazesinin diğer tüm araçları için akıllı ve güvenli şarj cihazı Ev Tipi Şarj Ünitesi yardımıyla. Kısacası, elektrik motorlu aracınızı doğrudan ve pratik bir şekilde garajınızda şarj edebilirsiniz!

                              • Ne kadar sürede?
                              Twizy'nin tam şarjı için 3 saat 30 dakika.
                              Diğer araçların tam şarjı için 6 - 8 saat.

                              • Ne zaman?
                              Zamanınızı en iyi şekilde değerlendirebilmek için, geceleri özel park yerinde ya da gündüz iş saatlerinde ortak otoparklarda.

                              • Priz nereye yerleştirilmeli?
                              Müstakil evinizin garajına ya da apartmanınızın ortak otoparkına. Uygun bir şebeke prizine emniyetli bir otomatik anahtar sistemi takılarak her türlü saldırıya karşı koruma sağlanabilir.

                              evet avrupada ozel istasyonlar var girdiginiz zaman aracin altindan bos akuyu alip sarj edilmis dolu akuhu takiyor ve 3-5 dk icinde yolunuza devam ediyorsunuz.
                              tasarruf konusunada gelince turkiyede 2 alternatifiniz var;
                              1- ya akunun parasini verip alacaksiniz (pahali bir yol)
                              2- akuyu belli kosullarda sozlesmeli kiralayacaksiniz ki bu fluence icin asagidaki linkte yilda 10,000 km yapma kosuluyla aylik 83 euro kira bedeli odeyecegimizin bilgisi verilmistir.. taahhute gore fiyat degisir. bu bilgileri aklimin yettigince ilk mailimde aciklamaya calistim. o hesap dogrultusunda elektrikli fluence km de 32 kurus yakiyor.

                              http://www.renaultelektrikliaraclar.com/fiyat
                              2009 Cosmo 1.6 Turbo + Landirenzo+Bej iç döşeme + DVD800 + Siyah

                              Yorum

                              İşleniyor...
                              X