Duyuru

Collapse
No announcement yet.

Geri Vites- Yokus

Collapse
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
new posts

  • Geri Vites- Yokus

    Merhabalar, yasli ve amatör bir insignia kullanicisiyim. Geçenlerde arabam yokus asagi park etmisti ve ben geri geri yokusu çikmak zorundaydim. Geri vitese taktim ve araba çikmadi ! zorladim ve sonuçta galiba debriyaj balatasi yani. Dumanlar çikti ve koku 3-5 gün dagilmadi. Bu haliyle arabayi kullaniyorum ancak sizden ricam bana bu konuda neden geri viteste ve yokusta iken araba çekmiyor? Birde bu debriyaj isi bana kaça malolur ? Nerde tamir yaptirayim. Araba 2010 model Turbo 180 Hp. TESEKKüRLER.

  • #2
    Ynt: Geri Vites- Yokus

    Hos geldiniz

    Dik yokuslarda geri geri cikmak bu araclarda zor olabiliyor aractaki hillholder sistemini kullanarak kalkmayi yada elfreni cekik olarak denerseniz daha basarili bir kalkis olur baski batadan duman cikmasi baskinin bittigi manasinda degildir ama yinede tedbirli olmak lazim ankara opel opis te ufuk bey var kendisi size yardimci olacaktir

    Gecmus olsun



    2009 INSIGNIA 4DR COS 16LET180HP M6 NAV CD500+FLEX+SR+19'' JANT+DERİ

    Yorum


    • #3
      Ynt: Geri Vites- Yokus

      geri geri yokuş çıkarken özellikle ilk kalkış anında yarım debriyajı iyi kullanmayı deneyebilirsiniz.
      MEN AMENE BİL KADER EMİN-E MİNEL KEDER.

      Yâ Rab! Garibem, bîkesem, zaîfem, nâtüvanem, alîlem, âcizem, ihtiyarem, 
Bî-ihtiyarem, el'aman gûyem, afv cûyem, meded hâhem zidergâhet İlahî!

      Yorum


      • #4
        Ynt: Geri Vites- Yokus

        Arabanız normal şekilde kalkmaya devam ediyorsa debriyajınızda bir problem yoktur. Malesef insignialar geri geri yokuş çıkamıyor
        2012 - 1.4 Turbo Edition Elegance + Yeni Stil Paketi

        Yorum


        • #5
          Ynt: Geri Vites- Yokus

          Degerli arkadaslar, Verdiginiz bilgiler için tesekkürler.
          Bu arabalar neden geri yokus cikamiyor? Bunu bence OPEL Türkiye ve Almanya ( Merkez galiba) bildirmek gerekir. 180 beygirlik araba yokusu geri çikamiyrsa teknik bir defodur.
          Bir kampanya yapmak gerekir. Türkiyede bu türden arabalar neden satiliyor? Ben Almanya yada Avrupada böyle bir durumun oldugunu düsünmüyorum.Ayrica kullanmada sorun varmi bilmiyorum. Türkiyede en basit arabalar - Dogan vb vb gibi-bile daha iyi yokus cikiyor.? Haydi bir kampanya yapalim. Opel bu isi düzeltsin. Geri çeksin arkadaslar. Saygilarimla.

          Yorum


          • #6
            Ynt: Geri Vites- Yokus

            Orjinal yazı sahibi: Amatör
            Degerli arkadaslar, Verdiginiz bilgiler için tesekkürler.
            Bu arabalar neden geri yokus cikamiyor? Bunu bence OPEL Türkiye ve Almanya ( Merkez galiba) bildirmek gerekir. 180 beygirlik araba yokusu geri çikamiyrsa teknik bir defodur.
            Bir kampanya yapmak gerekir. Türkiyede bu türden arabalar neden satiliyor? Ben Almanya yada Avrupada böyle bir durumun oldugunu düsünmüyorum.Ayrica kullanmada sorun varmi bilmiyorum. Türkiyede en basit arabalar - Dogan vb vb gibi-bile daha iyi yokus cikiyor.? Haydi bir kampanya yapalim. Opel bu isi düzeltsin. Geri çeksin arkadaslar. Saygilarimla.

            keşke bu kadar basit olabilseydi, ilk başlardan çok şikayet alsaydı belkide debriaj sistemini güçlendirirdi, ama şartık zor, belki makyajlı kasada daha güçlü bi debriaj sistemi koymuşlardır, araçlarmız önden çekişli olduğu için geri viteste rampa yukarı kalkış yapmak aracı oldukça zorlamaktadır, zaten zayıf olan baskı balata bu esnada oldukça zorlanarak yanabilir, koku yapabilir, bi kereden bişey olmaz ancak bu durumu bi kaç kere yaşarsanız baskı balatanız sıyırmaya ve kaçırmaya başlar, benim araç 75 bin kmde, yakın bi zamanda 3. baskı balatamı değiştirdim maalesef, yapcak bişi yok, fiyat olarak serviste baskı balata bilya değişim vs. vs. hepsi 1200-1400 arasını bulabilir...

            Yorum


            • #7
              Ynt: Geri Vites- Yokus

              Aslında Opel bu durumun farkında olayı biraz teknik olarak düşünür isek 1.6 motorda 180 beygir güç üretmek ve 250 km hızlarının üzerine çıkmak için tasarlanmış şanzumanda geri vites ve torkunu artırma yapıldığı zaman araç maalesef 220 km hızları geçemiyor bu sebepten dolayı kalkışta tork düşük kalıyor ve araçlarımız baskı balataya yüklenerek kalkmaya çalışıyor 1600 kg devasal büyüklükteki aracımız zorlanıyor opel mühendisleri bunu absorve etmek için hill holder sistemini araçlasrımıza koymuşlar araçlarımızda bulunan sesnsörler ve kullanıcınız debriyaj ,fren ve gaz pedalı hareketlerine bağlı olarak devreye giren hill holderdan destek almak lazım ama çoğu sürücümüz maalesef hill holderi layıkı ile kullanamıyor özellikle geri geri çıkarken.Bu sebepten dolayı ben dahil gerekmedikçe ramplarda geri geri çıkmamak için araç yönünü rapmpaya doğru park ediyorm hasanın dediği gibi yeni nesil makyajlı insignialarda bu durumu çözerler diye bekliyoruz.



              2009 INSIGNIA 4DR COS 16LET180HP M6 NAV CD500+FLEX+SR+19'' JANT+DERİ

              Yorum


              • #8
                Ynt: Geri Vites- Yokus

                Peki, bu hill holder i nasil layikiyla kullanabiliriz acaba?

                Yorum


                • #9
                  Ynt: Geri Vites- Yokus

                  Orjinal yazı sahibi: Amatör
                  Peki, bu hill holder i nasil layikiyla kullanabiliriz acaba?
                  Daha önce arkadaşlarımız paylaşmıştı
                  http://www.insigniateam.com/forum/in...9295#msg169295



                  2009 INSIGNIA 4DR COS 16LET180HP M6 NAV CD500+FLEX+SR+19'' JANT+DERİ

                  Yorum


                  • #10
                    Ynt: Geri Vites- Yokus

                    Fatih bey verdiginiz linke tiklayinca su cevabi aldim "Baktığınız konu veya bölüm silinmiş veya size sınırlandırılmıştır.* Tsk ederim.

                    Yorum


                    • #11
                      Ynt: Geri Vites- Yokus

                      Linki görmeniz lazım belki ben yanlış link paylaştım

                      Linkteki mesaj

                      Yokuş Kalkış Desteği (HillHolder) Nedir?
                      Belli bir eğimin üzerindeki yokuşlarda aracı kaldırırken ayağı frenden çekip gaza basıp debriyajı bırakana kadar geçen zamanda otomobilin kaymasını önlemek için araç kullanımını kolaylaştırmak amacıyla yapılmış bir sistemdir.

                      Nasıl Çalışır?
                      Sistemin çalışması için yokuşun eğimi, fren ve debriyaj pedallarından gelen verileri değerlendirir.
                      Öncelikle frene basılmalıdır. Debriyaja bastıktan sonra 3 saniyelik süre başlar.
                      • Fren basılı; boş viteste debriyaja basıp freni bıraktığınızda hillholder devrede olacaktır.
                      • Fren basılı; debriyaja basıp 1.vitese takıp freni bıraktığınızda hillholder devrede olacaktır.

                      • Fren basılı; debriyaja basmadan freni bırakırsanız hillholder devrede olmayacaktır.
                      • Fren basılı; debriyaja basıp 3 saniyeden fazla beklerseniz freni bıraktığınızda hillholder devrede olmayacaktır.
                      • Fren basılı; 1.vitese taktıktan sonra hareket etmek için 3 saniyeden fazla beklerseniz hillholder devrede olmayacaktır.


                      Aynı şartlar ters yokuşta da geri vites için geçerlidir.

                      Önemli: Debriyaj balatalarınızı çok zorlamamak için yokuşta kalkış esnasında süreye dikkat etmenizi öneririz. Aksi halde araç tutunurken yarım debriyaj yapmanızdan dolayı balatalar daha çabuk yıpranabilir.


                      Katkısı olan üyeler: efemuratt, SaMiL_N, cagri



                      2009 INSIGNIA 4DR COS 16LET180HP M6 NAV CD500+FLEX+SR+19'' JANT+DERİ

                      Yorum


                      • #12
                        Ynt: Geri Vites- Yokus

                        Fatih bey ilginiz için tesekkürler. Bahsi geçen konuyu ileri gitmek için zaten uyguluyorum. Ama dogrusu geri viteste hiç uygulamadim. Deneyecegim. Saygilar.

                        Yorum


                        • #13
                          Ynt: Geri Vites- Yokus

                          Dik yokuşta TC traction kontrolü de kapatırsanız kalkışta balata kaçırma olayı azalır fakat lastiklerin patinaja düşmesi söz konusu.
                          Insignia Editition Elegance - 18" jant Teknik gri

                          Yorum

                          İşleniyor...
                          X