Duyuru

Collapse
No announcement yet.

2013 Octavia Aldım ve Yol İzlenimlerim

Collapse
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
new posts

  • 2013 Octavia Aldım ve Yol İzlenimlerim

    Arkadaşlar slm,

    Uzun süreli araştırma ve düşünüp taşınmaların sonucunda 2013 Octavia 1.6 TDI Elegance almış bulunuyorum. Insignia ya LPG takmaya cesaret edemediğimden, Astra ve Focus un küçük olmasından, Mazda 6 nın yüksek vergisi ve tüketiminden dolayı tercihim bu yönde oldu. Aracımda ekstra olarak 17'' Teron Jantlar var ve renk olarak Platin Gri yi seçtim. Panaromik Sunroof istiyordum ama bayii bu araçlar için kesin geliş tarihi ve sabit fiyat garantisi veremedi. Bayii tanıdık olduğu için sıkı pazarlık rica ve minnetlerle son gelen 2 zammı da yansıtmadı o nedenle gidip Ordu'dan aldım ve Ankara'ya getirdim. Bu süre zarfında 750km yol yaptım ve işte izlenimler.

    1- Aracın arka süspansiyonun torsiyon çubuk olması bazılarını yol tutuş konusunda düşündürmüş. Aracı aldığım ilk gün boş yolda 70-80 km hız aralığında sert şerit değiştirmeler yaptım ve arkada bir yol tutuş kaybıi kopma hissetmedim, hatta ESP bile devreye girmedi. Sonra, Samsun çıkışında yol çizgi çalışmaları nedeniyle çizgilerin üzerine aralıklarla kukalar koymuşlardı. Solda yol vermeyen kamyonu sağından geçerken, kamyonun fikir değiştirip üzerime kırması ile tekrar sola geçtim, bunları yaparken de kukalara çarpmamak için oldukça ani kukalar arası slalom yaptım, arka tarafta beni tedirgin eden bir kopma olmadı. Tıpkı ESP devrede gibi araba kendini istediğim şeride oturttu. Kısaca çok çok zorlamadıkça torsiyon çubuğun yol tutuşa negatif etkisini yaşayacak biri olacağını sanmıyorum.

    2-Aynı konunun bir de konfora etkisi tartışılmış. Şahsen ben bunun konfora da negatif bir etkisini hissetmedim. Hatta genel olarak süspansiyon konforundan bahsedersek, süspansiyon oldukça tok ama konfordan ödün vermeden tasarlanmış. Özellikle Opel Insignia ve Astra GTC ile karşılaştırınca darbe emişleri vs daha yumuşak. Çukura vs girince öyle dangur dungur sesler, tıkırtılar gelmiyor. Üstelik benim aracımda 17'' jantlar vardı.

    3- Arkadaki şaft tüneli eleştirilmiş. Arkada yolculuk etmediğim için bişi söylemek zor ama genel olarak bakınca rahatsız edici değil. Hatta arka koltuk çok daha düz tasarımlı ve 3. yolcu oldukça rahat edecektir. Tabii bunu gene Insignia ve Astra ya göre söylüyorum. Bu arada bu tüneli eleştirenler için açıklama aynı şasenin 4*4 versiyonlarında da kullanılacak olmasıdır.

    4- Başka bir eleştiri koltukların yan desteği ile ilgiliydi. GTC ile karşılaştırdığımda evet GTC kadar sarmıyor, ama bu iyi mi kötü mü? Ben en azından koltuklarda daralmadım. Bazı arkadaşlar yan destek yetersizliği nedeniyle virajlarda koltuklarda kaydıklarını söylemişler. Anlattığım slalom olayları da dahil ben böle bir durumla hiç karşılaşmadım. Bence döşemeler olsun, koltuğun yumuşaklık ayarı olsun, yan destekler olsun gayet başarılı ve konfora dönük. Tek sorun açık rengi temiz tutmanın zorluğu.

    5- Gelelim benim en çok düşüdüren olaya, yani performansa. 180HP lik GTC ve Insignia kullanıcısı olarak Octi nin beni üzmediğini söyleyebilirim. Tabii bu araçtan neler beklediğinize bağlı. Dip gaz yapıp max torku ürettiği devirler arasında araç çok güzel devirlenip hızlanıyor, sanki bu devirler arasında tork boost varmış gibi. Ama daha üst devirlerde bu hızlanma isteğinde düşüş oluyor. Ben sürekli klima açıkken kullandım, ne düzlüklerde ne de yokuş sollamalarında üzdü beni. Bir de sanki klima farklı bir motora bağlıymış gibiydi. Özellikle yokuşlarda kapatıp sonrasında açtım ve klima açılması çekişte bir düşüklük yaratmadı. Oysa bahsettiğim düşüşü GTC hissedebiliyorum. Kullanım boyunca şehir içleri geçişleri hariç 110-115 e sabitledim ve yağ gibi geldim. Ankara çevre yolunda arkadan gelen bir Volvo S40 ın sıkıştırmasıyla 120 ile giderken biraz asıldım ve sorunsuz olarak hemen 145 lere çıktı. ROdajda olduğum için daha üst hızlara çıkarmadım.

    6-Bir önceki madde de dedim ya ne beklediğinize bağlı diye. Öyle milletle kapışılacak, gücünü gösteriim diyeceğiniz bir araç da değil ama. Mesela bir ışıkta Opel Vectra A kasa ile (sanırım 110hp lik di) kalktık ben kafa kaldırdım ama araç sonra beklediğim kadar hızlanamadı. Buna rağmen opeli geçtim ama anladım ki daha fazla perf isteyener için yazılım şart. Veya daha sonra gelecek 110 lukları beklemek. Ama araç gider haldeyken 1.6 atmosferik benzinlilerden çok daha iyi, özellikle hızlanma konusunda. Delice civarında sollama yaparken tamponuma dayanan bir önceki kasa Civic ben gaza asılınca kendisi de hızlanmasına rağmen aynamda biranda kayboldu

    6- Yalnız bu izlenimleri araçta tek kişi, ve kısmen boş bagajla edindim. Araç dolu bagaj ve içinde 2-3 kişiyle biraz daha zorlanabilir.

    7- Bu macera sonunda 85km lik ortalama hız ile 4.7lt lik ortalama tüketimim oldu. 750km lik yol sonunda yarım deponun altına düştüm ama menzil hala 320km gösteriyor

    8- cruze control a çok alışamadım. En son hızı hafızıya alıyor ve cruze u tekrar devreye soktuğunuzda bu hıza geliyor. Örneğin 110 a ayarlamışsam şehir içinde 70 e sabitleyip cruze a geçtiğimde yeniden 70'den 110'a çıkıyor. bir şekilde hafızaya almasını önlemek gerek. Belki bu özelliği vardır ama ben henüz çözemedim. Cruze da beğendiğim bir özellik debriyaja bassanız dahi devreden çıkmıyor. Belirli bir hızda yolun durumuna göre vites düşürüp yükseltseniz dahi aynı hızda çalışmaya devam ediyor. GTC de debriyaja bastığınız anda cruze devreden çıkıyordu

    9- Aynalar küçük değil ama evet kör nokta sorunu var. Üçgenimsi yapısı nedeniyle bazen öyle bir an geliyor ki arkanızdaki koca araç birden bire kaybolabiliyor. Bu nedenle aynalara alışmak çok çok önemli.

    10- Bazı durumlarda yüksek hızlarda rüzgar sesi geliyor ama rahatsız edici değil. Ama zaten dediğim gibi bu bazı durumlarda oluyor. Onun dışında gayet sessiz. Motor sesi dizel gibi değil, birazcık tok ses veren egzosuyla oynanmış benzinli gibi. Zaten bunu da ilk kalkışlarda duyuyorsunuz. Onun dışında kabinde motor sesi yok. Tabii dışarıdan dizel olduğu belli, özellikle ilk alıştırma ve otopark benzeri yerlerde yavaş kullanırken.

    11- Yalıtım başarılı yol düzgünse içeri yol sesi almıyor. Ancak bozuk veya kalitesiz asfalt ise lastik sesi gelebiliyor. Gerçi bunu çamurluk içlerine yalıtım malzemesi kaplatarak çözebilirsiniz.

    Bunun dışında genel olarak:

    Start stop sıkıcı değil. 1.vitese atınca gecikme olmadan çalışıyor. Ama bu motor için ne kadar sağlıklı orası tartışılır. Sanırım iptal edip kullanacağım.

    Ses sistemi çok kaliteli. Bas ve tizleri çok net. Üstelik ses arttıkça bozulma olmuyor. Tek eksiği Bolero ekran da navigasyon ve video oynatıcı yok. İleride Colombus ekran getirirlerse bu ekran alınıp takılabilir. Gerçi beni çok da ilgilendiren bir özellik değil video oynatıcı.

    Maxi Dot çok bilgilendirici. Bir çok özelliği kumanda edebiliyorsunuz. Örneğin yağ sıcaklığını bile görmeniz mümkün. Ortalama ve anlık tüketim değerleri ile yapılan km, ortalama hız ve kullanım süresini her yolculuğunuz için ayrı ayrı görebilmeniz mümkün. Yalnız 2 olumsuz yönü var, ilki bu ayarları yaparken dalıp yolu tamamen unutmanız mümkün. Kısaca araba hareket halindeyken çok oynamayın. 2. si de ekran pozisyonu bakımından bilgilere bakmak istediğinizde yine gözünüzü yoldan ayırmak zorunda kalıyorsunuz. GTC de bu bilgiler Bolero'ya göre daha yukarı konumlandırılan yol bilgisayarında veriliyor ve hem yolu hem bilgileri rahatlıkla görebiliyorsunuz.

    Sonuç olarak benim gibi spor araç tutkunu birinin bile hoşuna giden bir araç yapmışlar. Piyasadaki diğer rakipleri ile karşılaştırınca da aynı fiyata daha fazla donanım, güvenlik ve hacim sunuyor. Kısacası aldığıma hiç pişman olmadım. Herkese tavsiye ederim

  • #2
    Ynt: 2013 Octavia Aldım ve Yol İzlenimlerim

    hayırlısı olsun güzeldir skodalar
    Bir zamanlar 34 KTN 03 (Biz kırmızı başlıklı kızın hikayesinde bile kurttan yanayız)


    Kasabadaki en iyi silahşör olunca,herkes sizinle boy ölçüşmek ister cool cool

    F10 Msport

    Yorum


    • #3
      Ynt: 2013 Octavia Aldım ve Yol İzlenimlerim

      hayırlısı olsun abı kazasız belasız bınmek nasıp etsın. sonra chıp egzos fıltre sart

      Yorum


      • #4
        Ynt: 2013 Octavia Aldım ve Yol İzlenimlerim

        ECU ilk aklımda olan şeydi zaten, ama yeni nesil beyin olduğundan henüz yazılım yok

        Yorum


        • #5
          Ynt: 2013 Octavia Aldım ve Yol İzlenimlerim

          valla ozgunle bır konus abı en dogru bılgıyı ondan alırsın evotechlede gorus revoylada ne dıcekler bakalım.

          2013 polo gtı cupralara yazılım atılamıyor beyın kodları farklıymıs onlarda beklemede

          Yorum


          • #6
            Ynt: 2013 Octavia Aldım ve Yol İzlenimlerim

            Hayieli olsun yeni aracin
            2015 leon fr

            Yorum


            • #7
              Ynt: 2013 Octavia Aldım ve Yol İzlenimlerim

              hayırlı olsun ,2 sene sonra bakmak için dsg lisi listemde olan bir araç yorumlar benim için baya yönlendirici oldu teşekkürler.
              insignia 1.6 cdti sport AS + ÇG 2 paketi

              Yorum


              • #8
                Ynt: 2013 Octavia Aldım ve Yol İzlenimlerim

                hayırlı olsun
                2015 Honda  CRV  1.6 160 hp Akıllı 4x4 9 ileri zf şanzıman .. vs vs  (görmemişin... :P )

                Görelim Mevlam neyler .. Neylerse güzel eyler
                [center]

                Yorum


                • #9
                  Ynt: 2013 Octavia Aldım ve Yol İzlenimlerim

                  güzel dilekleri için herkese teşekkürler,

                  DSG sorun çıkarmaya her zaman aday olduğu için ben manuel tercih ettim.

                  ECU ya gelince Evotech ve Revo ile görüşmedim, Önceki araçlarımı yapan Booster la konuştuk.

                  Yorum


                  • #10
                    Ynt: 2013 Octavia Aldım ve Yol İzlenimlerim

                    h.olsun güle güle kullanın
                    sadece bişi tuhafıma gitti hız sabitleyici debriyaja basıncada devam ediyor dediniz frendede aynı deildir inş yoksa dügme agrızasında sıkıntı çıkartmasın.
                    siyah 2013 amarok 4motion highline kapalı kabin
                    siyah 2013 captiva LTZ 7 kişilik
                    uçan teneke fiorino

                    Yorum


                    • #11
                      Ynt: 2013 Octavia Aldım ve Yol İzlenimlerim

                      Bir araç piyasaya yeni çıktığında üretici firma yazılım yapılamısın diye beyne şifreleme yapıyorlar beyindeki yazılım okunamıyor okunsa bile yazılım yüklenemiyor yurt dışında bir kaç büyük firma var bu firmalar yeni çıkan beyinlerin şifrelerini kırıp okunacak hale getirip bizim Türkiye'deki yazılımcılara ve dünyaya dağıtıyorlar her yazılımcıda kendi bilgisiyle yazılım yapar araca bu yüzden biri yapamıyorsa hiç biri yapamaz tahmini bekleme sürenizde bir seneden aşağı değil maalesef ..benim kardeşimin aracı 1.6 tdı golf ona yaptık 155 bg güç aldık dsg şanzıman ,iddia ediyorum 0, 150 de 1.6turbo yetişemez böyle biraz kullanın ilerde yazılım gelince yaptırırsınız


                      1.6 Turbo Cosmo 272bg 360 nm forget piston ve piston kollari downpipe komple 76mm egzoz sistemi ve daha büyük intercoler

                      Yorum


                      • #12
                        Ynt: 2013 Octavia Aldım ve Yol İzlenimlerim

                        Evet, benim de tahminim 2 seneden önce yazılım hayal, zaten garanti de 2 sene sonra bitiyor. Denk gelmiş olur

                        Cruze'a gelince, dediğiniz gibi sadece fren yapınca devreden çıkıyor.

                        Bir de bahsetmeyi unuttuğum ECO modu var ilginç olan. Bu modda yol bilgisayarında bulunduğunuz devire göre hangi vitese geçmeniz gerektiğine dair bir uyarı çıkıyor. İşin ilginç yanı sizi sürekli Bin-1500 devirde ve en yüksek viteste tutmaya çalışıyor. Astra CDTI da özellikle Bin devirde araç stop edecek gibi oluyordu, oya bunda bazen 500 devirde dahi tık yok

                        Yorum


                        • #13
                          Ynt: 2013 Octavia Aldım ve Yol İzlenimlerim

                          Güzel bir araç Kazasız belasız sürüşler.



                          2009 INSIGNIA 4DR COS 16LET180HP M6 NAV CD500+FLEX+SR+19'' JANT+DERİ

                          Yorum


                          • #14
                            Ynt: 2013 Octavia Aldım ve Yol İzlenimlerim

                            Hayirli olsun abi fotolarida bekliyoruz en kisa zamanda
                            2012 İnsignia 1.4 Turbo

                            Yorum


                            • #15
                              Ynt: 2013 Octavia Aldım ve Yol İzlenimlerim

                              Hayırlı olsun aracınızı iyi günlerde kullanın.

                              Yorum

                              İşleniyor...
                              X