Üretim maliyetlerini azaltmak için ezeli rakipler bile işbirliğine gidebiliyor.
Bunun en çarpıcı örneği GM ve Ford'un yeni otomatik şanzıman üretimi için başlattıkları işbirliği. Söz konusu proje henüz görüşme aşamasında, ancak yakın zamanda bir anlaşmaya varılması bekleniyor. Proje kapsamında GM önden çekişli araçlarda kullanılmak üzere yeni bir 9 ileri otomatik şanzıman tasarımını üstlenecek. Ford ise arkadan itişli araçlarda kullanılması planlanan 10 ileri otomatik şanzıman tasarımını yapacak. 2015 yılında üretime girmesi hedeflenen şanzımanların yakıt tasarrufuna önemli katkı sağlaması bekleniyor. Her iki firma da bu proje öncesinde 8 ileri şanzımanlar üzerinde çalışmaktaydı, fakat beklenen yakıt tasarrufunun ancak daha fazla vites sayısı ile elde edilebileceği konusunda hemfikir görünüyorlar. Ford 8 ileri vitesli otomatik şanzıman planlarını tamamen rafa kaldırırken, GM ise aynı özelliklerdeki şanzıman üretimini 2014'de başlatacak, ancak hedeflenen üretim adetleri revize edilerek çok düşük sayılara çekildi.
Bunun en çarpıcı örneği GM ve Ford'un yeni otomatik şanzıman üretimi için başlattıkları işbirliği. Söz konusu proje henüz görüşme aşamasında, ancak yakın zamanda bir anlaşmaya varılması bekleniyor. Proje kapsamında GM önden çekişli araçlarda kullanılmak üzere yeni bir 9 ileri otomatik şanzıman tasarımını üstlenecek. Ford ise arkadan itişli araçlarda kullanılması planlanan 10 ileri otomatik şanzıman tasarımını yapacak. 2015 yılında üretime girmesi hedeflenen şanzımanların yakıt tasarrufuna önemli katkı sağlaması bekleniyor. Her iki firma da bu proje öncesinde 8 ileri şanzımanlar üzerinde çalışmaktaydı, fakat beklenen yakıt tasarrufunun ancak daha fazla vites sayısı ile elde edilebileceği konusunda hemfikir görünüyorlar. Ford 8 ileri vitesli otomatik şanzıman planlarını tamamen rafa kaldırırken, GM ise aynı özelliklerdeki şanzıman üretimini 2014'de başlatacak, ancak hedeflenen üretim adetleri revize edilerek çok düşük sayılara çekildi.