Duyuru

Collapse
No announcement yet.

SİZCE HANGİ SÜPERSPOR ve NEDEN?????

Collapse
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
new posts

  • #31
    Ynt: SİZCE HANGİ SÜPERSPOR ve NEDEN?????

    1.Mclaren Lm 5 adet üretilmiş diye biliyorum çok özel bir süperspor
    2.Aventador (Tercihim)
    3-F430 scuderia bu araç mükemmel tasarımın karşılığı bence
    2016 w205 AMG

    Yorum


    • #32
      Ynt: SİZCE HANGİ SÜPERSPOR ve NEDEN?????

      Orjinal yazı sahibi: 18XET01
      Orjinal yazı sahibi: Azure
      Orjinal yazı sahibi: 18XET01
      Ben öyle bir 0-100, öyle bir 0-200 görmedim. Veyron diyorum.
      aldatmaca onlar

      Performans/Yakıt tüketimi, Fiyat/Performansa bakıcak olursan coğu arabadan geri kaldığını görüceksin, Tabi şahsi fikrimdir
      Doğru diyorsun da Veyron alabilene yakıtının dokunacağını sanmıyorum yani
      Yakıt parasının dokunacağından deilde teknoloji olarak soylemye calıstım, kaputun altına ne var ne yok koymuslar sonra neymis 400 km yi geçıormus 16 silindirli 6bin kusur cc lik bi motor yani bırakta gecsin ama bir 911gt2-rs (yanılmıyorsam) 6 silindir 3600cc bir motorla 360 km yapabilmesi bence daha buyuk teknoloji

      Yorum


      • #33
        Ynt: SİZCE HANGİ SÜPERSPOR ve NEDEN?????

        Orjinal yazı sahibi: Azure
        Orjinal yazı sahibi: 18XET01
        Orjinal yazı sahibi: Azure
        Orjinal yazı sahibi: 18XET01
        Ben öyle bir 0-100, öyle bir 0-200 görmedim. Veyron diyorum.
        aldatmaca onlar

        Performans/Yakıt tüketimi, Fiyat/Performansa bakıcak olursan coğu arabadan geri kaldığını görüceksin, Tabi şahsi fikrimdir
        Doğru diyorsun da Veyron alabilene yakıtının dokunacağını sanmıyorum yani
        Yakıt parasının dokunacağından deilde teknoloji olarak soylemye calıstım, kaputun altına ne var ne yok koymuslar sonra neymis 400 km yi geçıormus 16 silindirli 6bin kusur cc lik bi motor yani bırakta gecsin ama bir 911gt2-rs (yanılmıyorsam) 6 silindir 3600cc bir motorla 360 km yapabilmesi bence daha buyuk teknoloji
        kaputun altına ne var ne yok koymuşlar diyorsun da Emir kardeşim onu koyabilmek, onu götürebilmek sığdırabilmek, hareket ettirebilmek, hararet yapmasını engelleyebilmek hiç mi iş değil yani? bu araç bu kadar basit mi? 8.0 (6 küsur litre değil) w16 motor tamamen bir teknoloji harikası bir makine, 4 tane turbo yerleştirmişler de hiç demiyorsun bu turbolar nasıl yerleştirilmiş diye bir kere o kadar ince düşünceler var ki bu araçta, 407 km hızda 15 dk gidince lastikler parçalanıyor ama 12 dk içinde 100 litre yakıt bitiyor... bu bir inceliktir... porsche tabii ki teknoloji harikası birşey, fakat şu da bi gerçek ikisi bi yere konulsa porsche'ye bir Allah'ın kulu dönüpte bakmaz, porsche hiçbir alanda bir veyronu geçebilecek bir makine değil buna carrera gt de dahil

        Yorum


        • #34
          Ynt: SİZCE HANGİ SÜPERSPOR ve NEDEN?????

          Tabiki koyabilmeleri büyük marifet ona lafım yok yani kötülediysem de okadar deil ama hani o motor hacminin o kadar turbonun o kadar silindirin karşılığı daha fazla olmalı bence Tamam biliyorum yerde giden araç için 400+ km/h fiziksel ve kimyasal anlamda çok uçuk bir olay ama motor hacmini fln oranladıgında bir porche veyronun 3 ya da 4 de bir oranında bi motora sahip ve 50 60 km lik bir fark (biliorum 350 km den sonra 50 km fark çok büyük bir mebla) beni yetericne tatmin etmiyor ben 4trilyon para verıosam o arac aynı zamanda uçmalı yani 400 km den sonra kanatlanıp gitmesi lazim onun :P Yani verdiğine karşılık yktığı gözüme israf geliyor. Carrera GT ile de dusucnelerim aynı o yzden 911 turbo serisi favorim yani Hele ki 911 gt2 - rs ise bu araç Hani Nasıl ki o kadar büyük seyleri kaputun altına koyabilmek marifetse rakipleri 600 hp yi 6000 cc v10-12 motorlardan cıkartırken GT2-rs 570 hp olması lazim 8 silindir, 4500 cc den cıkarmakta bence ayrı bir başarı olsa gerek. Dediğim gibi ben biraz Çoktan çok büyük işler başarmak yerine azdan büyük işler başarmaya daha başarılı gözle bakıorum Mühendislik okuduk zaten öğrettikleri şeyde buydu

          edit: verileri düzelttim

          Yorum


          • #35
            Ynt: SİZCE HANGİ SÜPERSPOR ve NEDEN?????

            Orjinal yazı sahibi: Azure
            Tabiki koyabilmeleri büyük marifet ona lafım yok yani kötülediysem de okadar deil ama hani o motor hacminin o kadar turbonun o kadar silindirin karşılığı daha fazla olmalı bence Tamam biliyorum yerde giden araç için 400+ km/h fiziksel ve kimyasal anlamda çok uçuk bir olay ama motor hacmini fln oranladıgında bir porche veyronun 3 ya da 4 de bir oranında bi motora sahip ve 50 60 km lik bir fark (biliorum 350 km den sonra 50 km fark çok büyük bir mebla) beni yetericne tatmin etmiyor ben 4trilyon para verıosam o arac aynı zamanda uçmalı yani 400 km den sonra kanatlanıp gitmesi lazim onun :P Yani verdiğine karşılık yktığı gözüme israf geliyor. Carrera GT ile de dusucnelerim aynı o yzden 911 turbo serisi favorim yani Hele ki 911 gt2 - rs ise bu araç Hani Nasıl ki o kadar büyük seyleri kaputun altına koyabilmek marifetse rakipleri 600 hp yi 6000 cc v10-12 motorlardan cıkartırken GT2-rs 570 hp olması lazim 8 silindir, 4500 cc den cıkarmakta bence ayrı bir başarı olsa gerek. Dediğim gibi ben biraz Çoktan çok büyük işler başarmak yerine azdan büyük işler başarmaya daha başarılı gözle bakıorum Mühendislik okuduk zaten öğrettikleri şeyde buydu

            edit: verileri düzelttim
            daha fazla gücü onlar size verir ancak oluşacak torku küçücük aktarma organları ile tekere aktarmak ayrı bir dert sonuçta kamyon değil bu ayrıca size verseler 2000hp 3000Nm tork kullanabilecek misiniz hayır adamlar yine gücü sınırlayacaklar ayrıca evet çok zorlanmış bir motor değil haklısınız ancak w16 8 lt motor kullanılmasının sebebi motordan her devirde en verimli tork bandını elde etmek maximal bir balans elde etmektir. kaldiki bence 400 kmh çok gereksiz bir karşılaştırma olur 400 ile giderken saniyede 110meter yol alıyorsunuz böyle bir yol yok burada en çok kullanılan hızbandı olan 120 200 kmh arası verimler önemli bence

            edit: bende makina mühendisliği okuyorum son sınıfım ne mühendisliği okudunuz bilemem ancak mekanizmalar dersinde işlenilen sistemlerdir bu sıralı V tipi W tipi boksör tipi motorlar bunların yapılma amacı ikincil atalet kuvvetlerinin en aza indirgenmesini güç çevrim eğrisinin piston sayısı artırılarak linear bir hal elde etmesini ve balansın net ayarlanmasını sağlamaktır. yoksa motor şeklinin güç elde ediliminde başka bir espirisi yok...

            Yorum


            • #36
              Ynt: SİZCE HANGİ SÜPERSPOR ve NEDEN?????

              Benim asil ve saf süpersportum her daim ferrari oldu ama fiyatına bakmadan bunlardan herhangi birinin anahtarını alabilecek olsam, kuşkusuz "erişilemeyene erişen" i yani veyronu seçerim...yıldızlar erişilemedikçe yıldızdırlar
              2011 1.6 T Cosmo, siyah, sunroof+flyaudio + arka koltuk monitörler

              Yorum


              • #37
                Ynt: SİZCE HANGİ SÜPERSPOR ve NEDEN?????

                Orjinal yazı sahibi: Onat89
                daha fazla gücü onlar size verir ancak oluşacak torku küçücük aktarma organları ile tekere aktarmak ayrı bir dert sonuçta kamyon değil bu ayrıca size verseler 2000hp 3000Nm tork kullanabilecek misiniz hayır adamlar yine gücü sınırlayacaklar ayrıca evet çok zorlanmış bir motor değil haklısınız ancak w16 8 lt motor kullanılmasının sebebi motordan her devirde en verimli tork bandını elde etmek maximal bir balans elde etmektir. kaldiki bence 400 kmh çok gereksiz bir karşılaştırma olur 400 ile giderken saniyede 110meter yol alıyorsunuz böyle bir yol yok burada en çok kullanılan hızbandı olan 120 200 kmh arası verimler önemli bence

                edit: bende makina mühendisliği okuyorum son sınıfım ne mühendisliği okudunuz bilemem ancak mekanizmalar dersinde işlenilen sistemlerdir bu sıralı V tipi W tipi boksör tipi motorlar bunların yapılma amacı ikincil atalet kuvvetlerinin en aza indirgenmesini güç çevrim eğrisinin piston sayısı artırılarak linear bir hal elde etmesini ve balansın net ayarlanmasını sağlamaktır. yoksa motor şeklinin güç elde ediliminde başka bir espirisi yok...
                Ben Kimya Mühendisliği okudum tabi sen makineci isen senin daha çok bilgi sahibi olduğun konu ama ben onu zaten Motor için demedim. Bizim işimiz üretimdir (kimya mühendiliği olarak) ve üretmek de en ucuza en kaliteliyi üretmek. Kastettiğim buydu ve ben bu açıdan yorum yaptım yoksa Veyronun testlerinde motordan 2600 hp gibi bi güç alındığını ama açığa çıkan enerji ile baş edilemediğini ve nerdeyse fabrikayı yakacağını biliyorum. Yani ortada kullanılamayan bi güç var ama bu gücün parasıda sizden alınıyor.. Herkesin kişisel görüşüdür. Ben o yüzden Veyronu verimsiz bir fabrika gibi görüyorum ve olaya bu açıdan bakıyorum

                Ayrıca tork bandını 1000 devrden 9000 devire kadar sabit tutmak için bu kadar masraf ? Tartışılır

                Ama dediğim gibi sen olaya Makineci gözüyle bakıosun bense Üretici gözüyle

                Yorum


                • #38
                  Ynt: SİZCE HANGİ SÜPERSPOR ve NEDEN?????

                  Orjinal yazı sahibi: Azure
                  Orjinal yazı sahibi: Onat89
                  daha fazla gücü onlar size verir ancak oluşacak torku küçücük aktarma organları ile tekere aktarmak ayrı bir dert sonuçta kamyon değil bu ayrıca size verseler 2000hp 3000Nm tork kullanabilecek misiniz hayır adamlar yine gücü sınırlayacaklar ayrıca evet çok zorlanmış bir motor değil haklısınız ancak w16 8 lt motor kullanılmasının sebebi motordan her devirde en verimli tork bandını elde etmek maximal bir balans elde etmektir. kaldiki bence 400 kmh çok gereksiz bir karşılaştırma olur 400 ile giderken saniyede 110meter yol alıyorsunuz böyle bir yol yok burada en çok kullanılan hızbandı olan 120 200 kmh arası verimler önemli bence

                  edit: bende makina mühendisliği okuyorum son sınıfım ne mühendisliği okudunuz bilemem ancak mekanizmalar dersinde işlenilen sistemlerdir bu sıralı V tipi W tipi boksör tipi motorlar bunların yapılma amacı ikincil atalet kuvvetlerinin en aza indirgenmesini güç çevrim eğrisinin piston sayısı artırılarak linear bir hal elde etmesini ve balansın net ayarlanmasını sağlamaktır. yoksa motor şeklinin güç elde ediliminde başka bir espirisi yok...
                  Ben Kimya Mühendisliği okudum tabi sen makineci isen senin daha çok bilgi sahibi olduğun konu ama ben onu zaten Motor için demedim. Bizim işimiz üretimdir (kimya mühendiliği olarak) ve üretmek de en ucuza en kaliteliyi üretmek. Kastettiğim buydu ve ben bu açıdan yorum yaptım yoksa Veyronun testlerinde motordan 2600 hp gibi bi güç alındığını ama açığa çıkan enerji ile baş edilemediğini ve nerdeyse fabrikayı yakacağını biliyorum. Yani ortada kullanılamayan bi güç var ama bu gücün parasıda sizden alınıyor.. Herkesin kişisel görüşüdür. Ben o yüzden Veyronu verimsiz bir fabrika gibi görüyorum ve olaya bu açıdan bakıyorum

                  Ayrıca tork bandını 1000 devrden 9000 devire kadar sabit tutmak için bu kadar masraf ? Tartışılır

                  Ama dediğim gibi sen olaya Makineci gözüyle bakıosun bense Üretici gözüyle
                  Olaya fiyatlar değişmez veri iken ölçekten yararlanma mantığıyla bakıyor emir Madem o ölçeği (cc yi) o kadar büyütmüşün bundan alabildiğin kadarını al demi? bunun kurulum gideri var vergisi var............
                  2011 1.6 T Cosmo, siyah, sunroof+flyaudio + arka koltuk monitörler

                  Yorum


                  • #39
                    Ynt: SİZCE HANGİ SÜPERSPOR ve NEDEN?????

                    Biraz öle gerçekten o motor 2600 hp üretiyorsa ve piyasa baktıgında sen benden 2600 hp üretecek bi motorun parasını alıyorsan ve bana 1001 hp veriyorsan burda sorun vardır. Ha o güç yola aktarılamıyorsa bana 1001 hp üreten bi motor yap ve onun parasını al Tamam biliyorum 1001 hp güç vercek bi motor Veyron gibi sabit bi tork eğrisi sunmıcaktır bana ama be arkadaş sen o sabit devir aralıgını yakalayabilmek icin %38 gibi bi verimle çalışan motor satıyorsan tükettiğin oksijene benzine yazık

                    Yorum


                    • #40
                      Ynt: SİZCE HANGİ SÜPERSPOR ve NEDEN?????

                      %38 iyi değil mi yaww? Benzinlilerde kaça çıkıyor ki verim maksimum olarak? gaz türbinlerinde falan iyi ama pistonlularrr???
                      2011 1.6 T Cosmo, siyah, sunroof+flyaudio + arka koltuk monitörler

                      Yorum


                      • #41
                        Ynt: SİZCE HANGİ SÜPERSPOR ve NEDEN?????

                        Kastettiğim termodinamik verim değildi ya %35 civarında olması lazim benzinli araçların verimi. Benim demek istediğim verim üretilen ile üretilebilen arasında ki oranlamaydı 1001/2600 yani

                        Yorum


                        • #42
                          Ynt: SİZCE HANGİ SÜPERSPOR ve NEDEN?????

                          Sazan gibi atlamışım anladığım kadarıyla Neyse ben kendimi daha fazla güldürmeden sözü onata bırakayım, yetkili müğğendizimiz o yani makinacı olaraktan :P
                          2011 1.6 T Cosmo, siyah, sunroof+flyaudio + arka koltuk monitörler

                          Yorum


                          • #43
                            Ynt: SİZCE HANGİ SÜPERSPOR ve NEDEN?????

                            Estf olur mu surda sohbet edip eğleniyoruz. Onat kardeşimle olaya farkı açılardan bakıyoruz ama dediğim gibi o bu işin içinde asıl olan kişi Motor onun bilgi alanına girer Biz KM olarak olaya daha çok ne kadar ekmek okadar köfte gözüyle bakyoruz

                            Yorum


                            • #44
                              Ynt: SİZCE HANGİ SÜPERSPOR ve NEDEN?????

                              Orjinal yazı sahibi: 18XET01
                              Ben öyle bir 0-100, öyle bir 0-200 görmedim. Veyron diyorum.
                              youtubede m6 vs veyron var son hızlara dogru m6 yı ındırıyor bence veyron bu lıstede ortalarda benim tercihim Porsche 911 kasasını cok sevıyorum motoruda gayet guzel ferrarileri bu kıyaslamaya katamıyorum porsche 911 kesınlıkle gtrın motoru mukemmel
                              2013 Latitude 1.5 dci executive+panaromik cam tavan+prestij paket.
                              Gerçek pilot

                              Yorum


                              • #45
                                Ynt: SİZCE HANGİ SÜPERSPOR ve NEDEN?????

                                Orjinal yazı sahibi: bassoprofondo
                                Sazan gibi atlamışım anladığım kadarıyla Neyse ben kendimi daha fazla güldürmeden sözü onata bırakayım, yetkili müğğendizimiz o yani makinacı olaraktan :P
                                birazdan motorun verimi ile ilgili yazı yazıcam kağıda fotoları yüklerim

                                Yorum

                                İşleniyor...
                                X