Dünyaca ünlü ve çoğunluğu lüks 9 model testten kötü ve düşük not aldı. Büyük firmalar test sonuçlarına itiraz etti.
ABD Karayolu Güvenliği Sigorta Kurumu'nun tasarladığı, araç güvenliğini sağlamak amacıyla geliştirilen yeni çarpışma testleri uygulanmaya başladı.
Araçların başka bir araca, ağaca ya da elektrik direği gibi nesnelere çarptığında olacakların benzerini yaratmak için tasarlanan testlerde, saatte 64 kilometre hızla giden bir aracın ön tarafının yüzde 25'lik kısmı sert bir engelle çarpıştırıldı.
Kurum tarafından yapılan açıklamada, yeni testin ABD'de her yıl 10 bini aşkın kişinin ölümüyle sonuçlanan ön taraftan araç çarpmalarının olduğu gerçek kazalar analiz edilerek geliştirildiği bildirildi.
Açıklamada, ilk etapta denenen 2012 model 11 araçtan sadece Acura TL, Volvo S60 ve Infiniti G'nin kurumdan iyi veya kabul edilebilir not aldığı belirtildi.
Testte, Mercedes C-Class, Lexus IS 250, Audi A4 ve Lexus ES 350'nin kötü, Acura, TSX, BMW 3 Serisi, Lincoln MKZ ve Volkwagen CC'nin ise düşük not aldığı belirtilen açıklamada, alınan kötü veya düşük notların, bu aracın gerçekte meydana gelebilecek bir kazada araç içindekiler için çok iyi bir koruma sağlayamayacağını gösterdiğine işaret edildi.
Açıklamada, araçlarda bulunan doğrudan çarpma ve başka araçla dik açılı çarpmalar için tasarlanmış, aracın merkezinin dışında kalan yan hava yastıklarının zamanında açılamayabileceği veya araç içindekileri korumak için yeterince genişleyemeyebileceğinin yeni geliştirilen test yardımıyla ortaya çıktığı ifade edildi.
Araçlardan BMW, Mercedes ve Volkwagen'daki emniyet kemerinin kazadan sonra çok çabuk çözülerek çarpma testlerinde kullanılan mankenlerin sert yüzeylere çarpmasına neden olduğu bildirilen açıklamada, ayrıca Volkswagen'ın kapısının test sırasında tamamen koptuğu kaydedildi.
Otomobil şirketlerinin tepkileri
Mercedes otomobil şirketinden yapılan açıklamada, yeni test sonuçlarına itiraz edildi.
C-Class tipi araçların şirketin ürettiği en güvenli araçlar arasında yer aldığı belirtilen açıklamada, yeni çarpma testinin, aşırı derecede şiddetli ve çok nadir rastlanan bir senaryo üzerine kurulu olduğu belirtildi.
Açıklamada, "Araç güvenliğinde bir lider olarak, C-Class araçların araç kullanıcılarına sağladığı korumaya güvenimiz tam, bu güveni yansıtmayan testlere duyduğumuz güven ise daha azdır" ifadesine yer verildi.
Teste giren Lexus markasının sahibi Toyota Motor Co. otomobil şirketinden yapılan açıklamada ise şirketin test sonuçlarını kabul ettiği bildirildi.
Açıklamada, "Bu yeni test ile kurum çıtayı yine yükseltti ve biz yeni araçlarımızı tasarlarken bu zorluğa cevap vereceğiz" denildi.
ABD Karayolu Güvenliği Sigorta Kurumu'nun tasarladığı, araç güvenliğini sağlamak amacıyla geliştirilen yeni çarpışma testleri uygulanmaya başladı.
Araçların başka bir araca, ağaca ya da elektrik direği gibi nesnelere çarptığında olacakların benzerini yaratmak için tasarlanan testlerde, saatte 64 kilometre hızla giden bir aracın ön tarafının yüzde 25'lik kısmı sert bir engelle çarpıştırıldı.
Kurum tarafından yapılan açıklamada, yeni testin ABD'de her yıl 10 bini aşkın kişinin ölümüyle sonuçlanan ön taraftan araç çarpmalarının olduğu gerçek kazalar analiz edilerek geliştirildiği bildirildi.
Açıklamada, ilk etapta denenen 2012 model 11 araçtan sadece Acura TL, Volvo S60 ve Infiniti G'nin kurumdan iyi veya kabul edilebilir not aldığı belirtildi.
Testte, Mercedes C-Class, Lexus IS 250, Audi A4 ve Lexus ES 350'nin kötü, Acura, TSX, BMW 3 Serisi, Lincoln MKZ ve Volkwagen CC'nin ise düşük not aldığı belirtilen açıklamada, alınan kötü veya düşük notların, bu aracın gerçekte meydana gelebilecek bir kazada araç içindekiler için çok iyi bir koruma sağlayamayacağını gösterdiğine işaret edildi.
Açıklamada, araçlarda bulunan doğrudan çarpma ve başka araçla dik açılı çarpmalar için tasarlanmış, aracın merkezinin dışında kalan yan hava yastıklarının zamanında açılamayabileceği veya araç içindekileri korumak için yeterince genişleyemeyebileceğinin yeni geliştirilen test yardımıyla ortaya çıktığı ifade edildi.
Araçlardan BMW, Mercedes ve Volkwagen'daki emniyet kemerinin kazadan sonra çok çabuk çözülerek çarpma testlerinde kullanılan mankenlerin sert yüzeylere çarpmasına neden olduğu bildirilen açıklamada, ayrıca Volkswagen'ın kapısının test sırasında tamamen koptuğu kaydedildi.
Otomobil şirketlerinin tepkileri
Mercedes otomobil şirketinden yapılan açıklamada, yeni test sonuçlarına itiraz edildi.
C-Class tipi araçların şirketin ürettiği en güvenli araçlar arasında yer aldığı belirtilen açıklamada, yeni çarpma testinin, aşırı derecede şiddetli ve çok nadir rastlanan bir senaryo üzerine kurulu olduğu belirtildi.
Açıklamada, "Araç güvenliğinde bir lider olarak, C-Class araçların araç kullanıcılarına sağladığı korumaya güvenimiz tam, bu güveni yansıtmayan testlere duyduğumuz güven ise daha azdır" ifadesine yer verildi.
Teste giren Lexus markasının sahibi Toyota Motor Co. otomobil şirketinden yapılan açıklamada ise şirketin test sonuçlarını kabul ettiği bildirildi.
Açıklamada, "Bu yeni test ile kurum çıtayı yine yükseltti ve biz yeni araçlarımızı tasarlarken bu zorluğa cevap vereceğiz" denildi.
Yorum