Audi RS3 ve BMW M135i'yle rekabet etmek üzere geliştirilen Mercedes A45 AMG, 2.0-litre hacminde ve 370 beygir gücünde çılgın bir motor taşıyacak.
"Downsizing" yani hacim küçültme akımı, kocaman motorlarıyla meşhur Mercedes'in AMG departmanında bile etkisini gösteriyor.
BMW M135i ve Audi RS3 premium hot hatch'lerle mücadele edecek olan yeni Mercedes A45 AMG, yalnızca 2.0-litre hacminde yepyeni bir motor taşıyacak. Asıl çarpıcı olansa, Almanlar'ın bu hacimden 370 hp'ye yakın bir güçle 400 Nm civarı bir tork çıkaracak olması. M133 kodlu ünite, bu rakamlar seri üretme geçtiği takdirde dünyanın en yüksek güç/litre oranıyla rekor kıracak. AMG imzalı bir motor ilk kez Affalterbach'da değil, Daimler'ın Kölleda'daki son derece gelişmiş fabrikasında üretilecek.
Ateşli A45 AMG'yle ilgili bir diğer ilginç bilgi, yalnızca dört tekerlekten çekişli üretilecek olması. Daha da ilginciyse sistemin standart 4Matic'ten farkları: Özel arka diferansiyeli, ESP tamamen kapatıldığında ya da Sport moda alındığında gücün büyük kısmını arka tekerleklere gönderecek. 1500 kg civarı gövde ağırlığının yaklaşık %60'ının ön aksa binmesi bekleniyor.
Kaynak: oto-park.com
Mercedes'in o koca 6.2 ve 6.7 Litrelik Motordan (sesi çok mükemmel orası ayrı) kurtulup 2.0 lık bir motor getirmesi tartışılır bir olay tabi..
Sadece SPY Fotoğraflar var. O yüzden net fotoğraf veremiyorum.
"Downsizing" yani hacim küçültme akımı, kocaman motorlarıyla meşhur Mercedes'in AMG departmanında bile etkisini gösteriyor.
BMW M135i ve Audi RS3 premium hot hatch'lerle mücadele edecek olan yeni Mercedes A45 AMG, yalnızca 2.0-litre hacminde yepyeni bir motor taşıyacak. Asıl çarpıcı olansa, Almanlar'ın bu hacimden 370 hp'ye yakın bir güçle 400 Nm civarı bir tork çıkaracak olması. M133 kodlu ünite, bu rakamlar seri üretme geçtiği takdirde dünyanın en yüksek güç/litre oranıyla rekor kıracak. AMG imzalı bir motor ilk kez Affalterbach'da değil, Daimler'ın Kölleda'daki son derece gelişmiş fabrikasında üretilecek.
Ateşli A45 AMG'yle ilgili bir diğer ilginç bilgi, yalnızca dört tekerlekten çekişli üretilecek olması. Daha da ilginciyse sistemin standart 4Matic'ten farkları: Özel arka diferansiyeli, ESP tamamen kapatıldığında ya da Sport moda alındığında gücün büyük kısmını arka tekerleklere gönderecek. 1500 kg civarı gövde ağırlığının yaklaşık %60'ının ön aksa binmesi bekleniyor.
Kaynak: oto-park.com
Mercedes'in o koca 6.2 ve 6.7 Litrelik Motordan (sesi çok mükemmel orası ayrı) kurtulup 2.0 lık bir motor getirmesi tartışılır bir olay tabi..
Sadece SPY Fotoğraflar var. O yüzden net fotoğraf veremiyorum.
Yorum