Duyuru

Collapse
No announcement yet.

Evet Arkadaşlar Opelin 1.6 cdti Motorunun Resmi Kanıtı...!!!

Collapse
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
new posts

  • #46
    Ynt: Evet Arkadaşlar Opelin 1.6 cdti Motorunun Resmi Kanıtı...!!!

    Estafurullah. Bunun Üzerine "Mühendisliğin Mantığına Ters Hale Getirmiş Olur" Cümlesini Açıklamam Gerekir Diye Düşünüyorum
    Yani En Verimliyi En Ekonomik Olarak Elde Etmek ti Söylemek İstediğim

    Yorum


    • #47
      Ynt: Evet Arkadaşlar Opelin 1.6 cdti Motorunun Resmi Kanıtı...!!!

      Orjinal yazı sahibi: bigbrother
      0–100 en az 13–14 sn olur... Buna kaldırmak diyorsan tabii olur neden olmasın. Üstelik insignia passat'tan daha ağır... Ama vw'nin o motoru şaşırtıcı derecede atak... beygirine göre en azından... aktarması çok iyi...
      atakmı dediniz 1.6 105hp vw motorundanmı bahsediyoruz?
      2011 2.0cdti cosmo flexi sunroof Infinity ses sistemi
      yeni yüzyıl üniversitesi mimarlık

      Haşin gaddar bilakis çok kibarım.Israr ederim iyi dans ederim o kadar.

      Yorum


      • #48
        Ynt: Evet Arkadaşlar Opelin 1.6 cdti Motorunun Resmi Kanıtı...!!!

        Orjinal yazı sahibi: bigbrother
        0–100 en az 13–14 sn olur... Buna kaldırmak diyorsan tabii olur neden olmasın. Üstelik insignia passat'tan daha ağır... Ama vw'nin o motoru şaşırtıcı derecede atak... beygirine göre en azından... aktarması çok iyi...
        Vw Passat 'ın bütün motorlarının Insignia'da karşılığı var ve 1.4 tsi 122 hp bizim 1.4 turbo. 1.4 tsi 160 hp ise bizim 1.6 turbo dan geri kalıyor

        Dizellerde ise 2.0 tdi 177 hp karşısında biturbo İnsignia fazlasıyla hakkından gelir.
        1.6 dizel konusunda da aktarması ne kadar iyi olursa olsun, üst hızlarda beygir konuşur. Araçların aldığı rüzgar direnci ve aerodinamik yapısı ağırlığın etkisini azaltıp motor gücünü öne çıkartır
        2015 Audi A4 2.0 Tdi 190 Hp Sport Quattro

        Yorum


        • #49
          Ynt: Evet Arkadaşlar Opelin 1.6 cdti Motorunun Resmi Kanıtı...!!!

          clapclap
          Orjinal yazı sahibi: Beschäler Insignia
          Arkadaşlar Malum Dizel Motorlarda Patlama İçin Gerekli Olan Yakıt, Benzinlilerde Olduğu Gibi İlk Zamanlama Olan Emiş Anında Hava İle Birlikte Silindirin İçine Püskürtülüp Sonra da Sıkıştırılıp(2.Zaman) Patlatılmıyor(3.Zaman).
          Dizellerde Yakıt; 2. Zamanın Sonunda Yani Havayı Almış ve Sıkıştırmış Olan Pistonun Üst Ölü Noktaya En Yakın ve/veya Üst Ölü Noktada Olduğu Anda Silindirin İçine Püskürtülüyor. Bu Olurken Yakıt, Sıkışmış Hava Basıncını Yenerek Silindirin İçine Enjekte Ediliyor Ve Çok Kısa Bir Süre Sonra da Patlıyor ve Pistonu Alt Ölü Noktaya İtiyor(3. Zaman), En Sonda da Exhaust (4. Zaman).
          Yine Malumunuz Dizel Motorlarda, Sıkışmış Hava Basıncına Karşı Koyup İçeriye Yakıt Püskürtebilmek İçin Pompa ve Enjeksiyon Sistemi Kullanılıyor (Bir Yerlerde 2000 Bar (!!!) Basıncında Yakıt Püskürten Dizel Motorlar Olduğunu Okuduğumu Hatırlıyorum). Yeni Teknoloji Motorlar Common Rail İle Birlikte, Püskürtme İçin Kullanılacak Olan Bu Çok Az Zaman Dilimini Daha İyi Kullandığından, Daha Performanslı ve Ekonomik Motorlar Üretilebiliyor.
          Ancak Daha Fazla Gücü, Daha Fazla Devirde Elde Etmek İstiyorsak;
          Motora Daha Fazla Hava Vermek Gerekir. Daha Fazla Hava Vermek İse Performans İçin Daha Fazla Yakıt Ve Karşı Gücü Yenme İhtiyacı Demektir. Daha Fazla Yakıt İse, Daha Fazla Enjeksiyon Süresini Gerektirir. Devri Artmış Olan Motora (Enjeksiyon Süresi Aşırı Kısalmış Demektir), Çok Çok Kısa Süre İçinde, Çok Fazla Basınca Karşı Koyabilecek, Daha Fazla Yakıtı Daha Büyük Bir Pompa ve Daha Kapasiteli Enjektörlerle Püskürtmek Mümkün Olabilir Fakat Ya Ekonomi?? Bu Motor Daha Düşük Devirlerde Çalışma Prensibinden Dolayı İyi Tork Üretebiliyorken Bunlara Gerek Var mı? Bana Göre Yok.
          Özetle; 4500 ve Üzerindeki Devirlerde, Püskürtmenin Başlamasıyla Patlamanın Oluşması Arasında Kalan Zamanın İdeal Bir Patlama İçin Yetersiz Olması, Dizellerde Yüksek Devir Aramayı Hem Anlamsız Hem de Mühendisliğin Mantığına Ters Hale Getirmiş Olur.
          İyi Forumlar.
          Abi mesleğiniz nedir? Çok güzel izah etmişsiniz. Tebrikler
          MEN AMENE BİL KADER EMİN-E MİNEL KEDER.

          Yâ Rab! Garibem, bîkesem, zaîfem, nâtüvanem, alîlem, âcizem, ihtiyarem, 
Bî-ihtiyarem, el'aman gûyem, afv cûyem, meded hâhem zidergâhet İlahî!

          Yorum


          • #50
            Ynt: Evet Arkadaşlar Opelin 1.6 cdti Motorunun Resmi Kanıtı...!!!

            Teşekkürler. Mimarım.

            Yorum

            İşleniyor...
            X