Ynt: cruze facelift
Fakat bence gözden kaçırmamaları gereken bir nokta var ki, o da bugüne kadar tüm GM bünyesinde kullanılan pek çok teknolojide Alman mühendislerinin payının olduğu. Halen bilmem kaç tane değişik modelin altyapısını oluşturan Delta ve Epsilon platformları hep Almanya merkezli olarak geliştirildi. Yeni Aveo, Mocca'da kullanılan ve gelecek nesil Corsa tarafından kullanılacak olan Gamma II platformunun geliştirme sorumluluğu GM Kore ekibine verildiğinde onlarca Alman mühendis Kore'ye yerleşip projeleri yönettiler, Koreli meslektaşlarına ders verdiler.
Bunların hepsi bir yana, Opel'i gözden çıkartmak demek, 1-1,5 milyon araç satışından vazgeçmek demek. Evet, satışları ve pazar payı azalıyor olabilir ama köklü geçmişi ve sevenleri olan bir markayı kurtarmak yerine elden çıkartmaya kalkmak ne kadar doğru acaba ?..
Fakat bence gözden kaçırmamaları gereken bir nokta var ki, o da bugüne kadar tüm GM bünyesinde kullanılan pek çok teknolojide Alman mühendislerinin payının olduğu. Halen bilmem kaç tane değişik modelin altyapısını oluşturan Delta ve Epsilon platformları hep Almanya merkezli olarak geliştirildi. Yeni Aveo, Mocca'da kullanılan ve gelecek nesil Corsa tarafından kullanılacak olan Gamma II platformunun geliştirme sorumluluğu GM Kore ekibine verildiğinde onlarca Alman mühendis Kore'ye yerleşip projeleri yönettiler, Koreli meslektaşlarına ders verdiler.
Bunların hepsi bir yana, Opel'i gözden çıkartmak demek, 1-1,5 milyon araç satışından vazgeçmek demek. Evet, satışları ve pazar payı azalıyor olabilir ama köklü geçmişi ve sevenleri olan bir markayı kurtarmak yerine elden çıkartmaya kalkmak ne kadar doğru acaba ?..
Yorum