Camaro'nun yeni top modeli ZL1 Nisan ayında ABD'de satışa sunuluyor...
Nürburgring'i 7:41:23'de dönen bu yeni canavarın kalbinde 6.2 litre hacminde 580 hp'lik kompresörlü bir V8 yatıyor. GM'in efsanevi "small block" (fındık) motorunu temel alan ve Cadillac CTS-V'de de görev yapan LSA kodlu bu motorun bloğu aluminyumdan, yüksek ısıya dayanıklı silindir kafaları ise aluminyum alaşımdan üretilmiş. 4 loblu 1.9 litre hacmindeki içten soğutmalı 6.kuşak Eaton marka kompresör ise bu motor için özel olarak geliştirilmiş. Motor, şanzıman, diferansiyel ve yağlama sistemlerinin her biri için ayrı ayrı özel olarak geliştirilen soğutma sistemlerinin benzerlerine ancak süper spor araçlarda rastlanıyor. Çok yüksek yerçekimi kuvveti (g force) değerlerine maruz kalınan en zorlu pistlerin en keskin virajlarında bile yakıt enjeksiyonunun kesilmemesi için özel enjektörler kullanılmış. Standart 6 ileri Tremec marka manuel şanzımanın vites geçiş yolları kısaltılmış ve hassaslık arttırılmış. Egzoz sistemi en agresif sesi rölantide verip normal sürüşte rahatsız etmeyecek şekilde ayarlanmış. 5 ayrı sürüş programı içeren PTM (Performance Traction Management) sistemine sahip aracın ağırlığı %52 ön, %48 arka şeklinde dağılıyor. Brembo tarafından üretilen fren sistemi önde 6 pistonlu aluminyum kaliperlere ve 370 mm çapında çift parçalı disklere, arkada ise 4 pistonlu kaliperlere ve 365 mm çapında disklere sahip. Saniyede 1000 kereye kadar ayar değiştirebilen ve Tour-Sport-Track adlı 3 farklı modda kullanılabilen amortisörleri içeren Magnetic Ride Control elektronik destekli süspansiyon sisteminin tüm komponentleri ZL1 için elden geçirilmiş ve özel olarak ayarlanmış. Goodyear tarafından ZL1'e özel olarak geliştirilen Eagle F1 SuperCar Generation 2 lastikler önde 10x20", arkada ise 11x20" dövme aluminyum alaşım jantlara giydiriliyor. Ölçüleri ise önde 285/35, arkada 305/35 şeklinde. Standart 10 kollu parlak siyah jantlar dışında opsiyonel olarak 5 kollu parlak gümüş cilalı jantlar da alınabiliyor.
Camaro başmühendisi Al Oppenheiser, "Mustang hayranları GT500'de yapılan iyileştirmeler için ZL1'e teşekkür borçlular" diyerek ABD'de Chevy Camaro ve Ford Mustang arasında yaşanan sıkı rekabeti körüklüyor...
Standart 10 kollu siyah yerine parlak 5 kollu jantları seçip, fazla uzun olmayan listedeki birkaç opsiyonu da ekleyince 57,000 dolar civarına gelen ABD fiyatıyla bence mükemmele yakın bir makina. Tek kusuru Meriva'dan Insignia'ya, Aveo'dan Regal'e kadar tüm GM modellerinde görmekten sıkıldığım direksiyon simidinin aynen bu araçta da kullanılmış olması. Bu çok özel makinanın kesinlikle kendine özgü bir direksiyon simidi olmalıydı...
Nürburgring'i 7:41:23'de dönen bu yeni canavarın kalbinde 6.2 litre hacminde 580 hp'lik kompresörlü bir V8 yatıyor. GM'in efsanevi "small block" (fındık) motorunu temel alan ve Cadillac CTS-V'de de görev yapan LSA kodlu bu motorun bloğu aluminyumdan, yüksek ısıya dayanıklı silindir kafaları ise aluminyum alaşımdan üretilmiş. 4 loblu 1.9 litre hacmindeki içten soğutmalı 6.kuşak Eaton marka kompresör ise bu motor için özel olarak geliştirilmiş. Motor, şanzıman, diferansiyel ve yağlama sistemlerinin her biri için ayrı ayrı özel olarak geliştirilen soğutma sistemlerinin benzerlerine ancak süper spor araçlarda rastlanıyor. Çok yüksek yerçekimi kuvveti (g force) değerlerine maruz kalınan en zorlu pistlerin en keskin virajlarında bile yakıt enjeksiyonunun kesilmemesi için özel enjektörler kullanılmış. Standart 6 ileri Tremec marka manuel şanzımanın vites geçiş yolları kısaltılmış ve hassaslık arttırılmış. Egzoz sistemi en agresif sesi rölantide verip normal sürüşte rahatsız etmeyecek şekilde ayarlanmış. 5 ayrı sürüş programı içeren PTM (Performance Traction Management) sistemine sahip aracın ağırlığı %52 ön, %48 arka şeklinde dağılıyor. Brembo tarafından üretilen fren sistemi önde 6 pistonlu aluminyum kaliperlere ve 370 mm çapında çift parçalı disklere, arkada ise 4 pistonlu kaliperlere ve 365 mm çapında disklere sahip. Saniyede 1000 kereye kadar ayar değiştirebilen ve Tour-Sport-Track adlı 3 farklı modda kullanılabilen amortisörleri içeren Magnetic Ride Control elektronik destekli süspansiyon sisteminin tüm komponentleri ZL1 için elden geçirilmiş ve özel olarak ayarlanmış. Goodyear tarafından ZL1'e özel olarak geliştirilen Eagle F1 SuperCar Generation 2 lastikler önde 10x20", arkada ise 11x20" dövme aluminyum alaşım jantlara giydiriliyor. Ölçüleri ise önde 285/35, arkada 305/35 şeklinde. Standart 10 kollu parlak siyah jantlar dışında opsiyonel olarak 5 kollu parlak gümüş cilalı jantlar da alınabiliyor.
Camaro başmühendisi Al Oppenheiser, "Mustang hayranları GT500'de yapılan iyileştirmeler için ZL1'e teşekkür borçlular" diyerek ABD'de Chevy Camaro ve Ford Mustang arasında yaşanan sıkı rekabeti körüklüyor...
Standart 10 kollu siyah yerine parlak 5 kollu jantları seçip, fazla uzun olmayan listedeki birkaç opsiyonu da ekleyince 57,000 dolar civarına gelen ABD fiyatıyla bence mükemmele yakın bir makina. Tek kusuru Meriva'dan Insignia'ya, Aveo'dan Regal'e kadar tüm GM modellerinde görmekten sıkıldığım direksiyon simidinin aynen bu araçta da kullanılmış olması. Bu çok özel makinanın kesinlikle kendine özgü bir direksiyon simidi olmalıydı...
Yorum