Arkadaşlar özellikle sıkışık trafik veya şehir içinde kullanım amacıyla 50 cc'lik motorsiklet almayı planlıyorum. Malum bazılarınız biliyordur otomobil ehliyeti ile kullanılabiliyor ve trafik sigortası zorunluluğu yok. Bu motorlarda alım satımda ,kullanırken, dayanıklılık, bakım aralıkları, kullanım ömrü olarak ve aklınıza gelen diğer konularda fikirleriniz nelerdir paylaşır mısınız
Duyuru
Collapse
No announcement yet.
50cc motor hacimli motorsikletler
Collapse
X
-
Ben de 1 yıldan fazladır araştırmadayım ve hatta buraya başlık açmayı da düşünmüştüm, siz benden önce açtınız
Önce bu aletleri bir tanımak gerekiyor. Silindir hacmi 50 cc'yi ve motor gücü 2.3 kW'ı geçmeyen diye tanımlanır. Hızları yasal olarak 45 km/h ile sınırlıdır. Tamamen şehir içi amaçlıdır ve kanunen moped yani motorlu bisiklet olarak geçerler. Otoyola çıkma izinleri yoktur ama şehirlerarası karayoluna çıkabilirler. Kullanmak için M sınıfı ehliyet gerekir. Avrupa'yla uyumlu yeni ehliyetlerle birlikte her sınıfın yanına otomatik olarak M sınıfı da kullanılabilir gözükür. Ehliyetteki rahatlığın yanında MTV yoktur, trafik sigortası zorunlu değildir. Ancak trafik kazası durumunda nasıl bir sorumluluk üstleniliyor buna emin değilim, bunu sigortacı arkadaşıma soracağım. Her motorlu araç gibi plaka ve muayene zorunludur.
Kağıt üstünde her şey çok güzel gözükse de iş bu aleti almaya gelince asıl sıkıntı başlıyor, ki benim de almamı geciktiren bu durum. Malum piyasa Çin malı motorlarla dolu. Yasa çıkınca nasıl olsa Çin malları gelir, Çin malı ucuz bir mopedle acemiliği atar sonra düzgün bir şey alırım demiştim ama distribütörler fırsatçı çıktı. 150 cc scooter ile 50 cc mopedi aynı paraya sattılar. O sırada bu Çin mallarından 1 tık kaliteli Avrupa ve diğer uzakdoğu markaları geldi ama daha da pahalıya. Kış geçsin derken bu sene gümrükle alakalı yeni bir yasa çıkmış sanırım, ithal motorlar Euro 4 olmak zorunda diye. Bir de üstüne ek gümrük vergisi. Kurdu vergiydi derken fiyatlar 1.5-2 katına çıktı. 2018 model Euro 4 Peugeot Kisbee ve Yamaha Neos 4 10.000 (yazıyla on bin) liraya dayandı. Basbaya tam bir motosiklet fiyatı.
Çinlilerin neredeyse hepsi bir fabrikadan çıkıyor dersek bunlardan hangisi olursa olsun kalite farkı olmayacaktır. 4-5 bin lira civarı bulunabiliyor. Tekeri 10 inç olanlar var ama bunları değil tekeri 12 inç olanlar tercih sebebi olmalı. Daha kaliteli derseniz SYM, Peugeot, Yamaha gibi bilindik markalar var. Başka bildiğiniz varsa siz de eklersiniz.
SYM Orbit: http://www.sym-tr.com/urunler/maxi-scooter/orbit-50/
Motoru Euro 4 olarak gözükse de hala karbüratörlü makine. Pek ala alınıp binilebilir. Fiyatı 6600 lira, Çinlilerden biraz pahalı.
Peugeot Kisbee: http://peugeotscooters.com.tr/Peugeot/Kisbe
Alet komple Euro 4. Yani enjeksiyon sistemi, kombine fren falan var. Sitesinde hala eski neslin bilgileri var. Fiyatı 10.000 lira
Yamaha Neos 4: https://www.yamaha-motor.eu/tr/produ...o-4stroke.aspx
Bu da komple Euro 4 alet. Bunda fazladan su soğutma var. Diğerleri hep hava soğutmaydı. Bu da pahalı, 9750 lira
Ben bu aletlerden alma fikrine ilk sıcak baktığımda 5000 liraya motor alıp bir de üstüne 1000 lira ehliyet parası vereceğime 3000 liraya moped alır yoluma bakarım diyordum. Geçen zamanda her şey o kadar çok saçma gelişti ki zaten keyif ve zaman kazancı için bineceğim motor planını kenara kaldırmayı düşünüyorum. Yukarıda da mümkün olduğunca durumu anlatmaya çalıştım. Verdiğim örneklerden bütçe önemliyse SYM, olmuşken tam olsun para önemli değilse Yamaha alınır. En azından 2-3 yıl sonra motorun her yeri zangır zangır titremez.
Insignia Cosmo 1.6 SIDI MT Su Mavisi + Sprint Booster + LED Aydınlatma + OPC Pedal Seti ve Sinyal Çerçevesi + Çift Çıkış Egzoz + Spoiler + BMC Kutu İçi Hava Filtresi + ATE PowerDisc
- Beğenmeler 7
-
Orjinal yazı sahibi: HaniBanaDemiş View PostBen de 1 yıldan fazladır araştırmadayım ve hatta buraya başlık açmayı da düşünmüştüm, siz benden önce açtınız
Önce bu aletleri bir tanımak gerekiyor. Silindir hacmi 50 cc'yi ve motor gücü 2.3 kW'ı geçmeyen diye tanımlanır. Hızları yasal olarak 45 km/h ile sınırlıdır. Tamamen şehir içi amaçlıdır ve kanunen moped yani motorlu bisiklet olarak geçerler. Otoyola çıkma izinleri yoktur ama şehirlerarası karayoluna çıkabilirler. Kullanmak için M sınıfı ehliyet gerekir. Avrupa'yla uyumlu yeni ehliyetlerle birlikte her sınıfın yanına otomatik olarak M sınıfı da kullanılabilir gözükür. Ehliyetteki rahatlığın yanında MTV yoktur, trafik sigortası zorunlu değildir. Ancak trafik kazası durumunda nasıl bir sorumluluk üstleniliyor buna emin değilim, bunu sigortacı arkadaşıma soracağım. Her motorlu araç gibi plaka ve muayene zorunludur.
Kağıt üstünde her şey çok güzel gözükse de iş bu aleti almaya gelince asıl sıkıntı başlıyor, ki benim de almamı geciktiren bu durum. Malum piyasa Çin malı motorlarla dolu. Yasa çıkınca nasıl olsa Çin malları gelir, Çin malı ucuz bir mopedle acemiliği atar sonra düzgün bir şey alırım demiştim ama distribütörler fırsatçı çıktı. 150 cc scooter ile 50 cc mopedi aynı paraya sattılar. O sırada bu Çin mallarından 1 tık kaliteli Avrupa ve diğer uzakdoğu markaları geldi ama daha da pahalıya. Kış geçsin derken bu sene gümrükle alakalı yeni bir yasa çıkmış sanırım, ithal motorlar Euro 4 olmak zorunda diye. Bir de üstüne ek gümrük vergisi. Kurdu vergiydi derken fiyatlar 1.5-2 katına çıktı. 2018 model Euro 4 Peugeot Kisbee ve Yamaha Neos 4 10.000 (yazıyla on bin) liraya dayandı. Basbaya tam bir motosiklet fiyatı.
Çinlilerin neredeyse hepsi bir fabrikadan çıkıyor dersek bunlardan hangisi olursa olsun kalite farkı olmayacaktır. 4-5 bin lira civarı bulunabiliyor. Tekeri 10 inç olanlar var ama bunları değil tekeri 12 inç olanlar tercih sebebi olmalı. Daha kaliteli derseniz SYM, Peugeot, Yamaha gibi bilindik markalar var. Başka bildiğiniz varsa siz de eklersiniz.
SYM Orbit: http://www.sym-tr.com/urunler/maxi-scooter/orbit-50/
Motoru Euro 4 olarak gözükse de hala karbüratörlü makine. Pek ala alınıp binilebilir. Fiyatı 6600 lira, Çinlilerden biraz pahalı.
Peugeot Kisbee: http://peugeotscooters.com.tr/Peugeot/Kisbe
Alet komple Euro 4. Yani enjeksiyon sistemi, kombine fren falan var. Sitesinde hala eski neslin bilgileri var. Fiyatı 10.000 lira
Yamaha Neos 4: https://www.yamaha-motor.eu/tr/produ...o-4stroke.aspx
Bu da komple Euro 4 alet. Bunda fazladan su soğutma var. Diğerleri hep hava soğutmaydı. Bu da pahalı, 9750 lira
Ben bu aletlerden alma fikrine ilk sıcak baktığımda 5000 liraya motor alıp bir de üstüne 1000 lira ehliyet parası vereceğime 3000 liraya moped alır yoluma bakarım diyordum. Geçen zamanda her şey o kadar çok saçma gelişti ki zaten keyif ve zaman kazancı için bineceğim motor planını kenara kaldırmayı düşünüyorum. Yukarıda da mümkün olduğunca durumu anlatmaya çalıştım. Verdiğim örneklerden bütçe önemliyse SYM, olmuşken tam olsun para önemli değilse Yamaha alınır. En azından 2-3 yıl sonra motorun her yeri zangır zangır titremez.2011 MODEL ,1.6T 180hp, DVD800
- Beğenmeler 1
Yorum
-
50cc moblet ile lise hayatım geçti. ev biraz uzak olduğundan 1997-1999 arası kullandım
gençlik zamanında iki hafta zzr 1100 kullandım ve bir daha motora binme cesaretini toplayamadım.
sizin yerinizde olsam elektrikli bişiler alır geçerdim, tek kişi kullanacaksa ve yollar genelde düz ise. aksi durumda benzinli olanlar tercih edilmeli.
- Beğenmeler 1
Yorum
-
Orjinal yazı sahibi: HaniBanaDemiş View PostBen de 1 yıldan fazladır araştırmadayım ve hatta buraya başlık açmayı da düşünmüştüm, siz benden önce açtınız
Önce bu aletleri bir tanımak gerekiyor. Silindir hacmi 50 cc'yi ve motor gücü 2.3 kW'ı geçmeyen diye tanımlanır. Hızları yasal olarak 45 km/h ile sınırlıdır. Tamamen şehir içi amaçlıdır ve kanunen moped yani motorlu bisiklet olarak geçerler. Otoyola çıkma izinleri yoktur ama şehirlerarası karayoluna çıkabilirler. Kullanmak için M sınıfı ehliyet gerekir. Avrupa'yla uyumlu yeni ehliyetlerle birlikte her sınıfın yanına otomatik olarak M sınıfı da kullanılabilir gözükür. Ehliyetteki rahatlığın yanında MTV yoktur, trafik sigortası zorunlu değildir. Ancak trafik kazası durumunda nasıl bir sorumluluk üstleniliyor buna emin değilim, bunu sigortacı arkadaşıma soracağım. Her motorlu araç gibi plaka ve muayene zorunludur.
Kağıt üstünde her şey çok güzel gözükse de iş bu aleti almaya gelince asıl sıkıntı başlıyor, ki benim de almamı geciktiren bu durum. Malum piyasa Çin malı motorlarla dolu. Yasa çıkınca nasıl olsa Çin malları gelir, Çin malı ucuz bir mopedle acemiliği atar sonra düzgün bir şey alırım demiştim ama distribütörler fırsatçı çıktı. 150 cc scooter ile 50 cc mopedi aynı paraya sattılar. O sırada bu Çin mallarından 1 tık kaliteli Avrupa ve diğer uzakdoğu markaları geldi ama daha da pahalıya. Kış geçsin derken bu sene gümrükle alakalı yeni bir yasa çıkmış sanırım, ithal motorlar Euro 4 olmak zorunda diye. Bir de üstüne ek gümrük vergisi. Kurdu vergiydi derken fiyatlar 1.5-2 katına çıktı. 2018 model Euro 4 Peugeot Kisbee ve Yamaha Neos 4 10.000 (yazıyla on bin) liraya dayandı. Basbaya tam bir motosiklet fiyatı.
Çinlilerin neredeyse hepsi bir fabrikadan çıkıyor dersek bunlardan hangisi olursa olsun kalite farkı olmayacaktır. 4-5 bin lira civarı bulunabiliyor. Tekeri 10 inç olanlar var ama bunları değil tekeri 12 inç olanlar tercih sebebi olmalı. Daha kaliteli derseniz SYM, Peugeot, Yamaha gibi bilindik markalar var. Başka bildiğiniz varsa siz de eklersiniz.
SYM Orbit: http://www.sym-tr.com/urunler/maxi-scooter/orbit-50/
Motoru Euro 4 olarak gözükse de hala karbüratörlü makine. Pek ala alınıp binilebilir. Fiyatı 6600 lira, Çinlilerden biraz pahalı.
Peugeot Kisbee: http://peugeotscooters.com.tr/Peugeot/Kisbe
Alet komple Euro 4. Yani enjeksiyon sistemi, kombine fren falan var. Sitesinde hala eski neslin bilgileri var. Fiyatı 10.000 lira
Yamaha Neos 4: https://www.yamaha-motor.eu/tr/produ...o-4stroke.aspx
Bu da komple Euro 4 alet. Bunda fazladan su soğutma var. Diğerleri hep hava soğutmaydı. Bu da pahalı, 9750 lira
Ben bu aletlerden alma fikrine ilk sıcak baktığımda 5000 liraya motor alıp bir de üstüne 1000 lira ehliyet parası vereceğime 3000 liraya moped alır yoluma bakarım diyordum. Geçen zamanda her şey o kadar çok saçma gelişti ki zaten keyif ve zaman kazancı için bineceğim motor planını kenara kaldırmayı düşünüyorum. Yukarıda da mümkün olduğunca durumu anlatmaya çalıştım. Verdiğim örneklerden bütçe önemliyse SYM, olmuşken tam olsun para önemli değilse Yamaha alınır. En azından 2-3 yıl sonra motorun her yeri zangır zangır titremez.
- Beğenmeler 1
Yorum
-
Bir güncelleme yapmam gerekiyor, yazıyı yazdıktan kısa bir süre sonra Yamaha'yı aldım Hatta kafeye geldiklerinde Ali ve Kadir de denemişlerdi. Az kaçan az yakan bir alet, üzerine konuşulacak çok da fazla bir şey yok. Kaliteli bir mal, Çinlilerle alakası yok. Havalar soğumadan 1000 km yapıp ilk bakımını yaptırmıştım. Bakıma kadar 2.4 L yakıyordu, bakımdan sonra ölçecek kadar binemedim. Son hızı göstergede 52, gerçeğini bilemiyorum. Şanzıman kilidi var gibi gözüküyor, bahar başında son hızı iptal ettireceğim. Zaten yapacağı en fazla 65 - 70 falandır. Maksadım sahil yolunda millet 70 ile giderken 50 ile gitmenin tehlikeli olması. Geçen yaz yakın çevrede dolaştım, Kadıköy - Maltepe arasından daha uzun yola gitmedim. Bu yaz ufak ufak menzili uzatma planlarım var
Insignia Cosmo 1.6 SIDI MT Su Mavisi + Sprint Booster + LED Aydınlatma + OPC Pedal Seti ve Sinyal Çerçevesi + Çift Çıkış Egzoz + Spoiler + BMC Kutu İçi Hava Filtresi + ATE PowerDisc
- Beğenmeler 1
Yorum
Yorum