a16let motor ilk olarak 2003 astra gtc de 150 hp z16net olarak gorev yapti sonra 180 hp a16net olarak astra gtc de yer aldi en son overboost eklenerek a16let adi ile insignia ve astra j de yer aldi motor gm holden firmasinda gelistirilirdi z16net ismini yanlis hatirliyo olabilirim bilgisayarimdan uzak oldugum icin kaynaklari yazamiyorum
Bu motorun kökenleri 1993 yılında üretilmeye başlanan "GM Family 1 Engine" adlı motor ailesinin ilk üyesi olan 109hp gücündeki C16XE kodlu motora kadar gider. Silindirleri 79 mm çap ve 81,5 mm stroka sahip 10,5:1 kompresyon oranlı demir döküm motor bloğu Opel'in o zamanki 8 süpaplı motorlarından alınıp üzerine Lotus tarafından geliştirilen 16 süpaplı bir aluminyum kapak, çift eksantrik ve otomatik avans ayarı eklenerek ilk olarak B kasa Corsa GSI'da kullanılmıştır.
Bu motorun takipçisi Ecotec adının ilk kez kullanıldığı X16XE olup, EGR valfi, Euro2 emisyon yönetmeliklerine uyum, plastik yerine dökme aluminyum manifold ve MAP sensörlü yakıt enjeksiyon sistemi gibi yenilikler getirmiştir. 106hp'lik versiyonu Corsa B ve Tigra A'da, 100hp'lik versiyonu ise Astra F/G, Vectra B, Zafira A modellerinde kullanılmıştır.
Daha sonra üretilen motor bloğu hafifletilmiş, elektronik gaz kontrolü ve hız sabitleme sistemi eklenmiş versiyonlar : Y16XE (Euro3; 100hp, Vectra B), Z16XE (Euro4; 100hp; Astra G, Meriva A, Vectra B/C, Zafira A), Z16XEP (Euro4; Twinport; Astra G/H, Meriva A, Vectra C, Zafira B), Z16XER (Euro4; Değişken süpap zamanlaması; 115hp; Astra H), A16XER (Euro5; EGR'siz; Değişken süpap zamanlaması; 115hp; Astra J, Insignia)
Z16LET (Euro4; 180hp; Meriva A OPC, Astra H), Z16LEL/A16LEL (Euro4/5; 150hp, Corsa D GSI), Z16LER/A16LER (Euro4/5; 192hp; Corsa D OPC), A16LES (Euro5; 210hp; Corsa D OPC Nürburgring Edition) ve hepinizin gayet iyi bildiği A16LET de aynı motorun turboşarjlı versiyonlarıdır.
Motor bloğu temel tasarım olarak halen aynı olup 1993'deki ilk versiyonun 79 x 81,5 mm'lik çap x strok ölçülerini aynen korumaktadır.
Saab her ne kadar kaymağını kendisi yiyemese de, tüm GM markalarında kullanılan önemli teknolojilerin mühendislik çalışmalarını yapmış olan bir firmadır. Bunlar içinde ilk akla gelenler Insignia'nın da üstüne inşa edildiği Epsilon2 platformu, 4x4 sistemi, HiPerStrut ön süspansiyon düzeneği, Q2 diferansiyel sistemi (Alfa 159) sayılabilir. GM maalesef bu markayı iyi yönetemeyip harcanmasında başrolü oynamıştır.
bence türkiyeden biri alsa bu markayı süper olur baştan başlamaktansa yeni bir imajla bence dahada iyi olur tayyip amca bi el atsa bu işe ihihi
Hayat bisiklete benzer,Pedal çevirmeyi bıraktığın an düşmeye mahkümsun... [img height=150]http://i1096.photobucket.com/albums/g322/emrezxr/144_zps71fffeb4.jpg[/img]
Yorum