2011 model yılı kapsamında makyajlanan Mercedes-Benz C Sınıfı'nda (C Class, Türkiye'de C Serisi olarak anılmakta) artık 1.6 litrelik motor yerine 1.8 litreli...
kardeş arada hacim farkı var tork tabi daha iyi olur eşit hacimde cgi yapması lazım yani 1.6 cgi ozaman kıyaslanabilir
c180 test ettik, 1.6 lt yeni kasa 2011 modeldi, kalitesi konforu, gidişi filan çok iyileşmişti, önceki kasaya nazaran arada çok büyük kalite farkları vardı...
d sınıfı araç arayışım çerçevesinde, her ne kadar aklım insignia'da olsa da dün öğleden sonra 2012 model c180 1.6k amg spor paket araç için pazarlığa oturdum.
öncelikle işe test sürüşü ile başladım.
aracı hareket etirmeden önce iç mekanı inceledim. kalite kokan her detayda mercedes işçiliğine gerçekten hayran olmamak elde değil. kullanılan tüm malzemelerde kalite hissi üst düzeyde. panoramik cam tavan apayrı zaten. amg paket aracı, jantları ve tampon yapısı ile çok sportif hale sokmuş. araç full olduğu için soracak hiçbir şey olmadı satış elemanına.
ön koltuğu en aşağı pozisyonda ve rahat edeceğim ayak mesafesinde ayarladığım zaman yetersiz ama makul bir oturma pozisyonu elde etsem de bu aracın bir d sınıfı araç boyutlarında olmadığını söylemek istiyorum. ön koltuğun bu ayarı ile arkaya geçtiğimde diz mesafesi azalsa da da idare edecek durumda olmasına rağmen baş mesafesi çok yetersiz geldi bana. özellikle uzun yolda arka koltukta 1.80 üstü birinin rahat etmesi imkansız . şahsen benim başım tavana değdi ve insignia arka koltuğundan biraz daha sıkıntılı geldi.
araç ile sürüş çok keyfli oldu. sürate bağlı sertleşen direksiyonu ve süspansiyon sistemi mükemmel olan bu aracın 156hp lik eski teknoloji olsa da motoru gayet yeterli güçte . fakat şanzımanın 5 ileri otomatik olması beni çok düşündürdü. bu devirde en az 6 ileri olmalıydı ki uzun yolda sürücüsüne hem konfor hem ekonomi sağlamalıydı. vites geçişleri, şanzıman kutusunun 1996 model olduğunu hiç hissettirmese de, ödenecek para miktarı düşünülünce içten içe bir burukluk yarattı. yol sesi duymadığım aracın motor sesi makul seviyede olsa da bir mercedesten daha fazlasını bekliyor insan. ayrıca bu saatten sonra elektronik park freni bu sınıfta standart olmalı diye düşünüyorum, mercedes hala klasik ayak ile kurmalı demode park freninde inat etmiş.
kısa süren test sürüşümün yarattığı hazzın hala etkisindeyim. fakat aracı almak ya da almamak bana kararsızlıkla beraber bir stres'te yarattı. uzun süredir 2005 vectra c ile olan beraberliğin sonunu getirdik ve uzatmaları oynuyoruz. esasında kendisinden çok memnunum özellikle genişlik açısından cömert olmasından, ve bunca zaman ona çok iyi baktım, ama artık ayrılık vakti. fakat yeni gelecek araç onu herhangi bir noktada aratırsa sonunda pişman olmak ta var.
mercedes c180 1.6k amg 2012 araç artısı bol olsa da iç mekan ve bagaj hacmi konusunda beni bihayli üzdü, ve özellikle ön ve arkada baş mesafesi açısından daralttı diyebilirim. 5 vites şanzıman , demode park freni ve navi opsiyonu olmaması da eksilerden. mercedes finansın çok cazip fiyat ve kampanyası ile almaya niyetlendiğim ve dün akşam başvuruma jet hızıyla onay da çıkartan bayiyi arayıp aracı almaktan vazgeçtiğimi söyledim.
biraz uzunca oldu sabırla okuyan arkadaşlarıma teşekkür ediyor, başka bir bayi maceramda buluşmak üzere esen kalın diyorum rolleyes
Yorum