***Kia hakkında genel birşey yazmak istiyorum; hyundai ile neredeyse aynı olan bir firma, niye araçlarını hyundai'den yüksek fiyata satar? kalitesi, motorları ve donanımları nerdeyse aynı fakat, kia piyasada daha pahalı, anlamış değilim...
*Cerato Koup: Cerato Koup kianın spor otomobil sınıfındaki temsilcisi, hyundai fx coupenin varisi, donanım olarak, araç güzel bir donanıma sahip, motor olarak test etme imkanı bulamadık, fakat sadece 1.6 motor benzinli seçeneği mevcut ve bu yakıt tüketimi konusunda iyi olsada benzinin pahalı oluşu, ve aracın sadece bu motor seçeneği ile satılması, bu araç için çok büyük bir eksi... ve 52 bin tl'lik fiyat etiketi, bu aracı alınması yönünden iyice sıkıntıya sokuyor, piyasada sıfırları bu fiyata dolanan çok kaliteli ve performanslı araçlar var, corsa opc, bocanegra ve fabia rs gibi... tabi segment farklı fakat araç ne hızlı ne güçlü ne ekonomik, fiyatını haketmiyor, ne kadar kalitesi güzel olsa da... iç mekan da tatminkar düzeyde çok kaliteli değil...
-Fiyat/Performans: 10/4
*Kia Sportage 2.0 crdi 184 bg: Araç hyundai ix35in aynısı, motor, şase, yakıt tüketimi, performans ve donanım olarak, bir artısı led gündüz farlarına sahip, ve dış görüntüsü hyundai ix35'e göre daha çekici, ama iç mekan kalitesi ve gösterişi hyundai ix35 kadar iyi değil, ve hyundai ix35'den 20 bin tl fazla fiyatıyla çok puan kaybediyor
-Fiyat/Performans: 10/7
Sonraki durağımız ''Mazda''. Hedef araçlar: 6 ve RX-8
*6 2.0: test etme imkanı bulamadık, fakat honda accordun şasesine, motoruna, ağırlığına, performans değerlerine ve donanımına sahip. araç gayet güzel accordan daha agresif çizgilere sahip, ve fiyat olarak accorddan daha uygun bir fiyat etiketine sahip. bu, aracı honda accorddan daha cazip kılıyor, fakat bu da 2.0 benzinli oluşunun kurbanı oluyor ve tam puanı alamıyor...
-Fiyat/Performans: 10/9
*RX-8: bir performans aracı isteniyorsa ve uygun fiyata olsun deniliyorsa bu araç biçilmiş kaftan!!! aracın motoru çok canlı; beklentimin aksine aracın alt devirleri de çok canlı, hatta araç giderken üst devirlere ihtiyaç duymayacak kadar iyi gidiyor!!! bu araçla 110 km sabit hızla 6 viteste gidebilirsiniz!!! (tabii kimse gitmez o da ayrı ) aracın hızlanışı, duruşu, kalkışı, ivmelenmesi, yol tutuşu, kesinlikle çok iyi fakat en büyük handikapı; yakıt tüketimi... bu araç ile 50 krş/km ile 1 tl/km arasında yakarsınız ancak... ve aracın büyük eksilerinden bir tanesi de yağ yakması... bu yağ konulduğu sürece zaten aracın 5 yıl/150 bin km garantisi mevcut, sorun yaşanmaz... zaten bu araç tek araç olarak kullanılmaz, ancak ikinci araç olarak alınır, sürekli binmeye can dayanmaz rakiplerine göre çok uygun olan fiyatı, (rakipler, bmw 3 coupe (en az 330 buna rakip), audi s5, mercedes e coupe (en az 350 cdi, o bile tam rakip değil)) aracın rakipleri tabii ki çok güçlü belki tercih sebebi olmaz, ama rakipleri karşısında bunu bilenler alır... çekici görüntüsü, rakiplerini sıkıntıya sokacak cinsten, ve değişik kapı yapısı çok kullanışlı olmasa da güzel... arkası fazla geniş değil önü yeterli genişliğe sahip, müzik seti bose marka çok kaliteli, iç mekan kalitesi tartışılmaz... motor o kadar canlı alt devirleri o kadar güçlü ki, 3000-4000 devir arası 2. viteste asr aracın arkasını zor topluyor, ve yüksek hızlara çok kararlı bir şekilde çıkıyor, bu araç 270 km'yi devirir, ve 0-100 değeri 6 sn. bu değerler bu araçta rahat yakalanabilecek değerler... 1300 motor oluşu çok büyük bir vergi avantajı tabii fiyat da bu sebeple uygun, fakat wankell motoru bilen arkadaşlar bu motorun 1300 cc olmadığını bilirler... rakiplerine belki donanım olarak tam yetişemese de çok yeterli donanıma sahip, kalitesi aynı şekilde, fakat rakipleri pahalı araçlar olduğu için ve prestijli markalar olduğu için, tercih listesinde alta düşebilir, fakat genç ve çok zengin olmayan kişilerin kesinlikle tercihi olabilir. yakıt tüketimi konusunda, rakipleri de pek az yakacak otomobiller değiller ve yaklaşık 200 bin tl daha pahalı fiyat etiketleri bu aracı tercih sebebi yapabilir... puan kırılacak noktalar, sadece ve sadece yakıt tüketimi
-Fiyat/Performans: 10/9
Sıradaki durağımız ''Mercedes-Benz''. hedef araçlar, C180 komp 1.6, e220 cdi
*C180 Komp: bu araç da sitemizde büyük kaosa sebep olan araçlardan birisi test ettiğimiz araç c180 avantgarde amg paket bir otomobildi. donanımı full+full ağzına kadar dolu bir araçtı... aracın motoru canlı, hızlanma değerleri bizim insigniaları yakından takip eder, frenleri ve yol tutuşu gerçekten çok güzel bir araç. yol konforu gidişi süspansiyonları aracın parasının büyük bir kısmını hakediyor, malzeme kalitesi, işçiliği, donanımı, gerçekten göz yaşartıcı bir araç. mercedes kalitesi burada kendini belli ediyor, bu araç kendini bir mercedes olarak kesinlikle kabul ettiriyor artık... tabii ki aracın eksileri var; yakıt tüketimi az değil, fakat bu aracın yakıt tüketiminin göz ardı edilmesi, bu aracı alan kişilere ''aracınız çok yakıyormuş'' denememesi, çünkü araç alırken çok pahalı bir araç ve bir diğer eksisi de aracın satış fiyatı; her ne kadar mercedes olsa da 1.6 bir araç için 130 bin tl çok astronomik bir rakam... tabii markanın prestiji, ve bilinirliği, bu araç hakkında tüm eksileri insanların gözünde yok ediyor, mükemmel bir araç değil, ve fiyatını haketmiyor. ama d segmenti diğer otomobillerle aşağı yukarı aynı fiyat etiketine sahip olmayı da haketmiyor...
-Fiyat/Performans: 10/8
*E 220 CDI: mercedes'te alfabe ''E''den başlar test ettiğimiz araç avantgarde donanım paketine sahipti... aracın kalitesi, işçiliği, donanımı, gidişi, duruşu, yol tutuşu, süspansiyon konforu, yakıt tüketimi (stop&start var), prestiji, görüntüsü, iç mekanı, bagajı konusunda diyecek birşey yok!!! Araç bu konularda mükemmeli yakalamış... tabii bunlar dışında araç birkaç eksiye sahip, aracın konforu da çok iyi fakat içeriye yüksek devirlerde motor sesi alıyor, bu araca hiç yakışmıyor... düşük devirlerde bir sıkıntı mevcut değil... motordan da bir eksisi var -tabii bu Türkiye için bir eksi- 2.2 lt'lik motor, vergi konusunda, ve ötv konusunda çok büyük bir dezavantaja sahip... rakipleri 2.0 motor kullanıyorlar... ve fiyat konusunda da rakiplerine göre ötv farkından dolayı çok büyük bir fark atıyor; rakipleri 200 bin tl civarında gezinirken, bu yaklaşık 300 bin tl'lik fiyat etiketine sahip...
-Fiyat/Performans: 10/7
Sıradaki durağımız ''Peugeot''. Hedef araçlar, 508 1.6 hdi 112 bg, 1.6 thp 156 bg auto
*508 1.6 hdi 112 bg: 508 peugeotun amiral gemisi, bu araçla gerçekten kaliteyi yakalamışlar, iç mekan kalitesi, donanımı, yakıt tüketimi ve motoru kaliteli, çok canlı (overboost ile 285 Nm olan tork bu işin mimarı) ve yol tutuşu frenleri ve konforu güzel bir araç... içeri motor sesini pek almıyor... bu araç piyasaya yeni çıkmanın avantajından yararlanarak d segmentinde olan eksikleri görmüş ve araç bu eksikleri gidermiş... iç mekan malzemesi yumuşak malzeme olduğu için tıkırtı yapacak gibi durmuyor, kaliteli malzemeye ve işçiliğe sahip... kaliteli bir araç yapmışlar, fakat dış görüntüsü, herkese hitap edecek bir görüntüye sahip değil... citroen ds4'de mcp şanzımanı test ettikten sonra bu araç kesinlikle düz vites alınmalı... stop&start teknolojisine de ihtiyacı yok zaten, yakıt tüketimi çok iyi... araca puan kaybettirecek yerleri dış görüntüsü ve fiyatının yüksek oluşu... d segmenti bir araç düşünenler için, dış görüntü önemli bir faktördür ve fiyatının passat 1.6 dizele kafa tutması (85 bin tl'yi geçiyor) bu araç için büyük bir handikap, çünkü passatın piyasadaki yeri belli 508'in yeri belli... zaten başarılı bir satış grafiği yakalayamadı henüz de... iki sebepten, değerli puanlar kaybetti
-Fiyat/Performans: 10/6
*508 1.6 thp 156 bg auto: 508'i genel özellikleri itibariyle zaten yukarıda anlattım, bundaki değişiklik sadece motor ve yakıt tüketiminde fiyatı 1.6 aşırı beslemeli otomatik araç için gayet uygun full+full'ü (kaliteli müzik seti, sunroof gibi şeyler ekli şekilde) 75 bin tl'yi ancak buluyor motorun alt devirleri de üst devirleri de gayet canlı, bunun otomatik vitesi, mcp'den çok farklı, vites geçişleri hissettirmeden geçiyor, ve performansı dizginlemiyor, motorun alt devirlerin de canlı olması bu aracın turbo ve kompresörlü oluşundan kaynaklanıyor, turbo boşluğu yok, alt devirler de canlı... hızlanması gayet iyi, ve son hıza çıkma isteği kararlı... 2. viteste otomatik vites olmasına rağmen, gaza yüklendiğinizde asr lambasını yakıyor. yakıt tüketimi gayet iyi, test sürüş aracının ortalaması 9.1'di... çok çekici bir d segmenti istemeyen, güçlü ve vergi avantajlı, otomatik ve yakıtı çok baş ağrıtmayacak bir otomobil isteyen için bu araç iyi bir tercih...
-Fiyat/Performans: 10/8
Sıradaki durağımız ''Renault''. Hedef araçlar; fluence E.Z., olay araç olan latitude 1.5 dci
*Fluence E.Z. elektirikli fluence modeli... araç tüketim konusunda mükemmel, kademesiz şanzıman var, hızlanmasının çok iyi ve kesintisiz olduğunu, duymuştum, aracın mantığı, kumandalı arabanın hayatımıza uyarlanmış formu gibi düşünebiliriz... şu anda araç için çok büyük handikaplar var, menzili çok kısa, 6 saatte şarj oluyor, bagajında aküler var, o yüzden çok küçük bagaj hacmi var... aracın fiyatı 70 bin tl aküleri her ay kiralıyorsunuz, 200 tl'ye, eğer aküleri satın alırsanız 100 bin tl bu aracın fiyatı... sistemi oturunca güzel bir araba olacağı kesin, ama yeni denenen bir teknoloji olduğu için sınıfta kalıyor...
-Fiyat/Performans: 10/4
*Latitude 1.5 dci: latitude 1.5 dci forumumuzda çok büyük olaylara sebep olmuştu biz de ilk olarak zaten test sürüşlerimize bu araçtan başlamıştık ... latitude 1.5 dci, d segmentinde vergi avantajlı dizel motoru en uygun fiyata en çok donanımla sunan bir araç... araç uygun fiyata full+full donanım sunuyor...
yaklaşık 75 bin tl'ye bu donanımları sunuyor en büyük avantajı bu, yakıt tüketimi de oldukça düşük bu da çok büyük bir avantaj bu araç için... araç konforlu ve geniş, bagajı da yeterince büyük... süspansiyon konforu yeterli, gürültü düzeyi düşük, içeri motor sesi düşük devirlerde almıyor, fakat yüksek devirler yine gürültülü... frenleri yeteri kadar güçlü... aracın eksileri, motoru çok cansız, hızlanma ve yüksek hızlara çıkma konusunda çok isteksiz, aracın büyüklüğü de bunun sebebi olabilir, iç mekan çok kaliteli değil, iç mekanı çok güzel değil, ve dış kısmı da çok dikkat çekici değil... Fiyat, donanım ve tüketim olarak çok büyük başarılara imza atsa da aracın piyasada bulunma oranı aracın handikaplarını gözler önüne seriyor...
-Fiyat/Performans: 10/7
Durağımız: ''Seat''. Hedef araç Leon 1.6 tdi dsg 105 bg
*Leon 1.6 tdi dsg 105 bg: Son zamanlarda gençlerin en çok ilgisini çeken araçlardan birisi olan leon, şimdi ekonomik motoruyla yollarda... leon hakkında fazla konuşmaya gerek olduğunu düşünmüyorum, çoğumuz bu aracı biliyoruz... bu araç ekonomik olmak uğruna, tüm performans verilerini dibe vurdurmuş durumda... motoru çok ekonomik olmuş fakat araç oldukça isteksiz hızlanma değerleri ve performans değerlerine sahip... satış fiyatı rakiplerine göre uygun... ekonomik olmak isteyen ve dikkat çekmek isteyen gençler için güzel bir tercih...
-Fiyat/Performans: 10/8
Durağımız: ''Skoda''. Hedef araçlar; fabia rs 1.4 tsi dsg 180 bg, superb 1.4 tsi 125 bg
*Fabia rs: bu araç ibiza cupra/bocanegra ve polodaki motoru ve şanzımanı kullanan skoda temsilcisi... aracı değerli ralli pilotumuz Burak ÇUKUROVA ile birlikte test ettik!!! araç gerçekten çok canlı, çok diri, güzel performans verilerine sahip, yakıt tüketimi de gayet iyi... süspansiyonu biraz konfor odaklı ayarlanmış, araç çok yüksek, fakat yol tutuşu kötü değil... frenleri de yeteri kadar güçlü... ama gel gelelim araç hiç dikkat çekici bir araç değil, diğer fabialarla yan yana koy fark anlaşılmaz... ama iç konforu ve malzeme kalitesi tipik vw, bir sorun yok... böyle bir aracı almak isteyen insanlar kesinlikle dikkat çekmek isteyecekleri için, bu motorlu diğer kardeşlerine bakacakları bir gerçek... fakat bunun da diğer iki kardeşine göre uygun fiyatla satılması bunun için bir artı...
-Fiyat/Performans: 10/8
Superb 1.4 TSI 125 bg: skodanın amiral gemisi, superb, isminin hakkını veriyor (superb: Türkçe karşılığı ''mükemmel'') araç sınıfındaki hatta belkide e segmentindeki en geniş diz mesafesini sunuyor, bu da arka yolcuları çok özel kılıyor... aracın konforu için diyecek birşey yok gerçekten konforu, iç mekanı, malzeme kalitesi, işçiliği güzel... süspansiyon konforu ve sessizliği frenleri ve yeterince güce sahip olan motoru ve uygun fiyatı bu aracı iyi bir seçenek yapıyor... yakıt tüketimi de gayet makul, donanımı da yeterince dolu...
-Fiyat/Performans: 10/9
Durağımız: ''Subaru''. hedef araç forester 2.0 tdi 150 bg
*Forester: Subarunun hafif arazi aracı sınıfındaki temsilcisi... sürekli simetrik 4x4 sistemine sahip, yeterince hoş görünüme sahip güçlü motora güçlü karaktere ve gayet dolu bir donanıma sahip bir araç... motoru çok canlı, kalkışlarda aracın ön kaldırması çok hoşuma gitti yüksek oturma pozisyonu, kaslı motor kaputunun görüntüsü, sessizliği, geniş iç mekanı, cam tavanı araca çok değerli puanlar kazandırıyor... fakat iç mekanın çok sade oluşu basit silecek ve sinyal kolları, boş orta konsol kötü gözüküyor... oturma alanı çok geniş ve bagajı da yeterli genişliğe sahip... yakıt tüketimi gayet iyi... fakat fiyatının biraz yüksek oluşu rakiplerinin arkasında kalıyor, yüksek donanımlısı, 130 bin tl'den alıcı buluyor...
-Fiyat/Performans: 10/8
Durağımız ''Volkswagen''. hedef araçlar Amarok 2.0 tdi 163 bg, passat 1.6 tdi 105 bg, scirocco 1.4 tsi 122 bg
*Amarok: vw'in yeni pick up'ı... araç çok çekici çok iri, çok gösterişli, donanımı da gayet iyi... 163 bg'lik motoru zaten çoğu vw modelinden tanıdık bir motor fakat bunda düz vitesle sunuyor... bir şanssızlık sonucu aracı test edemedik ama test etmiş kadar oldum... aracın oturma alanı da diğer rakiplerine göre gayet iyi, kasası da kargo için yeterli... yakıt tüketimi rakiplerine göre oldukça başarılı ve performans değerleri de bayağı parlak... fiyatı rakiplerinden pahalı fakat daha yenilikçi bir araç ve marka imajı var... marka imajı bu araç için çok büyük avantaj...
-Fiyat/Performans: 10/8
*Passat 1.6 Tdi 105 bg: test sürüşlerimizde bizi en çok şaşırtan araç bu oldu seat leonu kullandıktan sonra bu motor bu kasayı kaldırmaz düşüncesi bizi rehin almıştı, fakat aracın performansı bizi resmen ters köşeye yatırdı!.. araç gerçekten seri, canlı bir motora sahipti... hızlanma değerleri çok parlaktı... sürdüğümüz araç highline donanım pakedine sahipti ve oldukça dolu bir donanıma sahipti, fakat bu doluluk ve vw ibaresi ile aracın fiyatı 90 binleri zorlar hale gelmiş, adeta 2.0, d segmenti dizellerle kafa kafaya gidecek değerlere çıkarıyor!!! aracın konforu, yol tutuşu, frenleri, ve performansı gerçekten başarılı, fakat içeri çok fazla motor gürültüsü de alıyor... o kadar para verdikten sonra düşük donanım olması beklenmemeli zaten , aracın yakıt tüketim değerleri de oldukça parlak tabii ki... çok düşük tüketim değerine sahip... araç tüm beklentileri karşılıyor fakat, yüksek fiyatı ve gürültü alması bu araca büyük puan kaybettiriyor... yine de bu aracı marka imajı kurtarır, o yüzden tercihler arasında yüksek sıralarda yer alır...
-Fiyat/Performans: 10/7
*Rocco tsi 122 bg: rocco 122 bg tsi motor küçük kasayı zorlanmadan parlak performans değerlerine ulaştırıyor, düz vites aracın motoru ile mükemmel çalışıyor, hızlanma değerleri çok iyi, yol tutuşu... süspansiyonu sert olsa da konfordan ödün vermeden çalışıyor. frenleri gayet kuvvetli... iç mekan malzeme kalitesi gayet başarılı, donanımı yeteri kadar var, ekstralarla birlikte yeterli seviyeye ulaşıyor, fakat fiyatta büyük değişikliklere yol açıyor... iç mekan genişliği şaşırtıcı derecede iyi, koltuklar konforlu, içerisi sessiz, motor, rüzgar gürültüsü hiç yok... yakıt tüketimi de gayet makul, çok yakmıyor... fakat fiyatı yüksek ama güzel bir spor araba, ve marka imajı var...
-Fiyat/Performans: 10/8
Yeni Aveo, Erdemin paylaştığı resimdeki. Bu sene satışa çıktı çok da güzel duruyor dıştan içi de Cruze benzeri yani o da güzel babam düşünür belki diye bir test sürüşü yapalım dedim
Seat Ibiza 2014 1.4 Style Beyaz Seat Ibiza 2013 1.2 TSI DSG Style Kırmızı VW Passat 2015 1.6 TDI DSG Comfortline Harvard Mavi Sunroof Led Ön Farlar
Valla bayragi siz genc kardeslerimizin almasi cok guzel
Fotolar ile beslerseniz yazi bir boyut daha kazanir
Kia sportage 184 hp ligini sizden ogrendim
Fabia RS baz fiyatta Polo GTI dan pahalli diye biliyordum ?
RX8 fiyati nedir ben yasliliktan goremedim
Tekrar ellerine saglik
maalesef foto yok pek çekim yapmadık çünkü araçlar genellikle piyasada olan araçlardı... fabi rs liste fiyatı olarak polo'dan pahalı fakat listede verilen polonun fiyatı, boş olan araç, doğuş otomotiv, üstüne tüm opsyonları ekleterek getiriyor ve fiyatı bu sebeple fabia rs'i geçiyor... boş bir şekilde göndermiyorlarmış Türkiye'ye... mazda rx-8'in fiyatı 83 bin tl, tek donanım var, başka birşey eklenmiyor üzerine...
paylaşımların için teşekkürler okumak cok keyıflıydı.
bmw 320d test sürüşüne biz de katılmıştık. bmw hakkaten bmw. isminin hakkını veriyor.
Adanada mı yapmıştın Ökkeş abi test sürüşünü?
evet mersin yolunda bmw bayi var ya orada işte.
Randevu falan işi var mı gider gitmez sürdürdüler mi?
randevu almadan gittik direk kullandık. yalnız bu konuda birşey söylemeden geçmicem. Opel olsun Peugeut olsun herhangi bir bayisine gidin çok ilgileniyorlar fakat BMW bayisine gidin pek sallamıyorlar. Adamlara "Müdür" yazan kartvizit verince ilgilenmeye başladılar. Ben esnaf da olabilirim ya da kartvizitim de olmayabilir. Maaş bordrosunu mu götürmek gerekiyor anlamadım. Bence Türkiye BMW Pazarlama departmanı bu konu ile ilgilenmeli.
paylaşımların için teşekkürler okumak cok keyıflıydı.
bmw 320d test sürüşüne biz de katılmıştık. bmw hakkaten bmw. isminin hakkını veriyor.
Adanada mı yapmıştın Ökkeş abi test sürüşünü?
evet mersin yolunda bmw bayi var ya orada işte.
Randevu falan işi var mı gider gitmez sürdürdüler mi?
randevu almadan gittik direk kullandık. yalnız bu konuda birşey söylemeden geçmicem. Opel olsun Peugeut olsun herhangi bir bayisine gidin çok ilgileniyorlar fakat BMW bayisine gidin pek sallamıyorlar. Adamlara "Müdür" yazan kartvizit verince ilgilenmeye başladılar. Ben esnaf da olabilirim ya da kartvizitim de olmayabilir. Maaş bordrosunu mu götürmek gerekiyor anlamadım. Bence Türkiye BMW Pazarlama departmanı bu konu ile ilgilenmeli.
Şimdi öğrenciyim diye yüzüme de bakmazlar o zaman
Seat Ibiza 2014 1.4 Style Beyaz Seat Ibiza 2013 1.2 TSI DSG Style Kırmızı VW Passat 2015 1.6 TDI DSG Comfortline Harvard Mavi Sunroof Led Ön Farlar
Elinize sağlık abi güzel bir paylaşım olmuş
Haftaya da benden
Chevrolet Yeni Aveo
Citroen Yeni C3
Peugeot 508 1.6 112 hp benzinli (bir depoyla 1500 küsür km yapan)
Volvo S60
testleri gelecek inşallah Bunlar başvurduklarımdan bana geri dönenler yoksa baya bir yere uğrayacağım
Merhaba arkadaşlar, geçen hafta sınav dolayısıyla gidemediğim test sürüşlerine bu hafta yavaş yavaş başlayım dedim, planım bir gün çıkıp tüm hepsini gezmekti. Dersler çok yoğun bu sıralar tek boş günüm bugündü onda da Opel bayisine gideyim dedim. Arabam olmadığı için dolmuşlarda süründük sürünmesine de Adana Arpel bayisi Adanadan çok Tarsus'a daha yakın Git gel derken hava karardı ben de diğer sürüşleri erteledim sadece Yeni Aveo'yu deneme fırsatım oldu. Kısmetse diğerleri bayramdan sonra. Hatta burda yağmur başladı onu bile süremiyordum yağmurlu havada test sürüşü yaptırmıyoruz falan dediler bir iki
Test aracı LTZ donanımdı. (en düşük LS sonra LT en üst LTZ)
Araba 1.4 motor 100 hp. Corsa'da da var aynı motor.
Manuel vites istemiştim ama yokmuş otomatik kullanabildim.
Araba hakkında kısadan bahsedeyim.
Öncelikle fiyatları hakkında konuştum. Manuel vites LT donanım 31.000 TL, manuel vites LTZ donanıma 32.000 TL fiyat aldım. Bu fiyatlar 1.4 100 hp benzinli motor için. 1.2 motor LS donanımla sunuluyor onu sormadım valla LS donanım çok boştu ilgi çekici değil.
İçine oturduğumda bir C sınıfı arabaya oturmuş gibi hissettim, koltuklar ve direksiyon gayet hoştu. Gösterge panelini gördünüz mü bilmiyorum ama değişik ve çekici bir tasarım olmuş devir saati analog ve yanda dijital baya büyük bir ekran var. Hız, yakıt tüketimi, menzil, vites durumu vs. baya bir bilgi vardı çok incelemedim ama çok hoş yapmışlar. Kol dayama biraz yüksek gibi geldi Captivaya nazaran ama rahatsız edici değil.
Direksiyon ağırdı yine Captivaya nazaran Ya da Captivanınki çok yumuşak. Insigniayla aynı gibi denebilir. Her neyse. Motor 1.4 100 hp demiştim. Motorda sorun yok da otomatik vitesini sevmedim. Geçişler tamam sert değil ama vites çok kararsız ve ağır kalıyor. Mesela yine captivadan örnek vereyim ben kick down yaptığımda veya gaza biraz yüklendiğimde hemen en uygun vitese getirir ordan yardırır ama bunda mesela gaza biraz yükleniyorsun araba bir saniye falan gecikmeli vites düşürüyor sonra bağırmaya başlıyor en dibe dayayınca gaz pedalını, bu sefer bir vites daha düşürüyor daha da çok bağırıyor bari sesin hakkını verse öyle ahım şahım bir hızlanması da yok Üst devirlerde motor kulağının yanında çalışıyor gibi. Altta sorun yok.
Frenlerini sevdim.
Vites topuzunu M moduna getirince manuel modda kullanabiliyorsunuz ama vitesi ileri geri yaparak değil, topuzun üstünde + - işareti var ordan. E madem öyle bir şey yapıyorsunuz direksiyonun oraya yapın da zevk alalım
Yakıt tüketimini fazla kurcalamadım 14 litre falan yazıyordu herhalde benim gibi yüklenenler sayesinde öyle bir şeydir bir de otomatik vites sayesinde. Yoksa ne yakacak hafif araba 1.4 motor şehiriçi en fazla 8-9 yakar.
Tasarım olarak bir eksiği yok fazla dikkat çekici, biliyorsunuz zaten nasıl göründüğünü.
Arabadan kısacası otomatik vitesi dışında memnun kaldım. Ömer Faruk abinin yaptığı gibi puanlama yaparsak 10 üzerinden 8 i çok rahat hakediyor. Puanı da otomatik vites ve motor sesinden kırdım bizim dizel Captivadan bile o kadar ses çıkmıyor kick downda.
3 yıl 100.000 km garantisi var.
1.3 dizel motor da bir ara gelecekmiş.
Son söz olarak;
32.000 TL yi gözden çıkarıyorsanız, en üst donanıma sahip, EURO NCAP'ten 5 yıldızlı, ESP'li, Yokuş kalkış sistemli vs. full+full cinsten bir arabaya sahip oluyorsunuz. İç dizayn C sınıflarıyla aynı çoğu D sınıfı arabaya da taş çıkartacak şekilde.
Opel Corsa 3K 1.4 100 hp Color Edition donanımlı manuel vites araç 39.000 tl liste fiyatı 35.000 kampanyalı fiyat olarak görünüyor. Aveo bu konuda daha avantajlı. ESP nin de standart sunulması Corsa karşısında yine + bir özellik. Corsada esp paketi diye 1000 küsür tl alıyorlar yine. Fiyat konusunda Aveo gayet iyi. B sınıfı araç düşünenler için güzel bir alternatif bir test sürüşü yapılmalı en azından. Okuduğunuz için teşekkürler, diğer test sürüşleri hakkında yine buraya yazacağım
Seat Ibiza 2014 1.4 Style Beyaz Seat Ibiza 2013 1.2 TSI DSG Style Kırmızı VW Passat 2015 1.6 TDI DSG Comfortline Harvard Mavi Sunroof Led Ön Farlar
Yorum