Evet değerli insigniateam üyeleri, iki günlük izmir maceram sonucu eve döndüm ve heyecanla pc başına geçip sizlerle paylaşmak istediğim anılarım oldu 2 gün içinde . evet izmir autoshow fuarını gezdik Emre kardeşimle (speed_emre), onlar da yetmedi neredeyse piyasada bulunan çeşitli segmentlerdeki tüm otomobillerin test sürüşlerine gittik!!! bu otomobiller hakkında elimden geldiğince objektif olarak acizane izlenimlerimi(zi) paylaşmak istiyorum, (tabii affınıza sığınarak, çoğunuz bu araçlar hakkında bilgi sahibisinizdir o ayrı...) hafif suv'dan tutun da e segmenti d segmenti, c segmenti onlar da yetmedi, hafif spor araçların da test sürüşlerinde bulunduk ve tartışılan, sitemizde kaoslara sebep olan araçları da test ettik! Emre'yle birlikte sahibi olduğumuz izlenimleri sizinle paylaşmak üzere bu oturumu açıyoruuuuum, açtım! . Alfabetik sıra ile test ettiğimiz ve incelediğimiz araçları aşağıda yazıyorum...
İlk durağımız ''Audi''. Hedef araçlar; A1, A5, A7...
tabii ki audi de test sürüşlerine randevu usülü çıkarıyorlarmış (işi yokuşa sürmek de denebilir ) audiden sadece izlenimleri paylaşmakla yetineceğiz...
A1: ikoncan, mini cooper, citroen ds3 rakibi bir araç, tabii ki ikisinden de motor, ve diğer özellikler olarak, görüntüsü olarak, üstün bir araç, tabii bu üstünlük bir kendine güven oluşturmuş olacak ki fiyatı 30 bin eurodan başlıyor, fazla detaya inmeye gerek yok, araç pahalı bir araç, bu kadar yeterli
A5: araç iç donanımı olarak, iç konforu (yolda gidişini az çok biliyorum, güzel gidiyor), ama gereksiz pahalı bir araç daha piyasadaki, bunun için de fazla söze gerek yok...
A7: Araç adeta lükslüğün ve sportifliğin simgesi, A6, A5 sportback ortası bir araç, motorları mükemmel, fazla söze gerek yok, çok pahalı bir araç
Sıradaki durağımız: ''BMW''. Hedef araçlar; 320d, 520d
*320d: belki de sitemizde en çok tartışılan araçlardan birisi... 320d... aracı çok yakından inceledik ve test sürüşünde bulunduk!!! her türlü ince ayrıntısına girdik çıktık, fiyatlarını araştırdık, yakıt tüketimine baktık, gidişine duruşuna yol tutuşuna, kısacası ıncığına cıncığına baktık... bu ay içinde BMW 320d alacak kişiler çok şanslı olacak, çünkü ötv bu araca henüz uğramamış... advantage, comfort ve comfort plus olarak 3 seçeneği var, advantage 98 bin tl'den alıcı bulurken, ( tüm 3 serileri navigasyon hediyeli) comfort plus 125 bin tl'den alıcı buluyor... fakat bu ay içinde... comfort plus, cosmo donanım+sunroof'a tekabül ediyor... gelelim test sürüşüne... araç ilk andan itibaren bize 184 beygirin sinyallerini verdi, ilk başta Emre sürüş yaptı, ardından ben, aracın hızlanması tamı tamına 184 beygirlik bir hızlanma değeri, 380 NM'lik torkun etkisiyle araç 140 ile giderken 5. viteste, sizi koltuğa yapıştıracak kadar güçlü ivmeleniyor, ve devir ibresiyle neredeyse birlikte bir şekilde hız ibreside yükseliyor... buraya kadar olan şeyler bizim insignia aracımız için de aşağı yukarı bilindik bir durum, aşağı yukarı aynı tepkileri alıyoruz, fakat aracın yol tutuşu, küçük boyutları sebebi ile, çok daha oturaklı, frenleri de yeterince güçlü... dsc kapalı iken sıfırdan kalkışta otomatik şanzıman etkisi ile çok fazla patinaja kalmıyor, fakat virajlarda aracın arkası kendini dışarı atmaya çok çalışıyor, ve dsc burda işini yapıyor, bir kavşak dönüşünde ben dsc devrede iken yaklaşık 3-4 metre arkasını attırdım, dsc kapalı olsaydı bir direksiyon kontrası gerekecekti torkun etkisi ile 2. ve 3. viteste dsc ışığını yakıp söndürüyor... gelelim en can alıcı noktaya; tüketim değerleri: araç 2100 km'deydi, ortalama tüketim hiç sıfırlanmamış, 7.5 litre!!! ve bu araç test sürüş aracı herkes bizim gibi sürüyor bu aracı... merak etmeyin diğer araçları bu kadar uzun anlatmayacağım, bu sadece tartışılan bir araç olduğu için bunu böyle uzunca yazdım... ama bu araç, görüntü olarak, bizim insignia kadar çekici olmayabilir, fakat motor teknolojisi, çekişi, konforu, hızlanması ve tüketimi, bizim araçtan daha iyi... hep iyi yönlerini söyledik, hiç mi kötü yönü yok? tabii ki var, içeri çok rüzgar sesi alıyor, bagajı çok büyük değil, ve bakım masrafları çok tuzludur... ama alış fiyatı şu ay içerisinde insignia 2.0 cdti ile yarışıyor
-Fiyat/Performans: 10 üzerinden dokuz...
*520D test sürüşüne çıkamadık, vaktimiz yetmedi, fakat içine bindik oturduk, inceledik, ve gerçekten malzemesi çok kaliteli, ve konforu mükemmel, fiyat olarak, bahsetmesek daha iyi...
-Fiyat/Performans: 10/8
Bir sonraki durağımız; ''Citroen''. Hedef araçlar DS3, DS4
*DS3 1.6 120 BG Auto: Bu aracı bir arkadaşımın arabası olarak test ettim. 1.6 120 BG otomatik vitesini test ettim. araç citroen'in ikoncanı, 120 bg'lik motoru cüssesi için çok ateşli, kalkışı bizim insigniaları zora sokacak cinsten, konforlu, küçük boyutlarına rağmen arkası çok rahat, fakat bagajı yok gibi birşey. yakıt tüketimi de çok yüksek, burdan da insignialarımıza kafa tutar fiyatı rakiplerine göre ucuz fakat piyasası hala çok yüksek; 47 bin tl benim baktığım araç... görüntüsü çok hoş, genç erkek ve kızlara hitap edecek cinsten...
-Fiyat/Performans: 10/6
*DS4 1.6 112 BG e-hdi start&stop: Son zamanların en ilgi çekici otomobillerinden biri olmaya aday donanımı da gösterişi de çok yüksek... tam bir sınıf bulunamadığı için kendi sınıfını kendisi yaratmış bir otomobil diyebiliriz. aracın test sürüşünde bulunduk, aracın sürüşü çok keyifli, değişik bir arabada oturduğunuzu hissediyorsunuz, ama gel gelelim, aracın sürüşündeki diğer herşey negatif... 1.6 112 bg dizel olmasına rağmen motoru psa grubunun bu motoru taşıyan diğer üyelerine göre çok cansız... ve tüketimi ile övünülen motor start stop teknolojisi olmasına rağmen çok yüksek, test sürüş aracı ortalama tüketimi 11.5 lt!!! ve mcp adı verilen şanzımanın vites geçişleri berbat, araç aşırı yığılıyor, ve yaklaşık 3 saniyede vites değiştiriyor!!!, süspansiyon büyük jantlar sebebi ile konforsuz, fakat yol tutuşu güzel, ve start stop göz dolduruyor... ve fiyatı kendi sınıfını yarattığı için rakipsizliğini kullanarak, meydanda at koşturuyor; 60 bin tl'den başlıyor, 80 bine kadar yolu var... böyle bir araba gerekli artıları olmaması sebebi ile çok puan kaybetti...
Fiyat/Performans: 10/5
Sıradaki durağımız: ''Fiat''. Hedef araç: linea 1.6 mjet 105 bg
*Linea 1.6 mjet 105 bg: Birçoğumuz bu aracı burnuna kıstırmayacak fakat fiyatına göre alınabilecek, en konforlu, en güçlü, en geniş en ekonomik ve en donanımlı araç bu, full dolusu 40 bin tl'den alıcı buluyor! fiatın benzinli fiyatına dizel felsefesinden dolayı bu araç gerçekten piyasadaki rakiplerine göre çok ucuz olma avantajını kullanıyor... motoru canlı, 290 Nm'lik torku, bu canlılığın büyük mimarlarından... yol tutuşu ve frenleri de gayet başarılı, donanımı gerçekten iyi, yakıt tüketimi; söylemeye gerek yok, çok başarılı... fakat malzeme kalitesi, içeri çok gürültü alması ve göze hitap etmemesi de bu aracın eksileri, ama bu eksiler, bu araca çok puan kaybettirmiyor...
-Fiyat/Performans: 10/9
Sıradaki durağımız; ''Honda''. hedef araç Accord 2.0 executive
*Accord: Accord hondanın amiral gemisi, prestiji... honda accord eski sportif kimliğinden tamamen arınmasa da %80 oranında arındı, karşımıza hafif sportif bir beyefendi olarak çıktı... araç tek donanım paketine sahip ve gerçekten de ağzına kadar dolu bir araç... aracın gidişi, yol tutuşu frenleri, vites geçişleri -özellikle çok hoşuma gitti- ve müzik sistemiyle göz dolduruyor... vites geçişleri hissedilmez bir şekilde geçiyor, yolda araç akıp gidiyor, frenleri ve yol tutuşu buna destek oluyor... bu araç gerçekleri konuşursak çok tutacak bir araç fakat, 2.0 benzinli olması bu aracın en büyük sıkıntısı, ülkemizde bu araçlar pek tutulmuyor, ki fiyatı da ötv sonrasında bile, uygun: 83 bin tl. tabi bizim insanımız 2.0 benzinli alıp hem vergiden hem de benzinden kazık yememek için bu tarz araçlara yönelmiyor, ve bu aracın da en büyük puanı burdan kırılıyor
-Fiyat/Performans10/8
Bir sonraki durağımız: ''Hyundai''. hedef araçlar: accent blue 1.6 dizel 128 bg, ix35 2.0 crdi 184 bg
*Accent blue crdi 128 bg: accent blue, hyundainin yeni yüzünü yansıtan araçlardan birisi, test sürüşünde bulunduk, 128 bg'lik dizel motor çok canlı, frenleri de gayet iyi fakat yol tutuşu çok zayıf... yakıt tüketimi, 110 bg'lere göre biraz yüksek fakat, 35 krş/km'yi bulmaz. yüksek hızlarda çok rüzgar sesi ve motor sesi almıyor, bu güzel bir özellikti. test sürüşünde bulunduğumuz ve showroom'daki araçlar, hep donanımsız araçlardı, dolu aracı görmeden pek yorum yapamayız, fakat boş aracın fiyatı linea'ya oranla yüksekti bu yüzden ve yol tutuşu yüzünden, ve lineadan yüksek yakıt tüketimi yüzünden değerli puanlar kaybetti.
-Fiyat/Performans: 10/7
*ix35 2.0 crdi 184 bg: ben bu aracı kesinlikle kendi sınıfında rakipsiz görüyorum, bir aracın eleştirilecek noktası olmaz mı? bu aracın yok...(burası benim görüşümdü ) neresinden tutarsanız tutun bu araç çok özenle yapılmış bir araç, yorumlarımın objektif olması için, belki aracın şeklini ve içini beğenmeyenler çıkabilir, ama araç genel bir güzellik değerine sahip... 184 bg motor çok canlı, test sürüş imkanı bulamadık fakat anlatıldığı üzere ivmelenmesi cüsssesine göre çok başarılıymış. donanımı full+full, ne ararsanız var, ve yakıt tüketimi çok uygun... tek paket ile satılıyor ve eklenen çıkartılan birşey yok, ağzına kadar dolu bir araç... fiyatı ise, bu araç için, belki içimizden ben bu markaya bu fiyat vermem diyenlerimiz çıkacaktır, tabii ki saygı duymamız gerekir, fakat rakipleri, malzeme kalitesi, donanımı ve motoru göz önünde bulundurulduğunda, 100 bin tl ve bu fiyat ötv sonrası fiyatı, çoğu otoriteye göre çok iyi bir rakam olduğu su götürmez gerçek, arazi performansı da çok iyi, yokuş iniş desteği ve difransiyel kilitleri mevcut...
-Fiyat/Performans: sırf 10/10 olmaması için 10/9
not: hyundainin ilerlemesi, kalitesi, yükselişi, artık çoğu otorite tarafından kabul ediliyor, bunu bilgilendirme amaçlı koymak istedim, yine belirtmek isterim, elimden geldiğince objektif davranıyorum...
İlk durağımız ''Audi''. Hedef araçlar; A1, A5, A7...
tabii ki audi de test sürüşlerine randevu usülü çıkarıyorlarmış (işi yokuşa sürmek de denebilir ) audiden sadece izlenimleri paylaşmakla yetineceğiz...
A1: ikoncan, mini cooper, citroen ds3 rakibi bir araç, tabii ki ikisinden de motor, ve diğer özellikler olarak, görüntüsü olarak, üstün bir araç, tabii bu üstünlük bir kendine güven oluşturmuş olacak ki fiyatı 30 bin eurodan başlıyor, fazla detaya inmeye gerek yok, araç pahalı bir araç, bu kadar yeterli
A5: araç iç donanımı olarak, iç konforu (yolda gidişini az çok biliyorum, güzel gidiyor), ama gereksiz pahalı bir araç daha piyasadaki, bunun için de fazla söze gerek yok...
A7: Araç adeta lükslüğün ve sportifliğin simgesi, A6, A5 sportback ortası bir araç, motorları mükemmel, fazla söze gerek yok, çok pahalı bir araç
Sıradaki durağımız: ''BMW''. Hedef araçlar; 320d, 520d
*320d: belki de sitemizde en çok tartışılan araçlardan birisi... 320d... aracı çok yakından inceledik ve test sürüşünde bulunduk!!! her türlü ince ayrıntısına girdik çıktık, fiyatlarını araştırdık, yakıt tüketimine baktık, gidişine duruşuna yol tutuşuna, kısacası ıncığına cıncığına baktık... bu ay içinde BMW 320d alacak kişiler çok şanslı olacak, çünkü ötv bu araca henüz uğramamış... advantage, comfort ve comfort plus olarak 3 seçeneği var, advantage 98 bin tl'den alıcı bulurken, ( tüm 3 serileri navigasyon hediyeli) comfort plus 125 bin tl'den alıcı buluyor... fakat bu ay içinde... comfort plus, cosmo donanım+sunroof'a tekabül ediyor... gelelim test sürüşüne... araç ilk andan itibaren bize 184 beygirin sinyallerini verdi, ilk başta Emre sürüş yaptı, ardından ben, aracın hızlanması tamı tamına 184 beygirlik bir hızlanma değeri, 380 NM'lik torkun etkisiyle araç 140 ile giderken 5. viteste, sizi koltuğa yapıştıracak kadar güçlü ivmeleniyor, ve devir ibresiyle neredeyse birlikte bir şekilde hız ibreside yükseliyor... buraya kadar olan şeyler bizim insignia aracımız için de aşağı yukarı bilindik bir durum, aşağı yukarı aynı tepkileri alıyoruz, fakat aracın yol tutuşu, küçük boyutları sebebi ile, çok daha oturaklı, frenleri de yeterince güçlü... dsc kapalı iken sıfırdan kalkışta otomatik şanzıman etkisi ile çok fazla patinaja kalmıyor, fakat virajlarda aracın arkası kendini dışarı atmaya çok çalışıyor, ve dsc burda işini yapıyor, bir kavşak dönüşünde ben dsc devrede iken yaklaşık 3-4 metre arkasını attırdım, dsc kapalı olsaydı bir direksiyon kontrası gerekecekti torkun etkisi ile 2. ve 3. viteste dsc ışığını yakıp söndürüyor... gelelim en can alıcı noktaya; tüketim değerleri: araç 2100 km'deydi, ortalama tüketim hiç sıfırlanmamış, 7.5 litre!!! ve bu araç test sürüş aracı herkes bizim gibi sürüyor bu aracı... merak etmeyin diğer araçları bu kadar uzun anlatmayacağım, bu sadece tartışılan bir araç olduğu için bunu böyle uzunca yazdım... ama bu araç, görüntü olarak, bizim insignia kadar çekici olmayabilir, fakat motor teknolojisi, çekişi, konforu, hızlanması ve tüketimi, bizim araçtan daha iyi... hep iyi yönlerini söyledik, hiç mi kötü yönü yok? tabii ki var, içeri çok rüzgar sesi alıyor, bagajı çok büyük değil, ve bakım masrafları çok tuzludur... ama alış fiyatı şu ay içerisinde insignia 2.0 cdti ile yarışıyor
-Fiyat/Performans: 10 üzerinden dokuz...
*520D test sürüşüne çıkamadık, vaktimiz yetmedi, fakat içine bindik oturduk, inceledik, ve gerçekten malzemesi çok kaliteli, ve konforu mükemmel, fiyat olarak, bahsetmesek daha iyi...
-Fiyat/Performans: 10/8
Bir sonraki durağımız; ''Citroen''. Hedef araçlar DS3, DS4
*DS3 1.6 120 BG Auto: Bu aracı bir arkadaşımın arabası olarak test ettim. 1.6 120 BG otomatik vitesini test ettim. araç citroen'in ikoncanı, 120 bg'lik motoru cüssesi için çok ateşli, kalkışı bizim insigniaları zora sokacak cinsten, konforlu, küçük boyutlarına rağmen arkası çok rahat, fakat bagajı yok gibi birşey. yakıt tüketimi de çok yüksek, burdan da insignialarımıza kafa tutar fiyatı rakiplerine göre ucuz fakat piyasası hala çok yüksek; 47 bin tl benim baktığım araç... görüntüsü çok hoş, genç erkek ve kızlara hitap edecek cinsten...
-Fiyat/Performans: 10/6
*DS4 1.6 112 BG e-hdi start&stop: Son zamanların en ilgi çekici otomobillerinden biri olmaya aday donanımı da gösterişi de çok yüksek... tam bir sınıf bulunamadığı için kendi sınıfını kendisi yaratmış bir otomobil diyebiliriz. aracın test sürüşünde bulunduk, aracın sürüşü çok keyifli, değişik bir arabada oturduğunuzu hissediyorsunuz, ama gel gelelim, aracın sürüşündeki diğer herşey negatif... 1.6 112 bg dizel olmasına rağmen motoru psa grubunun bu motoru taşıyan diğer üyelerine göre çok cansız... ve tüketimi ile övünülen motor start stop teknolojisi olmasına rağmen çok yüksek, test sürüş aracı ortalama tüketimi 11.5 lt!!! ve mcp adı verilen şanzımanın vites geçişleri berbat, araç aşırı yığılıyor, ve yaklaşık 3 saniyede vites değiştiriyor!!!, süspansiyon büyük jantlar sebebi ile konforsuz, fakat yol tutuşu güzel, ve start stop göz dolduruyor... ve fiyatı kendi sınıfını yarattığı için rakipsizliğini kullanarak, meydanda at koşturuyor; 60 bin tl'den başlıyor, 80 bine kadar yolu var... böyle bir araba gerekli artıları olmaması sebebi ile çok puan kaybetti...
Fiyat/Performans: 10/5
Sıradaki durağımız: ''Fiat''. Hedef araç: linea 1.6 mjet 105 bg
*Linea 1.6 mjet 105 bg: Birçoğumuz bu aracı burnuna kıstırmayacak fakat fiyatına göre alınabilecek, en konforlu, en güçlü, en geniş en ekonomik ve en donanımlı araç bu, full dolusu 40 bin tl'den alıcı buluyor! fiatın benzinli fiyatına dizel felsefesinden dolayı bu araç gerçekten piyasadaki rakiplerine göre çok ucuz olma avantajını kullanıyor... motoru canlı, 290 Nm'lik torku, bu canlılığın büyük mimarlarından... yol tutuşu ve frenleri de gayet başarılı, donanımı gerçekten iyi, yakıt tüketimi; söylemeye gerek yok, çok başarılı... fakat malzeme kalitesi, içeri çok gürültü alması ve göze hitap etmemesi de bu aracın eksileri, ama bu eksiler, bu araca çok puan kaybettirmiyor...
-Fiyat/Performans: 10/9
Sıradaki durağımız; ''Honda''. hedef araç Accord 2.0 executive
*Accord: Accord hondanın amiral gemisi, prestiji... honda accord eski sportif kimliğinden tamamen arınmasa da %80 oranında arındı, karşımıza hafif sportif bir beyefendi olarak çıktı... araç tek donanım paketine sahip ve gerçekten de ağzına kadar dolu bir araç... aracın gidişi, yol tutuşu frenleri, vites geçişleri -özellikle çok hoşuma gitti- ve müzik sistemiyle göz dolduruyor... vites geçişleri hissedilmez bir şekilde geçiyor, yolda araç akıp gidiyor, frenleri ve yol tutuşu buna destek oluyor... bu araç gerçekleri konuşursak çok tutacak bir araç fakat, 2.0 benzinli olması bu aracın en büyük sıkıntısı, ülkemizde bu araçlar pek tutulmuyor, ki fiyatı da ötv sonrasında bile, uygun: 83 bin tl. tabi bizim insanımız 2.0 benzinli alıp hem vergiden hem de benzinden kazık yememek için bu tarz araçlara yönelmiyor, ve bu aracın da en büyük puanı burdan kırılıyor
-Fiyat/Performans10/8
Bir sonraki durağımız: ''Hyundai''. hedef araçlar: accent blue 1.6 dizel 128 bg, ix35 2.0 crdi 184 bg
*Accent blue crdi 128 bg: accent blue, hyundainin yeni yüzünü yansıtan araçlardan birisi, test sürüşünde bulunduk, 128 bg'lik dizel motor çok canlı, frenleri de gayet iyi fakat yol tutuşu çok zayıf... yakıt tüketimi, 110 bg'lere göre biraz yüksek fakat, 35 krş/km'yi bulmaz. yüksek hızlarda çok rüzgar sesi ve motor sesi almıyor, bu güzel bir özellikti. test sürüşünde bulunduğumuz ve showroom'daki araçlar, hep donanımsız araçlardı, dolu aracı görmeden pek yorum yapamayız, fakat boş aracın fiyatı linea'ya oranla yüksekti bu yüzden ve yol tutuşu yüzünden, ve lineadan yüksek yakıt tüketimi yüzünden değerli puanlar kaybetti.
-Fiyat/Performans: 10/7
*ix35 2.0 crdi 184 bg: ben bu aracı kesinlikle kendi sınıfında rakipsiz görüyorum, bir aracın eleştirilecek noktası olmaz mı? bu aracın yok...(burası benim görüşümdü ) neresinden tutarsanız tutun bu araç çok özenle yapılmış bir araç, yorumlarımın objektif olması için, belki aracın şeklini ve içini beğenmeyenler çıkabilir, ama araç genel bir güzellik değerine sahip... 184 bg motor çok canlı, test sürüş imkanı bulamadık fakat anlatıldığı üzere ivmelenmesi cüsssesine göre çok başarılıymış. donanımı full+full, ne ararsanız var, ve yakıt tüketimi çok uygun... tek paket ile satılıyor ve eklenen çıkartılan birşey yok, ağzına kadar dolu bir araç... fiyatı ise, bu araç için, belki içimizden ben bu markaya bu fiyat vermem diyenlerimiz çıkacaktır, tabii ki saygı duymamız gerekir, fakat rakipleri, malzeme kalitesi, donanımı ve motoru göz önünde bulundurulduğunda, 100 bin tl ve bu fiyat ötv sonrası fiyatı, çoğu otoriteye göre çok iyi bir rakam olduğu su götürmez gerçek, arazi performansı da çok iyi, yokuş iniş desteği ve difransiyel kilitleri mevcut...
-Fiyat/Performans: sırf 10/10 olmaması için 10/9
not: hyundainin ilerlemesi, kalitesi, yükselişi, artık çoğu otorite tarafından kabul ediliyor, bunu bilgilendirme amaçlı koymak istedim, yine belirtmek isterim, elimden geldiğince objektif davranıyorum...
şimdilik bu kadar değerli insigniateam üyeleri, daha test ettiğimiz/incelediğimiz araçlar var, fakat şimdilik bu konuyu okuyun, bana kızarsınız büyük ihtimalle , çünkü çok uzun yazdım, belki çok objektif olamadım hakkınızı helal edin, ama dediğim gibi elimden geldiğince objektif olmaya çalıştım, katılabilirsiniz katılmayabilirsiniz, hiçbir değerli üyeyle polemiğe girmek istemem, lütfen siz de kızgın bir şekilde değil yapıcı bir şekilde eleştiride bulunursanız çok memnun olurum, saygılarımla...
Yorum