4 kapılı coupe iç tasarımını çözebilene helal olsun muhaha
Duyuru
Collapse
No announcement yet.
mazda shinari concept
Collapse
X
-
Ynt: mazda shinari concept
http://www.dipcik.com/mazda-shinari-konsept/ bı bakın gercektn sahane yapmıslar insignia eskimiş gibi geldi bana muhaha
Yorum
-
Ynt: mazda shinari concept
Bu ayki Evo dergisinde editör burak ertem'in giriş yazısı çok güzeldi. Tamda bu konu üzerine. Japon firmalar konseptleri incik cincik değiştirmeden seri üretime geçiriyorlar. Bu çok güzel birşey. Yazıyı kopyalayayım...
Biraz önce kafamdan bir hesap yaptım, Türkiye'dekileri saymazsam, çeşitli ülkelerde toplam 11 otomobil fuarına gitmişim. Bu demek oluyor ki, her fuarda en az on adetten yüzün üzerinde konsepti ilk gören kişiler arasında yer
almışım. Konseptlerin de yarısının gerçek hayata geçtiğini varsayarsak on yılda 50'den fazla modelin bizzat doğuşuna tanıklık etmişim.
Bunları niye sayıyorum akşam akşam, çünkü biraz önce Evoque'un yazısını yazarken düşündüm, ne kadar güzel bir otomobil diye. 2008 yılında ilk sergilenen LRX ile ayrıntılar dışında pek farkı yok aslında. Helal olsun Land Rover'a, konseptini aldılar ve direkt satmaya başlıyorlar. Birçok konsept LRX ile aynı kaderi paylaşmıyor. Değişiyor, yumuşuyor ve gerçek hayata ancak bu şekilde geçebilecek hale geliyor. O zaman da onun, gelecek olan bir modeli temsil etme misyonu bence kayboluyor. Hatta markanın imajı ve güvenilirliği zedeleniyor.
Aslında konseptleri tek gecelik kadınlara benzetiyorum. Görürsünüz, beğenirsiniz. Hatta çoğunlukla ilk görüşte aşk durumu olur. Ancak ertesi sabah kalktığınızda karşınızda duranın, dün gecekiyle alakası bile olmadığını farkedersiniz. Bu nasıl hafızanızdan silmeniz gereken bir durum gibi algılanıyorsa, otomobil markaları da bunu böyle algılamalı. Güzel kadın, özünde güzelse, korkma, saklama, çıkar onu sokağa, herkes görsün beğensin. Sen de göğsünü kabarta kabarta gez.
Aynı durum Peugeot için de söz konusu. RCZ'den bahsediyorum. Konsept otomobili aynen caddeye aktardı. Satış rakamlarına bakın şimdi, kapalı gişe satmıyor mu? Nissan Juke? O da aynı, belki tasarımı aşırı marjinal, ama Nissan ilk sergilediği konsept otomobil üzerinde fazla değişiklik yapmadı, cesaretle çıktı sahneye. Başarı? Ortada. Başka örnek arasında Honda Civic, Chevrolet Camaro gibi başarılı modeller gösterilebilir. Bu tip otomobiller sayesinde markaya güven oldukça artar.
Eğer Toyota, FT-86 konseptini çok değiştirmezse o da çok başarılı olacak, söylemedi demeyin. İnsanlar beğendiler ve beklenti içindeler. Ancak bu çok marjinal diyerek Corolla Coupe'ye döndürürlerse işi, spor otomobil tutkunları Toyota'nın yüzüne bakmazlar bir daha.
Bir de hayata geçmeyen ve sadece konsept olarak kalan ve birkaç yıl boyunca fuardan fuara taşınan ölü modeller vardır. Bu modeller belli bir zaman sonra o kadar sıkıcı gelmeye başlar ki sergilendiği markanın standında sinek kovucu etki yaparlar. Mazda MX-5 Superlight konsepti gibi. Mazda'yı da beğeniyorum, ancak dikkat edin, neredeyse sergilediği hiçbir konsepti hayata geçirme cesareti bulamıyorlar. Evet, bu bir taktik olabilir, ama bu kadar fazla defans oynatmak golü kaçınılmaz kılar. Arada kontra atakla gol aramak gerekir.
Sonuç olarak tekrar çıktığım noktaya geri döneyim. LRX oldu Evoque. Geçen ay bizzat fabrikaya gittim, gördüm ve daha da hayran oldum. 2008'den beri her geçen gün artan beklentileri fazlasıyla karşılayacak bir otomobil ve bana göre inanılmaz başarılı olacak.
Burak Ertem
[COLOR=black]SADECE ESKİŞEHİRSPOR
Opel Insignia 1.6 Turbo 180 HP Cosmo - Olimpik Beyaz + DVD 800 (2010)
Fiat Bravo 1.6 MultiJet 120 HP-320 NM Sport - Lav Kırmızı + Skydome (2013)
Yorum
-
Ynt: mazda shinari concept
Söylediklerinin neredeyse tamamına yakınına katılıyorum power yalnız konseptleri gerçek hayata geçirme kriterleri marjinallik kadar fizibilite ile de alakalı,yani daha karmaşık geometrilere sahip karoserlerin seri üretimi için üretim bantlarına ciddi yatırımlar yapmak gerekebiliyor bazen..yani o konsepteri kırpıp kırıştırıp seri üretime geçirmelerindeki etkenlerden biri de bu,eğer mevcut tesislerini modifiye etmeye ne kadar müsaitse,konseptlerinden kırpma payı düşüyor.
Bu sadece görsel tasarım değil,motor tasarımlarında da böyle sanırsam,yıllardır konsept olarak var olan otto-diesel motorlarının seri üretimi yeni yeni söz konusu oluyor.. bunun gibi.2011 1.6 T Cosmo, siyah, sunroof+flyaudio + arka koltuk monitörler
Yorum
Yorum