Bosch’un geliştirdiği su enjeksiyon teknolojisi sayesinde hem daha fazla güç , hem de daha az benzin tüketimi sağlıyor. Teknoloji ilk olarak BMW M4 GTS’de kullanıldı. Su enjeksiyon sisteminin en büyük yararı , yanma odasındaki sıcaklığı düşürmesidir. Mevcut turbo şarj arabalarda limitler zorlandığı için hem yakıt tüketimi hem de performans önem kazanmaktadır. Hava/yakıt karışımına su ekleyerek , yanma odasındaki sıcaklığın aktif bir şekilde düşürülmesi sağlanırken, diğer taraftan detonasyon riski olmadan sıkıştırma oranının yükseltilmesi amaçlanıyor. Bosch’un verdiği bilgiye göre , yüksek sıkıştırma oranları sayesinde performans artarken, testlerde karbondioksit emisyonu % 4 düştü. Gerçek kullanımda yakıt tüketiminde % 13’e kadar yakıt tasarrufu yapılabileceği düşünülüyor.
Oldukça yararlı gözüken sistem, mantıklı olarak oldukça basit. Su ufak bir deopdan aktarılarak, doğrudan emme deliğine püskürtülerek, hızla buharlaşması sağlanıyor. Bosch 5 litrelik saf su haznesinin 3000 km dayanacağını ve su bittiğinde sistemin normal çalışmaya devam edeceğini belirtiyor. BMW’de denenen prototip sistemde klimadan yoğunlaştırılan su yeniden tankı doldursa da Bosch kendi kendine doldurma sisteminden bahsetmiyor. Su enjeksiyonlu M4 GTS’de tankın sürücü tarafından yeniden doldurulması gerekiyor. Su enjeksiyonu sayede verimi arttırmakla kalmıyor, performansı önemli ölçüde değiştiriyor. BMW M4 GTS’de normal M4’e göre 80 beygir artış sağlandı. Bosch’un geliştirdiği sistemin diğer araba üreticileri tarafından da kullanılması bekleniyor.
Heyecan verici. Bosch'un Ar-Ge'de ve patent başvuru sayısında lider olmasının sonuçlarını görüyoruz.
Türkçe kaynak : http://www.gercekbilim.com/boschdan-...yakit-ekonomi/
Asıl kaynak : http://www.bosch-mobility-solutions....ter-injection/
Oldukça yararlı gözüken sistem, mantıklı olarak oldukça basit. Su ufak bir deopdan aktarılarak, doğrudan emme deliğine püskürtülerek, hızla buharlaşması sağlanıyor. Bosch 5 litrelik saf su haznesinin 3000 km dayanacağını ve su bittiğinde sistemin normal çalışmaya devam edeceğini belirtiyor. BMW’de denenen prototip sistemde klimadan yoğunlaştırılan su yeniden tankı doldursa da Bosch kendi kendine doldurma sisteminden bahsetmiyor. Su enjeksiyonlu M4 GTS’de tankın sürücü tarafından yeniden doldurulması gerekiyor. Su enjeksiyonu sayede verimi arttırmakla kalmıyor, performansı önemli ölçüde değiştiriyor. BMW M4 GTS’de normal M4’e göre 80 beygir artış sağlandı. Bosch’un geliştirdiği sistemin diğer araba üreticileri tarafından da kullanılması bekleniyor.
Heyecan verici. Bosch'un Ar-Ge'de ve patent başvuru sayısında lider olmasının sonuçlarını görüyoruz.
Türkçe kaynak : http://www.gercekbilim.com/boschdan-...yakit-ekonomi/
Asıl kaynak : http://www.bosch-mobility-solutions....ter-injection/
Yorum