Dün arkadaşımla birlikte birkaç tane test sürüşüne gittik, ama en çok etkilendiğim araç toyota yaris hybrid oldu diyebilirim. Motoru 75 bg benzinli ve 25 bg elektrik şeklinde toplamda 100 bg. Araç elektrikle şarj olan cinsten değil kendi elektriğini kendisi üretiyor, bence zaten diğer sistemin daha çoooook yılları var. Araç şehir içine özel üretilmiş diyebiliriz. Şehir dışında fazla yakmasından da bunu çıkartabiliriz zaten şehir içi 3.5, şehirler arası 4.7 lt yakıyor. Şehir içi az yakma sebebi yaklaşık 40-50 km civarına kadar elektrikle gidiyor. Aracı çalıştırdık; hiç ses yok, D konumuna alıp sürmeye başladığımızda boşa alıp arabayı motor çalışmadan itersiniz ya, hissiyat onunla aynı bu arada araç 7 ileri kademesiz şanzıman, ilk defa bu şanzımanı kullandım, ses sabit hız yükseliyor tam gaz verdiğinizde araba son hızına kadar kesintisiz çığlık atıyor içi enteresan şekilde çok geniş, arkadaşım 140 kiloydu, ön koltuğu kendisine ayarladı, ben arka koltuğa sığdım. hatta orada aurise bindik, içi sanki ondan bile genişti :S yenisinin şekli filan da güzel olmuş. İki donanım var, yüksek donanım hayli dolu, anahtarsız sürüşten geri görüş kamerasına kadar herşey var. Ekranda pilin ne kadar kaldığını ve hangi motorun devrede olduğunu takip edebiliyorsunuz, Çok eğlenceli bir otomobildi. Ancak her güzelin bir kusuru olduğu gibi bunun da bir kusuru vardı, gerçi bilmiyorum nasıl değerlendirilir ama düşük donanım paketi 44, yüksek donanım paketi 50 bin idi. diğer ufak araçlarla karşılaştırınca, onların da top modelleri bu fiyatlara ulaşıyor aslında...
Aklımda kalan ve beni çok büyük hayal kırıklığına uğratan araç ise kia optima oldu aracın donanımı, tasarımı, estetiği ağırbaşlılığı filan aracı çok aşırı bir şekilde öne çıkarıyor, fakat bu hislerin hepsi ta ki şoför koltuğuna binene kadar... araçta aradığım sürüş pozisyonunu kesinlikle bulamadım. direksiyonu ve koltuğu en optimum şekilde ayarlamama rağmen ve boyum fazla uzun olmamasına rağmen (1.76) kafam neredeyse tavana değiyordu. Koltuğu en alt pozisyona alıp direksiyona ulaşacak şekilde arkaya yatırmama rağmen... Koltuk çok yukarıda kalıyor. Dışarıdaki kalite ve estetik içeride de kısmen devam etmiş. dışına göre içi daha iyi olabilirdi. Zaten 1.7 motoru anlatmama gerek yok, aracın satış rakamını duyduğumda ''eee yani'' dedim. topu topu izmirde 5 tane satılmış. 1.7 nedir ya? Küfür gibi!!! İçerideki sıkıntım daha bitmedi ayrıca; arka koltuğun ortasına oturdum ve bu sefer kafam tavana değdi! Bu ne ya? bi de insignia'nın arkası dar diyorlar... Bi de şatış elemanı bayan örnek verirken insigniadan verdi, delirtti beni... Gerçi uzunluğunu onunla karşılaştırmıştı iç genişliğini değil de neyse Ben dedim insignianın içi kesinlikle bundan daha geniş
Benim merak ettiğim şey sizin toyota yaris hakkındaki düşünceleriniz, ne düşünürsünüz?
Aklımda kalan ve beni çok büyük hayal kırıklığına uğratan araç ise kia optima oldu aracın donanımı, tasarımı, estetiği ağırbaşlılığı filan aracı çok aşırı bir şekilde öne çıkarıyor, fakat bu hislerin hepsi ta ki şoför koltuğuna binene kadar... araçta aradığım sürüş pozisyonunu kesinlikle bulamadım. direksiyonu ve koltuğu en optimum şekilde ayarlamama rağmen ve boyum fazla uzun olmamasına rağmen (1.76) kafam neredeyse tavana değiyordu. Koltuğu en alt pozisyona alıp direksiyona ulaşacak şekilde arkaya yatırmama rağmen... Koltuk çok yukarıda kalıyor. Dışarıdaki kalite ve estetik içeride de kısmen devam etmiş. dışına göre içi daha iyi olabilirdi. Zaten 1.7 motoru anlatmama gerek yok, aracın satış rakamını duyduğumda ''eee yani'' dedim. topu topu izmirde 5 tane satılmış. 1.7 nedir ya? Küfür gibi!!! İçerideki sıkıntım daha bitmedi ayrıca; arka koltuğun ortasına oturdum ve bu sefer kafam tavana değdi! Bu ne ya? bi de insignia'nın arkası dar diyorlar... Bi de şatış elemanı bayan örnek verirken insigniadan verdi, delirtti beni... Gerçi uzunluğunu onunla karşılaştırmıştı iç genişliğini değil de neyse Ben dedim insignianın içi kesinlikle bundan daha geniş
Benim merak ettiğim şey sizin toyota yaris hakkındaki düşünceleriniz, ne düşünürsünüz?
Yorum