Arkadaşlar merhaba,aranıza yeni katılan biri olarak sizin bilginize ihtiyacım var, ben 2010- 2012 arası 1.6 turbo sport tourer ile ilgileniyorum forumdaki arkadaşlardan bu kasayı kullanmış olan varmı olumlu olumsuz görüşleriniz nelerdir onları öğrenmek istiyorum, şimdiden alakanız için teşekkür ederim
Duyuru
Collapse
No announcement yet.
Hangi araç
Collapse
X
-
Var tabii ama bu başlıkta sizi görmeleri çok zor.
Bu yüzden iki şey yapmanız gerekir, 1-Tanışma bölümünde
bir konu açın, sizi tanıyalım, sitemizin adeti de yerini bulsun.
2-Genel sohbet bölümüne bir konu açarak sorunuzu tekrarlayın
Sport Taurer kullanmış veya halen kullanan üyelerimiz
size yardımcı olacaklardır.
Yorum
-
Şerit, tabela takip, adaptif CC, deri koltuk, koltuk ısıtma ve flexiride şasi farkları.
karsiliginda bir sene daha aysli ve kilometresi bir tık daha fazla .
Ben de bu motorda flexiridedan çok bir beklenti içinde değilim performans adına. Benim beklentim daha ziyade, otomatik moddayken aniden bir manevra vs yapmam gerektiğinde flexiride sasisin yol tutuşunu bir tık arttırıp kaza riskimi azaltması.
Bunun dışında bu motorda performans farkının çok fazla olmayacağı benim de tahminim. Yine de teşekkürler gorusunjz için hakkan bey. Sizin tercihiniz hangisi olurdu?
Yorum
-
tabii ki olmazsa olmaz değil fakat,Flexride ı sadece motor performansı olarak görmemek gerek, ki sollamalar esnasında uzun yolda fazlasıyla işe yarayan ve güven veren bir özellik katıyor. ama en güzeli ise zaten sürekli arkada çalışan ünite, bağımsız süspansiyonları ve denge sistemleriyle sürüşünüzü sürekli analiz ederek, olası tehlike anlarında sert viraj girişlerinde aracın savrulmamak için müdahalelerini hissediyorsunuz, hızlı toparlıyor ve tabiiki geniş jant ve lastiklerle yol tutuşuna kayda değer katkı sağlıyor. ayrıca bir diğer etkense ince yanaklı lastiklerde geniş jantlarda tour modu da şehir içinde artı bir konfor getiriyor. sayılan tüm donanımlara sahip olsa da aracım en fazla eksikliğini hissedeceğim flexride olurdu.1.6 CDTI 136Hp Otomatik Cosmo/ Carbon Flash Black / UV Kaput Koruma Filmi / Boya KorumaFlexride Şasi/ Çevre görüş 2 + Opel Eye/ Stil Paket(19"J+Deri Döşeme+Isıtmalı Koltuklar+BOSE Ses Sistemi) / Sunroof / R700+Carplay/Adaptive Cruse Control
Yorum
-
@SoulDemon, benim tercihim şerit takip vb. için değil ama deri koltuk ve koltuk ısıtma gibi her an farkı hissedilecek donanım sebebiyle birinci araç olurdu.
Daha önce de yazmıştım, Flexride şasi olmasa bile Insignia'nın inanılmaz bir yol tutuşu var, uzun yolda çok geniş bir kavisli bir viyadükte E250 dahil önümde tutunabilen olmadı, o virajı 170-180 ile dönmüştüm. Ben bu aracı sadece konfor ve güvenliği için almıştım zaten yol tutuşu da hediye gibi geldi. Flexride ile bu yol tutuş bir tık daha iyileşiyorsa bu fiyata bu araçtan iyisi yok demektir. )Flexride şasi olmasa bile yok zaten)
Yorum
-
Orjinal yazı sahibi: hakkan View Post@SoulDemon, benim tercihim şerit takip vb. için değil ama deri koltuk ve koltuk ısıtma gibi her an farkı hissedilecek donanım sebebiyle birinci araç olurdu.
Daha önce de yazmıştım, Flexride şasi olmasa bile Insignia'nın inanılmaz bir yol tutuşu var, uzun yolda çok geniş bir kavisli bir viyadükte E250 dahil önümde tutunabilen olmadı, o virajı 170-180 ile dönmüştüm. Ben bu aracı sadece konfor ve güvenliği için almıştım zaten yol tutuşu da hediye gibi geldi. Flexride ile bu yol tutuş bir tık daha iyileşiyorsa bu fiyata bu araçtan iyisi yok demektir. )Flexride şasi olmasa bile yok zaten)
Hani anlatılmaz, yaşanır derler ya, aynı o misal, bu deneyimi yaşayan birisi
ondan asla vazgeçmez, benim için olmazsa olmaz bir özellik. 1,6 T 180 hp
benim ilk insigniamdı, onun dışında sahip olduğum altı insigniamın hepsinde
bu donanım vardı.
Tabii, düşünceler, öncelikler farklı olabiliyor, siz deri döşeme ve koltuk ısıtmayı
ön plana almışsınız , bence deri kışın soğuk, yazın sıcak, soğuk döşeme ısıtılır,
pekiyi sıcağa ne yapacağız? Yarı deri koltuk (ısıtma olanlar var) çok daha iyi.
Benim düşünceme göre öne çıkan özellikler flexride şasi, acc, kör nokta uyarı,
geri görüş kamerası, şerit takip. Çünkü bunlar sürüş emniyeti ve konfor açısından
sürücüye doğrudan katkı sağlayan donanımlar, deri döşeme olsa da olur olmasa da.
Malum sitede yüzlerce 1,6 cdti ilanı var, sözünüzü ettiğimiz araçtan kaç tane var?
Hemen hepsi sıradan cosmo , araçların hemen hepsi emsal. Bu arabaya sonsuza
kadar binilmez, nihayet bir gün satılacak, ilave donanımlarla emsallerinin birkaç adım
önüne çıkacağı için öncelik kazanması kuvvetle muhtemel olacak. Özellikle
insigniayı tanıyan , bilen birisi için.
- Beğenmeler 1
Yorum
-
Dediğim gibi Flexride kullanmadım birşey diyemiyorum ama motor değişmeden ciddi bir performans artışı verebileceğine inanmıyorum ancak stabiliteyi arttırıyordur, olabilir.
Araç satışın konusuna gelirsek, Türk milleti, bilinçli çok kısıtlı kişiler dışında genellikle model ve km'ye bakar. Yani ÇGV paketi olan 2015 model bir araç bu pakete sahip olmayan 2016-2017 model bir araçtan bahsettiğim sebeple tecrübeyle sabittir ki daha zor satılır.
Bu kadar biliyor ve araştırıyor olmamıza rağmen, aracın donanımlarının yüzde kaçını her gün kullanıyoruz ki. Bunların çoğu eğer far sensörü gibi aktif olarak kullanılacak şeyler değilse çok anlamlı değildir kaldı ki ülkemiz şartları için hiç değildir. Özellikle şerit takip, şerit çizgisi bile olmayan yollarımızda ne kadar işe yarar ki. Fiyat farkı çok az ise dolu araç her zaman tercih edilir ama sadece ÇGV'si var diye yaş olarak bir alt model arabayı almak istemem doğrusu. (buradaki araç çok dolu ve fiyatı çok uygun bu istisna elbette)
Yorum
-
hakkan bey, Ben de Şaman TÜRKSOY bey gibi düşünüyorum. Neticede kafama Insignia girmişti ve kısa bir arastirma yapınca (bilinçli bir şekilde) bu özelliklerin önemli olduğuna kanaat getirdim ve alma tercihimi de bu yönde kullandım (evet pazarlığı bitirdik, nasip olursa cuma günü aracı teslime gidiyorum). Aynı paraya bir yıl genç ve daha ucuz yüzlerce araç varken ben buna yogunlastim. Ben satarken de benim gibi düşünen bir iki kişi çıkacaktır ve satisim daha kolay olacaktır duaye düşünüyorum. Mesela sunroof hic onceligim olmadı araçta çünkü tamamen keyfe keder bir özellik. Ya da direksiyon ısıtma aramadım. Ama adaptif CC, şasi, çarpışma önleyici fren gibi özellikler beni ve ailemi korumaya yönelik özellikler.
Neredeyse aynı paralara (azcik kendimi yorsambufak farkla) yeni kasanın boşu alınabiliyor ama arkada airbag bile yok. Yani Allah muhafaza kaza yapsanız olan çocuklarınıza olur. O yüzden hiç bakınmadim bile o modellere. Üst donanım paketleri de şimdilik beni aşıyor. ☺☺
Neyse arkadaşlar madem ki hangi araç konusunda kararimizj verdik ve forumda Şaman bey gibi bir sürü flexiride şaseli araç kullanmış deneyimli kişiler var, "ARACI KONTROL EDERKEN SU NOKTALARA ÖZELLİKLE DİKKAT ET" diyeceğiniz yerler varsa memnun olurum.
Bir de bu aracın 60k bakımı yapılırken V kayış değişmiş ama servisi trigeri değişmemiş. Forumlarda da net bilgi yok ne zaman degismesi gerketigi konusunda (araç 2015 model 65k kilometrede). Acaba ne zaman degismeli triger? Bilgi verirseniz memnun olurum.
Yorum
-
Aracınız hayırlı olsun güzel seçim. triger zincir olduğu için değişmez.1.6 CDTI 136Hp Otomatik Cosmo/ Carbon Flash Black / UV Kaput Koruma Filmi / Boya KorumaFlexride Şasi/ Çevre görüş 2 + Opel Eye/ Stil Paket(19"J+Deri Döşeme+Isıtmalı Koltuklar+BOSE Ses Sistemi) / Sunroof / R700+Carplay/Adaptive Cruse Control
Yorum
-
Seçiminiz, kararınız hayırlı olsun, aracı görmeden kesin kararınızı vermeyeceğinizi
düşünerek naçizane birkaç konuya dikkat çekmek istiyorum. Birkaç çeşit kullanıcı
tipi vardır, bazıları arabayı kendisini bir yerden başka bir yere götüren bir vasıta olarak
görürler, garantisi bittikten sonra da yetkili servisin kapısından geçmezler. Bazıları
arabayı (arabasını) bir avuç cıvata olarak tarif ederler, bu kafadan olan adamın arabası
alınmaz. Benim de dahil olduğum bir kullanıcı tipi vardır ki evlere şenlik. Ben arabalarıma
aşığımdır, ona bir canlı muamelesi yapar duygusal bağ kurarım. O, bir avuç cıvatadan
ibaret değildir, benim arkadaşım, yoldaşımdır. Her zaman temiz paktır, bakımlıdır, gözüm
gibi koruyup kollarım. Hor, agresif muamele etmem, makas atmayı bilmem vb.
Arabanın başına varınca bakacağım ilk yerler ön kaput ve ön tampon, kapı kolları, sol-sağ kapı
kenar ve eşikleri, kumanda tuşları olur. Gözle yapacağınız bu kontroller size kullanıcının
yukarıda zikrettiğim tiplerden hangisine daha yakın olduğuna dair ip uçları verecektir.
Biraz daha açarsak, ön tampon ve kaputtaki minik taş izleri kullanıcının yakın takip yapan,
agresif biri olduğuna işaret olabilir. Kapı kollarının iç kısmı tırnak çizikleri ile dolu ise, eşiklerde
ayakkabı çizikleri ve kapı kenarlarında (kapıları dikkatsiz açmaktan doğma) minik boya hasar-
ları varsa , bunlar da hayra alamet değillerdir
Araçla en az dört beş km deneme sürüşü yapmanızı, bu arada sport , tour modlarını -aralarındaki
farkı iyice hissedene kadar- test etmenizi öneririm.
Aracı mümkünse güneşi karşıdan alacak şekilde konumlandırıp ön camlarda silecek çiziği olup
olmadığını (şoför koltuğuna oturarak) kontrol edin, silecek çizikleri de hayra alamet değildirler.
Hatırladığıma göre aracın rengi siyahtı, bu renk her çeşit boya hatasını adeta kusar, gizleyemez,
mümkünse yeni yıkanmış ve güneş altındayken arabanın etrafını dolaşıp boya kusuru var mı
diye bakın.Bu minik kusurlar da kullanıcı profilini ele verecek işaretler olabilir.
Benim aklıma şimdilik bunlar geldi, başka tavsiyeler de alacağınız kesin bu arada.
- Beğenmeler 1
Yorum
-
Şaman TÜRKSOY abi valla ben araca şahsen bir canlı bir birey olarak gözüm gibi bakarım konuşuruz hatta bazen ))) amaaa bu siyah var ya bu siyah renk, servet dök, her türlü bakımı yap, ki özellikle Opelin boyası bence çok kalitesiz ve vernik katmanı çok ince zayıf dirayetsiz, neyse işte bu siyah renk kum zerrelerinin araca uçuşunca oluşturduğu noktaları dahi gösteriyor. kaplatıcam aracı tamam çok asil çok yakışıklı ama nokta görsem sinirlerim bozuluyor1.6 CDTI 136Hp Otomatik Cosmo/ Carbon Flash Black / UV Kaput Koruma Filmi / Boya KorumaFlexride Şasi/ Çevre görüş 2 + Opel Eye/ Stil Paket(19"J+Deri Döşeme+Isıtmalı Koltuklar+BOSE Ses Sistemi) / Sunroof / R700+Carplay/Adaptive Cruse Control
Yorum
-
Güzel bir araca karar vermişsiniz hayırlı uğurlu olsun inşallah güzel günlerde keyifle binersiniz aracınıza. İlerleyen zaman tecrübelerinizi de paylaşmanızı bekliyoruz.
selcuktuncer hocam triger konusunda ben meseleyi biraz araştırdım fakat çözemedim daha 60000 km'de çok şikayet olup değişenler olduğunu okumuştum ama siz zincir değişmez dediniz uzun sürelide tecrübeniz var bu araçla, konu hakkında net bilginiz varmı?
Yorum
-
Siyah araba sıkıntı gerçekten. Benim 2.0 195 hp 4x4 siyahtı, elimin teki cebimde,
ayağımın teki yıkamacıda kaldı, fayda yok, onca boya bakım, iki kere seramik yap-
tırdım, olmadı olmadı, sonunda sattım, kurtuldum bir daha siyah araba yok dedim,
şeytan beni bir kere daha aldattı, ama artık aldatamaz. Şimdi beyaz bir güvercinim
var ve keyfim yerinde şükürSon düzenleme: Şaman TÜRKSOY; 23.10.2019, 14:00.
Yorum
-
Benim önerim araç kadar da sahibini inceleyin, araçtan çok kullanıcı nasıl bir araç olduğunu ele verir. Adam boya rötuşları ve çok kaliteli kuaför yaptırmıştır yukarıda yazılanların hiç birini göremezsiniz. Ama kullanıcı hassas, aracına değer veren bir profilse o kadar ince ince bakmaya gerek olmasan zaten o araç alınır. Umarım istediğiniz, beklediğiniz gibi temiz bir araç çıkar.
Yorum
-
Orjinal yazı sahibi: ebc23 View PostGüzel bir araca karar vermişsiniz hayırlı uğurlu olsun inşallah güzel günlerde keyifle binersiniz aracınıza. İlerleyen zaman tecrübelerinizi de paylaşmanızı bekliyoruz.
selcuktuncer hocam triger konusunda ben meseleyi biraz araştırdım fakat çözemedim daha 60000 km'de çok şikayet olup değişenler olduğunu okumuştum ama siz zincir değişmez dediniz uzun sürelide tecrübeniz var bu araçla, konu hakkında net bilginiz varmı?
Zamanla zincir zaten sesli çalışma ile beni değiştirin diyor, muayyen bakımlarda (15-30-45 gibi)
gerginliği kontrol edilir, istenilen ayarda değilse ayarlanır, ömrü bittiğinde ise ayar yapılmaz, değiştirilir.
Yorum
Yorum